Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

SanderD

Citaat van: Folkert op 03 juni 2012 - 21:19:35
Citaat van: sanderalonso op 03 juni 2012 - 19:07:45
Citaat van: Folkert op 03 juni 2012 - 18:55:54
Citaat van: sanderalonso op 03 juni 2012 - 17:38:11
Citaat van: Wizard op 02 juni 2012 - 13:41:58
Waaruit blijkt dat ik McLaren dominant vind qua snelheid? Dan wil ik dat graag rectificeren. Wel is McLaren, in mijn optiek, de snellere. Vooral op zaterdag verrichten ze goede zaken. En ja, op zondag worden de punten verdeeld, maar als Hamilton de kans wordt ontnomen een goed zaterdagresultaat te verzilveren ga ik niet aannemen dat McLaren de tred van zaterdag niet kan doortrekken naar de zondag. In Spanje was hij maar liefst 0.6 seconden sneller dan Ferrari. Dan heb je genoeg meersnelheid om op zondag af te rekenen met Ferrari. Die honneurs heeft Maldonado vervolgens waargenomen. Alonso houdt de schade zeker beperkt maar heeft dan ook alle wind in de zeilen. Of je hier een seizoen lang op kunt teren waag ik te betwijfelen.

Alle wind in de zeilen? Hij maximaliseert gewoon en profiteerd van ander mans fouten, dat noem ik niet echt geluk of wind in de zeilen.
Waarom niet? Dat hij er van profiteert is inderdaad geen geluk maar zijn talent/kunnen. Maar dat de situatie zich voordoet om te profiteren kan je niets anders an geluk of wind in de rug/zeilen noemen.

Ik vind dat als je zegt dat hij de wind in de zeilen heeft dat je hem tekort doet. De andere maken gewoon domme fouten.
In welk opzicht doe ik hem te kort? Ik zeg toch dat hij prima presteet en uitstekend reageert op fouten van anderen. Maar dat andere fouten maken is jou waardering om dat niet te doen,  maar wel geluk dat het andere wel over komt. Hoe wil je het dan noemen?

Bij wind in de zeilen denk ik aan lichtelij geluk, zoals Vettel had in monaco 2010 met de safety car. Maar goed, dit is eigenlijk helemaal geen belangrijke discussie :P

Folkert

2011 bedoel je;) Maar waarom is dat dan wel geluk en de regen of pitstop blunders van Mclaren niet? Dat snap ik nu even niet. Tis niet belangrijk, maar ben wel benieuwd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: rafael25 op 03 juni 2012 - 20:32:28
Als je kijk hoe Lewis dit jaar rijd, kun je niks anders zeggen dat hij aan 1 van z`n beste seizoenen bezig is, hij rijd de races strak



Valt best wel tegen eigenlijk.
Hij verliest bijna iedere race plaatsen en daarmee kostbare punten.
En ja ..... ik weet dat dat niet alleen aan hem ligt, maar toch ...... het ligt ook niet alleen aan z''n team.

0634

Naja, uit zo'n staatje alleen kan je iig weinig opmaken.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 04 juni 2012 - 06:34:34
Naja, uit zo'n staatje alleen kan je iig weinig opmaken.


Idd. zo lijkt het net alsof Hamilton achteruit racet, terwijl de blunders van het team niet in het staatje zijn verwerkt. En we zullen zien in Canada of McLaren minder progressie heeft geboekt t.o.z. van RBR, Ferrari of Lotus.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 04 juni 2012 - 12:25:22
Citaat van: Jeroen op 04 juni 2012 - 06:34:34
Naja, uit zo'n staatje alleen kan je iig weinig opmaken.


Idd. zo lijkt het net alsof Hamilton achteruit racet, terwijl de blunders van het team niet in het staatje zijn verwerkt. En we zullen zien in Canada of McLaren minder progressie heeft geboekt t.o.z. van RBR, Ferrari of Lotus.

Nah ..... kom op !!!
De blunders van het team waren er alleen in Bahrein, en die gevolgen zijn duidelijk terug te zien in het staatje.
Maar ook in Australie, Maleisie en Monaco reed hij achteruit.

Folkert

Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 12:40:00
Citaat van: Franky R. op 04 juni 2012 - 12:25:22
Citaat van: Jeroen op 04 juni 2012 - 06:34:34
Naja, uit zo'n staatje alleen kan je iig weinig opmaken.


Idd. zo lijkt het net alsof Hamilton achteruit racet, terwijl de blunders van het team niet in het staatje zijn verwerkt. En we zullen zien in Canada of McLaren minder progressie heeft geboekt t.o.z. van RBR, Ferrari of Lotus.

Nah ..... kom op !!!
De blunders van het team waren er alleen in Bahrein, en die gevolgen zijn duidelijk terug te zien in het staatje.
Maar ook in Australie, Maleisie en Monaco reed hij achteruit.
Ok, ik heb misschien weer mijn lewis bril op. Maar dat achteruit racen ligt niet geheel aan hem. IMO is het team voor over grote deel verantwoordelijk voor de achteruitgang. Australie slechte start en pech met de SC kan je hem niet echt kwalijk nemen. Er zou iets met de koppeling te zijn geweest waarom hij niet goed weg kon komen. Maleisie was de regen die op het verkeerde moment kwam. Mclaren lijkt niet snel te gaan in de regen door zijn stijfheid en mechanische grip? oids. Monaco werd hij volgens zich zelf niet goed genoeg op de hoogte gehouden van de opmars van Vettel. Maar goed Monaco kan ik op zich nog wel achteruit racen noemen, maar het zit Lewis gewoon echt niet mee dit jaar. Hoop dat Canada de ommekeer word.

En Spanje was ook grote team blunder als je het mij vraagt. Lewis en Mclaren hebben nog steeds de snelheid, ben ik vrijzeker van.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

#232
Citaat van: Folkert op 04 juni 2012 - 13:08:40
Ok, ik heb misschien weer mijn lewis bril op. Maar dat achteruit racen ligt niet geheel aan hem. IMO is het team voor over grote deel verantwoordelijk voor de achteruitgang. Australie slechte start en pech met de SC kan je hem niet echt kwalijk nemen. Er zou iets met de koppeling te zijn geweest waarom hij niet goed weg kon komen.

Dat is autosport, kun je het team imo ook niet kwalijk nemen. ???
Overigens zeg ik ook niet dat 't alleen aan hem ligt, maar dat het ook niet alleen aan 't team ligt.
Alle schuld naar McLaren schuiven vind ik te makkelijk en niet reeel.

CitaatMaleisie was de regen die op het verkeerde moment kwam. Mclaren lijkt niet snel te gaan in de regen door zijn stijfheid en mechanische grip? oids.

Die regen geld voor iedereen.
Dat de McLaren beter is op 't droge vindt ik ook niet de schuld van z''n team. :-\

CitaatMonaco werd hij volgens zich zelf niet goed genoeg op de hoogte gehouden van de opmars van Vettel. Maar goed Monaco kan ik op zich nog wel achteruit racen noemen,

Dat vind ik echt 'n zwak excuus.
Hij reed daar zelf gewoon geen al te sterke pace, waardoor eerst Alonso en later Vettel hem tijdens de stops verschalkte. ::)

Citaatmaar het zit Lewis gewoon echt niet mee dit jaar. Hoop dat Canada de ommekeer word.

Daar ben ik ''t dan weer wel mee eens. :)

CitaatEn Spanje was ook grote team blunder als je het mij vraagt.

Spanje was idd ''n groffe fout van de teamleiding, maar daardoor reed hij voor de verandering wel naar voren. :P

CitaatLewis en Mclaren hebben nog steeds de snelheid, ben ik vrijzeker van.

Dat ontken ik ook zeer zeker niet, hij gaat vast nog wel 'ns winnen ook dit jaar.
Maar het gat wat ze in Melbourne hadden lijkt me wel gedicht, dus makkelijk gaat hij 't niet krijgen.
Want hoewel hij er bijna iedere race redelijk goed bij zit, kan ik het absoluut niet met Rafael eens zijn dat dit Lewis' beste seizoen uit z'n carriere is. :o

Fabian

Mwa. Een beetje van beiden denk ik als het gaat om de tegenvallende resultaten. Zowel Hamilton als het team.

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 04 juni 2012 - 13:38:22
Mwa. Een beetje van beiden denk ik als het gaat om de tegenvallende resultaten. Zowel Hamilton als het team.

Precies. ::)

Folkert

Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 13:40:02
Citaat van: Fabian van Tiel op 04 juni 2012 - 13:38:22
Mwa. Een beetje van beiden denk ik als het gaat om de tegenvallende resultaten. Zowel Hamilton als het team.

Precies. ::)
Nou ja niet zijn beste seizoen, maar wel meest stabiel en volwassen. Ik heb Hamilton nog geen echte fouten zien maken. Het team wel. Hij staat er elk weekend bij, als geloof ik de enige. En het achteruit rijden ligt denk ik toch wel meer bij het team dan Lewis. Maar zoals ik eerder aan gaf, was Monaco niet echt al te best qua pace nee. Maar overige races? Ja regen is voor iedereen het zelfde, maar daar deed hij toch ook wel mee met het racen. Was geloof ik niet significant langzamer dan Perez en Alonso.
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Citaat van: Folkert op 04 juni 2012 - 13:45:33
Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 13:40:02
Citaat van: Fabian van Tiel op 04 juni 2012 - 13:38:22
Mwa. Een beetje van beiden denk ik als het gaat om de tegenvallende resultaten. Zowel Hamilton als het team.

Precies. ::)
Nou ja niet zijn beste seizoen, maar wel meest stabiel en volwassen. Ik heb Hamilton nog geen echte fouten zien maken. Het team wel. Hij staat er elk weekend bij, als geloof ik de enige. En het achteruit rijden ligt denk ik toch wel meer bij het team dan Lewis. Maar zoals ik eerder aan gaf, was Monaco niet echt al te best qua pace nee. Maar overige races? Ja regen is voor iedereen het zelfde, maar daar deed hij toch ook wel mee met het racen. Was geloof ik niet significant langzamer dan Perez en Alonso.
Maar hij was ook niet sneller. Hij kon Perez en Alonso niet bijhalen/achterhalen.

Niels_

Citaat van: Folkert op 04 juni 2012 - 13:45:33
Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 13:40:02
Citaat van: Fabian van Tiel op 04 juni 2012 - 13:38:22
Mwa. Een beetje van beiden denk ik als het gaat om de tegenvallende resultaten. Zowel Hamilton als het team.

Precies. ::)
Nou ja niet zijn beste seizoen, maar wel meest stabiel en volwassen. Ik heb Hamilton nog geen echte fouten zien maken. Het team wel. Hij staat er elk weekend bij, als geloof ik de enige. En het achteruit rijden ligt denk ik toch wel meer bij het team dan Lewis. Maar zoals ik eerder aan gaf, was Monaco niet echt al te best qua pace nee. Maar overige races? Ja regen is voor iedereen het zelfde, maar daar deed hij toch ook wel mee met het racen. Was geloof ik niet significant langzamer dan Perez en Alonso.
Ik denk dat iedereen zowat 1,5 seconde trager was dan Alonso in het begin van de regen. Naar het einde van de race toe verkleinde dat verschil wel, maar Alonso en Perez waren gewoon een hele race sneller dan het hele veld. Inclusief Hamilton. ;)

Weet niet of de rondetijden daar nog ergens van te vinden zijn, moet ik straks eens opzoeken.

Folkert

Citaat van: Fabian van Tiel op 04 juni 2012 - 14:05:23
Citaat van: Folkert op 04 juni 2012 - 13:45:33
Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 13:40:02
Citaat van: Fabian van Tiel op 04 juni 2012 - 13:38:22
Mwa. Een beetje van beiden denk ik als het gaat om de tegenvallende resultaten. Zowel Hamilton als het team.

Precies. ::)
Nou ja niet zijn beste seizoen, maar wel meest stabiel en volwassen. Ik heb Hamilton nog geen echte fouten zien maken. Het team wel. Hij staat er elk weekend bij, als geloof ik de enige. En het achteruit rijden ligt denk ik toch wel meer bij het team dan Lewis. Maar zoals ik eerder aan gaf, was Monaco niet echt al te best qua pace nee. Maar overige races? Ja regen is voor iedereen het zelfde, maar daar deed hij toch ook wel mee met het racen. Was geloof ik niet significant langzamer dan Perez en Alonso.
Maar hij was ook niet sneller. Hij kon Perez en Alonso niet bijhalen/achterhalen.
Nee, dat zeker niet nee. Maar doelde meer op zijn algemene snelheid. Hij kwam door omstandigheden achter Alonso en Perez te rijden als ik me niet vergis. Kon daarna ook niets meer uitrichten, maar vind dat moeilijk om hem daar de "schuld"van te geven.



Citaat van: Ńiels op 04 juni 2012 - 14:14:59
Citaat van: Folkert op 04 juni 2012 - 13:45:33
Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 13:40:02
Citaat van: Fabian van Tiel op 04 juni 2012 - 13:38:22
Mwa. Een beetje van beiden denk ik als het gaat om de tegenvallende resultaten. Zowel Hamilton als het team.

Precies. ::)
Nou ja niet zijn beste seizoen, maar wel meest stabiel en volwassen. Ik heb Hamilton nog geen echte fouten zien maken. Het team wel. Hij staat er elk weekend bij, als geloof ik de enige. En het achteruit rijden ligt denk ik toch wel meer bij het team dan Lewis. Maar zoals ik eerder aan gaf, was Monaco niet echt al te best qua pace nee. Maar overige races? Ja regen is voor iedereen het zelfde, maar daar deed hij toch ook wel mee met het racen. Was geloof ik niet significant langzamer dan Perez en Alonso.
Ik denk dat iedereen zowat 1,5 seconde trager was dan Alonso in het begin van de regen. Naar het einde van de race toe verkleinde dat verschil wel, maar Alonso en Perez waren gewoon een hele race sneller dan het hele veld. Inclusief Hamilton. ;)

Weet niet of de rondetijden daar nog ergens van te vinden zijn, moet ik straks eens opzoeken.
Die moeten ergens nog rondslingeren. Maar ik kan me herinneren dat Lewis op P3 redelijk kon volgen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Kootje op 04 juni 2012 - 12:40:00
Citaat van: Franky R. op 04 juni 2012 - 12:25:22
Citaat van: Jeroen op 04 juni 2012 - 06:34:34
Naja, uit zo'n staatje alleen kan je iig weinig opmaken.


Idd. zo lijkt het net alsof Hamilton achteruit racet, terwijl de blunders van het team niet in het staatje zijn verwerkt. En we zullen zien in Canada of McLaren minder progressie heeft geboekt t.o.z. van RBR, Ferrari of Lotus.

Nah ..... kom op !!!
De blunders van het team waren er alleen in Bahrein, en die gevolgen zijn duidelijk terug te zien in het staatje.
Maar ook in Australie, Maleisie en Monaco reed hij achteruit.

Je bent de gridpenalty's vergeten en negeert gemakshalve de regenrace?