Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Folkert

Citaat van: Mark F1gge op 02 juni 2012 - 10:22:54
Citaat van: Folkert op 02 juni 2012 - 10:07:22
Citaat van: Mark F1gge op 02 juni 2012 - 09:57:43
Bespeur ik nu een discussie waarbij de nog niet geziene dominatie van McLaren en Hamilton, nu een voorzichtige "goede" racepace is geworden met mogelijk vormverlies??   ::)
Ik heb geloof ik nooit gezegd dat Mclaren of Hamilton dominant was of een dominante race pace hebben. Of doelde je niet op mij :) ?

Nee joh...
Vind alleen de kentering in de discussie opvallend.
Eerst was t zo dat McLaren, en vooral Lewis, eigenlijk de besten zijn dit jaar, maar dat omgevingsfactoren het beeld hierover vertroebelen. Maar nu lijkt het erop dat McLaren wel competatief is, maar moet oppassen dat ze niet te ver terugzakken...

Zo zie je maar, ook in deze discussie zijn we op zoek naar een rijder die "de lat" vertegenwoordigd. Op dit moment lijkt het Alonso te zijn, gezien de terugkomende vergelijking met hem. Zijn prestaties als coureur (niet zijn auto) zijn op dit moment foutloos.
Hehe, ok. Ja ik heb de discussie niet op de voet gevolgd en zijn mij ook paar dingen voorbij gegaan. Maar over de hele linie denk ik wel dat Mclaren de beste auto is. Of was. Vooral door de pech leek die er niet te zijn, maar ze hebben iig een goede basis snelheid. Australië, Maleisië (denk ik) Spanje en in zekere zin ook Bahrein, waren zij wel het team dat vooraan stond. 4 van de 6 lieten ze in kwalificatie zien de snelheid te hebben en ok het is niet in de race, maar daar kwam het in 2 races ook niet toe. Monaco liet Hamilton ook zien mee te kunnen met de snelheid. Ik denk dat Mclaren er in Canada gewoon weer staat en voor de overwinning gaat met Lewis.

en riant ook met 40 seconde voorsprong op de nr 3 :P
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Wizard op 02 juni 2012 - 10:03:36
Mee eens. Maar nogmaals, ik zie McLaren niet een seizoen lang falen.
Dat zal vast niet, maar dat is misschien ook helemaal niet nodig. Probleem van McLaren is dat ze aanvankelijk dominant waren wat betreft snelheid, maar die dominatie is gewoon verdwenen nog voordat ze het in punten hebben uitgebouwd. Jij vindt ze qua snelheid nog altijd dominant, maar daar zie ik niets meer van terug op de baan. Andere teams hebben simpelweg veel meer stappen gemaakt dan McLaren, en dát is nou precies hun probleem, veel meer dan een mislukte pitstop dat is.

Wizard

Waaruit blijkt dat ik McLaren dominant vind qua snelheid? Dan wil ik dat graag rectificeren. Wel is McLaren, in mijn optiek, de snellere. Vooral op zaterdag verrichten ze goede zaken. En ja, op zondag worden de punten verdeeld, maar als Hamilton de kans wordt ontnomen een goed zaterdagresultaat te verzilveren ga ik niet aannemen dat McLaren de tred van zaterdag niet kan doortrekken naar de zondag. In Spanje was hij maar liefst 0.6 seconden sneller dan Ferrari. Dan heb je genoeg meersnelheid om op zondag af te rekenen met Ferrari. Die honneurs heeft Maldonado vervolgens waargenomen. Alonso houdt de schade zeker beperkt maar heeft dan ook alle wind in de zeilen. Of je hier een seizoen lang op kunt teren waag ik te betwijfelen.

0634

Citaat van: Wizard op 02 juni 2012 - 13:41:58
Waaruit blijkt dat ik McLaren dominant vind qua snelheid? Dan wil ik dat graag rectificeren.
Naja, jij zegt dat Hamilton qua snelheid tot nu toe altijd winwaardig is geweest. Als je sturctureel de snelste bent, dan ben je dominant qua snelheid. Dat is het geen gekke conclusie dat jij McLaren op snelheid dominant vindt toch?

Wizard

Ik vind het iets te zwaar van inzet. Winwaardig betekent niet per definitie dat Hamilton met 2 vingers in de neus wint, als niks tegenzit. Dat is mijn definitie van dominantie.

SanderD

Citaat van: Wizard op 02 juni 2012 - 13:41:58
Waaruit blijkt dat ik McLaren dominant vind qua snelheid? Dan wil ik dat graag rectificeren. Wel is McLaren, in mijn optiek, de snellere. Vooral op zaterdag verrichten ze goede zaken. En ja, op zondag worden de punten verdeeld, maar als Hamilton de kans wordt ontnomen een goed zaterdagresultaat te verzilveren ga ik niet aannemen dat McLaren de tred van zaterdag niet kan doortrekken naar de zondag. In Spanje was hij maar liefst 0.6 seconden sneller dan Ferrari. Dan heb je genoeg meersnelheid om op zondag af te rekenen met Ferrari. Die honneurs heeft Maldonado vervolgens waargenomen. Alonso houdt de schade zeker beperkt maar heeft dan ook alle wind in de zeilen. Of je hier een seizoen lang op kunt teren waag ik te betwijfelen.

Alle wind in de zeilen? Hij maximaliseert gewoon en profiteerd van ander mans fouten, dat noem ik niet echt geluk of wind in de zeilen.

Wizard

Waar gebruik ik de term geluk? En je zegt het zelf: "profiteert." Dat staat niet gelijk aan 'op eigen kracht'. En dáárom houd ik een slag om de arm. Ik zeg niet dat Alonso géén kans maakt of géén kampioen wordt, wel vraag ik mij af of je hier een seizoen op kunt teren.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 03 juni 2012 - 17:38:11
Citaat van: Wizard op 02 juni 2012 - 13:41:58
Waaruit blijkt dat ik McLaren dominant vind qua snelheid? Dan wil ik dat graag rectificeren. Wel is McLaren, in mijn optiek, de snellere. Vooral op zaterdag verrichten ze goede zaken. En ja, op zondag worden de punten verdeeld, maar als Hamilton de kans wordt ontnomen een goed zaterdagresultaat te verzilveren ga ik niet aannemen dat McLaren de tred van zaterdag niet kan doortrekken naar de zondag. In Spanje was hij maar liefst 0.6 seconden sneller dan Ferrari. Dan heb je genoeg meersnelheid om op zondag af te rekenen met Ferrari. Die honneurs heeft Maldonado vervolgens waargenomen. Alonso houdt de schade zeker beperkt maar heeft dan ook alle wind in de zeilen. Of je hier een seizoen lang op kunt teren waag ik te betwijfelen.

Alle wind in de zeilen? Hij maximaliseert gewoon en profiteerd van ander mans fouten, dat noem ik niet echt geluk of wind in de zeilen.
Waarom niet? Dat hij er van profiteert is inderdaad geen geluk maar zijn talent/kunnen. Maar dat de situatie zich voordoet om te profiteren kan je niets anders an geluk of wind in de rug/zeilen noemen.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Citaat van: Folkert op 03 juni 2012 - 18:55:54
Citaat van: sanderalonso op 03 juni 2012 - 17:38:11
Citaat van: Wizard op 02 juni 2012 - 13:41:58
Waaruit blijkt dat ik McLaren dominant vind qua snelheid? Dan wil ik dat graag rectificeren. Wel is McLaren, in mijn optiek, de snellere. Vooral op zaterdag verrichten ze goede zaken. En ja, op zondag worden de punten verdeeld, maar als Hamilton de kans wordt ontnomen een goed zaterdagresultaat te verzilveren ga ik niet aannemen dat McLaren de tred van zaterdag niet kan doortrekken naar de zondag. In Spanje was hij maar liefst 0.6 seconden sneller dan Ferrari. Dan heb je genoeg meersnelheid om op zondag af te rekenen met Ferrari. Die honneurs heeft Maldonado vervolgens waargenomen. Alonso houdt de schade zeker beperkt maar heeft dan ook alle wind in de zeilen. Of je hier een seizoen lang op kunt teren waag ik te betwijfelen.

Alle wind in de zeilen? Hij maximaliseert gewoon en profiteerd van ander mans fouten, dat noem ik niet echt geluk of wind in de zeilen.
Waarom niet? Dat hij er van profiteert is inderdaad geen geluk maar zijn talent/kunnen. Maar dat de situatie zich voordoet om te profiteren kan je niets anders an geluk of wind in de rug/zeilen noemen.

Ik vind dat als je zegt dat hij de wind in de zeilen heeft dat je hem tekort doet. De andere maken gewoon domme fouten.

Wizard

Nou ja, gaan we nu ziften op de Nederlandse taal? Prima, doen we het anders: het zit hem niet tegen waardoor hij maximaal kan profiteren.

Beter?

Figge


0634


SanderD


rafael25

Als je kijk hoe Lewis dit jaar rijd, kun je niks anders zeggen dat hij aan 1 van z`n beste seizoenen bezig is, hij rijd de races strak




Folkert

Citaat van: sanderalonso op 03 juni 2012 - 19:07:45
Citaat van: Folkert op 03 juni 2012 - 18:55:54
Citaat van: sanderalonso op 03 juni 2012 - 17:38:11
Citaat van: Wizard op 02 juni 2012 - 13:41:58
Waaruit blijkt dat ik McLaren dominant vind qua snelheid? Dan wil ik dat graag rectificeren. Wel is McLaren, in mijn optiek, de snellere. Vooral op zaterdag verrichten ze goede zaken. En ja, op zondag worden de punten verdeeld, maar als Hamilton de kans wordt ontnomen een goed zaterdagresultaat te verzilveren ga ik niet aannemen dat McLaren de tred van zaterdag niet kan doortrekken naar de zondag. In Spanje was hij maar liefst 0.6 seconden sneller dan Ferrari. Dan heb je genoeg meersnelheid om op zondag af te rekenen met Ferrari. Die honneurs heeft Maldonado vervolgens waargenomen. Alonso houdt de schade zeker beperkt maar heeft dan ook alle wind in de zeilen. Of je hier een seizoen lang op kunt teren waag ik te betwijfelen.

Alle wind in de zeilen? Hij maximaliseert gewoon en profiteerd van ander mans fouten, dat noem ik niet echt geluk of wind in de zeilen.
Waarom niet? Dat hij er van profiteert is inderdaad geen geluk maar zijn talent/kunnen. Maar dat de situatie zich voordoet om te profiteren kan je niets anders an geluk of wind in de rug/zeilen noemen.

Ik vind dat als je zegt dat hij de wind in de zeilen heeft dat je hem tekort doet. De andere maken gewoon domme fouten.
In welk opzicht doe ik hem te kort? Ik zeg toch dat hij prima presteet en uitstekend reageert op fouten van anderen. Maar dat andere fouten maken is jou waardering om dat niet te doen,  maar wel geluk dat het andere wel over komt. Hoe wil je het dan noemen?
Trotse vader van Rosalie(L)