Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

0634

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 21:58:05
Altijd is wel héél letterlijk genomen. Hamilton zit er nu eenmaal (Monaco uitgezonderd) altijd prima bij qua snelheid maar heeft de nodige tegenslag te verwerken. Dat ga ik niet negeren. Of jij dat nu BS vindt of niet.
Jij zei altijd, ik niet, en ja, dat is wel degelijk BS. In China had hij namelijk geen winwaardige racepace, in de regen van Maleisie niet, in Monaco niet en in Melbourne liet hij zich aftroeven door zijn teamgenoot. Hoe kom je er dan bij om te roepen dat hij altijd winwaardig is qua snelheid? Het tegendeel is namelijk waar: hij heeft lang niet altijd een winwaardige racepace.

robbert

waarom zegt men dan dat het niet lang meer gaat duren eer hamilton een overwinning haalt?????????? ???

0634

Geen idee wie dat zegt. Het zou zomaar kunnen, alles kan dit jaar, maar we hebben het over de races tot nu toe, niet over die nog komen gaan. Over wat er in de toekomst gaat gebeuren kan ik nu immers nog weinig zeggen.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 01 juni 2012 - 22:07:07
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 21:58:05
Altijd is wel héél letterlijk genomen. Hamilton zit er nu eenmaal (Monaco uitgezonderd) altijd prima bij qua snelheid maar heeft de nodige tegenslag te verwerken. Dat ga ik niet negeren. Of jij dat nu BS vindt of niet.
Jij zei altijd, ik niet, en ja, dat is wel degelijk BS. In China had hij namelijk geen winwaardige racepace, in de regen van Maleisie niet, in Monaco niet en in Melbourne liet hij zich aftroeven door zijn teamgenoot. Hoe kom je er dan bij om te roepen dat hij altijd winwaardig is qua snelheid? Het tegendeel is namelijk waar: hij heeft lang niet altijd een winwaardige racepace.

Button rijdt ook voor McLaren. In China was inderdaad Mercedes sneller. Toegegeven, die was me ontschoten. Hoewel het niks verandert aan mijn standpunt dat Ferrari er niet aan te pas komt als McLaren en Mercedes GP een 'normaal' weekend hebben. Ik begrijp niet dat iemand als jij, waarvan ik overtuigd ben van zijn kennis en objectiviteit, dit stellig kan negeren. McLaren heeft een tweetal races gehad waar ze qua snelheid werden afgetroeft, maar zitten er altijd bij. Als je de tegenslag van alle coureurs wegstreept stond Hamilton simpel eerste. Alonso doet het goed, helemaal mee eens, en het onderstreept Ferrari's keuze, maar het heeft meer te maken met zijn kwaliteiten dan met de rauwe snelheid van Ferrari. Hiervan ben ik nog niet overtuigd. Daarom dat ik ook de credits Alonso toespeel, niet Ferrari. Door Alonso's kwaliteiten staat hij eerste. Maar, om kampioen te worden, zal de auto ook enigszins moeten thuisgeven.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 01 juni 2012 - 18:52:17
Citaat van: Folkert op 01 juni 2012 - 18:41:21
Citaat van: monaco2011 op 01 juni 2012 - 18:26:09
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 18:23:06
Dat je niet je maximale racetrim kunt rijden lijkt me een feit als het tegenzit. Maximum racetrim is zonder verlies. Bovendien kom je in verkeer terecht dus vergt dat meer van je banden en/of heb je oponthoud die je niet hebt als je vanaf pole je rondjes kunt draaien.
nogmaals, dat het hem gekost heeft stel ik helemaal niet ter discussie, dus in die zin is een max racetrim idd niet mogelijk. Maar hij heeft wel alle rondjes gereden dit seizoen en ik heb niks gemerkt van een superieure racesnelheid. Waar jij dat vandaan haalt is me nog steeds een raadsel, ik heb het idee dat je alles baseert op de kwalificatie!
Wizard heeft het ook nooit over superieure race pace gehad, enkel over een racepace die snelgenoeg is voor de overwinning. Nou Wizard, hier is je kratje dan. Dat ik je zelfs nog ga bijstaan had nooit iemand kunnen dromen denk ik :P

Maar ik denk dat jij het basis concept van Formule 1 nog maar is moet opzoeken, want als je serieus meent dat Hamilton in alle races alle mogelijkheden heeft gehad om een goede dan wel de beste race trim neer te zetten is er toch iets goed mis. Zoals Wizard al zei: straffen, regen en pitstop blunders kosten dit jaar nou eenmaal veel meer dan normaal.
dan moet jij de definitie van superieur nog maar eens opzoeken ;)
Ik wil het best opzoeken voor je hoor, maar kan het ook gewoon direct tegen je zeggen hoor. ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 23:38:10
Citaat van: Jeroen op 01 juni 2012 - 22:07:07
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 21:58:05
Altijd is wel héél letterlijk genomen. Hamilton zit er nu eenmaal (Monaco uitgezonderd) altijd prima bij qua snelheid maar heeft de nodige tegenslag te verwerken. Dat ga ik niet negeren. Of jij dat nu BS vindt of niet.
Jij zei altijd, ik niet, en ja, dat is wel degelijk BS. In China had hij namelijk geen winwaardige racepace, in de regen van Maleisie niet, in Monaco niet en in Melbourne liet hij zich aftroeven door zijn teamgenoot. Hoe kom je er dan bij om te roepen dat hij altijd winwaardig is qua snelheid? Het tegendeel is namelijk waar: hij heeft lang niet altijd een winwaardige racepace.

Button rijdt ook voor McLaren. In China was inderdaad Mercedes sneller. Toegegeven, die was me ontschoten. Hoewel het niks verandert aan mijn standpunt dat Ferrari er niet aan te pas komt als McLaren en Mercedes GP een 'normaal' weekend hebben. Ik begrijp niet dat iemand als jij, waarvan ik overtuigd ben van zijn kennis en objectiviteit, dit stellig kan negeren. McLaren heeft een tweetal races gehad waar ze qua snelheid werden afgetroeft, maar zitten er altijd bij. Als je de tegenslag van alle coureurs wegstreept stond Hamilton simpel eerste. Alonso doet het goed, helemaal mee eens, en het onderstreept Ferrari's keuze, maar het heeft meer te maken met zijn kwaliteiten dan met de rauwe snelheid van Ferrari. Hiervan ben ik nog niet overtuigd. Daarom dat ik ook de credits Alonso toespeel, niet Ferrari. Door Alonso's kwaliteiten staat hij eerste. Maar, om kampioen te worden, zal de auto ook enigszins moeten thuisgeven.
Alonso hoeft helemaal niets te bewijzen. Reed sinds de updates ook 2x podium, dus ik snap het probleem niet. Het zou beter zijn als Hamilton eens effectief laat zien dat ie een winnende race-pace heeft, dan te moeten lullen over tegenslagen (die er echt niet elke race waren).

monaco2011

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 23:38:10
Citaat van: Jeroen op 01 juni 2012 - 22:07:07
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 21:58:05
Altijd is wel héél letterlijk genomen. Hamilton zit er nu eenmaal (Monaco uitgezonderd) altijd prima bij qua snelheid maar heeft de nodige tegenslag te verwerken. Dat ga ik niet negeren. Of jij dat nu BS vindt of niet.
Jij zei altijd, ik niet, en ja, dat is wel degelijk BS. In China had hij namelijk geen winwaardige racepace, in de regen van Maleisie niet, in Monaco niet en in Melbourne liet hij zich aftroeven door zijn teamgenoot. Hoe kom je er dan bij om te roepen dat hij altijd winwaardig is qua snelheid? Het tegendeel is namelijk waar: hij heeft lang niet altijd een winwaardige racepace.

Button rijdt ook voor McLaren. In China was inderdaad Mercedes sneller. Toegegeven, die was me ontschoten.
Dat mag een wandelende encyclopedie eigenlijk niet gebeuren ;)
en Bahrein dan?? Spanje zal altijd een vraagteken blijven al denk ik dat je die 1:18 niet zo maar kunt wegwuiven, ook al valt het gedeeltelijk te verklaren. Als je ziet dat Raikkonen het weekend ervoor vrij makkelijk van P11 naar P2 rijdt en er eerder het seizoen ook de Williamsen van achteren makkelijk de punten inreden.
Wat blijft er dan over?? Alleen Melbourne eigenlijk

Wizard

Citaat van: Ńiels op 02 juni 2012 - 02:50:03
Alonso hoeft helemaal niets te bewijzen. Reed sinds de updates ook 2x podium, dus ik snap het probleem niet. Het zou beter zijn als Hamilton eens effectief laat zien dat ie een winnende race-pace heeft, dan te moeten lullen over tegenslagen (die er echt niet elke race waren).

Er is ook geen probleem. Ik vind de Ferrari -nog- niet overtuigend genoeg, tijdens GP weekenden, om Alonso neer te zetten als titelkandidaat. Jullie niet. En Hamillton heeft niet iedere race pech, maar wel erg vaak, dit seizoen.

0634

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 23:38:10
Button rijdt ook voor McLaren.
Klopt, maar we hebben het over Hamilton. En als Button hem aftroeft tijdens een probleem vrije race was Lewis dus niet snel genoeg voor de winst.

CitaatHoewel het niks verandert aan mijn standpunt dat Ferrari er niet aan te pas komt als McLaren en Mercedes GP een 'normaal' weekend hebben. Ik begrijp niet dat iemand als jij, waarvan ik overtuigd ben van zijn kennis en objectiviteit, dit stellig kan negeren.
Dank u dank u, wat begint mijn zaterdag weer lekker zo ;).

Maarreh, ik negeer dat niet stellig, maar ik had het nu over Lewis en diens vermeende snelheid. Over Ferrari had ik eerder al gezegd dat zij weliswaar over het algemeen een iets lagere racepace hebben, maar dat dat gat in snelheid nu gewoon een stuk minder is dan aan het begin van het seizoen. Als je die lijn dus doortrekt, doet Alonso dus volop mee.
Citaat
McLaren heeft een tweetal races gehad waar ze qua snelheid werden afgetroeft, maar zitten er altijd bij. Als je de tegenslag van alle coureurs wegstreept stond Hamilton simpel eerste.
Dat zou kunnen, want Lewis heeft zeker punten verloren door omstandigheden waar hij niets aan kon doen. Maar hoeveel punten weet ik niet. Overigens is zijn team zelf niet altijd even scherp geweest, bij Button ook niet trouwens. Ferrari maakt die fouten niet. En die fouten zijn ook een factor in de titelstrijd.

CitaatAlonso doet het goed, helemaal mee eens, en het onderstreept Ferrari's keuze, maar het heeft meer te maken met zijn kwaliteiten dan met de rauwe snelheid van Ferrari. Hiervan ben ik nog niet overtuigd. Daarom dat ik ook de credits Alonso toespeel, niet Ferrari. Door Alonso's kwaliteiten staat hij eerste. Maar, om kampioen te worden, zal de auto ook enigszins moeten thuisgeven.
En dat doet die steeds meer. In een jaar waarin niemand er bovenuit springt, ook McLaren niet, zal consistentie een key factor zijn.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 02 juni 2012 - 02:53:36
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 23:38:10
Citaat van: Jeroen op 01 juni 2012 - 22:07:07
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 21:58:05
Altijd is wel héél letterlijk genomen. Hamilton zit er nu eenmaal (Monaco uitgezonderd) altijd prima bij qua snelheid maar heeft de nodige tegenslag te verwerken. Dat ga ik niet negeren. Of jij dat nu BS vindt of niet.
Jij zei altijd, ik niet, en ja, dat is wel degelijk BS. In China had hij namelijk geen winwaardige racepace, in de regen van Maleisie niet, in Monaco niet en in Melbourne liet hij zich aftroeven door zijn teamgenoot. Hoe kom je er dan bij om te roepen dat hij altijd winwaardig is qua snelheid? Het tegendeel is namelijk waar: hij heeft lang niet altijd een winwaardige racepace.

Button rijdt ook voor McLaren. In China was inderdaad Mercedes sneller. Toegegeven, die was me ontschoten.
Dat mag een wandelende encyclopedie eigenlijk niet gebeuren ;)
en Bahrein dan?? Spanje zal altijd een vraagteken blijven al denk ik dat je die 1:18 niet zo maar kunt wegwuiven, ook al valt het gedeeltelijk te verklaren. Als je ziet dat Raikkonen het weekend ervoor vrij makkelijk van P11 naar P2 rijdt en er eerder het seizoen ook de Williamsen van achteren makkelijk de punten inreden.
Wat blijft er dan over?? Alleen Melbourne eigenlijk
Wat is dat toch met jou en scheve vergelijkingen? Kimi komt van P11, heeft nog 1 setje nieuwe banden en is met een beetje goede start al in de top 8. Van af daar kan je gewoon best mee komen met de top en met je setje nieuwe banden goede tijden rijden en je wint al weer paar plekken. Dat setje banden had Lewis niet.
Je kan die 1:18 niet zomaar weg wuiven nee, maar je kan hem toch wel redelijk benaderen. Hij verliest gewoon enorm veel tijd. Inhalen van coureurs kost tijd, andere lijn, achter iemand rijden die langzamer is, laten we zeggen seconde per ronde? 18 mensen in halen: 18 seconde. Begon al met 18 seconde achter stand bij de start. En laten we zeggen niet 1,5 seconde per ronde dat hij sneller kon, maar 8 tiende. Toch wel mogelijk lijkt me zo?
18+18+52= 88 -24 (extra pitstop) 66 seconde: 1 minuut en 6 seconde. Eindigt hij 6 seconde achter Maldonado. En ja het is gis werk en uit de losse pols en een beetje hoop, maar met een beetje logisch redeneren en een kleine berekening kan je toch wel aardig beredeneren dat er voor Lewis meer in zat. P5 zeker. Want als je met deze strategie P8 kan rijden van achter aan, lijkt het me toch redelijk logisch dat je van vooraan toch wel podium plek kan rijden en zeker ook voor de overwinning. Zeg niet
dat het een zekerheid is en dat hij gewoon even deed, maar dat het mogelijk is is zeker.

Maar goed, Mclaren is zeker niet de aller snelste en hebben zeker geen duidelijke voorsprong. Maar ik denk wel dat ze een goede snelheid hebben. Ze moeten alleen oppassen dat ze niet te hard achteruit gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Bespeur ik nu een discussie waarbij de nog niet geziene dominatie van McLaren en Hamilton, nu een voorzichtige "goede" racepace is geworden met mogelijk vormverlies??   ::)

Wizard

Citaat van: Jeroen op 02 juni 2012 - 08:39:30
Klopt, maar we hebben het over Hamilton. En als Button hem aftroeft tijdens een probleem vrije race was Lewis dus niet snel genoeg voor de winst.

Meer over de snelheid van McLaren. Als Button wint, op eigen kracht, kunnen we stellen dat McLaren winwaardig is. De individuele prestatie is niet altijd representatief voor de snelheid van het materiaal. Zo ja, dan is de Ferrari echt een barrel, kijkend naar Massa. ;)

Citaat
Dank u dank u, wat begint mijn zaterdag weer lekker zo ;).

Ik was redelijk beschonken gisteravond, dus die enthousiasme mag je matigen. ;)

CitaatMaarreh, ik negeer dat niet stellig, maar ik had het nu over Lewis en diens vermeende snelheid. Over Ferrari had ik eerder al gezegd dat zij weliswaar over het algemeen een iets lagere racepace hebben, maar dat dat gat in snelheid nu gewoon een stuk minder is dan aan het begin van het seizoen. Als je die lijn dus doortrekt, doet Alonso dus volop mee.

Als McLaren blijft falen wel. En Schumacher. Want ook die valt twee keer weg voor Alonso waardoor Alonso een podium pakt.

Citaat
Dat zou kunnen, want Lewis heeft zeker punten verloren door omstandigheden waar hij niets aan kon doen. Maar hoeveel punten weet ik niet. Overigens is zijn team zelf niet altijd even scherp geweest, bij Button ook niet trouwens. Ferrari maakt die fouten niet. En die fouten zijn ook een factor in de titelstrijd.

Natuurlijk allemaal bepalende factoren. Maar het staat los van de kansen van Alonso linken aan de snelheid van de concurentie. En ik ga niet doen alsof McLaren blijft falen, een seizoen lang. Ze zijn gedisciplineerd genoeg om het zaakje weer op rails te krijgen. En van Mercedes GP verwacht ik dat ze Schumacher een auto geven waarmee hij kan finishen. Rosberg heeft ook zo'n exemplaar! Maar goed, Alonso heeft totaal geen puntenschade ondanks de mindere Ferrari. Ze hebben wat terrein gewonnen en mochten ze nog een stapje dichterbij komen is Alonso zeker een factor waarmee men rekening mee moet houden. Alonso wordt door veel coureurs weggezet als de beste coureur van het huidige veld dus de angst zit er goed in. ;)

Citaat
En dat doet die steeds meer. In een jaar waarin niemand er bovenuit springt, ook McLaren niet, zal consistentie een key factor zijn.

Mee eens. Maar nogmaals, ik zie McLaren niet een seizoen lang falen. Want dat Hamilton niet constant voorin heeft gereden heeft meer te maken met factoren van buitenaf dan met Hamilton zelf. Hamilton rijdt, net als Alonso, een prima seizoen. Hoop dan ook dat het nu eens mee gaat zitten.

Folkert

Citaat van: Mark F1gge op 02 juni 2012 - 09:57:43
Bespeur ik nu een discussie waarbij de nog niet geziene dominatie van McLaren en Hamilton, nu een voorzichtige "goede" racepace is geworden met mogelijk vormverlies??   ::)
Ik heb geloof ik nooit gezegd dat Mclaren of Hamilton dominant was of een dominante race pace hebben. Of doelde je niet op mij :) ?
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 21:15:03
Citaat van: sanderalonso op 01 juni 2012 - 19:26:36
Jij ziet het als tegenslagen, ik zie het als domme fouten van Mclaren zelf. Je noemt het toch ook geen tegenslag voor Ferrari dat ze een slechte auto hebben, maar dat ze beter hun zaakjes op orde moeten hebben?

Ferrari is toch winwaardig? Althans, als ik jou mag geloven. Helaas hebben ze geen coureur die de snelheid naar overwinningen vertaald.

Nou, de laatste 2 races wel. Maar het was duidelijk dat de auto in het begin erg slecht was.

Figge

Citaat van: Folkert op 02 juni 2012 - 10:07:22
Citaat van: Mark F1gge op 02 juni 2012 - 09:57:43
Bespeur ik nu een discussie waarbij de nog niet geziene dominatie van McLaren en Hamilton, nu een voorzichtige "goede" racepace is geworden met mogelijk vormverlies??   ::)
Ik heb geloof ik nooit gezegd dat Mclaren of Hamilton dominant was of een dominante race pace hebben. Of doelde je niet op mij :) ?

Nee joh...
Vind alleen de kentering in de discussie opvallend.
Eerst was t zo dat McLaren, en vooral Lewis, eigenlijk de besten zijn dit jaar, maar dat omgevingsfactoren het beeld hierover vertroebelen. Maar nu lijkt het erop dat McLaren wel competatief is, maar moet oppassen dat ze niet te ver terugzakken...

Zo zie je maar, ook in deze discussie zijn we op zoek naar een rijder die "de lat" vertegenwoordigd. Op dit moment lijkt het Alonso te zijn, gezien de terugkomende vergelijking met hem. Zijn prestaties als coureur (niet zijn auto) zijn op dit moment foutloos.