Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Wizard

Citaat van: Folkert op 01 juni 2012 - 18:41:21
Wizard heeft het ook nooit over superieure race pace gehad, enkel over een racepace die snelgenoeg is voor de overwinning. Nou Wizard, hier is je kratje dan. Dat ik je zelfs nog ga bijstaan had nooit iemand kunnen dromen denk ik :P

Sterker nog, ik heb geen eens beweert dat Hamilton per definitie zou hebben gewonnen! Dat kan ik gewoonweg niet weten. Wel heeft McLaren een winwaardige auto. Je bent niet zomaar even 0.6 sneller dan de tweede tijdens de kwalificatie om tijdens de race geen kans te maken op de overwinning, nou, laat ik zeggen podium. Hoe dan ook, Hamilton of beter gezegd, McLaren heeft genoeg punten laten liggen. Derhalve is de huidige tussenstand in het kampioenschap niet representatief voor de snelheid/kracht verdeling.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 18:54:22
Citaat van: monaco2011 op 01 juni 2012 - 18:45:40
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 18:32:45
McLaren is dan ook niet dominant. Ze rollen niet zomaar het veld op. Dus de voorsprong die ze hebben, hoe nihil deze ook is, wordt teniet gedaan door de tegenslagen. Het beeld verandert als Hamilton een race mag rijden zonder dat derden deze beïnvloeden. Pas dan kunnen we ook vaststellen hoe snel de McLaren is en dit afzetten tegen de snelheid van zijn concurenten. In verkeer rijden vergt veel meer van je banden dan dat je je strategie kunt afwerken. Bovendien ben jij één van de personen (correct me if i'am wrong) die de banden bekritiseert en roept dat coureurs niet voluit kunnen gaan. Nagaan als je je dan ook nog eens in het verkeer bevindt. Dat heeft een versterkende werking.
en waar baseer je op dat deze voorsprong nihil is?? hoeveel reken je dan precies voor die extra slijtage van banden?? zou het niet kunnen dat je zo maar wat uit de losse pols aan het rekenen bent en dat je bepaalde dingen wat te zwaar meerekent?? En in feite zou dit dan moeten gelden voor alle coureurs behalve de polezitter. Dan moet je dus ook een correctie maken op de racesnelheid van Red Bull, Ferrari, Lotus, Mercedes etc

Waar baseer jij een voorsprong op? Hoe bereken jij wat het exacte verlies is? Zou het niet kunnen dat je zo maar wat uit de losse pols aan het rekenen bent en dat je bepaalde dingen onderschat? Geldt toch voor jou net zo goed??
ja, maar ik beweer ook niks stellig toch?? ik zeg alleen dat ik het (nog) niet gezien heb. Nu jij, ik stelde jou deze vraag.

SanderD

Citaat van: Enzo op 01 juni 2012 - 17:41:10
Citaat van: sanderalonso op 01 juni 2012 - 12:33:26
Citaat van: Folkert op 01 juni 2012 - 09:34:58
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 07:37:09
Citaat van: sanderalonso op 01 juni 2012 - 07:14:06
En wat zijn de vele voordelen voor Alonso dan? Dat gestuntel van Mclaren? Dat is gewoon Mclaren's eigen fout, dus daar mogen ze niet over zeuren vind ik.

Daar heb je gelijk in maar dat kun je A) Hamilton niet aanrekenen en B) maakt dat de Ferrari niet sneller. Dat Alonso maximaal profiteert staat daar volledig los van.
Zalk je nog maar eens glas bier aan bieden? Das al 3 keer op rij dat ik het met je eens ben :P


Dat er nog twijfel bestaat over de snelheid van Ferrari verbaasd me helemaal niks. Ze zijn niet langzaam, maar zeker niet de snelste. Maar dat is geen enkel team. Als er 1 team over de hele linie het snelste is, gok ik op Mclaren. Maar de verschillen zijn minimaal. In Spanje kon ik toch wel een goede snelheid van Lewis zijn Mclaren zien. En ik moet Wizard ergens wel gelijk geven dat doorgaans Monaco geen graadmeter is voor de echte verhoudingen.
Maar wat ik niet begrijp is dat er zo weinig krediet voor Lewis komt en zo veel voor Alonso. Imo kan je de pech van Lewis weg strepen tegen de slechte auto (en indirect geluk met de pech van Lewis). Niet dat Lewis het super doet, maar hij is toch de coureur die er bijna altijd bijstaat. Waren het niet voor de pech in Bahrein en Spanje, stond hij daar, ben ik zeker van.
Nou ja vele gelukjes, Bahrein en Spanje stuntelde Mclaren heel erg en hebben ze podium plek verspeeld. Maleisië zat het weer wat mee.
@SanderAlonso: No

'Maleisie zat het weer mee'. Wat een onzin man. Net als wat kootje zei, die regen is er voor iedereen, dus niemand heeft dan geluk/pech. Dat Alonso dan door zijn kwaliteiten boven komt drijven kan je dus niet als geluk zien naar mijn mening.

Sorry hoor, maar dat is geen onzin. De Ferrari en de Sauber gingen voor geen meter totdat de temperatuur daalde en het ging regenen. Toen was het ineens een voordeel om zwaar op je banden te zijn. Die twee teams hadden een enorm voordeel die race en dat had niks met de coureur te maken.

Dus dan noemen we het maar geluk? Je noemt het toch ook een geluk dat Mclaren een betere auto heeft gemaakt dan Ferrari? Dan moeten ze hun spullen ook maar voor elkaar hebben met lagere tenpraturen enzovoorts. Onzin wat mij betreft

SanderD

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 18:32:45
McLaren is dan ook niet dominant. Ze rollen niet zomaar het veld op. Dus de voorsprong die ze hebben, hoe nihil deze ook is, wordt teniet gedaan door de tegenslagen. Het beeld verandert als Hamilton een race mag rijden zonder dat derden deze beïnvloeden. Pas dan kunnen we ook vaststellen hoe snel de McLaren is en dit afzetten tegen de snelheid van zijn concurenten. In verkeer rijden vergt veel meer van je banden dan dat je je strategie kunt afwerken. Bovendien ben jij één van de personen (correct me if i'am wrong) die de banden bekritiseert en roept dat coureurs niet voluit kunnen gaan. Nagaan als je je dan ook nog eens in het verkeer bevindt. Dat heeft een versterkende werking.

Jij ziet het als tegenslagen, ik zie het als domme fouten van Mclaren zelf. Je noemt het toch ook geen tegenslag voor Ferrari dat ze een slechte auto hebben, maar dat ze beter hun zaakjes op orde moeten hebben?

0634

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 17:34:07
Citaat van: Jeroen op 01 juni 2012 - 17:21:35
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 15:09:46
Citaat van: Jeroen op 01 juni 2012 - 09:23:29
Nee, ik zeg ook niet dat het meegezeten heeft, hij heeft echt punten verloren. Maar jij zeg dat hij altijd winwaardig was qua racesnelheid terwijl dat gewoon niet zo is.

Vanwege omstandigheden: Gridstraf + falende pitcrew. Op zaterdag zit Hamilton er altijd bij qua snelheid.
Maar de race is een dag later. En daarin is hij niet altijd winwaardig, ook niet kwa snelheid. Dat is echt gewoon in de helft van de races niet zo.

Tja, als het 'continue' tegenzit kun je dat simpelweg niet weten. Melbourne zat niks tegen en won McLaren gewoon. Daarna was er altijd wel iets. Dan een gridstraf, dan regen, dan een pitstop die tegenzat.

Ja kom nou... jij zegt gisteren dat Lewis qua snelheid altijd winwaardig was en nu zeg je dat je dat niet kan weten. Wat is het nou?

Figge

Mensen, Mensen, relax... Folkert trakteert op bier...
Althans, als Mr. Wizard dat met ons deelt.
Iedereen heeft toch gezien dat Lewis door pech en fouten de nodige punten heeft laten liggen.
En dat Alonso mede hierdoor en andere omstandigheden beter heeft gescoord.
Tis alleen discutabel hoeveel dat er zijn, maar meer dan 13 punten (gat met Alonso in de stand) zeker.
Dus uiteraard gaat Lewis tot het einde meedoen om de titel en races winnen. Mogelijk al in
Canada. Vergis jullie niet he... Stel nou: bij winst van Hamilton in Canada, waarbij door een sterk Mercedes
Alonso en de RBR's buiten het podium vallen, dan is zomaar Hamilton de nieuwe WK leider...
Dan heeft ie winnende racepace laten zien én de leiding het WK...

SanderD

Citaat van: Mark F1gge op 01 juni 2012 - 20:36:23
Mensen, Mensen, relax... Folkert trakteert op bier...
Althans, als Mr. Wizard dat met ons deelt.
Iedereen heeft toch gezien dat Lewis door pech en fouten de nodige punten heeft laten liggen.
En dat Alonso mede hierdoor en andere omstandigheden beter heeft gescoord.
Tis alleen discutabel hoeveel dat er zijn, maar meer dan 13 punten (gat met Alonso in de stand) zeker.
Dus uiteraard gaat Lewis tot het einde meedoen om de titel en races winnen. Mogelijk al in
Canada. Vergis jullie niet he... Stel nou: bij winst van Hamilton in Canada, waarbij door een sterk Mercedes
Alonso en de RBR's buiten het podium vallen, dan is zomaar Hamilton de nieuwe WK leider...
Dan heeft ie winnende racepace laten zien én de leiding het WK...

Stel nou dat Alonso wint. Dan laat hij wizard zien dat hij een goede pace heeft en loopt hij uit in het wk ;)

0634

Citaat van: Mark F1gge op 01 juni 2012 - 20:36:23
Mensen, Mensen, relax... Folkert trakteert op bier...
Althans, als Mr. Wizard dat met ons deelt.
Iedereen heeft toch gezien dat Lewis door pech en fouten de nodige punten heeft laten liggen.
En dat Alonso mede hierdoor en andere omstandigheden beter heeft gescoord.
Tis alleen discutabel hoeveel dat er zijn, maar meer dan 13 punten (gat met Alonso in de stand) zeker.
Dus uiteraard gaat Lewis tot het einde meedoen om de titel en races winnen. Mogelijk al in
Canada. Vergis jullie niet he... Stel nou: bij winst van Hamilton in Canada, waarbij door een sterk Mercedes
Alonso en de RBR's buiten het podium vallen, dan is zomaar Hamilton de nieuwe WK leider...
Dan heeft ie winnende racepace laten zien én de leiding het WK...

Dan wel ja. Nu nog niet. Voor de rest betwist niemand de WK kansen van Lewis hoor.

Figge

Citaat van: sanderalonso op 01 juni 2012 - 20:39:57
Citaat van: Mark F1gge op 01 juni 2012 - 20:36:23
Mensen, Mensen, relax... Folkert trakteert op bier...
Althans, als Mr. Wizard dat met ons deelt.
Iedereen heeft toch gezien dat Lewis door pech en fouten de nodige punten heeft laten liggen.
En dat Alonso mede hierdoor en andere omstandigheden beter heeft gescoord.
Tis alleen discutabel hoeveel dat er zijn, maar meer dan 13 punten (gat met Alonso in de stand) zeker.
Dus uiteraard gaat Lewis tot het einde meedoen om de titel en races winnen. Mogelijk al in
Canada. Vergis jullie niet he... Stel nou: bij winst van Hamilton in Canada, waarbij door een sterk Mercedes
Alonso en de RBR's buiten het podium vallen, dan is zomaar Hamilton de nieuwe WK leider...
Dan heeft ie winnende racepace laten zien én de leiding het WK...

Stel nou dat Alonso wint. Dan laat hij wizard zien dat hij een goede pace heeft en loopt hij uit in het wk ;)

Dat klopt.
Maarrrrr, volgens mij zijn er een paar mensen, inclusief mijzelf, die eerst Alonso een keer naar
de eerste rij willen zien kwalificeren. Om de race vervolgens vanaf de start te zien leiden en ook winnen.
Er is nog echte geen aanleiding geweest, om dat zomaar van Alonso te verwachten. Hoewel ik optimistisch
ben over zijn kansen voor de titel.
Bij Hamilton lijkt dit een meer realistisch scenario...



Wizard

Citaat van: sanderalonso op 01 juni 2012 - 19:26:36
Jij ziet het als tegenslagen, ik zie het als domme fouten van Mclaren zelf. Je noemt het toch ook geen tegenslag voor Ferrari dat ze een slechte auto hebben, maar dat ze beter hun zaakjes op orde moeten hebben?

Ferrari is toch winwaardig? Althans, als ik jou mag geloven. Helaas hebben ze geen coureur die de snelheid naar overwinningen vertaald.

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 01 juni 2012 - 20:39:57
Stel nou dat Alonso wint. Dan laat hij wizard zien dat hij een goede pace heeft en loopt hij uit in het wk ;)

Gewonnen heeft hij al.

robbert

Citaat van: Mark F1gge op 01 juni 2012 - 20:36:23
Mensen, Mensen, relax... Folkert trakteert op bier...
Althans, als Mr. Wizard dat met ons deelt.
Iedereen heeft toch gezien dat Lewis door pech en fouten de nodige punten heeft laten liggen.
En dat Alonso mede hierdoor en andere omstandigheden beter heeft gescoord.
Tis alleen discutabel hoeveel dat er zijn, maar meer dan 13 punten (gat met Alonso in de stand) zeker.
Dus uiteraard gaat Lewis tot het einde meedoen om de titel en races winnen. Mogelijk al in
Canada. Vergis jullie niet he... Stel nou: bij winst van Hamilton in Canada, waarbij door een sterk Mercedes
Alonso en de RBR's buiten het podium vallen, dan is zomaar Hamilton de nieuwe WK leider...
Dan heeft ie winnende racepace laten zien én de leiding het WK...

voila zoals ik al zei, dat ferrari nog moet bewijzen dat ze degelijk de snelheid hebben en het verdienen dat alonso op kop staat. Ze zullen nog moeten opletten van mclaren. Ferrari is zo snel niet zoals men denkt doordat ze geluk hebben dat mclaren het minder doet

Wizard

Citaat van: Jeroen op 01 juni 2012 - 20:07:19
Ja kom nou... jij zegt gisteren dat Lewis qua snelheid altijd winwaardig was en nu zeg je dat je dat niet kan weten. Wat is het nou?

Je kunt niet weten of hij geen winwaardige racepace heeft. Wat jij nu schetst. Dat hij dat wel heeft kun je aflezen van de snelheid op de zaterdag.

0634

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 21:19:16
Citaat van: Jeroen op 01 juni 2012 - 20:07:19
Ja kom nou... jij zegt gisteren dat Lewis qua snelheid altijd winwaardig was en nu zeg je dat je dat niet kan weten. Wat is het nou?

Je kunt niet weten of hij geen winwaardige racepace heeft. Wat jij nu schetst. Dat hij dat wel heeft kun je aflezen van de snelheid op de zaterdag.
Wat een gelul. Dat is kwalificatie, geen racepace dus. Los van het feit dat hij dan nog altijd maar de helft van de races blijkbaar de snelste was, is dat heel wat anders dan racepace. Je kan gewoon totaal niet hard maken dat Hamilton altijd een winwaardige racepace heeft gehad, zoals jij stelde. Dat is grote BS en dat weet je volgens mij ook nog.

Wizard

Altijd is wel héél letterlijk genomen. Hamilton zit er nu eenmaal (Monaco uitgezonderd) altijd prima bij qua snelheid maar heeft de nodige tegenslag te verwerken. Dat ga ik niet negeren. Of jij dat nu BS vindt of niet.