Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Wizard

Prima! Geef ik wel een adres door waar iedereen welkom is. ;)

monaco2011

#166
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 17:42:46
@Folkert: Zoals ik al zei, door omstandigheden heeft Hamilton de snelheid niet kunnen vertalen naar prestaties alsook punten. Datzelfde geldt voor een Schumacher. Dan wordt toch ook niet beweerd dat de STR en F.I sneller zijn dan de Mercedes? Ondanks dat hun voorstaan op Schumacher.
niet echt vergelijkbaar. Hamilton heeft alle ronden dit jaar gereden, dus heeft alle mogelijkheden gehad om die top racepace waar jij het over hebt tentoon te spreiden. Afgezien van Australië heb ik daar weinig van gezien. Ja, op zaterdag in kwalificatie, maar dat is absoluut geen garantie voor de zondag hebben we kunnen zien. Ferrari en Red Bull hebben juist op zaterdag meer problemen. In kwalificatie is de combinatie McLaren/Hamilton tot nu toe duidelijk de beste, in racetrim heb ik het (nog) niet gezien. Heb wel een aantal races gezien waar Alonso Hamilton prima kon bijbenen of zelfs sneller was.

Wizard

Alle mogelijkheden? Twee gridstraffen, één race vergalt door de linkerachterband die er niet opging, 1 regenrace. Dat zijn 4 uit 6. In Monaco was McLaren gewoon niet de snelste. Blijft over? Melbourne? Daar won McLaren.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 18:15:52
Alle mogelijkheden? Twee gridstraffen, één race vergalt door de linkerachterband die er niet opging, 1 regenrace. Dat zijn 4 uit 6. In Monaco was McLaren gewoon niet de snelste. Blijft over? Melbourne? Daar won McLaren.
tja, maar daarom kun je toch wel gewoon doorrijden?? ik zeg niet dat ie geen punten heeft laten liggen, maar hij heeft alle kans gehad om die racesnelheid te laten zien.

Wizard

Als het tegenzit kun je niet je maximum racetrim rijden. Dat is geen eens een discussie.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 18:18:12
Als het tegenzit kun je niet je maximum racetrim rijden. Dat is geen eens een discussie.
nee, da's idd geen discussie, da's gewoon klinkklare onzin.

Wizard

Dat is een feit. Dat jij dat onzin vind ligt meer aan jou dan dat het dit feit teniet doet.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 18:20:54
Dat is een feit. Dat jij dat onzin vind ligt meer aan jou dan dat het dit feit teniet doet.
waarom is dat een feit dan?? tuurlijk kost het tijd, maar dat wil niet zeggen dat dat gevolgen moet hebben voor je rondetijden.

Wizard

Dat je niet je maximale racetrim kunt rijden lijkt me een feit als het tegenzit. Maximum racetrim is zonder verlies. Bovendien kom je in verkeer terecht dus vergt dat meer van je banden en/of heb je oponthoud die je niet hebt als je vanaf pole je rondjes kunt draaien.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 18:23:06
Dat je niet je maximale racetrim kunt rijden lijkt me een feit als het tegenzit. Maximum racetrim is zonder verlies. Bovendien kom je in verkeer terecht dus vergt dat meer van je banden en/of heb je oponthoud die je niet hebt als je vanaf pole je rondjes kunt draaien.
nogmaals, dat het hem gekost heeft stel ik helemaal niet ter discussie, dus in die zin is een max racetrim idd niet mogelijk. Maar hij heeft wel alle rondjes gereden dit seizoen en ik heb niks gemerkt van een superieure racesnelheid. Waar jij dat vandaan haalt is me nog steeds een raadsel, ik heb het idee dat je alles baseert op de kwalificatie!

Wizard

McLaren is dan ook niet dominant. Ze rollen niet zomaar het veld op. Dus de voorsprong die ze hebben, hoe nihil deze ook is, wordt teniet gedaan door de tegenslagen. Het beeld verandert als Hamilton een race mag rijden zonder dat derden deze beïnvloeden. Pas dan kunnen we ook vaststellen hoe snel de McLaren is en dit afzetten tegen de snelheid van zijn concurenten. In verkeer rijden vergt veel meer van je banden dan dat je je strategie kunt afwerken. Bovendien ben jij één van de personen (correct me if i'am wrong) die de banden bekritiseert en roept dat coureurs niet voluit kunnen gaan. Nagaan als je je dan ook nog eens in het verkeer bevindt. Dat heeft een versterkende werking.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 01 juni 2012 - 18:26:09
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 18:23:06
Dat je niet je maximale racetrim kunt rijden lijkt me een feit als het tegenzit. Maximum racetrim is zonder verlies. Bovendien kom je in verkeer terecht dus vergt dat meer van je banden en/of heb je oponthoud die je niet hebt als je vanaf pole je rondjes kunt draaien.
nogmaals, dat het hem gekost heeft stel ik helemaal niet ter discussie, dus in die zin is een max racetrim idd niet mogelijk. Maar hij heeft wel alle rondjes gereden dit seizoen en ik heb niks gemerkt van een superieure racesnelheid. Waar jij dat vandaan haalt is me nog steeds een raadsel, ik heb het idee dat je alles baseert op de kwalificatie!
Wizard heeft het ook nooit over superieure race pace gehad, enkel over een racepace die snelgenoeg is voor de overwinning. Nou Wizard, hier is je kratje dan. Dat ik je zelfs nog ga bijstaan had nooit iemand kunnen dromen denk ik :P

Maar ik denk dat jij het basis concept van Formule 1 nog maar is moet opzoeken, want als je serieus meent dat Hamilton in alle races alle mogelijkheden heeft gehad om een goede dan wel de beste race trim neer te zetten is er toch iets goed mis. Zoals Wizard al zei: straffen, regen en pitstop blunders kosten dit jaar nou eenmaal veel meer dan normaal.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 18:32:45
McLaren is dan ook niet dominant. Ze rollen niet zomaar het veld op. Dus de voorsprong die ze hebben, hoe nihil deze ook is, wordt teniet gedaan door de tegenslagen. Het beeld verandert als Hamilton een race mag rijden zonder dat derden deze beïnvloeden. Pas dan kunnen we ook vaststellen hoe snel de McLaren is en dit afzetten tegen de snelheid van zijn concurenten. In verkeer rijden vergt veel meer van je banden dan dat je je strategie kunt afwerken. Bovendien ben jij één van de personen (correct me if i'am wrong) die de banden bekritiseert en roept dat coureurs niet voluit kunnen gaan. Nagaan als je je dan ook nog eens in het verkeer bevindt. Dat heeft een versterkende werking.
en waar baseer je op dat deze voorsprong nihil is?? hoeveel reken je dan precies voor die extra slijtage van banden?? zou het niet kunnen dat je zo maar wat uit de losse pols aan het rekenen bent en dat je bepaalde dingen wat te zwaar meerekent?? En in feite zou dit dan moeten gelden voor alle coureurs behalve de polezitter. Dan moet je dus ook een correctie maken op de racesnelheid van Red Bull, Ferrari, Lotus, Mercedes etc

monaco2011

Citaat van: Folkert op 01 juni 2012 - 18:41:21
Citaat van: monaco2011 op 01 juni 2012 - 18:26:09
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 18:23:06
Dat je niet je maximale racetrim kunt rijden lijkt me een feit als het tegenzit. Maximum racetrim is zonder verlies. Bovendien kom je in verkeer terecht dus vergt dat meer van je banden en/of heb je oponthoud die je niet hebt als je vanaf pole je rondjes kunt draaien.
nogmaals, dat het hem gekost heeft stel ik helemaal niet ter discussie, dus in die zin is een max racetrim idd niet mogelijk. Maar hij heeft wel alle rondjes gereden dit seizoen en ik heb niks gemerkt van een superieure racesnelheid. Waar jij dat vandaan haalt is me nog steeds een raadsel, ik heb het idee dat je alles baseert op de kwalificatie!
Wizard heeft het ook nooit over superieure race pace gehad, enkel over een racepace die snelgenoeg is voor de overwinning. Nou Wizard, hier is je kratje dan. Dat ik je zelfs nog ga bijstaan had nooit iemand kunnen dromen denk ik :P

Maar ik denk dat jij het basis concept van Formule 1 nog maar is moet opzoeken, want als je serieus meent dat Hamilton in alle races alle mogelijkheden heeft gehad om een goede dan wel de beste race trim neer te zetten is er toch iets goed mis. Zoals Wizard al zei: straffen, regen en pitstop blunders kosten dit jaar nou eenmaal veel meer dan normaal.
dan moet jij de definitie van superieur nog maar eens opzoeken ;)

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 01 juni 2012 - 18:45:40
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 18:32:45
McLaren is dan ook niet dominant. Ze rollen niet zomaar het veld op. Dus de voorsprong die ze hebben, hoe nihil deze ook is, wordt teniet gedaan door de tegenslagen. Het beeld verandert als Hamilton een race mag rijden zonder dat derden deze beïnvloeden. Pas dan kunnen we ook vaststellen hoe snel de McLaren is en dit afzetten tegen de snelheid van zijn concurenten. In verkeer rijden vergt veel meer van je banden dan dat je je strategie kunt afwerken. Bovendien ben jij één van de personen (correct me if i'am wrong) die de banden bekritiseert en roept dat coureurs niet voluit kunnen gaan. Nagaan als je je dan ook nog eens in het verkeer bevindt. Dat heeft een versterkende werking.
en waar baseer je op dat deze voorsprong nihil is?? hoeveel reken je dan precies voor die extra slijtage van banden?? zou het niet kunnen dat je zo maar wat uit de losse pols aan het rekenen bent en dat je bepaalde dingen wat te zwaar meerekent?? En in feite zou dit dan moeten gelden voor alle coureurs behalve de polezitter. Dan moet je dus ook een correctie maken op de racesnelheid van Red Bull, Ferrari, Lotus, Mercedes etc

Waar baseer jij een voorsprong op? Hoe bereken jij wat het exacte verlies is? Zou het niet kunnen dat je zo maar wat uit de losse pols aan het rekenen bent en dat je bepaalde dingen onderschat? Geldt toch voor jou net zo goed??