Formula 1 Grand Prix Du Canada 2011

Gestart door Gerard, 04 juni 2011 - 20:51:14

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Burorri op 07 juni 2011 - 23:58:17
Citaat van: Enzo op 07 juni 2011 - 23:03:54
Inderdaad, wat een omslag ineens!  :o
Dat is 65% meer dan vanochtend.

Beetje jammer dit.
Normaal ben ik altijd blij met regenraces ,maar dit keer niet.
Dat verkleint de kansen voor de McLaren jongens om Vettel te verslaan.
Waar ze op 't droge nog 't voordeel hebben van de snellere wagen ,wordt dat door de regen teniet gedaan.
En aangezien Vettel ook zeer goed is in de regen.......


Folkert

#46
Op Monza 2008 kan ik me weinig races van Vettel herinneren waarin hij of de Bulls overduidelijk de snelste waren. Ik denk juist dat Hamilton in de regen meer kans heeft nog. Vettel zal niet slecht zijn in de regen, maar Lewis is in mijn ogen de nieuwe regenkoning.

De meeste regen word verwacht in de avond en ochtend trouwens. In de middag gaat het wel regenen, maar niet zo veel als de avond. de neerslag is trouwens wel omlaag gegaan als ik me goed herinner. van 20 naar 8,5.
Trotse vader van Rosalie(L)

rafael25

@Burrorri
de red bulls zijn ook sneller in de regen!!




U kunt zien hoeveel sneller de Red Bull was dan de McLaren, de downforce op die was ongelooflijk te zien.

Folkert

#48
Citaat van: rafael25 op 08 juni 2011 - 12:51:36
@Burrorri
de red bulls zijn ook sneller in de regen!!




U kunt zien hoeveel sneller de Red Bull was dan de McLaren, de downforce op die was ongelooflijk te zien.
Niet helemaal relevant, Maclaren was 2009 bar slechte auto. 2010 waren de bulls weer langzaam in China en hun auto lijkt meer op die van 2010, dan 2009. Denk dat de Bulls van af nu wel lastig gaan krijgen.


Mclaren gaat hier vaak lekker, vooral sinds 2007.
http://www.gpupdate.net/en/f1-news/236550/at-a-glance-montreal-pole-position-winners/
http://www.gpupdate.net/en/f1-news/236555/at-a-glance-montreal-race-winners/



En nu is het weer veranderd.
http://www.weeronline.nl/Noord-Amerika/Canada/Montreal/3797876 :'(
Ik wil regen. en wel zondag.
Trotse vader van Rosalie(L)


_Makke_

Als McLaren supporter hoop ik toch ook een droge editie. De McLaren lijkt me ginds in Canada wel bij machte om de RedBull's aan te vallen. In regenweer is het wat mij betreft veeleer een vraagteken.

Kootje

Citaat van: Makke op 08 juni 2011 - 15:21:33
Als McLaren supporter hoop ik toch ook een droge editie. De McLaren lijkt me ginds in Canada wel bij machte om de RedBull's aan te vallen. In regenweer is het wat mij betreft veeleer een vraagteken.

Precies.
De red Bull heeft 'n betere grip in high speed corners ,maar die heb je in Canada niet.
Op basis van rauwe snelheid is de McLaren de te klopppen auto.
En dat is nu net wat in Montreal telt.

Regen zou dat voordeel weer teniet doen.
En dat is nu net waar ik als Hamilton fan niet op zit te wachten.
Laat het maar regenen op 'n baan waar Red Bull het voordeel zou hebben.


monaco2011

Iedereen lijkt wel erg zeker van McLaren. Ik moet het nog zien. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Als Red Bull zn KERS echt helemaal op orde heeft geef ik hen ook een goede kans en Ferrari, die waren vorig jaar in de race ook gelijkwaardig aan McLaren, die toen het beste F-duct had. t gaat wel dichtbij elkaar zitten denk ik.

Enzo

Citaat van: monaco2011 op 08 juni 2011 - 16:45:47
Iedereen lijkt wel erg zeker van McLaren. Ik moet het nog zien. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Als Red Bull zn KERS echt helemaal op orde heeft geef ik hen ook een goede kans en Ferrari, die waren vorig jaar in de race ook gelijkwaardig aan McLaren, die toen het beste F-duct had. t gaat wel dichtbij elkaar zitten denk ik.

Dat denk ik ook, de verschillen in quali zijn sowieso altijd kleiner in Montreal.
Het zal om de kleine dingen gaan, wie heeft de beste strategie en wie gaat er het beste met zijn banden om.

Gerard

Sowiezo hangt dit jaar veel af van de strategie! De Pirelli's hebben het dit jaar toch wel leuker gemaakt dan iedereen voorzien had! Ik wil nu wel eens een natte race zien, eens kijken hoe de regenbanden het houden op het ruwe asfalt van montral ;)

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 08 juni 2011 - 16:45:47
Iedereen lijkt wel erg zeker van McLaren. Ik moet het nog zien. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Als Red Bull zn KERS echt helemaal op orde heeft geef ik hen ook een goede kans en Ferrari, die waren vorig jaar in de race ook gelijkwaardig aan McLaren, die toen het beste F-duct had. t gaat wel dichtbij elkaar zitten denk ik.
Het kers van rbr valt alleen soms uit. Denk niet dat het veel verschil maakt in snelheid als het systeem het wel doet. Systeem van McLaren is nog altijd het beste geloof ik. En natuurlijk heeft rbr hier ook een kans, ze hebben nog steeds(een) van de beste auto's. Maar waar hun voordeel voornamelijk licht, hebben ze er dit weekend minder profijt van. Met een beetje geluk moet rbr straks ferrari voor zich dulden. Ik denk dat het tussen Alonso en hamiton zal gaan met button op 3
Trotse vader van Rosalie(L)

Jozef

Citaat van: robbert op 06 juni 2011 - 07:13:09
Citaat van: Scuderia91 op 06 juni 2011 - 00:27:46
Citaat van: robbert op 05 juni 2011 - 23:23:35
Citaat van: Jozef op 05 juni 2011 - 22:45:08
Klopt, maar dan zou je verwachten dat dat vooral effect had op hun prestaties van 2010 en dat ze het tegen 2011 alweer een stuk beter zouden doen met Mercedes-geld. Maar dat maken ze voorlopig dus niet waar.

Ik heb een beetje m'n twijfels bij die dubbele DRS-zone in Canada. Op het lange rechte stuk kan sowieso al goed worden ingehaald en nu gaan ze daar ook nog eens DRS bij doen, ik vrees een herhaling van de GP van Turkije waar de DRS zorgde voor een belachelijke race.
ja mss moeten ze daar drs gewoon verbannen. Dan wordt er weer niet ingehaald en wordt er weer geklaagd.

Nee jong, laat da gewoon en geniet van de races. het is nu zo goed, waarom moet iedereen blijven klagen
Omdat vroeger alles beter was! 8)
moet toch zijn. Zo klagen over die drs. Men moet blij zijn dat er weer inhaalraces zijn

Ik wil strijd zien, geen "inhaalacties" waarbij het snelheidsverschil 10 kilometer per uur is en je dus al voor de remzone terug de ideale lijn kunt innemen omdat je al los voorbij de andere coureur bent. Laat de heren een beetje vechten, niet zomaar als een raket voorbij de anderen zoeven. Op de andere circuits vond ik DRS wel goed, maar op Turkije was het een aanfluiting. In Canada zou het dus ook zo kunnen worden als ze niet oppassen, want daar kun je ook zonder DRS al inhalen.

robbert

Citaat van: Jozef op 08 juni 2011 - 21:32:54
Citaat van: robbert op 06 juni 2011 - 07:13:09
Citaat van: Scuderia91 op 06 juni 2011 - 00:27:46
Citaat van: robbert op 05 juni 2011 - 23:23:35
Citaat van: Jozef op 05 juni 2011 - 22:45:08
Klopt, maar dan zou je verwachten dat dat vooral effect had op hun prestaties van 2010 en dat ze het tegen 2011 alweer een stuk beter zouden doen met Mercedes-geld. Maar dat maken ze voorlopig dus niet waar.

Ik heb een beetje m'n twijfels bij die dubbele DRS-zone in Canada. Op het lange rechte stuk kan sowieso al goed worden ingehaald en nu gaan ze daar ook nog eens DRS bij doen, ik vrees een herhaling van de GP van Turkije waar de DRS zorgde voor een belachelijke race.
ja mss moeten ze daar drs gewoon verbannen. Dan wordt er weer niet ingehaald en wordt er weer geklaagd.

Nee jong, laat da gewoon en geniet van de races. het is nu zo goed, waarom moet iedereen blijven klagen
Omdat vroeger alles beter was! 8)
moet toch zijn. Zo klagen over die drs. Men moet blij zijn dat er weer inhaalraces zijn

Ik wil strijd zien, geen "inhaalacties" waarbij het snelheidsverschil 10 kilometer per uur is en je dus al voor de remzone terug de ideale lijn kunt innemen omdat je al los voorbij de andere coureur bent. Laat de heren een beetje vechten, niet zomaar als een raket voorbij de anderen zoeven. Op de andere circuits vond ik DRS wel goed, maar op Turkije was het een aanfluiting. In Canada zou het dus ook zo kunnen worden als ze niet oppassen, want daar kun je ook zonder DRS al inhalen.

de drs zone mag gewoon niet te lang zijn, dan heb je strijd

Folkert

Heb ik het verkeerd gezien, of is het eerder keer fout weer gegeven? Nu is weer 80% kans op neerslag ???
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: Burorri op 09 juni 2011 - 00:23:31
Heb ik het verkeerd gezien, of is het eerder keer fout weer gegeven? Nu is weer 80% kans op neerslag ???
Zeker? Ik zie nu 40% kans op regen zaterdag en 30% kans op regen zondag...