Round 6: Monte Carlo, Monaco

Gestart door Enzo, 24 mei 2011 - 23:14:11

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Gerard op 28 mei 2011 - 17:37:32
Mmm de HRT coureurs mogen starten morgen, terwijl ze toch het hele weekend niet binnen de 107% tijd hebben gereden ???

alé zeg, waarom is die 107% regel dan?

Enzo

Het ongeluk van Perez benadrukt maar weer hoeveel geluk Rosberg heeft gehad.


Niels_

Citaat van: robbert op 28 mei 2011 - 18:15:10
Citaat van: Gerard op 28 mei 2011 - 17:37:32
Mmm de HRT coureurs mogen starten morgen, terwijl ze toch het hele weekend niet binnen de 107% tijd hebben gereden ???

alé zeg, waarom is die 107% regel dan?
Ze laten ze meedoen om Vettel wat extra op te houden in de race, als zijn voorsprong te groot wordt. :P

Verder is Hamilton idd wel de lul door die rode vlag, anders stond die zeker op de eerste startrij, ik denk zelfs eerste. Kan nog wel gezellig worden daar, Hamilton achter Massa en Schumacher bij de start.

com

Zag net dat Hamilton terug gezet is naar P10, hij had de shicane afgesneden :P Dat gaat pijn doen in het kampioenschap voor hem.


flupke3

Citaat van: com op 28 mei 2011 - 18:54:01
Zag net dat Hamilton terug gezet is naar P10, hij had de shicane afgesneden :P Dat gaat pijn doen in het kampioenschap voor hem.
Niet dat hij nog veel kans had in het kampioenschap.Hij moet trouwens nog niet opgeven want
ik wil nog eens praten na de gp met al die bandenwissels en monaco is alles mogelijk.

Kootje

#81
Word iig weer 'n leuke race zo ,met Lewis die vanaf P9 ( Perez rijd niet ) moet starten.
( P7 is afgepakt wegens afsnijden chicane  )

Wel jammer dat Vettel daardoor weer het voordeel heeft.
Waarschijnlijk heeft de FIA daarom HRT toestemming gegeven te racen zoals Robbert al suggereerde.
( extra chicanes die Vettel op moeten houden )

Anders zie ik geen reden om ze mee te laten doen.
Je kunt moeilijk van overmacht spreken als je het hele weekend al ruim buiten de 107% zit.
Als dat er al niet meer toedoet ,kunnen ze die regel net zo goed weer afschaffen.

0634

Alles gemist vandaag. Perez geblesseerd begrijp ik? Sneu.

Zo qua uitslag zeg ik: slecht van Lewis, goed van JB en MS.

Gerard

uuuhhh blijft P10 nu leeg op de startgrid?? In dat geval kan Barrichello (P12) lekker rechtuit doorknallen, met een heel stuk lege baan voor zich....

Niels_

Citaat van: Kootje op 28 mei 2011 - 19:36:06
Waarschijnlijk heeft de FIA daarom HRT toestemming gegeven te racen zoals Robbert al suggereerde.
( extra chicanes die Vettel op moeten houden )
Eigenlijk was ik dat, maar goed. :D

Dat is dan ook misschien wel positief voor de kijker: met Hamilton die op P10 vertrekt krijg je zowiezo pogingen tot inhalen. En dan maar hopen dat alles goedkomt bij het uitkomen van de tunnel (gezien daar de meeste kans is tot inhalen). Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n schitterend ook in. Ik stelde me toch vragen toen ik na de vrije trainingen donderdag deze foto zag:


SDG

Citaat van: Burorri op 28 mei 2011 - 17:21:51
Hamilton is natuurlijk gepiepeld met de rode vlag. Zijn tijd valt echt niet tegen. Denk wel dat hij voor pole had kunnen gaan anders. Zeer jammer want nu staat vettel weer op pole en gaat met enorme voorsprong de race te gemoet. Nu maar hopen dat hilton morgen wat leuks laat zien en als nog wint.

Is Perez' nou wel of niet gewond?

Trouwens maakte Hamilton nou fout bij de tunnel of niet?

Achteraf gezien eigenlijk wel dom van Hamilton om zo lang te wachten om buiten te komen. Toen Massa zijn eerste ronde verpestte, had ik zo al iets van 'als er nu nog iemand crasht, is Hamilton het haasje.' En kijk, mijn gedachten waren nog niet koud of...

Kootje

Sorry Scuderia91
Jij verdient idd de credits.  ;)

flupke3

Dat stuk asfalt bij het uitkomen van de tunnel is niet goed en in
combinatie met die nieuwe luchtstromen op de wagens de oorzaak
van de ongelukken.

Folkert

Jep ben ik ook mee eens. Hij had gewoon iets moeten neer zetten. Maar andere kant had het misschien wel gewerkt en kon hij nog wel een pole trainen.
Maar goed het is dus jou schuld, SDG, dat Lewis 10de start :p
Trotse vader van Rosalie(L)

SDG

Citaat van: Burorri op 29 mei 2011 - 11:26:03
Jep ben ik ook mee eens. Hij had gewoon iets moeten neer zetten. Maar andere kant had het misschien wel gewerkt en kon hij nog wel een pole trainen.
Maar goed het is dus jou schuld, SDG, dat Lewis 10de start :p

Uiteraard. In werkelijkheid word ik immers in het zwart betaald door Red Bull om de andere piloten foutief advies te geven.  ;)