Engine mapping & blown diffusers

Gestart door Enzo, 17 mei 2011 - 19:50:37

« vorige - volgende »

Kootje

Van alle teams is volgens mij Williams de hoogst geplaatste zonder EBD ??
Ze hebben het wel al meerdere keren getest ,maar nog niet werkend gekregen.

:)  Ik zeg: Williams back on top !!!  ;)

Folkert

Williams aan de top zou ik echt gaaf vinden, maar denk dat ze daarvoor ook te ver achterlopen om de topteams bij te houden zonder EBD.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Denk ik ook.
Ze zullen hooguit de aansluiting met de subtop kunnen maken ,maar zelfs dat zal moeilijk zijn.
Het was dan ook meer "WISHFULL THINKING"

Folkert

Begrijp wat je bedoelt, ik zie ook graag williams terug aan de top. Vooral Hill en Villeneuve waren toen
Mijn helden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Mijne ook.
Ik ben Williams fan sinds '95 nadat Lotus ter ziele ging.
En t/m Montoya hebben ze ook altijd de coureur gehad die ik supporterde.
Tegenwoordig is dat Hamilton ,maar die zie ik helaas niet snel naar Williams komen.

Chevy

De enige manier om Williams weer terug aan de top te krijgen is de terugkeer van Newey. Moeilijker kan ik het niet maken.

Kootje

#36
Citaat van: Chevy op 16 juni 2011 - 23:46:53
De enige manier om Williams weer terug aan de top te krijgen is de terugkeer van Newey. Moeilijker kan ik het niet maken.

Onzin natuurlijk.
Na dat Newey weg ging zijn ze inderdaad ff in 'n dipje geraakt.
Maar dat kwam mede omdat Renault ook stopte als motorleverancier.

Nadat ze in BMW 'n nieuwe motorpartner vonden ,waren ze weer terug aan de top.
Okee..... ze hebben geen WK meer gewonnen ,maar in de 6 jaar met BMW zijn ze toch 2x vice WK bij de constructeurs geworden.
Pas in hun laatste 2 jaar BMW kwamen ze er niet meer aan te pas ,maar toen zat Newey al lang en breed bij McLaren.
Sterker nog ,de 6 jaren met BMW waren de laatste 6 jaren van Newey bij McLaren.

Dus 'n vergelijk is hier op z'n plaats.

         Williams                                    McLaren
'00    CC - 3e    DC -   5e  en   8e      CC - 2e    DC - 2e  en   3e   
'01    CC - 3e    DC -   4e  en   6e      CC - 2e    DC - 2e  en   5e
'02    CC - 2e    DC -   3e  en   4e      CC - 3e    DC - 5e  en   6e
'03    CC - 2e    DC -   3e  en   5e      CC - 3e    DC - 2e  en   7e
'04    CC - 4e    DC -   6e  en 11e      CC - 5e    DC - 7e  en 10e
'05    CC - 5e    DC - 1oe  en 11e      CC - 2e    DC - 2e  en   4e 

Doen ze toch niet echt veel voor elkaar onder hé ??
Nu zul je wellicht zeggen dat Newey tijd nodig had om zijn invloed binnen McLaren te laten gelden.
Uiteindelijk kostte het hem eerder bij Williams en later bij Jaguar/Red Bull ook 'n aantal jaar om er 'n succes van te maken.
Maar daar heb ik dan toch alvast 3 aanmerkingen op.
Ten 1e zat hij al sinds '97 bij McLaren ,hij had dus al 3 jaar de tijd voor m'n vergelijk.
Ten 2e was McLaren al 'n succesvol team toen Newey aangetrokken werd.
Ten 3e kan je mij niet wijsmaken dat de positiefe invloed van Newey nog 4 jaar doorwerkte bij Williams.

Begrijp me niet verkeerd ,de man is 'n genie ,maar hij kan 't ook niet alleen.


                                                 

Folkert

Newey werkte van 2000-2005 bij Mclaren ?Dat wist ik eerlijk gezegd niet meer, dacht altijd eerder, rond jaren 90 zo ongeveer.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

#38
Citaat van: Burorri op 17 juni 2011 - 01:19:16
Newey werkte van 2000-2005 bij Mclaren ?Dat wist ik eerlijk gezegd niet meer, dacht altijd eerder, rond jaren 90 zo ongeveer.

Van '86 t/m '89 zat hij bij March/Leyton waar hij notabene ontslagen werd.  ::)
In de jaren '90 t'm '96 zat hij bij Williams waar hij eind '96 op non actief werd gezet vanwege de ontwikkeling van de nog wel door hem ontworpen '97 auto..
Vanaf '97 t/m 2005 was hij in dienst van McLaren ,waarna hij overstapte naar Jaguar/Red Bull.

Folkert

Citaat van: Kootje op 17 juni 2011 - 01:33:31
Citaat van: Burorri op 17 juni 2011 - 01:19:16
Newey werkte van 2000-2005 bij Mclaren ?Dat wist ik eerlijk gezegd niet meer, dacht altijd eerder, rond jaren 90 zo ongeveer.

Van '86 t/m '89 zat hij bij March/Leyton waar hij notabene ontslagen werd.  ::)
In de jaren '90 t'm '96 zat hij bij Williams waar hij eind '96 op non actief werd gezet vanwege de ontwikkeling van de nog wel door hem ontworpen '97 auto..
Vanaf '97 t/m 2005 was hij in dienst van McLaren ,waarna hij overstapte naar Jaguar/Red Bull.
Ok, dat is me helemaal ontgaan(of ik ben het vergeten, kan ook nog. ) Maar ik wist wel dat hij tot Hakkinens vertrek zeker bij Mclaren zat.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 17 juni 2011 - 13:47:55
Citaat van: Kootje op 17 juni 2011 - 01:33:31
Citaat van: Burorri op 17 juni 2011 - 01:19:16
Newey werkte van 2000-2005 bij Mclaren ?Dat wist ik eerlijk gezegd niet meer, dacht altijd eerder, rond jaren 90 zo ongeveer.

Van '86 t/m '89 zat hij bij March/Leyton waar hij notabene ontslagen werd.  ::)
In de jaren '90 t'm '96 zat hij bij Williams waar hij eind '96 op non actief werd gezet vanwege de ontwikkeling van de nog wel door hem ontworpen '97 auto..
Vanaf '97 t/m 2005 was hij in dienst van McLaren ,waarna hij overstapte naar Jaguar/Red Bull.
Ok, dat is me helemaal ontgaan(of ik ben het vergeten, kan ook nog. ) Maar ik wist wel dat hij tot Hakkinens vertrek zeker bij Mclaren zat.
:-[ :P :D

Ik wist 't ook niet uit m'n hoofd hoor.
Wel dat hij vanaf '97 m'n geliefde Williams verliet ,maar de rest moest ik ook na zoeken.

LEVE WIKIPEDIA !!!  ;D ;D ;D

Enzo

http://www.gppits.net/nieuws/engine_map_blown_diffuser_aangepakt/
Vanaf Silverstone dus, wat verwachten jullie? Ik denk dat Red Bull haar dominantie in de quali hiermee gaat verliezen.

Folkert

Ik verwacht een terug val van RBR vooral in de kwalificatie. In de race zal het nagenoeg het zelfde blijven, maar omdat RBR nu niet meer van Pole zal starten elke race, verwacht ik ze rond p3-5. Mclaren zal denk ik meeste profijt hebben en zal de grote winnaar worden. En dat hoop ik van harte :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Het schijnt ze 'n 5/10e tot 8/10e seconde te kosten.
Dus ja.....dan zijn ze het kwalificatievoordeel wel kwijt ja.
Maar de vraag blijft wel: Hoeveel verliezen McLaren en Ferrari hierdoor ??
Want ja....ook zij rijden met zo'n (weliswaar minder) systeem.

com

Ik denk dat het onderling allemaal een beetje hetzelfde blijft. Red Bull zal waarschijnlijk in de kwalificatie niet zijn dominantie kwijt raken want vorig seizoen waren ze zonder dit systeem ook dominant in de kwalificatie. En Newey  zal vast wel er wat op verzonnen hebben, en aangezien elk team Red Bull kopieert zal dit wel weer zo zijn waardoor de rest achter de feiten blijven lopen. :P