Man vd race Abu Dhabi

Gestart door Kootje, 13 november 2011 - 16:57:59

« vorige - volgende »

Wie o wie ???

Hamilton
10 (55.6%)
Alonso
5 (27.8%)
Button
2 (11.1%)
Webber
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
1 (5.6%)
Schumacher
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
DiResta
0 (0%)
Buemi
0 (0%)
Anders, namelijk:
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Poll gesloten: 27 november 2011 - 16:57:59

monaco2011

k heb Hamilton gestemd, maar misschien deed Alonso het wel beter. Verder was er weinig keus vandaag.

Gerard

#16
Ik ben er nog niet uit,maar neig erg om op Barri te stemmen... Wie?? Ja, inderdaad.. Van P24 naar P1t in die zeepkist... Erg knap
daarnaast twijfel ik tussen Lewis (sympathie) en Button.. ???
BUTTON HAD GROTE MOEITE MET DE BALANS VAN DE AUTO, (DOOR FALENDE KERS)EN MOEST PER BOCHT ALLERLEI INSTELLINGEN AAN DE AUTO VERANDEREN, EN OOK NOG EENS RACEN MET WEBBER ---> (capsslock uit ;) )
Ik ga toch voor Hamilton :)

Jozef

Citaat van: janke op 13 november 2011 - 18:29:34
Volgens mij is een negatieve bijwerking van het niet functioneren van KERS dat je remmen de energie/warmte niet meer kwijt kunnen, want daar word volgens mij het systeem mee opgeladen. Je krijgt dan last van fading, het is net of je dan op een spons zit te trappen. Dat is volgens mij ook wat Button bedoelde met bij elke remactie dat hij zijn hart vast hield.

Nein, Mann! ;)

KERS heeft niets te maken met de remschijven zelf. Het is een elektromotor/dynamo die tussen de motor en de versnellingsbak zit. Ben je aan het remmen, dan werkt het als een dynamo en remt daardoor de motor af, en wanneer je op het KERS-knopje drukt, werkt het als een elektromotor die dus extra koppel op de as zet.

Maar als je je KERS verliest, moet je hele motor, versnellingsbak etc. wel nog steeds afgeremd worden. En dat doe je dan met je achterremmen, die harder moeten werken dan wanneer KERS het wel doet (de rembalans moet dus ook een stuk naar achter worden gegooid).

0634

Ik ga maar eens voor Rosberg. Liet eens goed zijn tanden zien in gevecht met MS. Eindelijk weer eens een prima race van Der Nico.

Complimenten verder voor Lewis, Alonso en JB. Allemaal prima gereden. Lewis was top dit weekend, Button deed het knap zo zonder KERS. Leuk gevecht nog met Webber.

T.Nuvolari

#19
Hamilton gekozen omdat hij heel het weekend de beste en zijn oude zelf was.

janke

Citaat van: Jozef op 14 november 2011 - 02:50:55
Citaat van: janke op 13 november 2011 - 18:29:34
Volgens mij is een negatieve bijwerking van het niet functioneren van KERS dat je remmen de energie/warmte niet meer kwijt kunnen, want daar word volgens mij het systeem mee opgeladen. Je krijgt dan last van fading, het is net of je dan op een spons zit te trappen. Dat is volgens mij ook wat Button bedoelde met bij elke remactie dat hij zijn hart vast hield.

Nein, Mann! ;)

KERS heeft niets te maken met de remschijven zelf. Het is een elektromotor/dynamo die tussen de motor en de versnellingsbak zit. Ben je aan het remmen, dan werkt het als een dynamo en remt daardoor de motor af, en wanneer je op het KERS-knopje drukt, werkt het als een elektromotor die dus extra koppel op de as zet.

Maar als je je KERS verliest, moet je hele motor, versnellingsbak etc. wel nog steeds afgeremd worden. En dat doe je dan met je achterremmen, die harder moeten werken dan wanneer KERS het wel doet (de rembalans moet dus ook een stuk naar achter worden gegooid).

Het KERS systeem, slaat toch (kynetische)energie, die vrij komt bij het remmen op in een accu?? En die energie wordt toch weer gebruikt voor het accelereren?? Verder bedankt voor je uitleg.
Some things are too important to be left in the past.

Jozef

Citaat van: janke op 14 november 2011 - 08:59:12
Citaat van: Jozef op 14 november 2011 - 02:50:55
Citaat van: janke op 13 november 2011 - 18:29:34
Volgens mij is een negatieve bijwerking van het niet functioneren van KERS dat je remmen de energie/warmte niet meer kwijt kunnen, want daar word volgens mij het systeem mee opgeladen. Je krijgt dan last van fading, het is net of je dan op een spons zit te trappen. Dat is volgens mij ook wat Button bedoelde met bij elke remactie dat hij zijn hart vast hield.

Nein, Mann! ;)

KERS heeft niets te maken met de remschijven zelf. Het is een elektromotor/dynamo die tussen de motor en de versnellingsbak zit. Ben je aan het remmen, dan werkt het als een dynamo en remt daardoor de motor af, en wanneer je op het KERS-knopje drukt, werkt het als een elektromotor die dus extra koppel op de as zet.

Maar als je je KERS verliest, moet je hele motor, versnellingsbak etc. wel nog steeds afgeremd worden. En dat doe je dan met je achterremmen, die harder moeten werken dan wanneer KERS het wel doet (de rembalans moet dus ook een stuk naar achter worden gegooid).

Het KERS systeem, slaat toch (kynetische)energie, die vrij komt bij het remmen op in een accu?? En die energie wordt toch weer gebruikt voor het accelereren?? Verder bedankt voor je uitleg.

Wel ja, dat is toch wat ik zeg. Je gebruikt een dynamo om de kinetische energie van de motor (en bij uitbreiding ook van de hele auto, aangezien de motor niet ontkoppeld wordt en er dus een rechtstreekse verbinding is tussen motor en achterwielen) om te zetten in elektrische stroom waarmee je een accu oplaadt. En wanneer je op het knopje drukt, draai je in feite gewoon het elektrisch circuit om, en wordt die dynamo een elektromotor die extra koppel levert aan de uitgaande as van de motor.

Tijdens het remmen, moet je KERS dus zien als een rem die op de motor staat. Als jij met je auto 90 rijdt en je laat het gas los, zonder te ontkoppelen en zonder te remmen, dan zul je voelen dat je auto al vrij hard afgeremd wordt omdat de motor wil terugvallen naar stationair toerental (het bekende "remmen op de motor" dus). Je kunt ook nog een paar keer terugschakelen waardoor je elke keer opnieuw op de motor remt. Zonder je rempedaal aan te raken, kun je dus toch redelijk hard remmen (niet héél hard, maar wel significant). Met KERS moet je je voorstellen dat dit effect gewoon nog erg vergroot wordt. Het "remmen op de motor" wordt gewoon nog harder. Hierdoor moeten ze in de F1 minder met het rempedaal doen dan wanneer ze geen KERS zouden hebben.

Valt KERS plots weg, dan moet er dus weer meer met het rempedaal geremd worden. En de achterremmen zijn er niet meer op ontworpen om dit goed aan te kunnen, deze zijn juist verkleind t.o.v. vroeger omdat KERS toch meehelpt. Dus vandaar de "angst" van Button gisteren.

_Makke_

Button. Hij deed het meer dan aardig. Moest een aantal ronden lang zijn 3de plek verdedigen zonder KERS. Gemakkelijk is anders, aangezien de tegenstand wel over KERS en gedurende een bepaalde periode over DRS beschikte.

Wizard

Citaat van: Jozef op 14 november 2011 - 02:50:55
Citaat van: janke op 13 november 2011 - 18:29:34
Volgens mij is een negatieve bijwerking van het niet functioneren van KERS dat je remmen de energie/warmte niet meer kwijt kunnen, want daar word volgens mij het systeem mee opgeladen. Je krijgt dan last van fading, het is net of je dan op een spons zit te trappen. Dat is volgens mij ook wat Button bedoelde met bij elke remactie dat hij zijn hart vast hield.

Nein, Mann! ;)

KERS heeft niets te maken met de remschijven zelf. Het is een elektromotor/dynamo die tussen de motor en de versnellingsbak zit. Ben je aan het remmen, dan werkt het als een dynamo en remt daardoor de motor af, en wanneer je op het KERS-knopje drukt, werkt het als een elektromotor die dus extra koppel op de as zet.

Maar als je je KERS verliest, moet je hele motor, versnellingsbak etc. wel nog steeds afgeremd worden. En dat doe je dan met je achterremmen, die harder moeten werken dan wanneer KERS het wel doet (de rembalans moet dus ook een stuk naar achter worden gegooid).

Kijk aan! Weer wat geleerd. Vreemd genoeg heb ik mij nooit echt verdiept in het KERS-systeem dus kon de link naar motorrem niet écht plaatsen. Dat is nu verduidelijkt waarvoor dank.