Engine mapping & blown diffusers

Gestart door Enzo, 17 mei 2011 - 19:50:37

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: com op 17 juni 2011 - 17:05:55
Ik denk dat het onderling allemaal een beetje hetzelfde blijft. Red Bull zal waarschijnlijk in de kwalificatie niet zijn dominantie kwijt raken want vorig seizoen waren ze zonder dit systeem ook dominant in de kwalificatie. En Newey  zal vast wel er wat op verzonnen hebben, en aangezien elk team Red Bull kopieert zal dit wel weer zo zijn waardoor de rest achter de feiten blijven lopen. :P

Waar haalde Red Bull vorig jaar haar voordeel van denk je?  ::)

0634

Maar toch, zullen we niet veel verschil merken denk ik. In kwalificatie wel, maar in races niet.

com

Ik denk dat ze een groot voordeel hebben omdat ze een compleet ander soort achterwiel ophanging hebben het pull rod systeem.Volgens mij zijn ze de enigste die dit gebruiken maar weet ik niet zeker.

Kootje

Citaat van: com op 17 juni 2011 - 17:48:44
Ik denk dat ze een groot voordeel hebben omdat ze een compleet ander soort achterwiel ophanging hebben het pull rod systeem.Volgens mij zijn ze de enigste die dit gebruiken maar weet ik niet zeker.
Of hun de enige zijn weet ik ook niet ,maar ik denk niet dat 't daar aan ligt.
Het pull rod systeem is niets nieuws ,dus als dat zoveel beter zou zijn dan de push rod ophanging dan hadden alle teams dit wel gehad.
Hun halen echt 't voordeel uit de EBD en de flexende vleugel. (al is dat laatste nog niet bewezen)
Dat EBD beter werkt met 'n pull rod systeem dan met 'n push rod zou kunnen.
Maar ja ,hun starten het seizoen met EBD ,terwijl de andere teams dit zonder deden.
En om dan je hele ophanging te veranderen is zo goed als onmogelijk.

Gerard


Folkert

Dat wel, maar aan de andere kant: Illegaal is illegaal.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Ja, maar het wordt juist illegaal doordat ze de regels wijzigen.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 18 juni 2011 - 14:34:59
Ja, maar het wordt juist illegaal doordat ze de regels wijzigen.

Volgens mij noemen ze het een 'addition' of 'clarification'.

0634

Citaat van: Enzo op 18 juni 2011 - 14:36:54
Citaat van: Jeroen op 18 juni 2011 - 14:34:59
Ja, maar het wordt juist illegaal doordat ze de regels wijzigen.

Volgens mij noemen ze het een 'addition' of 'clarification'.
Tja, ik noem het een wijziging. En Marko ook, denk ik ;D.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 18 juni 2011 - 14:34:59
Ja, maar het wordt juist illegaal doordat ze de regels wijzigen.
Volgens mij wijzigen ze het niet(iig niet de betekenis die zij voor ogen hebben) maar verduidelijken ze het enkel.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Naja, het is weer een gaatje in de reglementen waar weer in is gedoken, als je het nu anders gaat omschrijven...

Maar ach, noem het hoe je wil... ;)

com

Ik vind het ook vreemd dat dit midden in het seizoen word verandert,zoals in het artikel al gezegd word gebeurde dit ook niet met de f- duct. En zo is er elk jaar wel iets net als een paar jaar geleden de flexibele voorvleugel van Ferrari. Ik wil nog niet zeggen dat het competitie vervalsing is maar echt zuiver is het niet.

Franky R.

Citaat van: com op 18 juni 2011 - 16:17:46
Ik vind het ook vreemd dat dit midden in het seizoen word verandert,zoals in het artikel al gezegd word gebeurde dit ook niet met de f- duct. En zo is er elk jaar wel iets net als een paar jaar geleden de flexibele voorvleugel van Ferrari. Ik wil nog niet zeggen dat het competitie vervalsing is maar echt zuiver is het niet.


Ter herinnering....Massa-dempers van Renault in 2006.


Jozef

Citaat van: Enzo op 17 juni 2011 - 17:10:13
Citaat van: com op 17 juni 2011 - 17:05:55
Ik denk dat het onderling allemaal een beetje hetzelfde blijft. Red Bull zal waarschijnlijk in de kwalificatie niet zijn dominantie kwijt raken want vorig seizoen waren ze zonder dit systeem ook dominant in de kwalificatie. En Newey  zal vast wel er wat op verzonnen hebben, en aangezien elk team Red Bull kopieert zal dit wel weer zo zijn waardoor de rest achter de feiten blijven lopen. :P

Waar haalde Red Bull vorig jaar haar voordeel van denk je?  ::)

Ik denk dat je doelt op de blown diffuser. Maar die wordt niet verboden, dus die blijven alle teams gewoon houden. Wat men nu gaat verbieden, is dat er in de bocht benzine wordt verbrand in de motor met als enige doel het uitstoten van hete gassen voor de blown diffuser. Dus de teams zijn nog een stap verder gegaan en dat wordt nu verboden. Als de coureur geen gas geeft, mag er niet onnodig veel benzine worden geïnjecteerd.

(hoe de precieze regelwijziging/verduidelijking eruit ziet, weet ik niet, maar ik weet wel dat het daarop neerkomt ;))