""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Perton

Om er toch over door te gaan, het is officieel:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113401

Over motor nog niks bekend.

Sabai

Leuk hoop alleen dat het niet zo'n kansloze onderneming als HRT gaat worden en ze in elk gaval het gevecht met Caterham en Marussia aan kunnen gaan.

Breaktest

Citaat van: Sabai op 11 april 2014 - 18:54:26
Leuk hoop alleen dat het niet zo'n kansloze onderneming als HRT gaat worden en ze in elk gaval het gevecht met Caterham en Marussia aan kunnen gaan.
Ach je weet nooit hoe een koe een Haas vangt...

janke

#1578
Cosworth schijnt een nieuwe fabriek te hebben in England. Cranfield universiteit doet R&D voor Cosworth. Staat een item over op Google. Misschien hebben jullie hier wat aan?

http://www.cranfield.ac.uk/about/media-centre/news-archive/news-2014/cranfield-contributes-to-groundbreaking-manufacturing-centre-at-cosworth.html
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Citaat van: Sabai op 11 april 2014 - 18:54:26
Leuk hoop alleen dat het niet zo'n kansloze onderneming als HRT gaat worden en ze in elk gaval het gevecht met Caterham en Marussia aan kunnen gaan.
Als ze niveau HRT halen, is dat in ieder geval al een vooruitgang ten opzichte van US F1, dat scheelt dan ook wel weer.

Overigens, Haas als eigen team is nooit succesvol geweest in de NASCAR en presteerde eigenlijk compleet kut. Pas toen hij samenging met Tony Stewart begon het succes. Geen idee of dat toeval is, of dat de aanwezigheid van een (toen nog) tweevoudig kampioen heeft geholpen. Verder zegt het natuurlijk ook niet zoveel over de kansen in de Formule 1, maar het idee van "Haas was succesvol in NASCAR, dus maar es kieken wat ie in de F1 kan" ligt wel iets gecompliceerder.

Perton

Ok nu wordt het interessant...

De FIA heeft nu ook een persbericht de deur uitgestuurd (kan ik op hun site niet vinden, maar wel op de site van Reuters) waarin ze zeggen dat Haas is geaccepteerd (oké wisten we al) en men nog bezig is "Forza Rossa" verder te onderzoeken. Da's dus het Roemeense project van Colin Kolles. Nu heb ik even gegoogeld, en dat blijkt de naam van de officiële Ferrari-dealer in Boekarest te zijn.

Dus dan zou je zeggen dat dat team met Ferrari-motoren gaat rijden en niet met Renault-motoren (zoals ik elders in een gerucht ben tegengekomen). Dan zou je dus ook zeggen dat beide nieuwe teams met Ferrari gaan rijden. Dat is misschien wel erg veel van het goede. Dus misschien zit er toch enige kern van waarheid in de Haas/Ford/Cosworth-geruchten...

Wings

Ik vraag me sowieso af waarom team met Ferrari-motoren willen rijden. Ferrari-motoren zijn al jaren B-motoren. Wat dat aangaat deden Renault en Mercedes het slimmer (opmerkelijk is wel dat nu bekend is dat de samenwerking tussen Mercedes en McLaren stopt, McLaren geen deuk meer in een pakje boter heeft gereden. Ik zeg niet dat Mercedes hier debet aan is maar vind het op z'n minst wel opmerkelijk).

robbert

ja, en als je kijkt naar het gewicht van de motoren, is de ferrari het zwaarst van allemaal, waardoor de teams geen goeie resultaten neerzet. Ik zou toch ook kiezen voor mercedes. Die zijn de beste

Wings

Ik zou niet nu in paniek overstappen naar een andere motor. En bovendien denk ik ook dat Mercedes nu andere prijzen hanteert als een team een noodsprong wilt maken.

Perton

Deze teams waren natuurlijk al ver voor de FIA in december een tender uitschreef bezig met hun plannen, de tender was ook een resultaat van de vele interesse die er was. Dus als Haas en Forza Rossa bij wijze van spreken in oktober (of eerder) contact hadden met Ferrari over het leveren van motoren, is het niet zo gek dat ze daarvoor zijn gegaan. Of het destijds slim was met alle geruchten over de Mercedes-motor is een ander verhaal.

Sabai

De Mercedes motor zal ook niet voor eeuwig domineren.  Dit jaar hoogstwaarschijnlijk wel maar volgend jaar mogen de fabrikanten de motor weer aanpassen en zo zal het allemaal op den duur weer gelijk trekken. 

robbert

Citaat van: Sabai op 12 april 2014 - 13:40:25
De Mercedes motor zal ook niet voor eeuwig domineren.  Dit jaar hoogstwaarschijnlijk wel maar volgend jaar mogen de fabrikanten de motor weer aanpassen en zo zal het allemaal op den duur weer gelijk trekken.

en wie weet word renault weer wat sterker :D ;)

Maikel0230

Heb wat onderzoek gepleegd naar dat ander team dat de FIA nog wil toelaten mits wat meer screening, het Roemeens project van Colin Kolles. Een snelle google search levert als eerste resultaat op:

Forza Rossa - Official Ferrari Dealer in Romania, Bucharest ...

Mmm, wat zou dat te betekenen hebben, puur toeval, of niet?

Ferrari Junior Team? A la Red Bull - Toro Rosso?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Kwam Perton een paar posts hoger ook mee. :) Maar ik heb verder geen idee wat dit zou kunnen zijn.

Edwin90

Die Kolles geeft het nog niet echt op. :P