Wel of geen Teamorders voor Button / Vettel

Gestart door Kootje, 26 oktober 2010 - 16:26:25

« vorige - volgende »

0634

Mee eens. Al hoort Alonso qua prestaties daar natuurlijk al thuis.

Kootje


Franky R.

Citaat van: Kootje op 28 oktober 2010 - 15:34:43
Citaat van: 0634 op 28 oktober 2010 - 12:44:18
Ook met die banden mag je er daar nooit afvliegen. Dat was gewoon een rookie fout.

En wat betreft het talent: ligt eraan wat je bedoelt. Schumacher en Alonso zijn veel meer puntenrijders als Hamilton. Dat is meer een vechter die, m.i., altijd zijn momentjes zal houden. Zit ingebakken in zijn rijstijl.

Of hij meer talent heeft valt te bezien. Als pure racer misschien wel, maar als allrounder denk ik het niet.

Ik bedoel inderdaad als pure racer ,hij rijdt bovendien in een tijd waarin de concurentie veel groter is.
Schumi had eigenlijk altijd maar 1 tegenstander ,wat het makkelijker maakt om de titel te behalen. ( 94 t/m 96 Hill ,97 Villeneuve ,98 t/m 02 Hakkinen ,02 +03 Barrichello , 04 tm 06 Alonso )
Hamilton daarentegen strijd/streed tegen Alonso + Raikkonen + Massa in zijn 1e jaar ,Button + Barrichello + Raikkonen +Massa in zijn 2e en nu Alonso + Webber + Vettel + Button
Natuurlijk hoort Schumi tussen de groten der aarde ,maar ik vind de prestaties van Hamilton statistisch gezien toch beter.
Over 10 jaar en enkele titels verder word een Hamilton in een adem meegenomen in het rijtje grootheden.
Overigens geld dat laatste ook voor Alonso.

Mee eens. Dat heb je goed omschreven...

flupke3

Alonso ging toch stoppen als hij er in  slaagde om
kampioen te worden bij een ander team dan renault.
Ik vind het nog wat te vroeg om hem bij de allergrootste
te plaatsen.

Kootje

Citaat van: flupke3 op 28 oktober 2010 - 22:49:50
Alonso ging toch stoppen als hij er in  slaagde om
kampioen te worden bij een ander team dan renault.
Ik vind het nog wat te vroeg om hem bij de allergrootste
te plaatsen.
3Dit is nieuws voor mij ,als dat zo is juich ik vanaf nu voor ALONSO !  ;D
Of toch maar niet.  ;)
Maar alle gekheid ,vind je 3 titels niet genoeg dan ? (nu nog maar 2 ,ik weet het)  Blijven er weinig groten over.
Geen Senna ,Stewardt etc. Alleen nog Prost ,Fangio ,Schumi.  :o
Hoeveel titels moet je dan halen ?

0634

Citaat van: flupke3 op 28 oktober 2010 - 22:49:50
Alonso ging toch stoppen als hij er in  slaagde om
kampioen te worden bij een ander team dan renault.
Ik vind het nog wat te vroeg om hem bij de allergrootste
te plaatsen.
Nee, hij ging niet perse stoppen. Maar zie wel dat zoiets mogelijk was en dat hij sowieso niet zolang door zou gaan als Schumacher.

En natuurlijk is hij qua prestaties één van de allergrootsten ooit. Alleen Schumacher, Prost, Senna, Mansell en Stewart wonnen meer races als hem. En het gaat niet lang meer duren of hij haalt Stewart (heeft 1 zege meer) en Mansell (5 zeges) in.

Folkert

Citaat van: 0634 op 29 oktober 2010 - 06:27:36
Citaat van: flupke3 op 28 oktober 2010 - 22:49:50
Alonso ging toch stoppen als hij er in  slaagde om
kampioen te worden bij een ander team dan renault.
Ik vind het nog wat te vroeg om hem bij de allergrootste
te plaatsen.
Nee, hij ging niet perse stoppen. Maar zie wel dat zoiets mogelijk was en dat hij sowieso niet zolang door zou gaan als Schumacher.

En natuurlijk is hij qua prestaties één van de allergrootsten ooit. Alleen Schumacher, Prost, Senna, Mansell en Stewart wonnen meer races als hem. En het gaat niet lang meer duren of hij haalt Stewart (heeft 1 zege meer) en Mansell (5 zeges) in.
Volgens mij heeft hij laatst juist weer tegenovergestelde gezegd. Dat hij nu bij Ferrari veel meer zin weer heeft en misschien langer door gaat dan hij oorspronkelijk van plan was.

Weet alleen niet waar ik het las.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Alonso is één van de weinigen die in een wagen kan stappen en hem volledig naar zijn hand zetten. Zijn eerste (en enige) jaar bij McLaren strijdt hij tot de laatste race mee om de wereldtitel en nu bij Ferrari doet hij net hetzelfde. Niet veel die het hem hebben voorgedaan. Voor mij is hij een hele grote qua prestaties en om een grote te zijn moet je nu eenmaal af en toe een klein klootzakje zijn.

Kootje

Citaat van: T.Nuvolari op 29 oktober 2010 - 11:31:30
Alonso is één van de weinigen die in een wagen kan stappen en hem volledig naar zijn hand zetten. Zijn eerste (en enige) jaar bij McLaren strijdt hij tot de laatste race mee om de wereldtitel en nu bij Ferrari doet hij net hetzelfde. Niet veel die het hem hebben voorgedaan. Voor mij is hij een hele grote qua prestaties en om een grote te zijn moet je nu eenmaal af en toe een klein klootzakje zijn.
Misschien heb je daar 'n punt.  ???
Senna ,Prost ,Schumi etc. ,allemaal gingen ze over lijken.  >:(
Toch gaat mijn voorkeur uit naar de sportieve coureurs ,Hakkinen ,Hamilton ,Villeneuve etc. ,zij hadden geen vuile streken nodig om kampioen te worden.
Alonso tot nu toe gelukkig ook niet ,anders zou ik 'm helemaal uitkotsen.  ;D

0634

Hamilton heeft ook zo zijn momenten gehad.

Als de belangen hoger worden, moet je een beetje een klootzak zijn.

Kootje

Citaat van: 0634 op 29 oktober 2010 - 17:31:02
Hamilton heeft ook zo zijn momenten gehad.

Als de belangen hoger worden, moet je een beetje een klootzak zijn.
Voorbeelden graag !

Folkert

Citaat van: 0634 op 29 oktober 2010 - 17:31:02
Hamilton heeft ook zo zijn momenten gehad.

Als de belangen hoger worden, moet je een beetje een klootzak zijn.
In dat licht kan je de acties van Webber in Singapoer en Korea toch best verdacht noemen. We hebben Webber nooit op titelkoers gehad, misschien is hij in deze situatie minder vriendelijk dan iedereen van hem verwacht.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Dat sluit ik niet uit ,al kan ik me dat toch maar HEEL moeilijk voorstellen.
Het is er gewoon niet de persoon naar. Maar ja....een kat in het nauw maakt rare sprongen.

0634

Citaat van: Kootje op 29 oktober 2010 - 17:38:23
Citaat van: 0634 op 29 oktober 2010 - 17:31:02
Hamilton heeft ook zo zijn momenten gehad.

Als de belangen hoger worden, moet je een beetje een klootzak zijn.
Voorbeelden graag !

Van Hamilton die wel eens discutabele acties heeft?

Nou, Lie-gate was allerminst sjiek te noemen. De aanleiding voor het pitincident in Hongarije. Hamilton die Glock op het gras duwt in Monza. Spa 2008. Veel rijders die zijn ruwe rijden veroordelen.

Begrijp me goed, ik vind het allemaal prachtig hoor. Ik vind Hamilton een fenomeen. Maar Hamilton wekt nou niet bepaald de indruk een soort van Mika Hakkinen te zijn. Incidenten genoeg. Maar zoals gezegd, dat is een kenmerk dat vele grote kampioen hebben.

0634

Citaat van: Burorri op 29 oktober 2010 - 17:39:53
Citaat van: 0634 op 29 oktober 2010 - 17:31:02
Hamilton heeft ook zo zijn momenten gehad.

Als de belangen hoger worden, moet je een beetje een klootzak zijn.
In dat licht kan je de acties van Webber in Singapoer en Korea toch best verdacht noemen. We hebben Webber nooit op titelkoers gehad, misschien is hij in deze situatie minder vriendelijk dan iedereen van hem verwacht.
In Singapore? Gewoon een race ongeval. Niks bijzonders hoor.

En die Korea verdachtmakingen... sorry, maar die zijn wel errug vergezocht hoor.