Grand Prix van Europa, Valencia Street Circuit

Gestart door Enzo, 20 juni 2010 - 04:27:17

« vorige - volgende »

robbert

als we kijken naar de vorige race, en ferrari brengt nog senkele updates mee en ze zijn daarmee sterker, dan denk ik dat we een strijd zien tussen mclaren, ferrari, redbull.
Maar omdat redbull de sterkste is in de kwalificatie denk ik dat redbull zal winnen

Enzo

Was het niet zo dat Ferrari deze race met de omgekeerde Red Bull uitlatensysteem zou komen?
Wie weet daar meer van?

Gerard

#17
Citaat van: JimmySPA op 20 juni 2010 - 18:12:34
Citaat van: Gerard op 20 juni 2010 - 15:29:19
Het is zoo jammer dat hier klauwen vol met geld heengegaan zijn, terwijl er andere bestaande circuits(ook in SpanjE)  zijn waar niet meer gereden word...( denk aan Imola, Jerez,enz)
Al vanaf de eerste GP in 2008 daar was het duidelijk dat dit meer een optocht is dan een race :(

Anyway.. het gaat hier dus nu om een goede qualy en een goede strategie..Als je dat voor elkaar hebt kom je een heel eind...

Ik gok op een wederopstand van Red Bull, met direct daarachter de McLarens..
Ook denk ik dat de nieuwe teams hier een grote rol gaan spelen.. als een Senna, Chandhok etc 6 sec per ronde  langzamer zijn dan de leiders, weten we het wel..
Tegenvaller zal wederom Schumacher zijn

Ook op dit forum moet ik je ff wakker houden Gerard! Imola ligt in San Marino aka Italia!!!  ;)
Ik weet dat Imola nabij Italië ligt JimmySPA, ik gaf alleen aan dat er meerdere circuits zijn, waaronder ook in  Spanje, welke mij beter lijken dan Valencia..
Ook circits buiten Spanje, zoals Imola...  ;)
Snappie?

Welkom overigens :)

Zaphod_Beeblebrox

Citaat van: JimmySPA op 20 juni 2010 - 18:12:34Ook op dit forum moet ik je ff wakker houden Gerard! Imola ligt in San Marino aka Italia!!!  ;)

Imola ligt helemaal niet in San Marino, het ligt gewoon in Italië en nog een heel stuk van San Marino weg ook. Volgens mij ligt het circuit van Misano zelfs een pak dichter bij San Marino dan dat van Imola.
Maar ja, who cares...  ::)   ;)

Enzo

Citaat van: Zaphod_Beeblebrox op 21 juni 2010 - 09:06:39
Citaat van: JimmySPA op 20 juni 2010 - 18:12:34Ook op dit forum moet ik je ff wakker houden Gerard! Imola ligt in San Marino aka Italia!!!  ;)

Imola ligt helemaal niet in San Marino, het ligt gewoon in Italië en nog een heel stuk van San Marino weg ook. Volgens mij ligt het circuit van Misano zelfs een pak dichter bij San Marino dan dat van Imola.
Maar ja, who cares...  ::)   ;)

Het circuit is zelf naar mij vernoemd, Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari ! ;D


Gerard

Citaat van: Enzo op 20 juni 2010 - 21:25:45
Was het niet zo dat Ferrari deze race met de omgekeerde Red Bull uitlatensysteem zou komen?
Wie weet daar meer van?

Alonso heeft getest op Fiorano, met een vernieuwde achterkant..
Zie hier het artikel, inclusief wat beeldmateriaal

Enzo

Nice, zal het artikel vanavond lezen als ik wat meer tijd heb.  :)

JimmySPA

Oke, nou hopen dan maar dat Ferrari die Mclaren en Red bull ff flink kan gaan pesten. Ben benieuwd wat er met Massa gaat gebeuren, of hij dan weer mee doet of dat hij achter de feiten aan blijft rijden...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo

Citaat van: Gerard op 21 juni 2010 - 15:30:59
Citaat van: Enzo op 20 juni 2010 - 21:25:45
Was het niet zo dat Ferrari deze race met de omgekeerde Red Bull uitlatensysteem zou komen?
Wie weet daar meer van?

Alonso heeft getest op Fiorano, met een vernieuwde achterkant..
Zie hier het artikel, inclusief wat beeldmateriaal

Ja dat is wat ik bedoelde, al is me het voordeel van de andere uitlaat positie me niet helemaal duidelijk.
Waarom? ???

Enzo

Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden... 8)

CitaatDe laag gemonteerde uitlaten leveren Red Bull Racing voordeel op omdat ze voor een efficiëntere luchtstroom door de dubbele diffuser zorgen. De tijdwinst die met dit systeem te boeken valt kan oplopen tot een halve seconde.

Ferrari, Mercedes, Renault en Mclaren zijn nu bezig met kopieren en hopen in Silverstone dezelfde uitlaten te hebben. (Ferrari al in Valencia)

gloudiesaurus

Moet het allemaal nog zien, in Silverstone zal Red Bull ook vast wel weer wat nieuws op de auto hebben... Ben bang dat Ferrari haar achterstand dit jaar niet meer goed maakt, net zoals Mercedes en Renault.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Het is natuurlijk altijd afwachten in hoeverre nieuwe upgrades gaan werken. Maar aan de andere kant is het gat niet heel groot, afgaande op de laatste wedstrijd. Alonso kon de snelheid van de RBR's redelijk bijhouden en de Mac's zeker.

Voor Mercedes en Renault is het gat inderdaad te groot. Die zullen de rest van het jaar de laatste paar punten mogen verdelen en zich de hemel te rijk mogen voelen indien ze nog een podium kunnen halen.

gloudiesaurus

Ik geef Alonso nog wel een kansje, Massa niet. Alonso kan vaak nog wel het uiterste uit een auto halen en zal dit jaar zeker nog wel een GP winnen. Daarnaast kunnen de Red Bull's en McLaren's door onderlinge gevechten of onderlinge strijd ook nog veel punten verspelen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Massa geef ik ook geen kans inderdaad. Die rijdt voor spek en bonen mee dit jaar.