Grand Prix van Europa, Valencia Street Circuit

Gestart door Enzo, 20 juni 2010 - 04:27:17

« vorige - volgende »

Enzo


25 juni
10:00-11:30  1e vrije training    
14:00-15:30  2e vrije training
 
26 juni
11:00-12:00  3e vrije training    
14:00-15:00  Kwalificatie
 
27 juni
14:00  Race

LAP RECORD:  Timo Glock Toyota 1:38.683

Volgend weekend is het weer zover, de grote prijs van Europa zal voor de derde keer plaatsvinden in Valencia.
Vorig jaar viel de race in handen van Rubens Barichello in zijn oppermachtige Brawn.



Het circuit van Valencia heeft tot dusver niet bijzonder spannende races geproduceerd, de vraag is of dat deze keer anders zal zijn.
De lange rechte stukken zullen zich wederom goed lenen voor een lekker stukje F-ducten, nadeel is dat inhalen hier een stuk moeilijker is dan in Canada.
De angst bestaat dat we een optocht krijgen hier in Valencia, met dit gegeven in het achterhoofd is de qualificatie wederom erg belangrijk.

De meeste teams zullen met een flinke upgrade komen, waardoor de kans bestaat dat de huidige rangorde wat zal verschuiven.

Zal Mclaren hun positieve lijn kunnen doorzetten?

Wie gaat het beter doen Vettel of Webber?

Zal Schumacher zijn revange nemen na alle kritiek n.a.v. de race in Canada?

Is Massa nu officieel tweede rijder?  

Wat doet het weer??
http://www.zoover.nl/spanje/valencia-costa-blancacosta-de-azahar/valencia/weer

0634

Ik vrees dat dit niet een spraakmakende GP zal gaan worden. Op deze baan kan er simpelweg niet geraced worden. Vreselijke baan.

Maar McLaren gaat hier denk ik winnen. Welke van de twee, zou ik niet weten.

meatball

Citaat van: 0634 op 20 juni 2010 - 08:15:43
Ik vrees dat dit niet een spraakmakende GP zal gaan worden. Op deze baan kan er simpelweg niet geraced worden. Vreselijke baan.

Maar McLaren gaat hier denk ik winnen. Welke van de twee, zou ik niet weten.
Inderdaad een draak van een circuit maar ik zie wel Webber winnen hij is zeer goed bezig in de kwali's en wie hier eerst weg is ...........
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 20 juni 2010 - 10:27:45
Citaat van: 0634 op 20 juni 2010 - 08:15:43
Ik vrees dat dit niet een spraakmakende GP zal gaan worden. Op deze baan kan er simpelweg niet geraced worden. Vreselijke baan.

Maar McLaren gaat hier denk ik winnen. Welke van de twee, zou ik niet weten.
Inderdaad een draak van een circuit maar ik zie wel Webber winnen hij is zeer goed bezig in de kwali's en wie hier eerst weg is ...........
Hamilton verwacht anders wel meer inhaalacties.
Denk dat Mclaren en RBR weer voor de overwinning gaan en durf eigenlijk niet te zeggen wie er gaat winnen. Ik gok weer op Hamilton.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Als Hamilton dat verwacht spoort ie niet helemaal. Het veld kan wel dicht bij elkaar zitten, maar de baan is ongeschikt om op te racen. Het veld zat in Monaco ook dicht bij elkaar, maar inhalen was er niet of nauwelijks bij.

En daar hadden we dan nog de mazzel dat Alonso van achteren moest komen en dus de langzamere gasten kon inhalen. Maar min of meer gelijkwaardige wagens zullen elkaar echt niet veel inhalen in Valencia.

Enzo

Om nog maar eens te benadrukken hoe krap het in Valencia is hier een mooie onboard van Massa in 2008! 8)
Geluid aan, scherm maximaliseren en HD instellen, enjoy!


meatball

Citaat van: Enzo op 20 juni 2010 - 13:55:00
Om nog maar eens te benadrukken hoe krap het in Valencia is hier een mooie onboard van Massa in 2008! 8)
Geluid aan, scherm maximaliseren en HD instellen, enjoy!


Mooie beelden,maar inhalen kan hier dus echt niet,afvoeren dit circuit het brengt de f1 niets bij.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Dankzij Bernie zitten we er sowieso nog 5 jaar aan vast... :-[

Folkert

Citaat van: meatball op 20 juni 2010 - 14:13:14
Citaat van: Enzo op 20 juni 2010 - 13:55:00
Om nog maar eens te benadrukken hoe krap het in Valencia is hier een mooie onboard van Massa in 2008! 8)
Geluid aan, scherm maximaliseren en HD instellen, enjoy!


Mooie beelden,maar inhalen kan hier dus echt niet,afvoeren dit circuit het brengt de f1 niets bij.
Ik denk met wat regel veranderingen dat er nog wel wat kan worden ingehaald hier. Het komt voornamelijk door die aerodynamische gedrochten dat inhalen niet mogelijk is.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Dat is sowieso waar. Maar op banen als deze wordt het wel heel moeilijk gemaakt.

Enzo

Ik denk dat de kwalificatie wederom een sleutelrol zal spelen.
Verwacht dat Mclaren weer goed zal gaan daar met hun duct...
Red Bull zal deze race hun versie van het systeem introduceren, ben benieuwd of het voldoende oplevert.

http://www.f1pits.net/nieuws/red_bull_met_f-duct_in_valencia/


Gerard

Het is zoo jammer dat hier klauwen vol met geld heengegaan zijn, terwijl er andere bestaande circuits(ook in SpanjE)  zijn waar niet meer gereden word...( denk aan Imola, Jerez,enz)
Al vanaf de eerste GP in 2008 daar was het duidelijk dat dit meer een optocht is dan een race :(

Anyway.. het gaat hier dus nu om een goede qualy en een goede strategie..Als je dat voor elkaar hebt kom je een heel eind...

Ik gok op een wederopstand van Red Bull, met direct daarachter de McLarens..
Ook denk ik dat de nieuwe teams hier een grote rol gaan spelen.. als een Senna, Chandhok etc 6 sec per ronde  langzamer zijn dan de leiders, weten we het wel..
Tegenvaller zal wederom Schumacher zijn

janke

Dit circuit is de GP van Europa niet waard, vind ik. Kwalificatie en een goede start is hier al veel waard. Zal denk ik tussen RBR en een McLaren gaan. Ik tip op Hamilton of Webber.
Some things are too important to be left in the past.

JimmySPA

Citaat van: Gerard op 20 juni 2010 - 15:29:19
Het is zoo jammer dat hier klauwen vol met geld heengegaan zijn, terwijl er andere bestaande circuits(ook in SpanjE)  zijn waar niet meer gereden word...( denk aan Imola, Jerez,enz)
Al vanaf de eerste GP in 2008 daar was het duidelijk dat dit meer een optocht is dan een race :(

Anyway.. het gaat hier dus nu om een goede qualy en een goede strategie..Als je dat voor elkaar hebt kom je een heel eind...

Ik gok op een wederopstand van Red Bull, met direct daarachter de McLarens..
Ook denk ik dat de nieuwe teams hier een grote rol gaan spelen.. als een Senna, Chandhok etc 6 sec per ronde  langzamer zijn dan de leiders, weten we het wel..
Tegenvaller zal wederom Schumacher zijn

Ook op dit forum moet ik je ff wakker houden Gerard! Imola ligt in San Marino aka Italia!!!  ;)

On Topic:
Had Ferrari deze GP de nieuwe update??? Ik doe lekker eigenwijs en ga voor Alonso  :D

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

Als het goed is komt Ferrari in Valencia inderdaad met de nieuwe updates.