Grand Prix van Europa, Valencia Street Circuit

Gestart door Enzo, 20 juni 2010 - 04:27:17

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: 0634 op 21 juni 2010 - 21:53:47
Massa geef ik ook geen kans inderdaad. Die rijdt voor spek en bonen mee dit jaar.
Massa is helaas niet meer dezelfde als voor zijn crash,dat zie je gewoon en natuurlijk heeft hij dit jaar een topper naast zich en dat was al wat jaren geleden.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Citaat van: meatball op 21 juni 2010 - 22:10:35
Citaat van: 0634 op 21 juni 2010 - 21:53:47
Massa geef ik ook geen kans inderdaad. Die rijdt voor spek en bonen mee dit jaar.
Massa is helaas niet meer dezelfde als voor zijn crash,dat zie je gewoon en natuurlijk heeft hij dit jaar een topper naast zich en dat was al wat jaren geleden.

Hehe, ik snap de sneer. Je bent nog niks verandert, he meatball ;).

Enzo

http://www.f1pits.net/nieuws/grote_vier_kopieren_red_bull_uitlaat/

Het zou kunnen dat Mercedes de uitlaten in Valencia al af heeft, maar das slechts een gerucht.
Al met al wel een interessante ontwikkeling. Eerlijk is eerlijk, Red Bull is bijzonder dominant tot dusver.
Het was zelfs zo erg dat de andere grote teams samen kwamen om te brainstormen over wat het geheim van Red Bull's snelheid is.
Ze lijken iets gevonden te hebben, en dit zou wel eens een bijzondere wending in het kampioenschap kunnen zijn. :)

0634

RBR is dominant qua snelheid. Op andere vlakken schieten ze ernstig te kort, m.i.. Daar ga ik nog wel eens iets over zeggen ;).

_Makke_

Citaat van: Enzo op 22 juni 2010 - 00:13:20
Al met al wel een interessante ontwikkeling. Eerlijk is eerlijk, Red Bull is bijzonder dominant tot dusver.

Goh, al bij al valt dat nog wel mee eh. Dominantie heeft met meer te maken dan enkel snelheid. De realiteit is dat er 2 McLaren's op kop staan en dat er een Ferrari tussen beide RedBull wagens staat. De RBR-wagen was zeker in het begin van het seizoen duidelijk de snelste, zonder enige twijfel. Maar door betrouwbaarheidsproblemen hebben ze niet maximaal kunnen profiteren van die snelheid. Ondertussen hebben McLaren en Ferrari het gat duidelijk kleiner gemaakt.

Enkel tijdens de qualy's zijn ze dominant geweest.

Enzo

Citaat van: Makke op 22 juni 2010 - 08:32:13
Citaat van: Enzo op 22 juni 2010 - 00:13:20
Al met al wel een interessante ontwikkeling. Eerlijk is eerlijk, Red Bull is bijzonder dominant tot dusver.

Goh, al bij al valt dat nog wel mee eh. Dominantie heeft met meer te maken dan enkel snelheid. De realiteit is dat er 2 McLaren's op kop staan en dat er een Ferrari tussen beide RedBull wagens staat. De RBR-wagen was zeker in het begin van het seizoen duidelijk de snelste, zonder enige twijfel. Maar door betrouwbaarheidsproblemen hebben ze niet maximaal kunnen profiteren van die snelheid. Ondertussen hebben McLaren en Ferrari het gat duidelijk kleiner gemaakt.

Enkel tijdens de qualy's zijn ze dominant geweest.

Ik zie geen discussie, ben het helemaal met je eens!  ;D

Gerard

#36
Red Bull was inderdaad oppermachtig, zeker in de Qualies, maar heeft verzuimd dat in resltaten om te zetten...

Folkert

Citaat van: Gerard op 22 juni 2010 - 11:57:18
Red Bull was inderdaad oppermachtig, zeker in de Qualies, maar heeft verzuimd dat in resltaten om te zetten...
En dat voordeel lijken ze nu ook te verliezen. Mclaren scoorde de eerste niet RBR pole van het jaar en wist deze ook nog te verzilveren. Ik denk dat RBR langzaam naar achteren zal zakken in de stand. Qua snelheid misschien ook wel, maar daar durf ik niet veel over te zeggen. Ik gok dat Mclaren de overhand zal gaan nemen de komende races en Ferrari daar weer achter.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634


Zaphod_Beeblebrox

#39
Ik denk ook dat dat akkefietje tussen V en W er voor iets kan tussen zitten. Naar buiten toe liujkt alles weer koek en ei, maar ik denk niet dat het effectief allemaal vergeten en vergeven is.

meatball

We zullen zien of Ferrari echt terug dichterbij gekomen is,het kan de titelstrijd alleen maar ten goede komen.Op dat gebied zitten we trouwens goed dit jaar een echte voorspelling tussen wie de titelstrijd gaat kan je nog niet maken.Ik hoop dat Massa toch op zijn minst nog eens meestrijd voor een overwinning.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Word moeilijk voor Massa. Hij kan het wel, ben ik wel van overtuigd. Maar moet hij een pak beter rijden dan dat hij nu doet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Dat Massa kan racen hebben we allemaal in het verleden kunnen zien.
Las ergens een artikel dat sommige coureurs gewoon heel erg veel moeite hebben met de banden van dit jaar.
Rosberg, Schumacher, Massa en Button zijn niet tevreden.

Schumacher had het over de wang van de band die te hard was waardoor de banden onvoorspelbaar werden.
Andere over het raadsel dat ze in Quali 1 perfect werkte en in quali2 ineens niet.
Button heeft moeite de banden op temperatuur te krijgen.
Hopelijk gaat dit beter met Pirelli? volgend jaar.

Gerard

Citaat van: Enzo op 23 juni 2010 - 13:51:20
Dat Massa kan racen hebben we allemaal in het verleden kunnen zien.
Las ergens een artikel dat sommige coureurs gewoon heel erg veel moeite hebben met de banden van dit jaar.
Rosberg, Schumacher, Massa en Button zijn niet tevreden.

Schumacher had het over de wang van de band die te hard was waardoor de banden onvoorspelbaar werden.


Nou, de wangen van Schumacher zelf zijn soms ook wat te hard, en daarbij weet je ook nooit wat er uit zijn mond komt.. Dus als hij het over onvoorspelbaar heeft, ken ik er ook nog wel een paar  ;D

Enzo

#44
Ja ach, ik weet niet wat ik er van moet vinden.
De banden lijken inderdaad een kleiner raam te hebben waarin ze goed werken.
Hamilton bijvoorbeeld krijgt die banden beter en sneller op temperatuur dan Button, gewoon door zijn agressievere rijstijl.
Idem tussen Alonso en Massa...

Ze zeggen dat dit vooral een voordeel is bij de quali, omdat ze dan sneller een optimaal rondje kunnen proberen te rijden.
Dan gaat de ene auto er weer beter mee om dan de andere, de band is nu nog bepalender geworden.
Mag wel iets minder van mij...

Bij the way, dit weekend word het 30 graden in Valencia, vraag me af welk team er het beste met deze omstandigheden kan omgaan