Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

Enzo

Ach de race liep zoals deze liep voor Schumacher. Er zijn er een hoop waaronder de heren van de BBC die elke kans aangrijpen Schumacher de grond in te boren.
Zonder het Petrov incident had Schumacher diep in de punten gereden...
Ik ben blij dat Schumacher dit slechte resultaat ook dwars zit, beter dan dat hij laconiek doet en zegt plezier te hebben gehad.
Fighting spirit is er, nu nog een schone race.

Op naar Barcelona!!  8)

Folkert

Citaat van: Michael schumacher op 08 mei 2011 - 17:45:12
Citaat van: Jeroen op 08 mei 2011 - 17:36:50
Senna had buiten Prost ook nog Piquet en Mansell.

Maar ik doelde met Prost op een gelijkwaardig supertalent. Piquet en Mansell waren dat i.m.o. net niet, wat onverlet laat dat ze grote kampioenen waren maar geen top 5 of all time, zeg maar.




Volledig mee eens.
Maar ik reageerde vooral op burrio z'n commentaar en vind het not done, hoort gewoon niet, ik wou maar tonen ik ook zo kan afkomen.

Waarom is dat not done?  Ik geef mijn mening. Ok, ik geef toe. Begin van de post was misschien wat minder netjes, maar Schumacher is in mijn ogen nog steeds door heel veel fans van Schumacher en Ferrari overroepen.

Ik had hem zijn prestaties graag zien herhalen met een Hamilton of Vettel. Van 94-2004 heeft hij zelden echt tegen stand gehad. Hakkinen in 98 99 had het hem moeilijk kunnen maken, maar Hill, Villeneuve, Couldhard, Rubens waren nou niet de super coureurs als Schumacher zelf.

2003 heeft hij in mijn ogen wel super gereden met heel veel concurrentie(als ook controversie, maar das ander verhaal) maar buiten dat kende hij geen hoogvliegers als tegenstanders.
Trotse vader van Rosalie(L)

Michael schumacher

Citaat van: Burorri op 08 mei 2011 - 21:48:17
Citaat van: Michael schumacher op 08 mei 2011 - 17:45:12
Citaat van: Jeroen op 08 mei 2011 - 17:36:50
Senna had buiten Prost ook nog Piquet en Mansell.

Maar ik doelde met Prost op een gelijkwaardig supertalent. Piquet en Mansell waren dat i.m.o. net niet, wat onverlet laat dat ze grote kampioenen waren maar geen top 5 of all time, zeg maar.



Volledig mee eens.
Maar ik reageerde vooral op burrio z'n commentaar en vind het not done, hoort gewoon niet, ik wou maar tonen ik ook zo kan afkomen.

Waarom is dat not done?  Ik geef mijn mening. Ok, ik geef toe. Begin van de post was misschien wat minder netjes, maar Schumacher is in mijn ogen nog steeds door heel veel fans van Schumacher en Ferrari overroepen.

Ik had hem zijn prestaties graag zien herhalen met een Hamilton of Vettel. Van 94-2004 heeft hij zelden echt tegen stand gehad. Hakkinen in 98 99 had het hem moeilijk kunnen maken, maar Hill, Villeneuve, Couldhard, Rubens waren nou niet de super coureurs als Schumacher zelf.

2003 heeft hij in mijn ogen wel super gereden met heel veel concurrentie(als ook controversie, maar das ander verhaal) maar buiten dat kende hij geen hoogvliegers als tegenstanders.

Manman, ik ga zoals u doen, moest schumacher er vroeger zijn bijgeweest toen senna nog leefde zou senna ook al veel minder zijn geweest want als er 1-2 rijders waren die senna aankonden was het prost en schumacher wel. Dat telt allemaal niet als als.

Geen hoogvliegers? Raikkonen en hakkinen en nog paar andere zijn goeie rijders/waren goeie rijders en leuke duels gezien.
Je kan geen tijden gaan vergelijken.
Is het nu wel eerlijk voor u om een 42-43jarige f1 rijder te gaan vergelijken met iemand die belange niet zo oud is, geen 3j heeft stilgelegen enz....???

0634

Toch is het gewoon jammer dat Schumacher een aantal jaar met mindere concurrentie heeft gereden. Daar hoef je niet om heen te draaien.

Michael schumacher

Citaat van: Jeroen op 09 mei 2011 - 06:34:38
Toch is het gewoon jammer dat Schumacher een aantal jaar met mindere concurrentie heeft gereden. Daar hoef je niet om heen te draaien.

Dat doet niks terzake zoals ik al heb aangetoond.
Was schumacher er wat vroeger bij in senna tijd dan zou senna ook al minder zijn geweest.
Je kan en mag tijden niet vergelijken. Kan je evengoed over fangio beginnen.
In den tijd was het de juiste piloot bij het juiste team met de juiste mensen op de juste plaats was en daar de successen door geboekt heeft en niet door wat minder concurrentie. De eerste 4 jaren daar zwijgt iedereen over, ferrari en schumacher en co hebben hard moeten werken om een goeie wagen en betrouwbare wagen te bouwen en dan zo kampioen te kunnen worden.

Folkert

Citaat van: Michael schumacher op 09 mei 2011 - 15:24:08
Citaat van: Jeroen op 09 mei 2011 - 06:34:38
Toch is het gewoon jammer dat Schumacher een aantal jaar met mindere concurrentie heeft gereden. Daar hoef je niet om heen te draaien.

Dat doet niks terzake zoals ik al heb aangetoond.
Was schumacher er wat vroeger bij in senna tijd dan zou senna ook al minder zijn geweest.
Je kan en mag tijden niet vergelijken. Kan je evengoed over fangio beginnen.
In den tijd was het de juiste piloot bij het juiste team met de juiste mensen op de juste plaats was en daar de successen door geboekt heeft en niet door wat minder concurrentie. De eerste 4 jaren daar zwijgt iedereen over, ferrari en schumacher en co hebben hard moeten werken om een goeie wagen en betrouwbare wagen te bouwen en dan zo kampioen te kunnen worden.

Maar zoals Jeroen al aangaf, had Senna Prost, Piquet en Mansel al. Je hebt dus niks aan getoond in mijn ogen. Hakkinen en Kimi waren inderdaad wel hoogvliegers, maar dat had ik al gezegd. Hakkinen noemde ik al en Kimi was dat in 2003, maar wel in begin van zijn carriere. Ik wil ook niks vergelijken, wil alleen zeggen dat zijn tegenstand niet heel groot was. En je hebt gelijk dat Schumacher veel had beïnvloed als Schumacher in 84 was gaan racen, dat is het punt ook niet. Ik ben alleen van mening dat Schumacher een van de grootste aller tijden is, maar er zijn genoeg fans die hem een god vinden.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Ik las ergens ooit eens dat Schumacher destijds naar Ferrari ging omdat hij een uitdaging zocht die hij in het rijdersveld niet zag. Misschien is dat ook wel zo.

Senna had Prost, en omgekeerd, die deden er alles aan om elkaar te verslaan. Schumacher was in zijn tijd een uniek talent dat zijn gelijke niet terug zag op de baan.

En nee, dat is geen diskwalificatie van MS zelf, maar slechts een constatering. Hoe dat met Fangio zat kan ik niet beoordelen natuurlijk. Zo oud ben ik nou ook weer niet ;).

Michael schumacher

Schumi is simply the best.
7 titels; in f1 of zeg maar gerust in eendere welke sport zijn er maar een aantal zaken die tellen dat zijn prijzen pakken en records pakken, al de rest is blablabla en geblaat voor de mensen die de ander niet kunnen verdragen en alle mogelijke zever verkopen om toch maar niet die ene te moeten opnoemen.

Folkert

Citaat van: Michael schumacher op 09 mei 2011 - 20:31:58
Schumi is simply the best.
7 titels; in f1 of zeg maar gerust in eendere welke sport zijn er maar een aantal zaken die tellen dat zijn prijzen pakken en records pakken, al de rest is blablabla en geblaat voor de mensen die de ander niet kunnen verdragen en alle mogelijke zever verkopen om toch maar niet die ene te moeten opnoemen.
Schum is niet simply the best. Als dat zo was, reed hij sneller dan Nico ;)

Hij is goed, maar hij is niet "simply the  best". Er zijn er meer die daarvoor in aanmerking komen. Ik kan het prima verdragen, maar ik ben van mening dat op sommige momenten Schumacher niet de beste was en dat zijn titels iets wat geflatteerd zijn t.o.v. hoe duizenden fans hem beschouwen.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

#639
Citaat van: Michael schumacher op 09 mei 2011 - 20:31:58
Schumi is simply the best.
7 titels; in f1 of zeg maar gerust in eendere welke sport zijn er maar een aantal zaken die tellen dat zijn prijzen pakken en records pakken, al de rest is blablabla en geblaat voor de mensen die de ander niet kunnen verdragen en alle mogelijke zever verkopen om toch maar niet die ene te moeten opnoemen.

Prima, dat is dan jouw mening. Maar de beste is ie niet. Er is namelijk niet één beste. Allemaal reden ze in andere tijden, tegen andere rijders, andere wagens, compleet andere omstandigheden. Er zijn een stuk of 7 besten ooit, waarvan MS er ook eentje is.

Schumacher is de meest succesvolle in absolute aantallen. Dat is een feit. Fangio is de meest succesvolle in verhouding tot zijn aantal deelnames. Ook een feit. 24 zeges in 52 deelnames. Vijf titels in 7 volledige racejaren. Daar kan zelfs Schumacher niet aan tippen. De rest is blablabla en geblaat voor fanboii's die niet objectief zijn.

Enzo

Citaat van: Michael schumacher op 09 mei 2011 - 20:31:58
Schumi is simply the best.
7 titels; in f1 of zeg maar gerust in eendere welke sport zijn er maar een aantal zaken die tellen dat zijn prijzen pakken en records pakken, al de rest is blablabla en geblaat voor de mensen die de ander niet kunnen verdragen en alle mogelijke zever verkopen om toch maar niet die ene te moeten opnoemen.

Het is netter om inhoudelijk te reageren, dan bovenstaande kreet... ;)
Iedereen heeft een eigen mening, dat moet je niet vergeten.

Gerard

Hebben we in deze 1 jaar durende, 43 pagina's tellende discussie niet onderhand 6 x dezelfde meningen,argumenten en verwijten voorbij zien komen?  :-\
Ik ben op hte punt dat ik niet eens meer naar dit topic kijk omdat alles er al over gezegd is... :P

0634

Citaat van: Gerard op 09 mei 2011 - 22:47:33
Hebben we in deze 1 jaar durende, 43 pagina's tellende discussie niet onderhand 6 x dezelfde meningen,argumenten en verwijten voorbij zien komen?  :-\
Ik ben op hte punt dat ik niet eens meer naar dit topic kijk omdat alles er al over gezegd is... :P
Dat is misschien wel zo, maar wat de ene leuk vind vind de andere vervelend worden.

Michael schumacher

Citaat van: Jeroen op 09 mei 2011 - 21:28:24
Citaat van: Michael schumacher op 09 mei 2011 - 20:31:58
Schumi is simply the best.
7 titels; in f1 of zeg maar gerust in eendere welke sport zijn er maar een aantal zaken die tellen dat zijn prijzen pakken en records pakken, al de rest is blablabla en geblaat voor de mensen die de ander niet kunnen verdragen en alle mogelijke zever verkopen om toch maar niet die ene te moeten opnoemen.

Prima, dat is dan jouw mening. Maar de beste is ie niet. Er is namelijk niet één beste. Allemaal reden ze in andere tijden, tegen andere rijders, andere wagens, compleet andere omstandigheden. Er zijn een stuk of 7 besten ooit, waarvan MS er ook eentje is.

Schumacher is de meest succesvolle in absolute aantallen. Dat is een feit. Fangio is de meest succesvolle in verhouding tot zijn aantal deelnames. Ook een feit. 24 zeges in 52 deelnames. Vijf titels in 7 volledige racejaren. Daar kan zelfs Schumacher niet aan tippen. De rest is blablabla en geblaat voor fanboii's die niet objectief zijn.

Haha, mijn reactie lokt precies de reacties uit die ik verwacht had, eerst gvdm zelf de hypocrieten gaan uithangen en beginnen leuteren over; zou schumacher wel dit en dat gekunnen hebben mocht die of die toen hebben mee geraced maar zie nu eens haha. Je zegt gvdm nu zelf je kan tijden niet vergelijken,welnu, stop er dan mee om telkens te gaan verkondigen; ik zou wel eens willen zien of schumacher evenveel succes zou gehad hebben mocht hamilton en vettel er zijn bij geweest. ::)

Gerard

#644
Citaat van: Jeroen op 09 mei 2011 - 23:00:22
Citaat van: Gerard op 09 mei 2011 - 22:47:33
Hebben we in deze 1 jaar durende, 43 pagina's tellende discussie niet onderhand 6 x dezelfde meningen,argumenten en verwijten voorbij zien komen?  :-\
Ik ben op hte punt dat ik niet eens meer naar dit topic kijk omdat alles er al over gezegd is... :P
Dat is misschien wel zo, maar wat de ene leuk vind vind de andere vervelend worden.

Ik snap je punt jeroen, het is leuk om te discussiëren,daarvoor zitten we op het forum ;) maar.
Wat is er  leuk vind aan -in herhaling vallen- en in hetzelfde cirkeltje ronddraaien.?

Hetwordt er niet bepaald vriendelijker op, gezien de reactie van o.a. "Michael schumacher"


@Michael schumacher
let een beetje op je taalgebruik aub!!  :o

:)