Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

Kootje


Folkert

Nu he tnieuwe seizoen dichter bij komt, zullen er ook weer duizende geruchten de kop opsteken. Zelf denk ik dat Schumacher wel  beter gaat presteren, maar het gewoon niet meer gaat redden. Rosberg zal ook verder groeien.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 07 januari 2011 - 18:45:13
Nu he tnieuwe seizoen dichter bij komt, zullen er ook weer duizende geruchten de kop opsteken. Zelf denk ik dat Schumacher wel  beter gaat presteren, maar het gewoon niet meer gaat redden. Rosberg zal ook verder groeien.

Ik zou niet verbaasd zijn als MS 1 of 2 keer het podium haalt (als derde), maar ik zie hem eerlijk gezegd geen races (meer) winnen! Laat staan dat MS zich mengen om het WK in de tweede helft van het komende seizoen.

Folkert

Citaat van: Franky R. op 07 januari 2011 - 19:56:00
Citaat van: Burorri op 07 januari 2011 - 18:45:13
Nu he tnieuwe seizoen dichter bij komt, zullen er ook weer duizende geruchten de kop opsteken. Zelf denk ik dat Schumacher wel  beter gaat presteren, maar het gewoon niet meer gaat redden. Rosberg zal ook verder groeien.

Ik zou niet verbaasd zijn als MS 1 of 2 keer het podium haalt (als derde), maar ik zie hem eerlijk gezegd geen races (meer) winnen! Laat staan dat MS zich mengen om het WK in de tweede helft van het komende seizoen.
Winnen kan hij wel als de auto goed is. Maar dat is nog maar de vraag. En of de auto helemaal op hem is afgesteld, of op Rosberg, of in het midden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Edwin90

Ik vind het altijd een beetje gevaarlijn om Schumacher uit te vlakken..ergens weet ik zeker dat het vorig jaar aan de auto lag. Dat Mercedes achter Schumacher staat kon je in Spanje wel zien toen de wielbasis (toch?) van de wagen verkleind werd om Schumacher de auto te laten vertrouwen. Rosberg had nergens last van voor die tijd.

Of zeg ik dit omdat Schumacher mijn jeugdheld is?  ;)

Enzo

Citaat van: Edwin90 op 08 januari 2011 - 14:19:38
Ik vind het altijd een beetje gevaarlijn om Schumacher uit te vlakken..ergens weet ik zeker dat het vorig jaar aan de auto lag. Dat Mercedes achter Schumacher staat kon je in Spanje wel zien toen de wielbasis (toch?) van de wagen verkleind werd om Schumacher de auto te laten vertrouwen. Rosberg had nergens last van voor die tijd.

Of zeg ik dit omdat Schumacher mijn jeugdheld is?  ;)

Beetje van beide waarschijnlijk, is ook mijn jeugdheld... ;D
Ik hoop iig op succes in 2011, hij verdiend het des te meer na zo'n moeilijk rentree.  8)

Folkert

Citaat van: Enzo op 08 januari 2011 - 14:25:07
Citaat van: Edwin90 op 08 januari 2011 - 14:19:38
Ik vind het altijd een beetje gevaarlijn om Schumacher uit te vlakken..ergens weet ik zeker dat het vorig jaar aan de auto lag. Dat Mercedes achter Schumacher staat kon je in Spanje wel zien toen de wielbasis (toch?) van de wagen verkleind werd om Schumacher de auto te laten vertrouwen. Rosberg had nergens last van voor die tijd.

Of zeg ik dit omdat Schumacher mijn jeugdheld is?  ;)

Beetje van beide waarschijnlijk, is ook mijn jeugdheld... ;D
Ik hoop iig op succes in 2011, hij verdiend het des te meer na zo'n moeilijk rentree.  8)
Ach ja, iedereen heeft wel eens slechte periodes in het leven gekend. Ik neem het jullie over het algemeen ook niet kwalijk ;).
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Ik ga toch 5 euro inzetten op Schumacher en Rosberg. Zijn de enige jongens waar je serieus wat mee kan winnen bij de gokkantoren en wie weet kunnen ze verrassen. :P

0634

Kubica ook. Massa wellicht.

0634

Ik ben wel heel benieuwd hoe Schumacher het gaat doen. Het is dit jaar erop of eronder, dat lijkt mij duidelijk. Brawn en Schumacher hebben diverse theorieen over waarom het niet is gelukt. Daar zullen ze dus in de winter aan gaan werken. Maar ik ben het met Prost eens die een tijdje geleden zei dat Schumacher juist altijd zo goed was omdat hij zich perfect aan de omstandigheden kon aanpassen. Zie zijn prestaties in 96. Die Ferrari was niet heel goed, maar hij presteerde buitengewoon, eigenlijk van meet af aan. Nu heeft hij een jaar de tijd gehad om te wennen aan de Mercedes en echt heel veel vooruitgang zat er niet in, dat is opvallend.

Daarom denk ik dat hij niet meer de topatleet is die hij was toen hij in de 20 of 30 was. Hij is gewoon te oud (42!) en te lang van het toneel verdwenen m.i.. Hij zal best nog in staat zijn om op een goede dag een race te winnen, maar ik geloof niet dat hij nog daadwerkelijk in topmateriaal om de titel zou kunnen strijden. Niet met Rosberg in gelijk materiaal.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 09 januari 2011 - 09:57:11
Nu heeft hij een jaar de tijd gehad om te wennen aan de Mercedes en echt heel veel vooruitgang zat er niet in, dat is opvallend.

Hij zal best nog in staat zijn om op een goede dag een race te winnen, maar ik geloof niet dat hij nog daadwerkelijk in topmateriaal om de titel zou kunnen strijden. Niet met Rosberg in gelijk materiaal.
Om tot de kern te komen heb ik je stukje iets ingekort ,maar ik vraag me echt af hoe je tot deze conclusies komt.
Als ik je eerste punt neem ,dan kan ik juist alleen maar concluderen dat er wel progressie inzat.
Waar hij in het eerste 12 races van het seizoen inderdaad niet met Rosberg mee kon komen ,heeft hij het in de laatste 7 races juist goed gedaan.
Daarin was hij toch minimaal gelijkwaardig aan Rosberg ,iets wat toch duid op progressie gezien het feit dat Rosberg in de eerste 12 races hem 't licht uit de ogen reed.

Dat brengt me tevens op je tweede punt.
Aangezien Schumacher in die laatste 7 races gelijkwaardig aan Rosberg te noemen was ,zie ik geen reden om aan te nemen waarom hij dat komend jaar niet ook zou kunnen.
Daarom kan ik niet anders dan concluderen ,dat als Rosberg de auto heeft waarmee hij races en evt de titel kan winnen ,dit ook voor Schumacher geld.

Nu is het alleen nog afwachten of de 2011 Mercedes inderdaad 'n topauto is.

0634

#386
Ik zeg niet dat er geen progressie in zit, alleen niet heel veel. Een lichte verbetering zag ik wel, maar ook een onkarakteristieke fout in Abu Dhabi. Ook in de laatste 7 races was Rosberg op de baan over het algemeen gewoon de snellere. Alleen de laatste 2 races leek hij sneller, op die fout na dan. Maar op basis van 2 races is het niet echt in te schatten, want in de 5 races daarvoor was het gewoon 4-1 voor Rosberg in kwali. Halverwege het seizoen leek MS ook ineens wat sneller, om toch weer snel terug te vallen. Ik had de eventuele progressie veel eerder en duidelijker verwacht, niet slehts incidenteel.

Plus, er wordt steeds gezegd dat die wagen niet ideaal is voor Schumacher want hij is gemaakt voor Button. Tja, dat geldt ook voor Rosberg natuurlijk. Die heeft een rijstijl die zich meer vergelijkt met MS ipv met JB. Ook voor Nico was dit een eerste jaar.

En ja, het zou best kunnen dat ze volgend jaar gelijkwaardig zullen zijn. Brawn en Mercedes doen al het mogelijke om Schumacher naar voren te krijgen. Maar ik schat Rosberg gewoon hoger in, op basis van het gehele afgelopen seizoen incl slotfase. Zeker over een heel seizoen. Bovendien begint Brawn nu alweer te miepen dat de nieuwe banden niet geweldig zijn voor Schumacher...Waarom is dat eigenlijk?

Daarbij aangetekend is dit alleen maar mijn gevoel, he. Meer niet. Ik heb geen kristallen bol ;). Maar de Schumacher die ik ken heb ik heel vorig jaar niet gezien. En de Schumacher die ik ken was altijd goed, ook in slechte wagens die niet voor hem waren gebouwd. Slechts zelden zag ik die, daarin ben ik het met Prost eens. Slechts een enkel keertje in gevechten zag ik de Schumacher die ik ken weer terug. Maar de échte extra snelheid was er nooit.

En dat laatste: ik denk dat geen van beiden de titel gaat pakken. Misschien een enkele zege, meer niet.

Kootje

Begrijp me niet verkeerd hoor ,ik zeg ook niet dat Schumi nog steeds de beste is.
Verre van dat zelfs ,dat zou teveel eer zijn gezien z'n matige come-back.  :-[

Nu heb ik net als jij óók geen glazen bol of helderziende gaven ,maar ik verwacht wel dat hij komend seizoen 'n minder makkelijke prooi voor Rosberg zal zijn dan afgelopen jaar.
Niets ten nadele van Rosberg ,die heeft het fantastisch gedaan ,maar het verschil tussen de twee was afgelopen jaar wel onrealistisch groot.
Althans ,zo denk ik erover natuurlijk.  ;)

Wat de excuses voor zijn matige optreden betreft kan ik heel kort zijn.
1: Hij was er al 3 jaar uit en dat maakt hem min of meer 'n rooky.
2: Het lag niet alleen aan de voor Button ontwikkelde auto ,maar in 'n combinatie auto / banden.
    (Rosberg heeft dan wel dezelfde rijstijl als MS ,maar wist iig wat hij van de banden kon verwachten.)    ::)

Wat de recente uitspraken van Brawn betreft kan ik alleen maar zeggen: ronduit zielig om je nu al op zo'n manier in te dekken.
Zeker omdat het juist Schumi was die goed presteerde op de Pirelli's en Rosberg er niet echt lekker mee uit de voeten kon tijdens de tot nu toe enige test.   :-\

En dan hebben we nog het grijpen van de titel(s)
Dat zie ik ook niet zo snel gebeuren.
Maar ik verwacht wel dat Mercedes komend jaar beter voor de dag zal komen ,met regelmatige podia en 'n enkele overwinning als gevolg.
En dat geld voor beide rijders ,want het is nu ook weer niet zo dat Schumi volgend seizoen Rosberg ff de oren wast.   :D

0634

Dat hij een minder makkelijke 'prooi' wordt voor Rosberg geloof ik ook wel. Kan ook moeilijk anders natuurlijk. ;)

Maar verder was hij natuurlijk niet een soort van rookie he. Hij kon 80% van de banen, kon de druk, wist wat er fysiek en mentaal wordt gevraagd. Had een schat aan ervaring, die je niet zomaar kwijt raakt, wist als geen ander hoe je een wagen moet afstellen, wist hoe je met de technici en de rest van het team omgaat, kon Ross Brawn goed, wist hoe je een wagen ontwikkeld, etc. etc..

Zijn nadeel was dat hij vooral de nieuwe auto's niet goed kon, dat hij roestig was en ongetwijfeld moest wennen. Maar de man had 25 jaar niks anders gedaan als racen, dan is dat niet na 3 jaar ineen keer weg.

Daarom had ik dus ook een moeizame start verwacht, maar tevens een hoop meer progressie als dat we hebben gezien.

Kootje

Ik ben het in zekere zin en tot op zekere hoogte wel met je eens.   :)
Ondanks dat de verwachtingen te hoog waren ,heeft hij inderdaad teleurgesteld.
Dat kun je ook eigenlijk niet met 'n strak gezicht ontkennen.   :D

Maar laten we wel eerlijk wezen ,de huidige F1 auto's zijn totaal andere auto's als waar hij ooit mee heeft gereden.
Daarnaast had je natuurlijk het bandenprobleem (ook in zekere zin compleet nieuw)   :(   ,waar oa Massa en Button ook last van hadden.
En dan waren er nog 'n aantal nieuwe circuits en omstandigheden. ( kunstlicht/schemering )

Vandaar ook dat ik hem 'n soort van rooky noemde.   :P

Maar goed ,volgend jaar word het erop of eronder voor hem.
Presteert hij dan weer ondermaats ,dan zijn er geen excuses meer. 
En rest hem alleen nog de schaamte   :-[  van 'n mislukte come-back.   ;)