Silly Season!

Gestart door Enzo, 24 mei 2010 - 16:51:41

« vorige - volgende »

Jozef


Kootje

 ;D ;D ;D

Inderdaad ja.
Al denk ik dat Heidfeld ook voor 'n terugkeer naar Williams zal tekenen.

Helaas heb ik 't, ondanks m'n aandelen, niet voor 't zeggen.
Anders mocht Rubinho blijven.

KVDracer

Citaat van: Jozef op 19 september 2011 - 15:18:51
Barrichello?

Ik heb wel wat mijn vragen bij Rubens als ontwikkelaar. Als je kijkt dat Williams alleen maar verder naar achter op de grid zakt. En bij Honda zorgde zijn komst toch ook niet voor de grote ommekeer, dus ik persoonlijk heb bij hem mijn vraagtekens.

T.Nuvolari

Het is ook maar te zien hoe een team omgaat met de info die het te verwerken krijgt van de coureurs. 

Jozef

Citaat van: KVDracer op 20 september 2011 - 22:08:20
Citaat van: Jozef op 19 september 2011 - 15:18:51
Barrichello?

Ik heb wel wat mijn vragen bij Rubens als ontwikkelaar. Als je kijkt dat Williams alleen maar verder naar achter op de grid zakt. En bij Honda zorgde zijn komst toch ook niet voor de grote ommekeer, dus ik persoonlijk heb bij hem mijn vraagtekens.

Zelf ben ik van mening dat de invloed van een coureur op de ontwikkeling van een team sowieso miniem is. Het zijn ingenieurs die de auto en de onderdelen tekenen, niet de coureurs. Een coureur is natuurlijk voor een groot deel verantwoordelijk voor de setup van de auto tijdens het GP-weekend, maar met een goede afstelling win je geen vijf posities meer op de grid.

Nee, voor de ontwikkeling van een team is geld de belangrijkste factor gevolgd door goed management.

T.Nuvolari

Je hebt gelijk, vooral dat laatste, maar de coureur zal toch wel een invloed hebben op de ontwikkeling van de wagen tijdens het seizoen lijkt me. Waar moet de auto verbetert worden, welke upgrades werken goed, welke niet. Hoe reageert de wagen als bepaalde onderdelen op de wagen zitten, etc...

Kootje

#1161
Citaat van: M@rc op 21 september 2011 - 19:50:11
Je hebt gelijk, vooral dat laatste, maar de coureur zal toch wel een invloed hebben op de ontwikkeling van de wagen tijdens het seizoen lijkt me. Waar moet de auto verbetert worden, welke upgrades werken goed, welke niet. Hoe reageert de wagen als bepaalde onderdelen op de wagen zitten, etc...

Dat is idd de rol van de coureurs daarin.
En nu geloof ik direct dat de ervaring van Barrichello daarin van grote waarde is.
Dat is sowieso wat het team zelf claimt.
Het is echter zaak voor de engineers om goede werkende updates te ontwikkelen.
Helaas is het Williams team er dit jaar, ondanks volop updates, daar nog niet echt in geslaagd.
Maar dat staat volledig los van de coureurs.

KVDracer

Hiernet gelezen dat ze bij Renault al over "ontsnappingsclausules" bezig zijn om van Petrov af te geraken, zodat ze volgend jaar met Senna/Grosjean door kunnen. Mss dat hij iets is voor Williams. Twee jaar ervaring en een grote zak sponsorgeld. En naar mijn persoonlijke mening doet hij het dit seizoen niet echt onaardig.

0634

Neuh, is inderdaad gewoon een F1-waardige rijder.

Jozef

Ik heb Petrov vanaf zijn F1-debuut al een goeie gevonden, vorig seizoen heeft hij dan een lange mindere periode gekend maar sinds Abu Dhabi staat hij er weer helemaal! Ik zou hem toch niet buitengooien als ik Renault was, ik verwacht juist niet veel van Grosjean...

Kootje

In het begin had ik geen hoge pet van 'm op, maar hij is aardig gegroeid.
Tegenwoordig is het gewoon 'n degelijk coureur die als 2e rijder zeker waardevol is.

Maar ja, bij Renault willen ze nu eenmaal Grosjean in de ene auto.
En blijkt dan zometeen Kubica ook terug te keren, dan ziet 't er slecht voor 'm uit.

Of Grosjean de goede keus is, moet dan nog blijken.
Al denk ik wel dat hij, ondanks 'n matig debuut,  in de basis beter is dan Petrov.

KVDracer

Ik denk dat beiden zowat aan elkaar gewaagd zijn. Maar waarschijnlijk hopen ze via Grosjean geld los te krijgen bij Renault of andere Franse industrielen. Er is al jaren geen Franse rijder meer aanwezig en als ze Grosjean dan nog een degelijke wagen kunnen geven, zullen de Franse sponsors wel komen.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/petrov_onzeker_voor_2012/

Ik meende dat Petrov 10 miljoen aan sponsorgeld had. Maar goed dat schijnt Senna ook te hebben, en Grosjean, tsjah de Franse trots. En als Renault dan ook nog korting geeft...
Dan kan het er voor Petrov/ Kubica wel ineens slecht uit zien.

Petrov vind ik toch een goede coureur, hij is dit jaar zeker gegroeid. Maar ik verwacht dat hij zonder Lotus Renault met zijn sponsorgeld en een toekomstige Russische GP wel in de Formule 1 kan blijven, de teams zullen voor hem in de rij staan denk ik...

En Kubica, tsjah dat is een ander verhaal. Wel zal afhangen hoe fit hij straks is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Vieze baas

Petrov is een ok coureur, niet denderend.

Kubica reed hem vorig jaar zoek en ik vind dat hij dit jaar niet veel sneller is. Ik vind hem wel een goede finisher, kan me eigenlijk geen 1 onnodige fout voor de geest halen. Maar pure snelheid komt hij tekort vind ik.

Met Kubica is het maar kijken of hij compleet hersteld, laat staan op zijn oude niveau komt

Niels_

Citaat van: Vieze baas op 22 september 2011 - 12:44:29
kan me eigenlijk geen 1 onnodige fout voor de geest halen.