Button vs. Hamilton

Gestart door zeph, 18 april 2010 - 19:13:15

« vorige - volgende »

Wie maakt de beste kans op de titel?

Jenson Button
Lewis Hamilton

campos

Citaat van: zeph op 09 mei 2010 - 16:22:20
Nou, het was niet de eerste keer dat Hamilton een klapband kreeg. Hij rijdt gewoon altijd op de limiet. En dat is mooi, maar met de nieuwe regels een stuk minder praktisch. En die Button is zuinig op het materiaal hoor.
Button heeft zn banden ook kapot gereden vandaag. Daarom kon ie op het eind Schumacher ook niet meer bijhouden terwijl ie eigenlijk sneller zou moeten zijn. Dat zei ie zelf op BBC overigens.

Folkert

Citaat van: zeph op 09 mei 2010 - 16:22:20
Nou, het was niet de eerste keer dat Hamilton een klapband kreeg. Hij rijdt gewoon altijd op de limiet. En dat is mooi, maar met de nieuwe regels een stuk minder praktisch. En die Button is zuinig op het materiaal hoor.
Dat HAmilton vandaag klapband kreeg is toevallig. Hij heeft niet veel gepushed volgens mij en is goed met zijn banden om gegaan geloof ik. Hij liet vandaag zien dat hij en snel kan zijn en goed zijn banden sparen. Button was vandaag nergens. Lijkt er toch wel op dat ik gelijk heb gekregen. Eerste droge en normale race en direct is Hamilton voor Button te vinden. Dat HAmilton meer vraagt van de banden is duidelijk, maar ik denk dat Hamilton betere balans heeft gevonden tussen veel vragen van je banden en nog snel zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 09 mei 2010 - 19:29:53
Citaat van: zeph op 09 mei 2010 - 16:22:20
Nou, het was niet de eerste keer dat Hamilton een klapband kreeg. Hij rijdt gewoon altijd op de limiet. En dat is mooi, maar met de nieuwe regels een stuk minder praktisch. En die Button is zuinig op het materiaal hoor.
Button was vandaag nergens. Lijkt er toch wel op dat ik gelijk heb gekregen. Eerste droge en normale race en direct is Hamilton voor Button te vinden. Dat HAmilton meer vraagt van de banden is duidelijk, maar ik denk dat Hamilton betere balans heeft gevonden tussen veel vragen van je banden en nog snel zijn.

Button was helemaal niet zo slecht bezig. Moest hij geen problemen gehad hebben bij de pitstop, was die in het zog van Alonso gefinshed. Tenzij ze hem dan nog voor Alonso hadden kunnen plaatsen, maar dat durf ik te betwijfelen. Op dit circuit valt er gewoon niet in te halen. MS moest zelfs amper moeite doen om Button af te houden, er was feitelijk maar 1 bocht waar Button het kon proberen. MS moest daar gewoon de binnenkant zien te houden.

WeezyAveli

Lewis Hamilton - DNF
"I was just nursing the car to the finish line, then I suddenly felt the steering go, and then there was immediately a failure on the left-front corner. I didn't sense anything odd before the accident - the car was feeling great – so that's why it was such a surprise. We don't know what went wrong, but we'll take everything back to the McLaren Technology Centre [Woking, Surrey, UK] and work to find out.

Hij zegt dus dat de auto goed voelde, lijkt me niet dat het aan de banden ligt want dan had hij allang nog meer gas terug genomen dan hij al deed.

Jenson Button - 5th: "During the opening laps, my dashboard readout stopped working. The team was telling me over the radio to do things on the steering wheel but I couldn't see if I was doing the right things. And I couldn't see the rev lights either: most of the time I was pretty close with my gear-changes, but I was hitting the limiter quite a lot, which happens when you're getting a tow and you're shifting at different places.

Bleek dus een probleem te hebben jammer.

zeph

Citaat van: Makke op 09 mei 2010 - 19:40:51

Button was helemaal niet zo slecht bezig. Moest hij geen problemen gehad hebben bij de pitstop, was die in het zog van Alonso gefinshed.

Dat zou heel goed kunnen. Hij had pech met die pitsstop, en kwam daardoor achter Schumacher terecht. Dat heeft hem de das omgedaan. En de technische problemen waarover in de andere thread bericht wordt.

Niels_

Citaat van: Burorri op 09 mei 2010 - 19:29:53
Dat HAmilton vandaag klapband kreeg is toevallig. Hij heeft niet veel gepushed volgens mij en is goed met zijn banden om gegaan geloof ik. Hij liet vandaag zien dat hij en snel kan zijn en goed zijn banden sparen. Button was vandaag nergens. Lijkt er toch wel op dat ik gelijk heb gekregen. Eerste droge en normale race en direct is Hamilton voor Button te vinden. Dat HAmilton meer vraagt van de banden is duidelijk, maar ik denk dat Hamilton betere balans heeft gevonden tussen veel vragen van je banden en nog snel zijn.
En op het einde van de race loopt Jenson Button alweer uit op Lewis Hamilton en leidt hij nog steeds het kampioenschap. Moest hij een fractie sneller geweest zijn, zou hij nog voor Schumacher op P4 gezeten hebben. Niet slecht voor iemand die nergens was vandaag, toch?

campos

Citaat van: Scuderia91 op 09 mei 2010 - 21:53:06
Citaat van: Burorri op 09 mei 2010 - 19:29:53
Dat HAmilton vandaag klapband kreeg is toevallig. Hij heeft niet veel gepushed volgens mij en is goed met zijn banden om gegaan geloof ik. Hij liet vandaag zien dat hij en snel kan zijn en goed zijn banden sparen. Button was vandaag nergens. Lijkt er toch wel op dat ik gelijk heb gekregen. Eerste droge en normale race en direct is Hamilton voor Button te vinden. Dat HAmilton meer vraagt van de banden is duidelijk, maar ik denk dat Hamilton betere balans heeft gevonden tussen veel vragen van je banden en nog snel zijn.
En op het einde van de race loopt Jenson Button alweer uit op Lewis Hamilton en leidt hij nog steeds het kampioenschap. Moest hij een fractie sneller geweest zijn, zou hij nog voor Schumacher op P4 gezeten hebben. Niet slecht voor iemand die nergens was vandaag, toch?
Button heeft P4 helemaal zelf weggegeven. Heb net het moment na zn pitstop nog teruggezien en Schumacher zat er een heel eind achter maar komt er toch nog voorbij. Niet zozeer de verdienste van Schumacher, maar gewoon slap van Button. Als Hamilton geen pech had gehad, hadden ze nagenoeg gelijk gestaan.

Folkert

Citaat van: WeezyAveli op 09 mei 2010 - 20:34:00
Lewis Hamilton - DNF
"I was just nursing the car to the finish line, then I suddenly felt the steering go, and then there was immediately a failure on the left-front corner. I didn't sense anything odd before the accident - the car was feeling great – so that's why it was such a surprise. We don't know what went wrong, but we'll take everything back to the McLaren Technology Centre [Woking, Surrey, UK] and work to find out.

Hij zegt dus dat de auto goed voelde, lijkt me niet dat het aan de banden ligt want dan had hij allang nog meer gas terug genomen dan hij al deed.

Jenson Button - 5th: "During the opening laps, my dashboard readout stopped working. The team was telling me over the radio to do things on the steering wheel but I couldn't see if I was doing the right things. And I couldn't see the rev lights either: most of the time I was pretty close with my gear-changes, but I was hitting the limiter quite a lot, which happens when you're getting a tow and you're shifting at different places.

Bleek dus een probleem te hebben jammer.
Moet ik me toch herstellen over mijn mening over Button vandaag.

@Scuderia91: Dus? Dat Button uitloopt zegt misschien alleen dat Button straks WK is, maar niet of hij de beste van iedereen is. Als je kijkt naar de races afzonderlijk, zie je duidelijk dat Hamilton meer race snelheid heeft en dat Hamilton tot nu toe pech heeft gehad. Goed gereden van Button, maar niets meer dan dat. Als Button op deze manier WK word, is dat geluk, niet rijkunsten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: campos op 09 mei 2010 - 22:00:49
Citaat van: Scuderia91 op 09 mei 2010 - 21:53:06
Citaat van: Burorri op 09 mei 2010 - 19:29:53
Dat HAmilton vandaag klapband kreeg is toevallig. Hij heeft niet veel gepushed volgens mij en is goed met zijn banden om gegaan geloof ik. Hij liet vandaag zien dat hij en snel kan zijn en goed zijn banden sparen. Button was vandaag nergens. Lijkt er toch wel op dat ik gelijk heb gekregen. Eerste droge en normale race en direct is Hamilton voor Button te vinden. Dat HAmilton meer vraagt van de banden is duidelijk, maar ik denk dat Hamilton betere balans heeft gevonden tussen veel vragen van je banden en nog snel zijn.
En op het einde van de race loopt Jenson Button alweer uit op Lewis Hamilton en leidt hij nog steeds het kampioenschap. Moest hij een fractie sneller geweest zijn, zou hij nog voor Schumacher op P4 gezeten hebben. Niet slecht voor iemand die nergens was vandaag, toch?
Button heeft P4 helemaal zelf weggegeven. Heb net het moment na zn pitstop nog teruggezien en Schumacher zat er een heel eind achter maar komt er toch nog voorbij. Niet zozeer de verdienste van Schumacher, maar gewoon slap van Button. Als Hamilton geen pech had gehad, hadden ze nagenoeg gelijk gestaan.
Als ik dank kijk naar die zelfde situatie met Hamilton en Vettel, zie ik dat Hamilton wel zijn positie houd en Button niet. Het had verkeerd kunnen aflopen, maar dit maakt wel een kampioen, net iets verder durven gaan op de baan dan de rest
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: Burorri op 09 mei 2010 - 22:05:49
Citaat van: WeezyAveli op 09 mei 2010 - 20:34:00
Lewis Hamilton - DNF
"I was just nursing the car to the finish line, then I suddenly felt the steering go, and then there was immediately a failure on the left-front corner. I didn't sense anything odd before the accident - the car was feeling great – so that's why it was such a surprise. We don't know what went wrong, but we'll take everything back to the McLaren Technology Centre [Woking, Surrey, UK] and work to find out.

Hij zegt dus dat de auto goed voelde, lijkt me niet dat het aan de banden ligt want dan had hij allang nog meer gas terug genomen dan hij al deed.

Jenson Button - 5th: "During the opening laps, my dashboard readout stopped working. The team was telling me over the radio to do things on the steering wheel but I couldn't see if I was doing the right things. And I couldn't see the rev lights either: most of the time I was pretty close with my gear-changes, but I was hitting the limiter quite a lot, which happens when you're getting a tow and you're shifting at different places.

Bleek dus een probleem te hebben jammer.
Moet ik me toch herstellen over mijn mening over Button vandaag.

@Scuderia91: Dus? Dat Button uitloopt zegt misschien alleen dat Button straks WK is, maar niet of hij de beste van iedereen is. Als je kijkt naar de races afzonderlijk, zie je duidelijk dat Hamilton meer race snelheid heeft en dat Hamilton tot nu toe pech heeft gehad. Goed gereden van Button, maar niets meer dan dat. Als Button op deze manier WK word, is dat geluk, niet rijkunsten.
Ach man, het gaat er mij om dat Button hier als een loser wordt afgeschilderd tegenover Hamilton, terwijl hij dat absoluut niet is. Dan zeggen dat je op deze manier op geluk wereldkampioen wordt, dat vind ik belachelijk. Ik geloof overigens ook nog steeds niet dat die band op 'puur toeval' ontplofte. Ik zie het Button nog niet voorhebben.

zeph

#40
Citaat van: Burorri op 09 mei 2010 - 22:08:36
Als ik dank kijk naar die zelfde situatie met Hamilton en Vettel, zie ik dat Hamilton wel zijn positie houd en Button niet. Het had verkeerd kunnen aflopen, maar dit maakt wel een kampioen, net iets verder durven gaan op de baan dan de rest

Volgens mij had Vettel een trage stop waardoor Hamilton er voorbij kon. En Button had een trage stop waardoor Schumacher er voorbij kon.

Burrori, je bent duidelijk een Hamilton-fan en daar is niets mis mee. Maar in sport is de beste zijn is niet alleen een kwestie van de snelste zijn. Het is een combinatie van snelheid, inzicht/inschattingsvermogen, technische kennis, geduld, uithoudingsvermogen, strategisch besef en ook doodgewoon geluk. Ik ben beslist geen fan van Button, maar in de sport telt uiteindelijk maar een ding: het resultaat. En tot nu toe heeft Button de beste resultaten.

Dan kun je wel gaan roepen dat Hamilton duidelijk de betere is, maar wat dan nog? Na de eerste vijf races staat Button met twee zeges aan de leiding, en Hamilton heeft nog niets gewonnen. Dus dan is het duidelijk: op dit moment is Button beter. Of dat nou komt door geluk, inzicht of wat dan ook, dat maakt niets uit. Het resultaat telt.

Hamilton is een natuurtalent. Dat zal niemand tegenspreken. Maar hij is ook in een gespreid bedje terecht gekomen, en heeft eigenlijk nooit echt tegenslag gehad. Vorig jaar was geen topjaar, maar toen lag het natuurlijk aan de auto, dus niemand verweet hem iets. En van Kovalainen had hij ook weinig te duchten.

Nu heeft hij iemand naast zich waarvan iedereen zei dat die niet in zijn schaduw kon staan. Button heeft het tegendeel bewezen. Ik had dat ook niet verwacht. En Hamilton moet nu dus even slikken. Maar dat is niet erg, daar krijg je karakter van.

Button daarentegen heeft alle rotzooi al meegemaakt. Van nieuw idool, tot loser die het niet kon waarmaken tot wereldkampioen. Die heeft al een hele ontwikkeling achter de rug. dus het niet zo gek dat hij rustig blijft en gewoon probeert regelmatig te presteren. Sensationeel is het niet, maar dat het zijn vruchten afwerpt blijkt vooralsnog wel uit het klassement.

Uiteindelijk denk ik dat Hamilton zich wel gaat revancheren, maar je moet gewoon toegeven dat Button het tot nu toe beter heeft gedaan.

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 09 mei 2010 - 22:21:30
Citaat van: Burorri op 09 mei 2010 - 22:05:49
Citaat van: WeezyAveli op 09 mei 2010 - 20:34:00
Lewis Hamilton - DNF
"I was just nursing the car to the finish line, then I suddenly felt the steering go, and then there was immediately a failure on the left-front corner. I didn't sense anything odd before the accident - the car was feeling great – so that's why it was such a surprise. We don't know what went wrong, but we'll take everything back to the McLaren Technology Centre [Woking, Surrey, UK] and work to find out.

Hij zegt dus dat de auto goed voelde, lijkt me niet dat het aan de banden ligt want dan had hij allang nog meer gas terug genomen dan hij al deed.

Jenson Button - 5th: "During the opening laps, my dashboard readout stopped working. The team was telling me over the radio to do things on the steering wheel but I couldn't see if I was doing the right things. And I couldn't see the rev lights either: most of the time I was pretty close with my gear-changes, but I was hitting the limiter quite a lot, which happens when you're getting a tow and you're shifting at different places.

Bleek dus een probleem te hebben jammer.
Moet ik me toch herstellen over mijn mening over Button vandaag.

@Scuderia91: Dus? Dat Button uitloopt zegt misschien alleen dat Button straks WK is, maar niet of hij de beste van iedereen is. Als je kijkt naar de races afzonderlijk, zie je duidelijk dat Hamilton meer race snelheid heeft en dat Hamilton tot nu toe pech heeft gehad. Goed gereden van Button, maar niets meer dan dat. Als Button op deze manier WK word, is dat geluk, niet rijkunsten.
Ach man, het gaat er mij om dat Button hier als een loser wordt afgeschilderd tegenover Hamilton, terwijl hij dat absoluut niet is. Dan zeggen dat je op deze manier op geluk wereldkampioen wordt, dat vind ik belachelijk. Ik geloof overigens ook nog steeds niet dat die band op 'puur toeval' ontplofte. Ik zie het Button nog niet voorhebben.
Wil hem zeker niet afschilderen als loser, maar wel als mindere van Hamilton. Een duidelijke mindere tot nu toe. En ja hij heeft 2 keer gewonnen en staat voor op Hamilton, maar ik verwacht niet dat Button elke keer de kans heeft om de juiste band te kiezen zoals China en Australië en dat Hamilton niet het hele jaar dit soort technische problemen krijgt, of  verkeerde beslissing maakt in de regen.

Ik vraag me af, als Hamilton aan het cruisen was en de band explodeerd, hoe meer je nog je banden moet sparen om dit te voor komen?  Ik vraag me af hoe jij denkt een band explodeert. Volgens mij moet je wel heeeeeeeeel erg extreem rijden wil een band zo in elkaar klappen.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

#42
Het feit blijft dat Hamilton wel vaker materiaal-pech heeft. Ik vind het niet onredelijk om dan aan te nemen dat er een causaal verband is met zijn heftige rijstijl.

Hier een citaat van Hamilton zelf:

It was pretty unfortunate to have another tyre blow-out but I am sure we will find out what exactly happened. It was my fourth tyre blow-out in my Formula One career so far - more than other drivers in their whole lifetime!


bron: http://www.formula1.com/news/interviews/2010/5/10753.html

Folkert

Citaat van: zeph op 09 mei 2010 - 22:46:49
Het feit blijft dat Hamilton wel vaker materiaal-pech heeft. Ik vind het niet onredelijk om dan aan te nemen dat er een causaal verband is met zijn heftige rijstijl.

Hier een citaat van Hamilton zelf:

It was pretty unfortunate to have another tyre blow-out but I am sure we will find out what exactly happened. It was my fourth tyre blow-out in my Formula One career so far - more than other drivers in their whole lifetime!


bron: http://www.formula1.com/news/interviews/2010/5/10753.html

Weet jij alle materiaal pech nog van 2007 tot nu? Of het nou echt door Hamilton zelf komt lijkt me sterk. Ok, het is wel vaak, maar ik denk toch dat het toevallig is en eerder door een afstelling zou komen dan een rijstijl.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 09 mei 2010 - 22:44:19
Citaat van: Scuderia91 op 09 mei 2010 - 22:21:30
Citaat van: Burorri op 09 mei 2010 - 22:05:49
Citaat van: WeezyAveli op 09 mei 2010 - 20:34:00
Lewis Hamilton - DNF
"I was just nursing the car to the finish line, then I suddenly felt the steering go, and then there was immediately a failure on the left-front corner. I didn't sense anything odd before the accident - the car was feeling great – so that's why it was such a surprise. We don't know what went wrong, but we'll take everything back to the McLaren Technology Centre [Woking, Surrey, UK] and work to find out.

Hij zegt dus dat de auto goed voelde, lijkt me niet dat het aan de banden ligt want dan had hij allang nog meer gas terug genomen dan hij al deed.

Jenson Button - 5th: "During the opening laps, my dashboard readout stopped working. The team was telling me over the radio to do things on the steering wheel but I couldn't see if I was doing the right things. And I couldn't see the rev lights either: most of the time I was pretty close with my gear-changes, but I was hitting the limiter quite a lot, which happens when you're getting a tow and you're shifting at different places.

Bleek dus een probleem te hebben jammer.
Moet ik me toch herstellen over mijn mening over Button vandaag.

@Scuderia91: Dus? Dat Button uitloopt zegt misschien alleen dat Button straks WK is, maar niet of hij de beste van iedereen is. Als je kijkt naar de races afzonderlijk, zie je duidelijk dat Hamilton meer race snelheid heeft en dat Hamilton tot nu toe pech heeft gehad. Goed gereden van Button, maar niets meer dan dat. Als Button op deze manier WK word, is dat geluk, niet rijkunsten.
Ach man, het gaat er mij om dat Button hier als een loser wordt afgeschilderd tegenover Hamilton, terwijl hij dat absoluut niet is. Dan zeggen dat je op deze manier op geluk wereldkampioen wordt, dat vind ik belachelijk. Ik geloof overigens ook nog steeds niet dat die band op 'puur toeval' ontplofte. Ik zie het Button nog niet voorhebben.
Wil hem zeker niet afschilderen als loser, maar wel als mindere van Hamilton. Een duidelijke mindere tot nu toe. En ja hij heeft 2 keer gewonnen en staat voor op Hamilton, maar ik verwacht niet dat Button elke keer de kans heeft om de juiste band te kiezen zoals China en Australië en dat Hamilton niet het hele jaar dit soort technische problemen krijgt, of  verkeerde beslissing maakt in de regen.
zo overduidelijk is het niet. In kwalificatie is het ook nog 3-2 voor Button. En ook gisteren in de kwalificatie was Hamilton amper een tiende sneller. Ongeveer hetzelfde verschil als tussen Schumacher en Rosberg en dat noem jij een verschil van niks. In het geval van Schumacher vind je dat iedereen zijn oordeel veels te snel klaar heeft. Nu Hamilton de hele race voor Button heeft gereden ga je wel direct roepen; 'zie je wel'... je meet wel erg met 2 maten. prima dat je een favoriet hebt, maar leg het er niet zo enorm dik boven op.