Button vs. Hamilton

Gestart door zeph, 18 april 2010 - 19:13:15

« vorige - volgende »

Wie maakt de beste kans op de titel?

Jenson Button
Lewis Hamilton

kx22

Hamilton is de snellere van de 2, maar Button heeft de beste rijstijl. Met de regels van vorig jaar zou Hamilton makkelijk Button voorbijstreven. Nu kom het aan op banden sparen. Ik denk dat niemand op het veld langer kan doorgaan dan Button. Het aanvallen van tegenstanders kost veel rubber, door het late remmen.
Button heeft dit seizoen totaal nauwelijks 5 rijders ingehaald (- achterblijvers en stuurfouten). Hij rijdt strak en is zeer getimed met wisselen van banden.
Toch weet ik dat wanneer het niet regent, Hamilton de sterkste is.


campos

Citaat van: kx22 op 18 april 2010 - 22:34:53
Hamilton is de snellere van de 2, maar Button heeft de beste rijstijl. Met de regels van vorig jaar zou Hamilton makkelijk Button voorbijstreven. Nu kom het aan op banden sparen. Ik denk dat niemand op het veld langer kan doorgaan dan Button. Het aanvallen van tegenstanders kost veel rubber, door het late remmen.
Button heeft dit seizoen totaal nauwelijks 5 rijders ingehaald (- achterblijvers en stuurfouten). Hij rijdt strak en is zeer getimed met wisselen van banden.
Toch weet ik dat wanneer het niet regent, Hamilton de sterkste is.
in kwalificatie staat het ook 3-1 voor Button. Nogmaals, ik denk ook dat Hamilton normaal gesproken de snellere van de 2 is, maar t is er nog niet echt uitgekomen als je t mij vraagt. Ik vind wel dat Button op deze manier zn kampioenschap van vorig jaar wel wat meer glans geeft, voor mij wel iig, want k was nooit zo heel erg gecharmeerd van hem. Maar goed, maar afwachten hoe de rest van het jaar verloopt.

kx22

Citaat van: campos op 18 april 2010 - 22:47:09
Citaat van: kx22 op 18 april 2010 - 22:34:53
Hamilton is de snellere van de 2, maar Button heeft de beste rijstijl. Met de regels van vorig jaar zou Hamilton makkelijk Button voorbijstreven. Nu kom het aan op banden sparen. Ik denk dat niemand op het veld langer kan doorgaan dan Button. Het aanvallen van tegenstanders kost veel rubber, door het late remmen.
Button heeft dit seizoen totaal nauwelijks 5 rijders ingehaald (- achterblijvers en stuurfouten). Hij rijdt strak en is zeer getimed met wisselen van banden.
Toch weet ik dat wanneer het niet regent, Hamilton de sterkste is.
in kwalificatie staat het ook 3-1 voor Button. Nogmaals, ik denk ook dat Hamilton normaal gesproken de snellere van de 2 is, maar t is er nog niet echt uitgekomen als je t mij vraagt. Ik vind wel dat Button op deze manier zn kampioenschap van vorig jaar wel wat meer glans geeft, voor mij wel iig, want k was nooit zo heel erg gecharmeerd van hem. Maar goed, maar afwachten hoe de rest van het jaar verloopt.

Nja, hoe zwaar neem jij de 3-1. Vorige race ging het regenen en Button ging eerder naar buiten dan Hamilton.
De laatste kwalificatie was Hamilton goed op weg, maar toen verremde hij zich 2 keer.

campos

Citaat van: kx22 op 19 april 2010 - 00:16:43
Citaat van: campos op 18 april 2010 - 22:47:09
Citaat van: kx22 op 18 april 2010 - 22:34:53
Hamilton is de snellere van de 2, maar Button heeft de beste rijstijl. Met de regels van vorig jaar zou Hamilton makkelijk Button voorbijstreven. Nu kom het aan op banden sparen. Ik denk dat niemand op het veld langer kan doorgaan dan Button. Het aanvallen van tegenstanders kost veel rubber, door het late remmen.
Button heeft dit seizoen totaal nauwelijks 5 rijders ingehaald (- achterblijvers en stuurfouten). Hij rijdt strak en is zeer getimed met wisselen van banden.
Toch weet ik dat wanneer het niet regent, Hamilton de sterkste is.
in kwalificatie staat het ook 3-1 voor Button. Nogmaals, ik denk ook dat Hamilton normaal gesproken de snellere van de 2 is, maar t is er nog niet echt uitgekomen als je t mij vraagt. Ik vind wel dat Button op deze manier zn kampioenschap van vorig jaar wel wat meer glans geeft, voor mij wel iig, want k was nooit zo heel erg gecharmeerd van hem. Maar goed, maar afwachten hoe de rest van het jaar verloopt.

Nja, hoe zwaar neem jij de 3-1. Vorige race ging het regenen en Button ging eerder naar buiten dan Hamilton.
De laatste kwalificatie was Hamilton goed op weg, maar toen verremde hij zich 2 keer.
niet zwaar, maar t is wel opvallend, 3 droge kwalificatie's, waarbij Button 2x voor Hamilton staat.

T.Nuvolari

Button is een zwaardere kluif voor Hamilton dan algemeen werd aangenomen, daar kan je niet onderuit. Ik dacht ook dat Hamilton zomaar eventjes de bovenhand zou halen en zeker omdat hij toch al een tijd bij het team is. Mis dus, Button heeft zich verbazend snel en goed aangepast aan het team Mclaren en de wagen. Om tactisch een race te kunnen winnen moet je ook snel zijn en Button is ze alletwee. Het is misschien minder spectaculair, maar niet minder verdiend. Verbazend dat dat niet gewaardeerd wordt terwijl er na Bahrein geklaagd werd dat er te weinig tactiek te zien was tijdens de race.

Folkert

Citaat van: T.Nuvolari op 19 april 2010 - 09:04:47
Button is een zwaardere kluif voor Hamilton dan algemeen werd aangenomen, daar kan je niet onderuit. Ik dacht ook dat Hamilton zomaar eventjes de bovenhand zou halen en zeker omdat hij toch al een tijd bij het team is. Mis dus, Button heeft zich verbazend snel en goed aangepast aan het team Mclaren en de wagen. Om tactisch een race te kunnen winnen moet je ook snel zijn en Button is ze alletwee. Het is misschien minder spectaculair, maar niet minder verdiend. Verbazend dat dat niet gewaardeerd wordt terwijl er na Bahrein geklaagd werd dat er te weinig tactiek te zien was tijdens de race.
Dat ik Button onderschat heb is zeker. Dit is de Button die ik dacht die hij zou worden in 2000. In zijn jaren bij BAR en Benneton vond ik hem altijd wat minder of ingekakt. En het is zeker zijn verdienste door inschatting en tactisch te rijden en beslissen. Maar qua pure race snelheid is hij wel de mindere en verwacht dat Hamilton hem wel gaat verslaan in normale races.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Normale races? Wat was er niet normaal aan deze race buiten het feit dat het zo nu en dan regende? ;)
Prost was ook qua pure racesnelheid de mindere van Senna en toch wist deze man hem verschillende keren de verslaan door zijn tactisch vernuft. Je moet strijden met de middelen die je hebt en dat doet Button uitstekend.

Folkert

Citaat van: T.Nuvolari op 19 april 2010 - 11:42:24
Normale races? Wat was er niet normaal aan deze race buiten het feit dat het zo nu en dan regende? ;)
Prost was ook qua pure racesnelheid de mindere van Senna en toch wist deze man hem verschillende keren de verslaan door zijn tactisch vernuft. Je moet strijden met de middelen die je hebt en dat doet Button uitstekend.
Nou ja, een race heeft in de meeste gevallen maar 1 of 2 stops, geen SC situatie en geen regen. Nu ging men heen en weer met naar binnen gaan voor andere banden.
Klopt, maar denk dat Prost betere race snelheid had dan Button, ten opzichte van elkaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Prost schat ik toch een stuk hoger in hoor al zijn er wel vergelijkingen mogelijk momenteel.
Hamilton de snelste maar niet de slimste en button daar voorlopig kan van profiteren.

zeph

Nou ja, hoe je het ook wendt of keert, weer een slag voor Button vandaag.

campos

Citaat van: zeph op 09 mei 2010 - 15:45:51
Nou ja, hoe je het ook wendt of keert, weer een slag voor Button vandaag.
qua punten wel, Hamilton duidelijk de snellere. Lastig voor McLaren dat hun 2e coureur aan kop gaat.

zeph

Ik ben geen expert, maar volgens mij kan Hamilton maar moeilijk wennen aan de nieuwe regels. Hij is gewend om altijd volgas te gaan, en dat kan niet meer. In de vorige jaren kon je gewoon scheuren, en dan kwam je binnen voor nieuwe banden en wat benzine. Nu moet je echt het materiaal heel houden, omdat zonder het tanken de stops veel minder voordelig uitpakken.
Het is duidelijk dat Hamilton wat meer moeite heeft met de omschakeling dan Button. Maar hij komt vast wel weer terug.

_Makke_

Citaat van: zeph op 09 mei 2010 - 16:05:48
Ik ben geen expert, maar volgens mij kan Hamilton maar moeilijk wennen aan de nieuwe regels. Hij is gewend om altijd volgas te gaan, en dat kan niet meer. In de vorige jaren kon je gewoon scheuren, en dan kwam je binnen voor nieuwe banden en wat benzine. Nu moet je echt het materiaal heel houden, omdat zonder het tanken de stops veel minder voordelig uitpakken.
Het is duidelijk dat Hamilton wat meer moeite heeft met de omschakeling dan Button. Maar hij komt vast wel weer terug.


En waaruit concludeer je dat? Uit die klapband van vandaag? De enige reden waarom Button 2 zeges behaalde en Hamilton geen enkel, heeft te maken met perfecte beslissingen op cruciale momenten. Niet vanwege het beter sparen van de banden.

zeph

#28
Nou, het was niet de eerste keer dat Hamilton een klapband kreeg. Hij rijdt gewoon altijd op de limiet. En dat is mooi, maar met de nieuwe regels een stuk minder praktisch. En die Button is zuinig op het materiaal hoor.

_Makke_

Citaat van: zeph op 09 mei 2010 - 16:22:20
Nou, het was niet de eerste keer dat Hamilton een klapband kreeg. Hij rijdt gewoon altijd op de limiet. En dat is mooi, maar met de nieuwe regels een stuk minder praktisch. En die Button is zuinig op het materiaal hoor.

Dat Button minder agressief is in de wagen dat weet iedereen uiteraard, maar ik vind niet dat je kan zeggen dat Hamilton té veel vraagt van het materiaal. Ik geloof nooit dat ie zelf schuld heeft aan die klapband. Hij had niemand voor zich, moest zich ook niet te pletter werken om Vettel af te houden en zeker na de problemen van Vettel kon hij 'rustig' uitrijden. Daarbij kon hij met zijn zachte banden minstens even lang rondtoeren vergeleken met zijn naaste concurrenten vandaag.