GP van Maleisië

Gestart door Supermariobros, 29 maart 2010 - 09:42:27

« vorige - volgende »

ibileon

algemene analyse over drie wedstrijden van mijn kant :
ZEER saaie bedoening wederom  :-\
Banden sparen is race onwaardig in mijn ogen en dat voor de koningsklasse dat de F1 zou moeten voorstellen  ::)
Heb momenteel geen flauw benul wie de beste rijder is en wie met de beste auto rijd  ???
Ok red bull,mclaren en ferrari zien er sterk uit maar in een onderling raceduel moet ik het toch nog allemaal zien wie er het sterkst uitkomt.
Slechts 1 rijder heeft zijn kunnen reeds laten zien en dat is hamilton.
Moest er momenteel geen persoon zoals hamilton mee rijden zag er niemand meer naar de F1  
Uitspraken zoals die van alonso deze week vond ik helemaal ni kunnen  :o  in de formule 1 moet niet ingehaald worden  ::)  gewoon weg belachelijk
Inhalen in de F1 is moeilijk en bijna niet te doen zeggen er vele in het pak.Dan moeten ze bij de les gaan bij hamilton die toch wel het tegendeel bewijst.
Als iedereen met de mentaliteit van hem zou racen zouden we nogal iets te zien krijgen!
Nee, nu staat massa eerste in het kampioenschap en heb hem buiten een goede start in australie nog niks zien presteren waarvan ik zei dat het de moeite was
Hoop dat alonso de komende wedstrijden wakker schiet en ons leuke duels laat zien waaronder het liefst enkele met lois  ;D
schumacher is voor mij momenteel de flop onder de acht voorop gestelde kanidaten wereldkampioenen maar zal hem nog maar even het voordeel van de twijfel gunnen.

Tot zover mijn visie over de f1 2010

Folkert

Citaat van: campos op 05 april 2010 - 13:55:04
whitmarsh over de mislukte gok van button ;):
http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/231895/whitmarsh-strategie-maleisie-was-perfect/
Was aller sinds perfect. Zodra mensen over hun eigen prestaties uitspraken als perfect gaan roepen, neem ik die uitspraak wat minder serieus. Ik blijf er nog steeds bij, Button is te vroeg naar binnen gegaan. En misschien reageerde ik iets te overdreven met mislukt en vorige week er bij. Maar perfect was de keus zeker niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 05 april 2010 - 14:24:46
Citaat van: campos op 05 april 2010 - 13:55:04
whitmarsh over de mislukte gok van button ;):
http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/231895/whitmarsh-strategie-maleisie-was-perfect/
Was aller sinds perfect. Zodra mensen over hun eigen prestaties uitspraken als perfect gaan roepen, neem ik die uitspraak wat minder serieus. Ik blijf er nog steeds bij, Button is te vroeg naar binnen gegaan. En misschien reageerde ik iets te overdreven met mislukt en vorige week er bij. Maar perfect was de keus zeker niet.
Aangezien jij ook verre van objectief bent zal de waarheid dan ergens in het midden liggen

Folkert

#109
Citaat van: campos op 05 april 2010 - 16:14:57
Citaat van: Burorri op 05 april 2010 - 14:24:46
Citaat van: campos op 05 april 2010 - 13:55:04
whitmarsh over de mislukte gok van button ;):
http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/231895/whitmarsh-strategie-maleisie-was-perfect/
Was aller sinds perfect. Zodra mensen over hun eigen prestaties uitspraken als perfect gaan roepen, neem ik die uitspraak wat minder serieus. Ik blijf er nog steeds bij, Button is te vroeg naar binnen gegaan. En misschien reageerde ik iets te overdreven met mislukt en vorige week er bij. Maar perfect was de keus zeker niet.
Aangezien jij ook verre van objectief bent zal de waarheid dan ergens in het midden liggen

Moet jij nou altijd een sneer naar iemand maken om je gelijk te halen of een punt te bewijzen?

Kan ik ook zo beginnen hoor, gezien jij verre van capabel bent om te lezen, is zal je vaak wel iets anders bedoelen en de waarheid inderdaad in het midden zal liggen.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Citaat van: campos op 05 april 2010 - 11:37:26
Citaat van: flupke3 op 05 april 2010 - 11:16:28
In ieder geval was het erover wat Lewis deed en zeker gevaarijk.
De richtlijnnen zijn duidelijk denk ik en dat ze hem nu maar goed in de gaten horen
want dit kon niet.
wat is er zo gevaarlijk aan dan??
Wat als ze elkaar geraakt hadden want lewis zat toch wel dicht hoor en als petrof ook van lijn afweek
was het serius prijs .Net iets teveel van lewis lijkt me.

_Makke_

Citaat van: flupke3 op 05 april 2010 - 17:01:40
Citaat van: campos op 05 april 2010 - 11:37:26
Citaat van: flupke3 op 05 april 2010 - 11:16:28
In ieder geval was het erover wat Lewis deed en zeker gevaarijk.
De richtlijnnen zijn duidelijk denk ik en dat ze hem nu maar goed in de gaten horen
want dit kon niet.
wat is er zo gevaarlijk aan dan??
Wat als ze elkaar geraakt hadden want lewis zat toch wel dicht hoor en als petrof ook van lijn afweek
was het serius prijs .Net iets teveel van lewis lijkt me.

Was helemaal niet gevaarlijk. Wel raar dat Hamilton daar geen straf voor kreeg,  ik vind dat zoiets moet kunnen zolang je concurrent achter je zit, maar de regels zijn mijn inziens duidelijk. In het verleden gaven ze Hamilton straffen zonder inbreuk, nu doen ze het niet terwijl er wel een inbreuk is.

flupke3

Wat zijn de regels van de fia?
Er moeten toch duidelijke richtlijnnen
zijn en duidelijkheid rond straffen?

tazpas

Man man man, situatie: Hamilton heeft Petrov bijgehaald doordat hij veel SNELLER reed, dus: Petrov kan helemaal niet aanvallen omdat hij SNELLER is...hij kan enkel proberen aan te klampen door in de slipstream te blijven en een wanhoopsuitremactie te maken op Hamilton op het einde van het recht stuk. Dit was niet racen tussen 2 coureuers die even snel zijn of een snellere piloot die probeert in te halen waar die regel volgens mij echt voor bedoeld is. Niet gezien hoe snel Hamilton er dan van weg liep eens er voorbij? Neen, het was niet echt een paar maal op de baan van richting veranderen om een snellere auto te blokkeren toch? Moest Petrov dat gedaan hebben dan zou een straf terecht zijn. Voor Hamilton niet. Als je dit uit een nuchter en neutraal standpunt bekijkt dan is dit logisch.

campos

Citaat van: tazpas op 05 april 2010 - 21:29:26
Man man man, situatie: Hamilton heeft Petrov bijgehaald doordat hij veel SNELLER reed, dus: Petrov kan helemaal niet aanvallen omdat hij SNELLER is...hij kan enkel proberen aan te klampen door in de slipstream te blijven en een wanhoopsuitremactie te maken op Hamilton op het einde van het recht stuk. Dit was niet racen tussen 2 coureuers die even snel zijn of een snellere piloot die probeert in te halen waar die regel volgens mij echt voor bedoeld is. Niet gezien hoe snel Hamilton er dan van weg liep eens er voorbij? Neen, het was niet echt een paar maal op de baan van richting veranderen om een snellere auto te blokkeren toch? Moest Petrov dat gedaan hebben dan zou een straf terecht zijn. Voor Hamilton niet. Als je dit uit een nuchter en neutraal standpunt bekijkt dan is dit logisch.
dan heb je toch niet helemaal goed opgelet, want de ronde ervoor haalde Petrov nl Hamilton wel in!! ;)

tazpas

Na een foutje van Hamilton toch? Niet omdat ie sneller was? Was wel een goeie reply van u...

KVDracer

Citaat van: tazpas op 05 april 2010 - 22:25:04
Na een foutje van Hamilton toch? Niet omdat ie sneller was? Was wel een goeie reply van u...

Mijn inziens was Petrov zeker snel genoeg om te volgen en zeker een uitremmaneuvre te wagen. Want Hamilton heeft nu ook wel aan snelheid ingeboet door zo te zigzaggen, had hij gewoon rechtdoor blijven rijden, zou Petrov het moeilijker gehad hebben. Ik vond zijn maneuver discutabel, maar ik vind het al goed dat er dit jaar niet te pas en te onpas straffen worden uitgedeeld.

campos

Citaat van: KVDracer op 05 april 2010 - 22:53:30
Citaat van: tazpas op 05 april 2010 - 22:25:04
Na een foutje van Hamilton toch? Niet omdat ie sneller was? Was wel een goeie reply van u...

Mijn inziens was Petrov zeker snel genoeg om te volgen en zeker een uitremmaneuvre te wagen. Want Hamilton heeft nu ook wel aan snelheid ingeboet door zo te zigzaggen, had hij gewoon rechtdoor blijven rijden, zou Petrov het moeilijker gehad hebben. Ik vond zijn maneuver discutabel, maar ik vind het al goed dat er dit jaar niet te pas en te onpas straffen worden uitgedeeld.
Petrov zigzagde er precies achteraan volgens mij. Hamilton zigzagde enkel om Petrov geen slipstream de geven en Petrov deed er alles aan om die wel te pakken. Het is zeker niet zo dat Hamilton aan het blokken was, want Petrov ging steeds achter hem aan. Van lijn veranderen in de aanremzone is gevaaarlijk, dit was dat zeker niet.   Aan de andere kant, als het echt verboden is moeten ze m natuurlijk gewoon een straf geven.

Folkert

In mijn ogen is het dan ook Hamilton die begint met veranderen van de lijn en dus niet aan het blokken is, maar zorgen dat Petrov geen slipstream kan krijgen. Hamilton begon er mee en Petrov volgde, dus is Petrov op zijn minst even gevaarlijk bezig en zou ook hij bestraft moeten worden.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

ik versta sommige hier niet hoor. Als men dan niet vecht voor een positie (ferrari in australie) dan is het niet goed, en als er dan wel een gevecht is om een positie, dan moeten de rijders een straf krijgen. Sommige weten ook niet wat ze willen ze.