GP van Maleisië

Gestart door Supermariobros, 29 maart 2010 - 09:42:27

« vorige - volgende »

meatball

Mooie race vooral in het begin,Massa wk leider :) dat is mooi meegenomen.Wanneer de snellere wagens achteraan starten dan geeft dat spectakel,dus inhalen kan maar blijft wel moeilijk.Nu maar hopen dat Massa blijft presteren en voor Alonso kan blijven,Vettel is op weg naar de titel dat is bijna zeker.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 04 april 2010 - 19:11:33
Mooie race vooral in het begin,Massa wk leider :) dat is mooi meegenomen.Wanneer de snellere wagens achteraan starten dan geeft dat spectakel,dus inhalen kan maar blijft wel moeilijk.Nu maar hopen dat Massa blijft presteren en voor Alonso kan blijven,Vettel is op weg naar de titel dat is bijna zeker.
Massa heeft goede race gereden, maar weinig spectaculair. Was Alonso niet uit gevallen of zelfs maar problemen gehad was Massa niet voor hem geëindigd. Massa zal wel blijven presteren, maar denk dat hij het snel gaat afleggen tegen Alonso.  Vettel gaat ver komen weer dit jaar, maar ik ben benieuwd nu naar een race waar Mclaren, Ferrari en RBR dicht bij elkaar kwalificeren.

@Campos, moet je is keer je eigen opmerkingen lezen, zul je snel merken dat laatste tijd meer domme opmerkingen zijn gemaakt ;).
Je begrijpt gewoon niet wat ik bedoel. Ja, op DAT moment reed hij vlak bij Hamilton, daarna reed Hamilton weg bij Button, tot hij bij Sutil kwam.
En Met Alonso doelde ik op het feit dat Alonso al hele race met problemen te kampen had.

En de strategie van Button pakte verkeerd uit, omdat hij nipt voor Alonso kon blijven. Je zag dat hij net na zijn nieuwe banden veel tijd goed maakte, maar daarna wegzakte omdat hij te lang met die banden gereden had en mensen in de buurt van hem sneller waren en gingen rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

kx22

Hamilton heeft de leukste rijstijl om naar te kijken. Effectief is hij niet en strategisch is hij ook niet briljant. In dat opzicht is Button veel verder. Button gokte niet verkeerd, hij was in het begin gewoon langzamer dan de Ferrari's. Door de vroege bandenwissel heeft hij veel tijd goed gemaakt, dat het daarna minder ging, is geen gok. Button wordt geprezen om zijn rijstijl en hij hoopte ook dat zijn banden heel lang goed bleven. Helaas op het einde ging het wat moeizamer, maar tactisch is Button zeer sterk.

Hamilton is momenteel de enige echte auto-coureur. Onbezonnen inhalen en racen alsof je leven eraf van hangt. Menig Ferrari' fans zijn ook overtuigd dat Hamiltons rijstijl de leukste is. Dat men te vaak zeurt dat hij regels overtreed is beetje misgunnen. Niemand heeft op zijn leeftijd zoveel bereikt als hem. Eerste jaar in f1 gelijk vice-wereldkampioenschap, weggegeven door eigen fout. Het jaar daarop gelijk kampioen. Momenteel elk jaar weer de favoriet.

Ik ben blij dat de stewards eindelijk eens een echte racer onder zich hebben. Normaal wordt iedere coureur voor pietlullig bedrag beboet, maar dit keer kregen zowel Hamilton en Vettel geen straf. En terecht!

Niels_

LOL. Onterecht dat Hamilton geen straf kreeg ja. No way dat die Petrov daar ging achterhouden zonder zijn belachelijke gezwalp.

Ferrari 2010

Hamilton had mijn inziens toch echt wel gestraft mogen worden. Zo'n gedrag is niet toegestaan, die waarschuwing had vorig jaar waarschijnlijk een drive trough geweest. Enerzijds ben ik blij dat we dit jaar nog geen straffen hebben gezien, men laat ze meer racen. Maar zo'n waarschuwing was wel het minste dat men kon doen, een volgende keer dat hij zoiets doet zal een straf terecht zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Zullen we Massa vorige race dan ook even straffen? Misschien minder vaak van zijn lijn geweken dan Hamilton, maar wel meer dan 1 keer.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 05 april 2010 - 09:29:06
Hamilton had mijn inziens toch echt wel gestraft mogen worden. Zo'n gedrag is niet toegestaan, die waarschuwing had vorig jaar waarschijnlijk een drive trough geweest. Enerzijds ben ik blij dat we dit jaar nog geen straffen hebben gezien, men laat ze meer racen. Maar zo'n waarschuwing was wel het minste dat men kon doen, een volgende keer dat hij zoiets doet zal een straf terecht zijn.
ik snap het probleem niet zo goed. Het had niks te maken met blokkeren, Hamilton wilde Petrov alleen zo weinig mogelijk slipstream geven. Volgens mij is die regel alleen bedacht om blokkeren te voorkomen, daar was hier zeker geen sprake van. Trouwens, Petrov week net zo vaak van zn lijn af, dan moet hij ook een straf hebben!!!

dami

Citaat van: Ferrari 2010 op 05 april 2010 - 09:29:06
Hamilton had mijn inziens toch echt wel gestraft mogen worden. Zo'n gedrag is niet toegestaan, die waarschuwing had vorig jaar waarschijnlijk een drive trough geweest. Enerzijds ben ik blij dat we dit jaar nog geen straffen hebben gezien, men laat ze meer racen. Maar zo'n waarschuwing was wel het minste dat men kon doen, een volgende keer dat hij zoiets doet zal een straf terecht zijn.

Wat Hamilton deed, heeft Schumacher vroeger dikwijls gedaan.
Maar ja, dat was Schumacher, met die naam was dit allemaal toegestaan ;D

flupke3

In ieder geval was het erover wat Lewis deed en zeker gevaarijk.
De richtlijnnen zijn duidelijk denk ik en dat ze hem nu maar goed in de gaten horen
want dit kon niet.

campos

Citaat van: flupke3 op 05 april 2010 - 11:16:28
In ieder geval was het erover wat Lewis deed en zeker gevaarijk.
De richtlijnnen zijn duidelijk denk ik en dat ze hem nu maar goed in de gaten horen
want dit kon niet.
wat is er zo gevaarlijk aan dan??

tazpas

Ik versta het niet: moet iedereen dan mooi in 1 lijn rijden en gewoon rondjes rijden? Een beetje slipstreamen en op het laatste moment 1 beweging maken? Is de F1 nog niet helemaal een schertsvertoning aan het worden? De 1ste 4 rijders bijna nooit in beeld geweest gisteren. Mooi gereden van hen maar kleurloos buiten de 1ste paar bochten. Ik heb geen idee wat iedereen hier zit te vitten dat Hamilton moet gestraft worden omdat hij wil verdedigen/ RACEN.  Nog een geluk dat Hamilton meedeed aan deze GP anders was het WEER een saaie boel hoor! Ben geen Hamilton fan maar ga het worden denk ik...

Folkert

Wel opvallend, Hamilton in 2 races nu zeer fraai gereden: aanvallend en snel. 1 van de weinige racers hier die durft aan te vallen en meestal ook slaagt. Jammer dat Alonso direct al probleem had met de bak, want van hem had ik ook veel verwacht.
Maar Hamilton straffen vind ik onnodig. Er word al zo weinig ingehaald en als er dan keer iets gebeurt en het loopt even wat anders dan verwacht is er direct gezeur. Webber vorige race ook, ook al was hij fout, het kan gebeuren. Webber was ook wat verrast door het gevecht voor hem denk ik. Ookal kon hij beter iets meer afstand bewaren.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: tazpas op 05 april 2010 - 11:50:41
Ik versta het niet: moet iedereen dan mooi in 1 lijn rijden en gewoon rondjes rijden? Een beetje slipstreamen en op het laatste moment 1 beweging maken? Is de F1 nog niet helemaal een schertsvertoning aan het worden? De 1ste 4 rijders bijna nooit in beeld geweest gisteren. Mooi gereden van hen maar kleurloos buiten de 1ste paar bochten. Ik heb geen idee wat iedereen hier zit te vitten dat Hamilton moet gestraft worden omdat hij wil verdedigen/ RACEN.  Nog een geluk dat Hamilton meedeed aan deze GP anders was het WEER een saaie boel hoor! Ben geen Hamilton fan maar ga het worden denk ik...
Ik ben ook zeker geen Hamiltonfan geef mij maar Massa,maar ook ik vind dat Hamilton geen echt zware fout maakte,wees blij dat er tenminste wat echte race te zien was en dat kwam vooral van Hamilton.Al dat softe gedoe tegenwoordig laat ze racen en de f1 is er enkel voor mannen met ballen aan hun lijf de rest gaat maar korfballen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Niels_

Het gaat er vooral om dat Petrov nu niet kan inhalen omdat pipo Hamilton hem op deze manier niet eens de kans geeft. Hij zat er een meter af bij het opdraaien van de rechte lijn, dat had Hamilton nooit kunnen afhouden, daar ben ik gewoon zeker van. ::)

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 05 april 2010 - 13:41:50
Het gaat er vooral om dat Petrov nu niet kan inhalen omdat pipo Hamilton hem op deze manier niet eens de kans geeft. Hij zat er een meter af bij het opdraaien van de rechte lijn, dat had Hamilton nooit kunnen afhouden, daar ben ik gewoon zeker van. ::)
En dan? is er eindelijk keer wat racen, maar goed, Massa vorige week dan met volgens mij Alonso, was ook niet mis.
Trotse vader van Rosalie(L)