GP van Australië

Gestart door Ferrari 2010, 22 maart 2010 - 13:07:06

« vorige - volgende »

Wie wint in Albert Park?

Alonso
4 (36.4%)
Massa
2 (18.2%)
Hamilton
1 (9.1%)
Vettel
3 (27.3%)
Schumacher
0 (0%)
Button
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Webber
1 (9.1%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 8

Poll gesloten: 27 maart 2010 - 13:07:06

campos

Citaat van: 0634 op 01 april 2010 - 17:52:24
Citaat van: campos op 31 maart 2010 - 23:05:21

afspraken van tevoren zijn niet persé teamorders. Ik vind het ook niet zo gek, t is al lastig genoeg om een wat mindere auto in te halen, laat staan een gelijkwaardige auto. Dan moet de ene coureur wel heel veel meer snelheid hebben. Als dit een afspraak is tussen team en coureurs, dan weet ik niet of je het een teamorder kunt noemen.
Natuurlijk wel. Of je nou in de paddock besluit dat er niet ingehaald wordt of aan de pitmuur. Ik zie het verschil niet.
het verschil is vooral dat de coureurs ermee akkoord zijn. Bovendien zit hier een andere gedachte achter.

scho0634

Citaat van: campos op 01 april 2010 - 18:24:52
Citaat van: 0634 op 01 april 2010 - 17:52:24
Citaat van: campos op 31 maart 2010 - 23:05:21

afspraken van tevoren zijn niet persé teamorders. Ik vind het ook niet zo gek, t is al lastig genoeg om een wat mindere auto in te halen, laat staan een gelijkwaardige auto. Dan moet de ene coureur wel heel veel meer snelheid hebben. Als dit een afspraak is tussen team en coureurs, dan weet ik niet of je het een teamorder kunt noemen.
Natuurlijk wel. Of je nou in de paddock besluit dat er niet ingehaald wordt of aan de pitmuur. Ik zie het verschil niet.
het verschil is vooral dat de coureurs ermee akkoord zijn. Bovendien zit hier een andere gedachte achter.
Met een uitgevoerde teamorder, op de baan of daarbuiten, zijn de rijders altijd akkoord. Ze voeren het immers uit.

En welke andere gedachte zit er dan acher? Achter beide situaties zit maar 1 enkele gedachte: een optimaal resultaat halen voor Ferrari. Waar niks mis mee is, al is het voor de kijker wel jammer natuurlijk, maar het is nou eenmaal verboden om teamorders te maken. Volgens mij is er geen uitzondering over waar die afspraak precies wordt gemaakt.

Nogmaals; op zich heb ik niet eens iets tegen teamorders, het is net hoe je een raceteam ziet en ik zie het niet als twee individuen, maar als het verboden is, moet ook dit aangepakt worden, m.i..

campos

Citaat van: 0634 op 01 april 2010 - 19:28:34
Citaat van: campos op 01 april 2010 - 18:24:52
Citaat van: 0634 op 01 april 2010 - 17:52:24
Citaat van: campos op 31 maart 2010 - 23:05:21

afspraken van tevoren zijn niet persé teamorders. Ik vind het ook niet zo gek, t is al lastig genoeg om een wat mindere auto in te halen, laat staan een gelijkwaardige auto. Dan moet de ene coureur wel heel veel meer snelheid hebben. Als dit een afspraak is tussen team en coureurs, dan weet ik niet of je het een teamorder kunt noemen.
Natuurlijk wel. Of je nou in de paddock besluit dat er niet ingehaald wordt of aan de pitmuur. Ik zie het verschil niet.
het verschil is vooral dat de coureurs ermee akkoord zijn. Bovendien zit hier een andere gedachte achter.
Met een uitgevoerde teamorder, op de baan of daarbuiten, zijn de rijders altijd akkoord. Ze voeren het immers uit.

En welke andere gedachte zit er dan acher? Achter beide situaties zit maar 1 enkele gedachte: een optimaal resultaat halen voor Ferrari. Waar niks mis mee is, al is het voor de kijker wel jammer natuurlijk, maar het is nou eenmaal verboden om teamorders te maken. Volgens mij is er geen uitzondering over waar die afspraak precies wordt gemaakt.

Nogmaals; op zich heb ik niet eens iets tegen teamorders, het is net hoe je een raceteam ziet en ik zie het niet als twee individuen, maar als het verboden is, moet ook dit aangepakt worden, m.i..
dr worden zoveel afspraken in het belang van het team gemaakt. Ik vind dit toch heel wat anders dan bv Barichello die Schumacher voor moet laten. De gedachte die erachter zit is dat beide auto's heel aan de finish moeten komen, niet om één coureur (en daarmee idd ook het team)  een voordeel te geven. Verder zit er ook nog wel een verschil tussen iets verbieden en iemand een opdracht geven.

scho0634

Nou nee, want in beide gevallen wordt er een opdracht gegeven waarmee iets verboden wordt. RB werd verboden om door te rijden en te winnen en nu wordt er verboden in te halen.

Ik vind een teamorder, een opdracht of afspraak, hoe je het noemen wilt, welke een directe invloed op de uitslag van een race heeft.

Maar goed, we zien dat nou eenmaal anders. We zullen wel zien hoe het afloopt :).

campos

Citaat van: 0634 op 01 april 2010 - 19:46:00
Nou nee, want in beide gevallen wordt er een opdracht gegeven waarmee iets verboden wordt. RB werd verboden om door te rijden en te winnen en nu wordt er verboden in te halen.

Ik vind een teamorder, een opdracht of afspraak, hoe je het noemen wilt, welke een directe invloed op de uitslag van een race heeft.

Maar goed, we zien dat nou eenmaal anders. We zullen wel zien hoe het afloopt :).
tja, volgens mij kun je toch moeilijk ontkennen dat het heel wat anders is. Als ze elkaar wel mogen inhalen, dan gebeurt het waarschijnlijk alsnog niet omdat het nagenoeg onmogelijk is. Met de latijnse combinatie Massa/Alonso kan ik me goed voorstellen dat ze bij Ferrari daar liever van tevoren duidelijk over zijn. op zich geldt de regel ook alleen na de laatste pitstop, maar die is dit jaar vaak al na 15 ronden ofzo. Ik vraag me wel af of ze daar vantevoren ook rekening mee hebben gehouden.  .

Folkert

Afgelopen zondag is volgens mij wel bewezen dat inhalen wel degelijk mogelijk is. Maar team orders vind ik persoonlijk slecht. Al begrijp ik het vaak wel, ze zouden imo niet mogen. Alonso was duidelijk de snellere van de 2.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: campos op 01 april 2010 - 21:23:28
Citaat van: 0634 op 01 april 2010 - 19:46:00
Nou nee, want in beide gevallen wordt er een opdracht gegeven waarmee iets verboden wordt. RB werd verboden om door te rijden en te winnen en nu wordt er verboden in te halen.

Ik vind een teamorder, een opdracht of afspraak, hoe je het noemen wilt, welke een directe invloed op de uitslag van een race heeft.

Maar goed, we zien dat nou eenmaal anders. We zullen wel zien hoe het afloopt :).
tja, volgens mij kun je toch moeilijk ontkennen dat het heel wat anders is.
Dat ontken ik dus wel, want quote mezelf even: Ik vind een teamorder, een opdracht of afspraak, hoe je het noemen wilt, welke een directe invloed op de uitslag van een race heeft.

En dat is in beide gevallen toch echt zo.

campos

Citaat van: 0634 op 01 april 2010 - 22:15:10
Citaat van: campos op 01 april 2010 - 21:23:28
Citaat van: 0634 op 01 april 2010 - 19:46:00
Nou nee, want in beide gevallen wordt er een opdracht gegeven waarmee iets verboden wordt. RB werd verboden om door te rijden en te winnen en nu wordt er verboden in te halen.

Ik vind een teamorder, een opdracht of afspraak, hoe je het noemen wilt, welke een directe invloed op de uitslag van een race heeft.

Maar goed, we zien dat nou eenmaal anders. We zullen wel zien hoe het afloopt :).
tja, volgens mij kun je toch moeilijk ontkennen dat het heel wat anders is.
Dat ontken ik dus wel, want quote mezelf even: Ik vind een teamorder, een opdracht of afspraak, hoe je het noemen wilt, welke een directe invloed op de uitslag van een race heeft.

En dat is in beide gevallen toch echt zo.
het zou kunnen, maar ik denk toch dat in de meerderheid van de gevallen het geen invloed heeft. Het zou idd mooier zijn als ze het samen op de baan uitvechten, maar dat brengt veel risico met zich mee. In principe bepalen ze gewoon zelf waar ze eindigen, goede kwalificatie rijden en een goede start maken, meestal zijn dan de kaarten wel geschud. Maar goed, wat mij betreft zijn onze meningen wel duidelijk. Laat de FIA maar beslissen wat ze hiermee doen. Ik denk dat ze er heel weinig van kunnen zeggen.

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 01 april 2010 - 21:44:17
Afgelopen zondag is volgens mij wel bewezen dat inhalen wel degelijk mogelijk is.
Wanneer de snellere wagens wegens omstandigheden achter de tragere staan en de toestand van de baan de rondetijden omlaag haalt, kan er inderdaad ingehaald worden. Dat heb je goed gezien, en dat is inderdaad een bewijs dat er ingehaald kan worden.

Helaas is dat allesbehalve een bewijs voor inhaalmogelijkheden tijdens droge omstandigheden, integendeel, de afgelopen races vormen eerder een contrabewijs voor inhalen onder normale omstandigheden. Maar ik wacht nog even af, hopelijk ben ik mis :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


Niels_

Om nog even hier op terug te komen, die organisator van Melbourne gaat ook zijn gedacht eens zeggen:

Sinds vorig jaar wordt de race in Melbourne aan het einde van de middag, plaatselijke tijd, verreden. Dit om de kijkers in Europa een beetje te ontzien. Coureurs zijn minder blij, omdat ze in de slotfase van de race in de schemering rijden en het zicht dus minder wordt. Daar klonken wat negatieve geluiden over, tot grote ergenis van Walker. "Het is absoluut niet gevaarlijk", tekende de Herald Sun op uit de mond van de Australiër.

"Je kan het nooit goed doen voor deze coureurs. Het zijn een stelletje luilakken die niets voor de sport willen doen, met uitzondering van twee of drie jongens. De meeste zijn diva's. Nooit tevreden."


;D