Nieuwe wagens 2010

Gestart door Ferrari 2010, 25 januari 2010 - 13:16:42

« vorige - volgende »

Tim C

Felipe reed vandaag in de 1.21's tijdens een lange run, Mercedes 1.22, McLaren 1.23...

Denk dat ze bij Ferrari niet echt aan een B-versie denken :P

Folkert

Citaat van: McLaren_über_alles op 13 februari 2010 - 17:01:02
Citaat van: Burorri op 11 februari 2010 - 20:13:36
Citaat van: Enzo op 11 februari 2010 - 19:21:34
N.a.v. de test van vandaag is er toch al een beetje een krachtsverhouding zichtbaar.
Ferrari lijkt momenteel de zaakjes het best op orde te hebben, Alonso reed solide en snelle rondjes en met name tijdens de lange stints(veel brandstof) was hij snel.
De Mercedes lijkt iets aan grip en snelheid te kort te komen zeker ten opzichte van de Ferrari, al zit het met de betrouwbaarheid wel goed, zo bleek vandaag.
Schumacher heeft de sceptici (die aan zijn fysiek twijfelden) de mond gesnoerd door 124 strakke ronden te rijden met een goede pace.
Mclaren speelt wellicht verstoppertje maar heeft ook wat pech gehad met manko's.
Hetzelfde voor Red Bull heeft zich nog niet laten zien en heeft betrouwbaarheids problemen gehad.
Renault lijkt ondanks de positieve woorden van Kubica niet echt snel, ik verwacht niet dat zij mee kunnen komen in 2010, wellicht het resultaat van een turbulent einde van 2009.
De Torro Rosso lijkt goed te lopen, Buemi is snel onderweg en laat snelle tijden zien, al vraagt iedereen zich af hoeveel benzine ze aan boord hadden. Vermoedelijk niet veel...
Williams heeft last van betrouwbaarheids problemen, toch viel Nico Hulkenberg wel op doordat hij goed mee kon komen met de andere, hij is zeker f1 waardig.
Virgin..... verloor een vleugel, en was bijzonder langzaam, en kon niet verder door gebrek aan onderdelen, en toen was de test voorbij.... :-X
Force India leek verder te gaan waar ze vorig seizoen geeindigd waren, een snelle outsider misschien?
BMW lijkt een goede auto te hebben gebouwd voor Sauber, het lijkt een beetje op de situatie Brawn/Honda van afgelopen seizoen. Who knows what's gonna happen...?
Kamui Kobayashi heeft het i.i.g. erg goed gedaan, veel ronden gereden, heeft Schumacher leren kennen (touché), en perst er in de laatste seconde nog even de snelste ronde uit.
Chapeau!!
ik ben toch nog niet zo heel overtuigd van Ferrari nog. En dan berust ik mij meer op de nieuwsberichten over de B-versie omdat Ferrari nog te langzaam zou zijn. Wat ik wel verwacht is dat Ferrari langzaam gedurende het seizoen terug omhoog komt. Races zullen ze denk ik wel winnen, maar ik denk dat van de topteams zij in het begin net niet helemaal mee kunnen.  Gevoelsmatig zet ik Mclaren ook boven aan.
Voor de rest heb je het denk ik goed geanalyseerd. Kan niet wachten tot het nieuwe seizoen. In respectievelijke volgorde: Mclaren, RBR, Ferrari, Mercedes. Gok ik.  

Op basis van wat? Ze hebben nog tijdens geen enkele test indruk gemaakt (om het zacht uit te drukken)

Op basis van gevoel? Laatste keer dat ik me er mee bezig hield, heb je geen basis nodig voor gevoel.En tests zeggen ook net niet alles. Mclaren was vorig jaar het sterkste team aan het einde. En
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo


Folkert

Die en had er niet moeten staan :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Bart VD

Citaat van: McLaren_über_alles op 13 februari 2010 - 17:01:02

Op basis van wat? Ze hebben nog tijdens geen enkele test indruk gemaakt (om het zacht uit te drukken)


Intussen heeft Hamilton met bijna een halve seconde overschot de vloer geveegd met de (intussen) tweede snelste tijd uit de 4 sessies samen. :)
This space for rent

Niels_

Citaat van: Tim op 13 februari 2010 - 17:31:41
Felipe reed vandaag in de 1.21's tijdens een lange run, Mercedes 1.22, McLaren 1.23...

Denk dat ze bij Ferrari niet echt aan een B-versie denken :P
Het verschil zal wel geen 2 seconden zijn tussen Ferrari en McLaren, maar als het klopt, ziet het er goed uit voor Ferrari ja. :)

waard500

De Lotus is idd een mooie wagen...erg mooie kleuren!
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

WeezyAveli

Verschillende bronnen denken/melden dat Mclaren er momenteel het er beste voor staat. ;)

http://www.jamesallenonf1.com/

Tim C

Ik zag net deze in de commentaar van een andere website...

CitaatMASSA: "WE'RE HEADING IN THE RIGHT DIRECTION" yes what a statement I know in which direction hope it's not a tyre barrier maybe a small suggestion to the CLOWNS IN RED engineers could install a new type of head airbag. Could prove worthy from what we saw last year.

Domme mensen, ze bestaan nog...

robbert

mensen, het is nog maar testen, tijden zeggen niks.
De 1 kan testen met lege tank en de ander met volle tank. Wie er het best voor staat zullen we volgens mij pas zien rond de 3de race

scho0634

Want in de eerste twee races rijd de ene ook met een volle en de andere met een lege tank?

KVDracer

De één zal nu wel met een legere tank rijden dan de andere, gewoon om te zien hoe de wagen reageert bij een legere tank en bij een vollere tank. tijden zeggen niet veel nu, maar je kunt wel al zien welke teams er goed voor staan. Laat het maar vlug 14 maart zijn.

Folkert

Citaat van: 0634 op 14 februari 2010 - 20:22:05
Want in de eerste twee races rijd de ene ook met een volle en de andere met een lege tank?
hhaha, mag ik deze opmerking alvast nomineren voor opmerking van het jaar?

OT: de test zeggen niet veel, maar wat Brawn vorig jaar liet zien kan er toch ook weer wel wat aan vast worden gelegd. Maar het is nog allemaal wachten tot de 14de.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: 0634 op 14 februari 2010 - 20:22:05
Want in de eerste twee races rijd de ene ook met een volle en de andere met een lege tank?

ahja, ok dan als men allemaal test met volle tank zal dus blijken, dat mclaren en ferrari zullen strijden om de titel

scho0634

Maar waarom zien we dat pas bij race 3? Meestal laten race 1 en 2 al de krachtsverhoudingen zien.