Nieuwe wagens 2010

Gestart door Ferrari 2010, 25 januari 2010 - 13:16:42

« vorige - volgende »

janke

Uit elkaar valt?? Hij verloor zijn voorvleugel. Wel beschamend dat ze geen reservevleugel bij zich hadden.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

N.a.v. de test van vandaag is er toch al een beetje een krachtsverhouding zichtbaar.
Ferrari lijkt momenteel de zaakjes het best op orde te hebben, Alonso reed solide en snelle rondjes en met name tijdens de lange stints(veel brandstof) was hij snel.
De Mercedes lijkt iets aan grip en snelheid te kort te komen zeker ten opzichte van de Ferrari, al zit het met de betrouwbaarheid wel goed, zo bleek vandaag.
Schumacher heeft de sceptici (die aan zijn fysiek twijfelden) de mond gesnoerd door 124 strakke ronden te rijden met een goede pace.
Mclaren speelt wellicht verstoppertje maar heeft ook wat pech gehad met manko's.
Hetzelfde voor Red Bull heeft zich nog niet laten zien en heeft betrouwbaarheids problemen gehad.
Renault lijkt ondanks de positieve woorden van Kubica niet echt snel, ik verwacht niet dat zij mee kunnen komen in 2010, wellicht het resultaat van een turbulent einde van 2009.
De Torro Rosso lijkt goed te lopen, Buemi is snel onderweg en laat snelle tijden zien, al vraagt iedereen zich af hoeveel benzine ze aan boord hadden. Vermoedelijk niet veel...
Williams heeft last van betrouwbaarheids problemen, toch viel Nico Hulkenberg wel op doordat hij goed mee kon komen met de andere, hij is zeker f1 waardig.
Virgin..... verloor een vleugel, en was bijzonder langzaam, en kon niet verder door gebrek aan onderdelen, en toen was de test voorbij.... :-X
Force India leek verder te gaan waar ze vorig seizoen geeindigd waren, een snelle outsider misschien?
BMW lijkt een goede auto te hebben gebouwd voor Sauber, het lijkt een beetje op de situatie Brawn/Honda van afgelopen seizoen. Who knows what's gonna happen...?
Kamui Kobayashi heeft het i.i.g. erg goed gedaan, veel ronden gereden, heeft Schumacher leren kennen (touché), en perst er in de laatste seconde nog even de snelste ronde uit.
Chapeau!!

Folkert

Citaat van: Enzo op 11 februari 2010 - 19:21:34
N.a.v. de test van vandaag is er toch al een beetje een krachtsverhouding zichtbaar.
Ferrari lijkt momenteel de zaakjes het best op orde te hebben, Alonso reed solide en snelle rondjes en met name tijdens de lange stints(veel brandstof) was hij snel.
De Mercedes lijkt iets aan grip en snelheid te kort te komen zeker ten opzichte van de Ferrari, al zit het met de betrouwbaarheid wel goed, zo bleek vandaag.
Schumacher heeft de sceptici (die aan zijn fysiek twijfelden) de mond gesnoerd door 124 strakke ronden te rijden met een goede pace.
Mclaren speelt wellicht verstoppertje maar heeft ook wat pech gehad met manko's.
Hetzelfde voor Red Bull heeft zich nog niet laten zien en heeft betrouwbaarheids problemen gehad.
Renault lijkt ondanks de positieve woorden van Kubica niet echt snel, ik verwacht niet dat zij mee kunnen komen in 2010, wellicht het resultaat van een turbulent einde van 2009.
De Torro Rosso lijkt goed te lopen, Buemi is snel onderweg en laat snelle tijden zien, al vraagt iedereen zich af hoeveel benzine ze aan boord hadden. Vermoedelijk niet veel...
Williams heeft last van betrouwbaarheids problemen, toch viel Nico Hulkenberg wel op doordat hij goed mee kon komen met de andere, hij is zeker f1 waardig.
Virgin..... verloor een vleugel, en was bijzonder langzaam, en kon niet verder door gebrek aan onderdelen, en toen was de test voorbij.... :-X
Force India leek verder te gaan waar ze vorig seizoen geeindigd waren, een snelle outsider misschien?
BMW lijkt een goede auto te hebben gebouwd voor Sauber, het lijkt een beetje op de situatie Brawn/Honda van afgelopen seizoen. Who knows what's gonna happen...?
Kamui Kobayashi heeft het i.i.g. erg goed gedaan, veel ronden gereden, heeft Schumacher leren kennen (touché), en perst er in de laatste seconde nog even de snelste ronde uit.
Chapeau!!
ik ben toch nog niet zo heel overtuigd van Ferrari nog. En dan berust ik mij meer op de nieuwsberichten over de B-versie omdat Ferrari nog te langzaam zou zijn. Wat ik wel verwacht is dat Ferrari langzaam gedurende het seizoen terug omhoog komt. Races zullen ze denk ik wel winnen, maar ik denk dat van de topteams zij in het begin net niet helemaal mee kunnen.  Gevoelsmatig zet ik Mclaren ook boven aan. Voor de rest heb je het denk ik goed geanalyseerd. Kan niet wachten tot het nieuwe seizoen. In respectievelijke volgorde: Mclaren, RBR, Ferrari, Mercedes. Gok ik. 
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Denk dat die roddel over de B-versie er alleen maar is om hun favoriete rol een beetje te down-playen, dat hele verhaal van de B-versie is nooit door Ferrari bevestigd.

Folkert

Citaat van: Enzo op 11 februari 2010 - 21:02:56
Denk dat die roddel over de B-versie er alleen maar is om hun favoriete rol een beetje te down-playen, dat hele verhaal van de B-versie is nooit door Ferrari bevestigd.
Ok, nou ja. We moeten het ook maar zien, alles wat we nu zeggen is toch al wat geblaat en wishfull thinking. nog een maandje en we weten meer.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

#155
Citaat van: Enzo op 11 februari 2010 - 19:21:34
N.a.v. de test van vandaag is er toch al een beetje een krachtsverhouding zichtbaar.
Ferrari lijkt momenteel de zaakjes het best op orde te hebben, Alonso reed solide en snelle rondjes en met name tijdens de lange stints(veel brandstof) was hij snel.
De Mercedes lijkt iets aan grip en snelheid te kort te komen zeker ten opzichte van de Ferrari, al zit het met de betrouwbaarheid wel goed, zo bleek vandaag.
Schumacher heeft de sceptici (die aan zijn fysiek twijfelden) de mond gesnoerd door 124 strakke ronden te rijden met een goede pace.
Mclaren speelt wellicht verstoppertje maar heeft ook wat pech gehad met manko's.
Hetzelfde voor Red Bull heeft zich nog niet laten zien en heeft betrouwbaarheids problemen gehad.
Renault lijkt ondanks de positieve woorden van Kubica niet echt snel, ik verwacht niet dat zij mee kunnen komen in 2010, wellicht het resultaat van een turbulent einde van 2009.
De Torro Rosso lijkt goed te lopen, Buemi is snel onderweg en laat snelle tijden zien, al vraagt iedereen zich af hoeveel benzine ze aan boord hadden. Vermoedelijk niet veel...
Williams heeft last van betrouwbaarheids problemen, toch viel Nico Hulkenberg wel op doordat hij goed mee kon komen met de andere, hij is zeker f1 waardig.
Virgin..... verloor een vleugel, en was bijzonder langzaam, en kon niet verder door gebrek aan onderdelen, en toen was de test voorbij.... :-X
Force India leek verder te gaan waar ze vorig seizoen geeindigd waren, een snelle outsider misschien?
BMW lijkt een goede auto te hebben gebouwd voor Sauber, het lijkt een beetje op de situatie Brawn/Honda van afgelopen seizoen. Who knows what's gonna happen...?
Kamui Kobayashi heeft het i.i.g. erg goed gedaan, veel ronden gereden, heeft Schumacher leren kennen (touché), en perst er in de laatste seconde nog even de snelste ronde uit.
Chapeau!!
wij krijgen amper iets van die tests mee, dus k denk niet dat wij daar nu al uitspraken over moeten of kunnen doen. Ferrari reed bv vorig jaar tijdens de tests ook steeds redelijk vooraan (telkens top-2), maar bakten er uiteindelijk weinig van. t is nu allemaal nog nattevingerwerk.

scho0634

Lijkt me inderdaad niet dat we heel veel conclusies kunnen trekken nee.

Niels_

Die auto van Lotus...



Tja, ik weet niet wat ik er van moet denken... Lijkt een wagen van 20 jaar geleden met die groene kleur...

Enzo

Ach, lijkt wel echt op een Lotus... 8)
Denk dat ze het beter gaan doen dan Virgin, maar das mijn bescheiden mening.

SDG

Citaat van: Scuderia91 op 12 februari 2010 - 22:25:12
Die auto van Lotus...



Tja, ik weet niet wat ik er van moet denken... Lijkt een wagen van 20 jaar geleden met die groene kleur...

20 jaar? Zeg maar gerust 45 jaar.  ;)

Al had ik persoonlijk eerlijk gezegd nog liever de klassieke zwart/gouden livery uit de jaren 70 en 80 zien terugkeren. John Player Special zal uiteraard nooit meer de F1 sponsoren, maar op één of andere manier moet die kleurstelling natuurlijk toch mogelijk zijn. Zoals in de glorietijden van o.a. Fittipaldi, Peterson, Andretti en Senna...

_Makke_

Ik vind het een verbluffend mooie wagen die Lotus.

scho0634

Citaat van: SDG op 12 februari 2010 - 22:48:28
Al had ik persoonlijk eerlijk gezegd nog liever de klassieke zwart/gouden livery uit de jaren 70 en 80 zien terugkeren. John Player Special zal uiteraard nooit meer de F1 sponsoren, maar op één of andere manier moet die kleurstelling natuurlijk toch mogelijk zijn. Zoals in de glorietijden van o.a. Fittipaldi, Peterson, Andretti en Senna...

Die zwart/gouden livery is weliswaar geweldig mooi en door de tijd heen klassiek geworden, maar het Britse Racing Green icm het geel, is natuurlijk de echte Lotus-look :).

En dit is het Britse Racing Green. Niet dat halfbakken kleurtje dat jaguar een paar jaar terug had.

Daarom ben ik zielsgelukkig met deze auto. Schitterend groen met een een toefje geel. Met die naam er dan ook nog op.... Historisch en nostalgisch. Schitterend. Tranen in mijn ogen ( ;)).

RadioActiveMan

Aerodynamisch ziet die bak er iets minder ontwikkeld uit dan de rest. Voor de rest ben ik ook voor het Brittish Racing Green.
Brengt wat meer nationalisme in de sport en dat mag wel vind ik.

Ferrari 2010

Mooie wagen, maar:
Citaat van: Marc_Vl op 13 februari 2010 - 12:39:12
Aerodynamisch ziet die bak er iets minder ontwikkeld uit dan de rest.
Volledig mee eens... Ik heb hier op de kast nog een Prost van 2000 staan. Op de vleugels na ziet hij er bijna hetzelfde uit. Gewoon hoekig. Kunnen ze met de computer geen betere dingen bekomen? :-\ Of is deze vorm toch snel genoeg?
Nuja, Mike Gascoyne is niet de eerste de beste, hij zal er wel iets van kennen zeker?

Citaat van: Marc_Vl op 13 februari 2010 - 12:39:12
Voor de rest ben ik ook voor het Brittish Racing Green.
Brengt wat meer nationalisme in de sport en dat mag wel vind ik.
Vooral omdat er in het groot Malaysia opstaat ;D ;D Dit team is Maleisisch, niet Brits hé ;)
Nationalisme is in de kleuren van deze wagen niet terug te vinden, het is een Maleisisch team
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

Citaat van: Burorri op 11 februari 2010 - 20:13:36
Citaat van: Enzo op 11 februari 2010 - 19:21:34
N.a.v. de test van vandaag is er toch al een beetje een krachtsverhouding zichtbaar.
Ferrari lijkt momenteel de zaakjes het best op orde te hebben, Alonso reed solide en snelle rondjes en met name tijdens de lange stints(veel brandstof) was hij snel.
De Mercedes lijkt iets aan grip en snelheid te kort te komen zeker ten opzichte van de Ferrari, al zit het met de betrouwbaarheid wel goed, zo bleek vandaag.
Schumacher heeft de sceptici (die aan zijn fysiek twijfelden) de mond gesnoerd door 124 strakke ronden te rijden met een goede pace.
Mclaren speelt wellicht verstoppertje maar heeft ook wat pech gehad met manko's.
Hetzelfde voor Red Bull heeft zich nog niet laten zien en heeft betrouwbaarheids problemen gehad.
Renault lijkt ondanks de positieve woorden van Kubica niet echt snel, ik verwacht niet dat zij mee kunnen komen in 2010, wellicht het resultaat van een turbulent einde van 2009.
De Torro Rosso lijkt goed te lopen, Buemi is snel onderweg en laat snelle tijden zien, al vraagt iedereen zich af hoeveel benzine ze aan boord hadden. Vermoedelijk niet veel...
Williams heeft last van betrouwbaarheids problemen, toch viel Nico Hulkenberg wel op doordat hij goed mee kon komen met de andere, hij is zeker f1 waardig.
Virgin..... verloor een vleugel, en was bijzonder langzaam, en kon niet verder door gebrek aan onderdelen, en toen was de test voorbij.... :-X
Force India leek verder te gaan waar ze vorig seizoen geeindigd waren, een snelle outsider misschien?
BMW lijkt een goede auto te hebben gebouwd voor Sauber, het lijkt een beetje op de situatie Brawn/Honda van afgelopen seizoen. Who knows what's gonna happen...?
Kamui Kobayashi heeft het i.i.g. erg goed gedaan, veel ronden gereden, heeft Schumacher leren kennen (touché), en perst er in de laatste seconde nog even de snelste ronde uit.
Chapeau!!
ik ben toch nog niet zo heel overtuigd van Ferrari nog. En dan berust ik mij meer op de nieuwsberichten over de B-versie omdat Ferrari nog te langzaam zou zijn. Wat ik wel verwacht is dat Ferrari langzaam gedurende het seizoen terug omhoog komt. Races zullen ze denk ik wel winnen, maar ik denk dat van de topteams zij in het begin net niet helemaal mee kunnen.  Gevoelsmatig zet ik Mclaren ook boven aan.
Voor de rest heb je het denk ik goed geanalyseerd. Kan niet wachten tot het nieuwe seizoen. In respectievelijke volgorde: Mclaren, RBR, Ferrari, Mercedes. Gok ik.  

Op basis van wat? Ze hebben nog tijdens geen enkele test indruk gemaakt (om het zacht uit te drukken)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.