Nieuwe wagens 2010

Gestart door Ferrari 2010, 25 januari 2010 - 13:16:42

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Als de krachtsverhoudingen even vaak wisselen als vorig seizoen zullen we het van race tot race moeten bekijken. De wagens leken vorig jaar ook sterk afhankelijk van de layout van het circuit, op circuit Y heel goed en op circuit X dan weer heel slecht. Op de eerste 6 races na konden we er geen eind aan knopen.

Folkert

Citaat van: Marc_Vl op 15 februari 2010 - 11:07:37
Als de krachtsverhoudingen even vaak wisselen als vorig seizoen zullen we het van race tot race moeten bekijken. De wagens leken vorig jaar ook sterk afhankelijk van de layout van het circuit, op circuit Y heel goed en op circuit X dan weer heel slecht. Op de eerste 6 races na konden we er geen eind aan knopen.
Ja klopt. maar dat kwam denk ik door de opkomst van de teams die eerst geen dubbele diffusor hadden en toen ineens wel. Als ik me niet vergis.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Mij leek het eerder niet. Geen enkele wagen kon overal goed presteren vorig seizoen en dat bleek vooral nadat iedereen zo'n diffuser op z'n wagen had geïnstalleerd. Force india en Ferrari die plots 2-3 races meededen voor de plaatsen vooraan, Red Bull en Brawn die middenin het seizoen toch een pak minder waren. Mclaren die plots een geweldige wagen hadden, maar tegen het einde toch weer een beetje terrein leken prijs te geven. Toyota en Williams, teams die begonnen met dubbele diffuser, die soms heel goed en soms echt slecht presteerden.

Enzo

Dat had ook te maken met de eigenschappen van de auto en met name de wielbasis/lengte van de auto.(kort/lang)
De één was snel op bochtige low speed corners en de ander snel op high speed corners.
Dat zal dit jaar niet anders zijn, is eigenlijk altijd zo geweest...
Daarom zeggen ze ook wel eens, wie snel is in Barcelona is snel overal, omdat dit circuit het beste van beide heeft.



Niels_

Die Kubica blijft ook volhouden dat ze een goede wagen hebben... Ik wil het alleszins nog zien. :P


Ferrari 2010

Hoe zit dat nu met Fry? Volgens het nieuwsbericht blijft hij CEO, maar volgens de hoofdafbeelding op het nieuwsgedeeltje verlaat hij Mercedes, wat is het nu? :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Ferrari probeert een nieuwe revolutionaire ontwikkeling.... :-X


Folkert

Citaat van: Enzo op 17 februari 2010 - 18:24:12
Ferrari probeert een nieuwe revolutionaire ontwikkeling.... :-X


Heel even scheen het mij toe dat er banden waren geïmplementeerd. maar dat was gezichtsbedrog.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo


scho0634

Citaat van: Ferrari 2010 op 17 februari 2010 - 16:44:50
Hoe zit dat nu met Fry? Volgens het nieuwsbericht blijft hij CEO, maar volgens de hoofdafbeelding op het nieuwsgedeeltje verlaat hij Mercedes, wat is het nu? :)
http://www.f1pits.net/nieuws/over_nick_fry_mercedes_slot/

Dit dus ;) Nee, ik vind het ook vaag hoor....

Folkert

Citaat van: Enzo op 17 februari 2010 - 19:05:11
Snap je even niet... ???
Ik keek te vlug naar de foto, en het leek net als of er banden in/over de achtervleugel zaten. Maar dat was dus dat doek.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Vanavond is bevestigd dat Campos Grand Prix is verkocht aan Jose Ramon Carabante. De Spanjaard Carabante heeft de volledige leiding over het team genomen, met Colin Kolles als teambaas die de plaats van Adrian Campos overneemt. Het is erg kort dag, maar ze hebben vertrouwen en denken er in Sakhir bij te zijn.
Zou Bruno Senna dan toch zijn debuut maken? Wie zal het tweede stoeltje krijgen...?