Nieuwe wagens 2010

Gestart door Ferrari 2010, 25 januari 2010 - 13:16:42

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 02 februari 2010 - 21:57:31
ja die testtijden moet je altijd met een korrel zout nemen, zeker nu met die vollere tanks. Maar een auto die snel is met weinig benzine... die zal toch ook wen snel zijn met veel benzine? En als dat niet zo is... dan dat relatief simpel opgelost worden neem ik aan?

In Bahrein zie je pas echt waar iedereen staat... en misschien dan nog niet eens, pas na 3 GP's bijv.
rosberg gaf aan dat de mercedes trager was met weinig benzine aan boord. Dus de ferrari kan nog niet getest hebben met volle tanks en enkel met bijna lege tanks.
dat over rosberg, zie de volgende link.   http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=21309

Tim C

Massa heeft vandaag al langere runs gedaan, een pak trager dan zijn snelste ronde.

Over een snelle wagen met veel en weinig benzine. Elke lap brandstof kost je X aantal tienden van een seconde, als je een zuinige motor hebt moet je minder brandstof gebruiken. Hierdoor ben je lichter en dus een pak sneller.

Maw: je kan dus de snelste wagen van het pak hebben, als je fuel economy dit seizoen slecht is ben je der weinig mee...

robbert

Citaat van: Tim op 02 februari 2010 - 23:30:43
Massa heeft vandaag al langere runs gedaan, een pak trager dan zijn snelste ronde.

Over een snelle wagen met veel en weinig benzine. Elke lap brandstof kost je X aantal tienden van een seconde, als je een zuinige motor hebt moet je minder brandstof gebruiken. Hierdoor ben je lichter en dus een pak sneller.

Maw: je kan dus de snelste wagen van het pak hebben, als je fuel economy dit seizoen slecht is ben je der weinig mee...
voila, dat dacht ik al. Dit seizoen gaat het niet om de snelste wagen, maar om de zuinigste wagen, en daar zal ferrari nog problemen mee hebben. Dat kan al hun titel kosten

Niels_

Citaat van: robbert op 02 februari 2010 - 23:43:50
Citaat van: Tim op 02 februari 2010 - 23:30:43
Massa heeft vandaag al langere runs gedaan, een pak trager dan zijn snelste ronde.

Over een snelle wagen met veel en weinig benzine. Elke lap brandstof kost je X aantal tienden van een seconde, als je een zuinige motor hebt moet je minder brandstof gebruiken. Hierdoor ben je lichter en dus een pak sneller.

Maw: je kan dus de snelste wagen van het pak hebben, als je fuel economy dit seizoen slecht is ben je der weinig mee...
voila, dat dacht ik al. Dit seizoen gaat het niet om de snelste wagen, maar om de zuinigste wagen, en daar zal ferrari nog problemen mee hebben. Dat kan al hun titel kosten
Maar volgens mij mag er dit jaar in Q3 gereden worden op 'benzinedampen', om dat zo te noemen dan. Denk dat Ferrari hiermee zeker vooraan moet komen en dan moeten ze maar hun plaats verdedigen bij de start... :P

Tim C

Ja, maar wat ben je met een pole als de wagen achter je een halve seconde per ronde sneller is? ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 03 februari 2010 - 08:11:18
Ja, maar wat ben je met een pole als de wagen achter je een halve seconde per ronde sneller is? ;)
Dat hangt er vanaf wie in die wagen achter je zit ;) En op welk circuit je rijdt... 
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 03 februari 2010 - 09:23:15
Citaat van: Tim op 03 februari 2010 - 08:11:18
Ja, maar wat ben je met een pole als de wagen achter je een halve seconde per ronde sneller is? ;)
Dat hangt er vanaf wie in die wagen achter je zit ;) En op welk circuit je rijdt... 
Word wel lastig dan, ze kunnen het tot de eerste stop dan nog redden, maar na de stop kunnen ze misschien voor bijgereden worden als de achtervolging later stopt. Denk namelijk dat slijtage van de banden van de zuinigere auto's stuk lager ligt.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Ferrari 2010 op 03 februari 2010 - 09:23:15
Citaat van: Tim op 03 februari 2010 - 08:11:18
Ja, maar wat ben je met een pole als de wagen achter je een halve seconde per ronde sneller is? ;)
Dat hangt er vanaf wie in die wagen achter je zit ;) En op welk circuit je rijdt... 
Stel massa in de ferrari op pole en daarachter schumacher in mercedes. Dan is het direct afgelopen

tazpas

Man die Renault ziet er schitterend uit! Als ie even snel is als hij eruitziet worden ze zeker wereldkampioen. Jammer dat er geen grote naam tussen de Renault piloten zit!

Folkert

Heb ik wat nieuwe foto's gemist van Renault dan? Voor zo ver ik heb gezien is het een gedrocht op wielen. Qua livery vooral en design vind ik het ook niet echt je van het.
Trotse vader van Rosalie(L)

sloggerke

Smaken verschillen....
Maar vind die Sauber echt een pareltje van een auto!

Alonso heeft na amper 29 rondjes en voor de eerste keer in een Ferrari al een snellere tijd neergezet dan Massa op twee dagen en zowat 240 rondjes.
Ik weet het, het zegt NIKS, NADA, RIEN, ....maar psychologisch kan het al tellen.

Die VIRGIN bolide ziet er maar iets raar uit trouwens.

tazpas

Lol, het zal wel een kwestie van smaak zijn zeker? Ik ben een  F1-fan die al wat langer meegaat  en de Renaultkleuren uit de oude tijd zitten er terug helemaal in.
Ik vind het subliem.

Folkert

#102
Bedoelde jij deze livery Tazpas? Deze had ik denk ik over het hoofd gezien, deze ziet er nog wel degelijk uit.



Maar deze livery ziet er dus niet uit in mijn ogen. Ook het design oogt mij meer een veredelde gp2 auto dan een F1 auto. Maar dat is slechts mijn mening.

Edit: Was plaatje vergeten.

Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

#103
Die Virgin ziet er geweldig uit qua livery vind ik. Ten opzichte van de rest een heel smalle neus. Van de rest van de wagen heb ik nog geen duidleijke foto's gezien.
De eerste wagen die volgens Computational Fluid Dynamics is gebouwd en niet met behulp van een windtunnel. We shall see!

Folkert

Citaat van: robbert op 03 februari 2010 - 12:09:17
Citaat van: Ferrari 2010 op 03 februari 2010 - 09:23:15
Citaat van: Tim op 03 februari 2010 - 08:11:18
Ja, maar wat ben je met een pole als de wagen achter je een halve seconde per ronde sneller is? ;)
Dat hangt er vanaf wie in die wagen achter je zit ;) En op welk circuit je rijdt... 
Stel massa in de ferrari op pole en daarachter schumacher in mercedes. Dan is het direct afgelopen
Hoezo? Omdat Schumacher hem bij de eerste beste gelegenheid in de achterkant van de Ferrari boort?
Trotse vader van Rosalie(L)