Nieuwe wagens 2010

Gestart door Ferrari 2010, 25 januari 2010 - 13:16:42

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 03 februari 2010 - 11:59:36
Citaat van: Ferrari 2010 op 03 februari 2010 - 09:23:15
Citaat van: Tim op 03 februari 2010 - 08:11:18
Ja, maar wat ben je met een pole als de wagen achter je een halve seconde per ronde sneller is? ;)
Dat hangt er vanaf wie in die wagen achter je zit ;) En op welk circuit je rijdt... 
Word wel lastig dan, ze kunnen het tot de eerste stop dan nog redden, maar na de stop kunnen ze misschien voor bijgereden worden als de achtervolging later stopt. Denk namelijk dat slijtage van de banden van de zuinigere auto's stuk lager ligt.
Afgelopen seizoen heeft aangetoond dat bandenslijtage aan veel factoren kan liggen, de rijder, het circuit, maar ook de wagen. Dus als ze een lage bandenslijtage hebben, gaan ze weer net langer mee :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010





Branson heeft smaak :) En een goede designer! Prachtwagen!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 03 februari 2010 - 14:29:35
Citaat van: Burorri op 03 februari 2010 - 11:59:36
Citaat van: Ferrari 2010 op 03 februari 2010 - 09:23:15
Citaat van: Tim op 03 februari 2010 - 08:11:18
Ja, maar wat ben je met een pole als de wagen achter je een halve seconde per ronde sneller is? ;)
Dat hangt er vanaf wie in die wagen achter je zit ;) En op welk circuit je rijdt... 
Word wel lastig dan, ze kunnen het tot de eerste stop dan nog redden, maar na de stop kunnen ze misschien voor bijgereden worden als de achtervolging later stopt. Denk namelijk dat slijtage van de banden van de zuinigere auto's stuk lager ligt.
Afgelopen seizoen heeft aangetoond dat bandenslijtage aan veel factoren kan liggen, de rijder, het circuit, maar ook de wagen. Dus als ze een lage bandenslijtage hebben, gaan ze weer net langer mee :)
Dat is ook weer waar. In andere woorden: wachten tot zondagavond na de eerste race.

Die Virgin ziet er inderdaad beeldschoon uit.
Trotse vader van Rosalie(L)

SDG

Die spitse, platte neus doet mij in de verte wat denken aan die van de Jordan uit 2001.

RadioActiveMan

... of één van de laatste Minardi's. PS05 denk ik. Voorspelt niet veel goeds dan.

WeezyAveli

Kwa kleuren lijkt het op de Midland F1, ik vind de livery ook best aardig.
Maar de graphics vooral op de voorvleugel vind heel erg lelijk.

Enzo

"Naar verluidt rijdt de Mercedes GP W01-wagen ook nog niet rond met haar vleugels en diffuser voor volgend seizoen." (f1club.be)
Als dit zo is dan zit er nog wat in de pijpleiding, laten we hopen dat ze dit in Jerez op orde hebben... ::)

Ferrari 2010

Volgens mij rijdt geen enkel team reeds met zen vleugels voor volgend seizoen. Ze testen niet voor de lol, wel om uit te zoeken wat er beter kan en waar er dingen verandert moeten worden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Overigens, ook Alonso voelt zich direct goed in zijn vel in de nieuwe Ferrari :) Het doet écht goed om ze 3 dagen op rij bovenaan te zien staan :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Bij Ferrari hebben ze nog al eens geluk zeg. Twee rijders met dezelfde voorkeuren, kunnen perfect verder bouwen op elkaars setup. Bij McLaren zitten ze met een agressieve Hamilton en een smooth & soft Button. Benieuwd wat dat gaat opleveren.

janke

Bij McLaren zaten ze met een Prost/Senna, bij Williams met een Piquet/Mansell, totaal andere rijstijl onder elkaar. Maar de auto was in beginsel goed voor ze. De een stelt hem op zijn rijstijl af om er op zijn manier snel mee te zijn. De een houd van beuken en smijten. De ander van strakke snelle lijn. Maar het chassis is in beginsel dezelfde voor alle twee. Het is aan de coureur/engineer om daar het optimale (afstelling) eruit te halen. Ik vind trouwens Alonso een andere stijl van rijden hebben dan Massa.
Some things are too important to be left in the past.

flupke3

Ze hebben in ieder geval een goede start genomen al kan je ze op snelheid nog niet beoordelen want het zijn maar tests.
Dat Alonso en massa het goed hebben gedaan kan een mentale boost geven.

KVDracer

Ik vind de virgin nog wel mooi. Ik ben eens benieuwd naar hun resultaten; Volgens mij zou dit team zo nu en dan eens voor een verrassing kunnen zorgen.

Enzo

Tja Virgin, mooie auto inderdaad, al vraag ik me wel af of het en wijze beslissing was om alleen gebruik te maken van computer simulaties en berekeningen.
Hierbij ga ik er van uit dat ze niet betere software tot hun beschikking hebben dan de andere teams en die kiezen toch ook voor de windtunnel. (wat miljoenen kost)
Ik moet het nog maar zien, of dat ding potten kan breken.
Als ze snel blijken te zijn zal dit het einde betekenen van windtunnel testen. (wat ik overigens een positieve ontwikkeling zou vinden, gezien de kosten die daar mee bespaard zouden worden)

Niels_

Citaat van: Tim op 03 februari 2010 - 19:38:54
Bij Ferrari hebben ze nog al eens geluk zeg. Twee rijders met dezelfde voorkeuren, kunnen perfect verder bouwen op elkaars setup. Bij McLaren zitten ze met een agressieve Hamilton en een smooth & soft Button. Benieuwd wat dat gaat opleveren.
Is ook niet meteen puur geluk he... Kan je ook een beetje inschatten op voorhand, of ben ik nu helemaal mis? :P