Nieuwe wagens 2010

Gestart door Ferrari 2010, 25 januari 2010 - 13:16:42

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Citaat van: Mikacouli op 29 januari 2010 - 11:13:59
Dat is een oude foto van de launch van vorig jaar. ;)

Idd had de 24 op de achtergrond niet zien staan.  :)

EBX

#31


Wow wat een beest , gaat die niet veel last heben van zijwinden e.d.

Btw de foto is een leak .. vergissing van mclaren :)

RadioActiveMan

Citaat van: EBX op 29 januari 2010 - 11:39:34


Wow wat een beest , gaat die niet veel last heben van zijwinden e.d.

Btw de foto is een leak .. vergissing van mclaren :)

Idd als dit de McLaren is.  Alloookes!!! :o

_Makke_

Citaat van: Marc_Vl op 29 januari 2010 - 12:13:40
Idd als dit de McLaren is.  Alloookes!!! :o

Dit is inderdaad de nieuwe McLaren, de launch is net afgelopen. De McLaren verschilt dus toch wel duidelijk van de Mercedes en de Ferrari.

lieven

Van Mercedes weten we nog niet.
De nieuwe Mercedes is nog niet getoond. (wel de livery)

Mikacouli

Citaat van: Makke op 29 januari 2010 - 12:18:53
Citaat van: Marc_Vl op 29 januari 2010 - 12:13:40
Idd als dit de McLaren is.  Alloookes!!! :o

Dit is inderdaad de nieuwe McLaren, de launch is net afgelopen. De McLaren verschilt dus toch wel duidelijk van de Mercedes en de Ferrari.

De mercedes moet nog gepresenteerd worden. ;) ze hebben enkel de livery getoond dmv deze op de wagen van vorig jaar te schilderen :)

Heb net gelezen dat de McLaren een zeer interessante diffuser zou hebben.

EBX

Citaat van: Mikacouli op 29 januari 2010 - 12:31:04
Heb net gelezen dat de McLaren een zeer interessante diffuser zou hebben.

Waar heb je dat gelezen als ik zo vrij mag zijn om te vragen  -- en belangrijker, zijn daar foto's van ?

_Makke_

Citaat van: Mikacouli op 29 januari 2010 - 12:31:04
Citaat van: Makke op 29 januari 2010 - 12:18:53
Citaat van: Marc_Vl op 29 januari 2010 - 12:13:40
Idd als dit de McLaren is.  Alloookes!!! :o

Dit is inderdaad de nieuwe McLaren, de launch is net afgelopen. De McLaren verschilt dus toch wel duidelijk van de Mercedes en de Ferrari.

De mercedes moet nog gepresenteerd worden. ;) ze hebben enkel de livery getoond dmv deze op de wagen van vorig jaar te schilderen :)


Nja, inderdaad. Ik was te snel  :-X

WeezyAveli

#38
Zo de achterkant is echt smal en laag:
http://bit.ly/d8moIf

Sharkfin makt de auto echt aggresief, lijkt net een raket :D

Gallery:
http://www.autosport.com/gallery/index.php/id/1931

Ferrari 2010



Hangt dat ding aan de achtervleugel? Wel een speciale sharkfin alleszins. Een pracht van een wagen. De Ferrari is mooi, maar de McLaren is echt wel iets om jaloers op te zijn :) Hij lijkt snel, maar dat is natuurlijk altijd afwachten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

WeezyAveli

Dat was toch ook al bij de RB van vorig seizoen?
Diffuser is heir trouwens ook afgeplakt :)

Sidepods:
http://twitpic.com/10ap0k/full

sloggerke

Jawadde... Die bak lijkt wel gebouwd rond de wind!!
Knap.
Wel jammer dat die kleuren exact gelijk blijven want had als shockeffect een wit/rode verwacht. Like in the old days.
Alleszins een accent wit.
Ben heel benieuwd naar de Red Bull.

RadioActiveMan

Waarom niet oranje? Originele Mclaren kleur.

_Makke_

Citaat van: Marc_Vl op 29 januari 2010 - 14:04:38
Waarom niet oranje? Originele Mclaren kleur.

Ik herinner me nog die oranje McLaren die ze ingezet hebben tijdens het testen. Als ik me niet vergis was dat in de periode van David en Mika. Zo mooi vond ik die niet, doe me dan maar deze kleurstelling.  ;) Als Vodafone sponsor blijft, zie ik ze eerder terug gaan naar het rood/witte.

bruintje

De eerste twee presentaties zijn achter de rug. Ferrari en Mc Laren.
Wat kunnen we nu zeggen over het ontwerp.

Eerst maar eens Ferrari bespreken.
Het ontwerp is gebasseerd op de zeer succesvolle Red Bull wagen van vorig jaar. Ze kiezen duidelijk voor een hoge brede neusconstructie.
Bij Ferrari is de bovenkant van de neusvleugel ook geprofileerd. De zijkanten gaan lichtjes omhoog zodat de wind centrisch loopt over de wagen. Ook de side-pots zijn oplopende naar de zijkanten, juist om zoveel mogelijk de wind centrisch te laten lopen over de wagen. Men probeert de windstromen echt in vaste stroomlijnen te sturen door zoveel mogelijk profilering te geven aan hun chasisonderdelen.
De site-pots worden nog kleiner, blijkbaar geeft men nog minder koelingsopeningen nodig en de achterkant van de wagen is eerder smal te noemen.

Bij Mc laren kiest men ook voor een hoge en brede neusconstructie (Red Bull kopie). Wat wel enorm opvalt is de lengte van de wagen. Deze is extreem lang te noemen, zeker als we dit vergelijkingen met zijn voorganger. De side-pods zijn nog kleiner geworden en de haaie-vin is ook een Red Bull kopie. Is dit kopieren een probleem. Absoluut niet natuurlijk. Windtunneltesten en computersimulaties bewijzen blijkbaar de doeltreffendheid van dergelijke oplossingen. Ik verwacht trouwens nog meer kopieversies van deze Red Bull wagen van 2009. Gelekte foto's van de nieuwe Williams wagen laten ook een hoge brede neus zien met kleine side-pods. De foto's van de nieuwe Williams zijn te vinden op autosport.com

PS
Er gaan nu al geruchten dat ferrari bezig is aan een B-specificatie. De huidige wagen zou niet snel genoeg zijn, zo bewijzen computersimulaties.
Kan dit bericht kloppen. Ja en nee?
Afgaan op alleen maar simulaties en windtunneltesten is dom te noemen. De wagen moet ook effectief gereden hebben op een circuit en dit is vandaag heeft de nieuwe wagen nog geen meter gereden. Wegens het slechte weer werd de eerste testrit geannuleerd en verschoven naar de echte testsessie in Jerez, nu maandag. Daar gaat men een eerste roll-out doen. Het is wachten tot zeker maandag of dinsdagavond om al een eerste voorzichtige conclusie te trekken over de prestatie van de nieuwe wagen.
Daarbij komt nog dat de ontwikkeling van een F1 wagen nooit stilligt, er worden telkens opnieuw nieuwe updates ontwikkeld en dit gebeurt niet enkel bij Ferrari. Dus spreken van een B-specificatie klopt niet echt volledig. In feite zou je dan moeten spreken over B,C,D,E,F,... specificaties. Telkens men nieuwe updates op de wagen plaatst maar men doet dit niet natuurlijk.

Het is dan ook afwachten tot halfweg februari vooraleer de eerste conclusies te trekken. Eerst moeten renstallen als Ferrari, Mc Laren, Red Bull en Mercedes hun wagen de testkilometers geven en dan pas kan je voorzichtige conclusies trekken. Let wel, rekening houden met de testritten van 2009 toen Brawn de pannen van het dak reed durf ik ook voor dit seizoen reeds conclusies trekken eenmaal de wintertestritten achter de rug zijn. Tegen begin maart zullen de krachtsverhoudingen gekend zijn.