Wie wordt wereldkampioen in 2010?

Gestart door edwin291, 06 november 2009 - 19:31:42

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen in 2010?

Lewis Hamilton
9 (39.1%)
Felipe Massa
4 (17.4%)
Fernando Alonso
5 (21.7%)
Jenson Button
0 (0%)
Sebastian Vettel
3 (13%)
Robert Kubica
0 (0%)
Mark Webber
0 (0%)
Rubens Barrichello
0 (0%)
Iemand anders...
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 18

edwin291

Wie denken jullie die de grootste kans maakt om wereldkampioen te worden in 2010?
Proud to be an Alonso fan!!!

RadioActiveMan

Laten we wachten tot we de eerste wagens hebben zien rondrijden.  ;)

Voorlopig denk ik een McLaren coureur.

scho0634

Ik zou eerst wel eens willen weten wie precies bij welk team komt te rijden en welke teams er precies op de grid staan....

Enzo

Ach ja, is moeilijk te voorspellen met de huidige onzekerheden.
Feit is wel dat Ferrari als eerste en voor hun doen bijzonder vroeg is begonnen met de ontwikkeling van de nieuwe auto.
Daarnaast hebben ze een hongerige Alonso en Massa aan boord die beide bijzonder gretig zullen zijn verwacht ik.
Vooralsnog verwacht ik dat Ferrari leading zal zijn

Vroeg me wel iets af, volgend jaar hebben ze toch een budgetcap? Wat als een team het jaar ervoor al begint met de ontwikkeling van de auto, valt dat dan buiten het budget?
Theoretisch gezien zou je één seizoen kunnen "opofferen" door al je budget te investeren in het project voor het seizoen erop, om het jaar daarna dit door te ontwikkelen.
Dan zou je ten opzichte van teams die wel hun huidige auto doorontwikkelen een flink ontwikkelingsvoordeel hebben. Zeg maar het dubbele... ::)

robbert

ik vind het toch persoonlijk wat te vroeg om nu al te voorspellen wie er kampioen zal worden. De wagens hebben nog geen meter gereden

scho0634

Het is ook nog niet te voorspellen natuurlijk.

Het enige dat ik kan zeggen is dat het me zwaar tegen zou vallen als Ferrari, McLaren en RedBull geen races zouden gaan winnen. Van hen verwacht ik op voorhand het meest.

Maar dat idee kan in januari wel weer anders zijn ;)

Ferrari 2010

Te voorspellen is het niet, maar ik hoop gewoon op Alonso, en in de Ferrari zou hij toch wel een kans moeten maken :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

O? Ik dacht dat jij nooit zo'n Alonso fan was?

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 07 november 2009 - 09:08:34
O? Ik dacht dat jij nooit zo'n Alonso fan was?
Neen, dat was ik ook absoluut niet heb je groot gelijk in ;) Maar hij en Lewis zijn de 2 toppers op dit moment vind ik. Dan moet je als Ferrari zijnde 1 van die 2 hebben. Destijds hadden we Schumi, Alonso kon me niet bekoren. Nu is dit het beste dat Ferrari kon overkomen ;) Ik ben nog steeds 100% tegen de verkeerde dingen die hij bij McLaren heeft uitgehaald en hoop dat ook dat hij zoiets bij Ferrari niet waagt. De laatste 2 jaar bij Renault is hij me veel volwassener overgekomen. En dat is hij natuurlijk ook, volwassener. Hij is alweer 4 jaar ouder dan toen hij zen eerste titel pakte. Ik zie in hem de ervaren talentvolle rijder die Ferrari goed kan gebruiken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Okee, duidelijk.

Ik zie dat ook in hem hoor. Maar of hij meteen de titel gaat pakken...

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 07 november 2009 - 10:01:11
Okee, duidelijk.

Ik zie dat ook in hem hoor. Maar of hij meteen de titel gaat pakken...
Dat weet ik ook niet, ik hoop het alleen :) Zoals iedere fan hoopt dat zijn team/piloot wereldkampioen wordt ;) En hopen dat een Ferrari kampioen wordt is alleszins realistischer dan denken dat Qadbak kampioen wordt. Tenzij Qadbak een Brawn'tje gaat doen natuurlijk ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


Jasper

Ik zie Alonso, Hamilton en Massa als kanshebbers (in die volgorde), en eventueel Vettel als ze bij Red Bull opnieuw een goede wagen kunnen neerzetten.

FerrariMan

Felipe Massa.

Zeg dat ik het gezegd heb.

scho0634