Wintertesting wie, wat, waar en hoe?

Gestart door Enzo, 10 november 2009 - 21:02:50

« vorige - volgende »

tune

#15
Formula Renault 3.5 champion Bertrand Baguette had been the man out onto the track for Renault and led the timesheets during the opening hour.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80379


http://www.autosport.be/news/2009/12/01/F1TestJerezIngangsexamenVoorBaguette
To finish first, first you need to finish


Enzo

Toch was jullie "stokbroodje" niet echt snel te noemen, zo'n anderhalve seconden lanzamer dan Soucek in de Williams.
Kunnen jullie wat meer vertellen over je landgenoot?
Hoe oud is hij nu?
Waar gaat hij volgend seizoen racen?
Wat heeft hij tot nu toe gepresteerd?

gloudiesaurus

Toch heeft Baguette wel indruk gemaakt hoor, het is pas zijn eerste test! Vergeet niet dat al die andere mannen bijna allemaal al meerdere keren gereden hebben (ook in simulators). En hij maakte vooral lange runs vandaag... Met Tung en Di Grassi hebben we morgen en overmorgen wat vergelijkingsmateriaal.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Aja, Hop Ping Thong, onze Nederlandse Chinees... :D
Weet niet of hij het beter gaat doen, heb niet zo'n hoge pet van hem op.
We zullen zien....

Vraag me af of de teams nog echt iets testen tijdens deze runs,qua airodynamica dan.

gloudiesaurus

Ik denk wat elektronische systemen etc, echt serieus ontwikkelingswerk geloof ik niet... er simpel weg te weinig feedback van deze coureurs te verwachten omdat ze niet eerder met die auto's reden.

En Tung... geloof ook niet dat hij het echt heeft. Als hij zijn Chinese connectie niet had was hij ook nooit zover gekomen denk ik... Voor mij heeft hij het in het GP2 afgedaan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Volgens mij loont het toch wel de moeite nieuwe aerodynamische zaken uit te testen. Ze zijn toch ook veel met data van gewoon op het rechte stuk plankgas, en ze zullen toch nog wel wat kunnen gebruiken. Alsof alle teams zouden testen wanneer het hen amper iets zou opbrengen. :-\ Dat zou me alleszins ontzettend verbazen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik denk ook wel dat je ervan uit kunt gaan dat er van alles getest wordt. De feedback van de coureurs zal allicht niet je dat zijn, er zitten toch honderden sensoren op een F1-wagen die allemaal veel accurater zijn dan eender welke coureur.