Wie wordt wereldkampioen in 2010?

Gestart door edwin291, 06 november 2009 - 19:31:42

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen in 2010?

Lewis Hamilton
9 (39.1%)
Felipe Massa
4 (17.4%)
Fernando Alonso
5 (21.7%)
Jenson Button
0 (0%)
Sebastian Vettel
3 (13%)
Robert Kubica
0 (0%)
Mark Webber
0 (0%)
Rubens Barrichello
0 (0%)
Iemand anders...
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 18

RadioActiveMan

Citaat van: Burorri op 12 november 2009 - 10:54:03
Citaat van: Beco op 12 november 2009 - 07:29:44
Als je het brandstofverbruik met een simpele knop kan instellen, gaat dit natuurlijk ten koste van iets.

Ik snap niet helemaal hoe je het bedoelt.

Minder brandstof verbruiken gaat ten koste van de ronde tijden. Meer brandstof verbruik snellere ronden tijden.

Juist, je kan nooit even hard op het gas blijven staan en toch minder verbruiken. Het zou anders iets te simpel zijn lijkt me en het nut van zo''n knop schiet zijn doel dan helemaal voorbij.

Folkert

Citaat van: Beco op 12 november 2009 - 13:14:00
Citaat van: Burorri op 12 november 2009 - 10:54:03
Citaat van: Beco op 12 november 2009 - 07:29:44
Als je het brandstofverbruik met een simpele knop kan instellen, gaat dit natuurlijk ten koste van iets.

Ik snap niet helemaal hoe je het bedoelt.

Minder brandstof verbruiken gaat ten koste van de ronde tijden. Meer brandstof verbruik snellere ronden tijden.

Juist, je kan nooit even hard op het gas blijven staan en toch minder verbruiken. Het zou anders iets te simpel zijn lijkt me en het nut van zo''n knop schiet zijn doel dan helemaal voorbij.
Las net mijn bericht weer terug, was een deel perongeluk gewist denk ik toen ik verstuurde. Bedoelde inderdaad al dat een hoger verbruik snellere ronden geeft en een minder verbruik langzamere ronde tijden.
Sorry voor de verwarring.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Citaat van: Burorri op 12 november 2009 - 13:19:51
Citaat van: Beco op 12 november 2009 - 13:14:00
Citaat van: Burorri op 12 november 2009 - 10:54:03
Citaat van: Beco op 12 november 2009 - 07:29:44
Als je het brandstofverbruik met een simpele knop kan instellen, gaat dit natuurlijk ten koste van iets.

Ik snap niet helemaal hoe je het bedoelt.

Minder brandstof verbruiken gaat ten koste van de ronde tijden. Meer brandstof verbruik snellere ronden tijden.

Juist, je kan nooit even hard op het gas blijven staan en toch minder verbruiken. Het zou anders iets te simpel zijn lijkt me en het nut van zo''n knop schiet zijn doel dan helemaal voorbij.
Las net mijn bericht weer terug, was een deel perongeluk gewist denk ik toen ik verstuurde. Bedoelde inderdaad al dat een hoger verbruik snellere ronden geeft en een minder verbruik langzamere ronde tijden.
Sorry voor de verwarring.

Geen probleem  ;)

Jasper

Citaat van: Beco op 12 november 2009 - 13:14:00
Citaat van: Burorri op 12 november 2009 - 10:54:03
Citaat van: Beco op 12 november 2009 - 07:29:44
Als je het brandstofverbruik met een simpele knop kan instellen, gaat dit natuurlijk ten koste van iets.

Ik snap niet helemaal hoe je het bedoelt.

Minder brandstof verbruiken gaat ten koste van de ronde tijden. Meer brandstof verbruik snellere ronden tijden.

Juist, je kan nooit even hard op het gas blijven staan en toch minder verbruiken. Het zou anders iets te simpel zijn lijkt me en het nut van zo''n knop schiet zijn doel dan helemaal voorbij.

Ze stellen het brandstofmengsel in. Je kiest met een knop op het stuur hoeveel benzine je inspuit voor elke ontbranding. Hoe meer benzine, hoe sterker de ontbranding dus hoe meer vermogen je uit de motor haalt. Dat doen ze nu ook al, wanneer ze denken dat ze net nog een ronde langer door kunnen rijden als ze iets zuiniger rijden.

Uiteraard is het zo dat als je het mengsel iets minder rijk maakt, dat de prestaties van de auto dan wat achteruit gaan. Je hebt minder snelle acceleratie dus vaak kom je net iets trager bij een bocht, dus zullen de rempunten ook iets verder liggen.

Dus dat is inderdaad een uitdaging voor de coureur. :) Er moet nog wel de kanttekening worden gemaakt dat ze in de F1 normaal zó veel brandstof inspuiten, dat enige extra brandstof niet zo efficiënt meer is. Dus met een relatief lage toegift in rondetijden, kan een relatief grote brandstofbesparing verwezenlijkt worden. Maar dit is natuurlijk op elk circuit anders en vormt ook een extra uitdaging op het vlak van race-strategie.

Ik vind de verandering daarom wel interessant. :)

F_A_Diaz

Je hoort teams ook vaak aan coureurs doorgeven: "Mix 2, mix 2....please confirm" ect.

Dat is ook de afweging die aan de hand van het raceverloop bepaald word. Als een coureur bijvoorbeeld vast zit achter een coureur maar net niet snel genoeg is om in te halen zal hij ook brandstof gaan sparen zodat hij net 1 of 2 ronden langer door kan rijden en zo misschien via de pits de auto voor hem kan inhalen. Of wanneer hij toch al langer door kan rijden, die laatste twee ronden de auto "helemaal open" kan gooien. Schumacher is daar een mooi voorbeeld van, zie bijvoorbeeld Nurburgring 2006 met Alonso, dat was echt machtig om te zien. Dat zie je echt dat zo'n auto en coureur maximaal rijden. Deed denken aan kwalificaties van de jaren negentig. Als ik het goed heb ging hij toen in 6 ronden ineens van een achterstand van 2 seconden naar een voorsprong van 5 seconden.  8)
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 13 november 2009 - 09:31:49
Je hoort teams ook vaak aan coureurs doorgeven: "Mix 2, mix 2....please confirm" ect.

Dat is ook de afweging die aan de hand van het raceverloop bepaald word. Als een coureur bijvoorbeeld vast zit achter een coureur maar net niet snel genoeg is om in te halen zal hij ook brandstof gaan sparen zodat hij net 1 of 2 ronden langer door kan rijden en zo misschien via de pits de auto voor hem kan inhalen. Of wanneer hij toch al langer door kan rijden, die laatste twee ronden de auto "helemaal open" kan gooien. Schumacher is daar een mooi voorbeeld van, zie bijvoorbeeld Nurburgring 2006 met Alonso, dat was echt machtig om te zien. Dat zie je echt dat zo'n auto en coureur maximaal rijden. Deed denken aan kwalificaties van de jaren negentig. Als ik het goed heb ging hij toen in 6 ronden ineens van een achterstand van 2 seconden naar een voorsprong van 5 seconden.  8)
7 seconden pakken als je 6 ronden langer door kunt rijden is op zich niet heel bijzonder lijkt mij. Alonso zal na zn pitstop wel wat trager zijn geweest, misschien stond Schumacher wat korter stil, dan zit je zo aan 7 seconden.

F_A_Diaz

Blijkbaar toch wel want zo vaak zie je dat niet gebeuren. Gemiddeld bijna 1,2 seconden per ronde goedmaken. Die 1e paar ronden had Schumacher ook nog voor circa 5 ronden brandstof aan boord. Dat houdt dus in dat hij in die laatste rondes ongeveer wel 2 seconden heeft goedgemaakt per ronde op oude banden. Dat zie je nog zelden hoor met gelijkwaardige auto's.
Ik heb het niet meer gezien sinds die keer.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 13 november 2009 - 12:10:48
Blijkbaar toch wel want zo vaak zie je dat niet gebeuren. Gemiddeld bijna 1,2 seconden per ronde goedmaken. Die 1e paar ronden had Schumacher ook nog voor circa 5 ronden brandstof aan boord. Dat houdt dus in dat hij in die laatste rondes ongeveer wel 2 seconden heeft goedgemaakt per ronde op oude banden. Dat zie je nog zelden hoor met gelijkwaardige auto's.
Ik heb het niet meer gezien sinds die keer.
Ik zie het toch nog redelijk vaak gebeuren hoor. Webber bij zijn laatste overwinning volgens mij nog en Trulli in Japan nog(als ik me goed herinner stopte hij later, maar dat weet ik niet zeker.) Alonso heeft dat in 2005 ook zeker paar keer geflikt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Hawthorn2

Citaat van: FerrariMan op 08 november 2009 - 15:57:00
Felipe Massa.

Zeg dat ik het gezegd heb.
Felipe heeft héél goede kaarten in handen, denk ik.

janke

#39
Citaat van: Hawthorn2 op 04 december 2009 - 17:38:46
Citaat van: FerrariMan op 08 november 2009 - 15:57:00
Felipe Massa.

Zeg dat ik het gezegd heb.
Felipe heeft héél goede kaarten in handen, denk ik.

Mag ik van u weten welke goede kaarten hij in handen heeft??

Als de Mercedes top is: Rosberg. Was met een middelmatige Williams best snel. Een topauto moet hem naar het hoogste podium brengen. Maarja, ik moet wel eerlijk zijn. Dit is meer uit gevoel dan realisme. Maar ik vraag me serieus af wat Barrichello in deze lijst doet. Sorry, maar dat is mijn mening.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: Hawthorn2 op 04 december 2009 - 17:38:46
Citaat van: FerrariMan op 08 november 2009 - 15:57:00
Felipe Massa.

Zeg dat ik het gezegd heb.
Felipe heeft héél goede kaarten in handen, denk ik.
Word moeilijk en belangrijk jaar. Moet het tegen Alonso op nemen in het zelfde team. Ben benieuwd naar zijn herstel, kijken of hij zonder al te veel problemen een race kan uitrijden. Hij is een titel kandidaat, maar weet niet of hij het gaat redden.

@Janke: Helemaal gelijk in. Als de Williams top is, dan wel. Weet niet wie van de 2 beter is: Rubens of Hilkenberg.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Dat Massa zonder al teveel problemen een race uit kan rijden ben ik niet bang voor, die staat super gemotiveerd op de grid. Ben geen Massa en Alonso fan, maar hoop dat Alonso net zo de boot ingaat als tegen Hamilton. Hamilton ging tot het randje, en Massa doet dat ook. Zit nu eenmaal in Massa's karakter. Vind ik prima. Hiermee zeg ik niet dat Alonso een slecht coureur is, zeker niet. Maar is het niet eens tijd dat Massa een keer wereldkampioen wordt?? Kan dan nu wel het liefertje van Ferrari zijn, maar volgens mij hebben die ook grenzen.
Some things are too important to be left in the past.

sloggerke

Ik zie Massa echt wel zijn tanden stuk bijten op Alonso...
De jongen lijkt nu al zo zenuwachtig.

En wereldkampioen?

Een zware gok:
Kubica, in een Mercedes!!

"Het kan verkeren" zei Bredero.

robbert

ik vind het nog moeilijk om nu al een voorspelling te doen. We hebben alleen nog maar de young drivers zien testen