Wie wordt wereldkampioen in 2010?

Gestart door edwin291, 06 november 2009 - 19:31:42

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen in 2010?

Lewis Hamilton
9 (39.1%)
Felipe Massa
4 (17.4%)
Fernando Alonso
5 (21.7%)
Jenson Button
0 (0%)
Sebastian Vettel
3 (13%)
Robert Kubica
0 (0%)
Mark Webber
0 (0%)
Rubens Barrichello
0 (0%)
Iemand anders...
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 18

_Makke_

Tja, ik heb maar op Hamilton gestemd, omdat ik hoop dat het volgend jaar McLaren-time is. Normaal gezien zullen Hamilton, Alonso, Massa vechten voor de titel. Van McLaren en Ferrari mag een antwoord verwacht worden op het ondermaatse 2009. Voor de rest is het afwachten wat voor wagen Brawn en Red Bull op het circuit krijgen.

Niels_

Felipe Massa.

Maar laten we afwachten tot Melbourne, wie die race won werd de laatste jaren telkens wereldkampioen... :P

Folkert

Denk dat het een Ferrari, Mclaren, RBR gevecht word. Brawn zal er niet bij zitten denk ik. Denk dat het tussen Hamilton, Kimi(als die bij Mclaren gaat rijden dan) en Alonso zal gaan.
Ik kies Hamilton.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Scuderia91 op 09 november 2009 - 01:46:20
Felipe Massa.

Maar laten we afwachten tot Melbourne, wie die race won werd de laatste jaren telkens wereldkampioen... :P

Ook vrij logisch want dat is degene die van begin af aan een goede auto heeft.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 09 november 2009 - 14:54:49
Citaat van: Scuderia91 op 09 november 2009 - 01:46:20
Felipe Massa.

Maar laten we afwachten tot Melbourne, wie die race won werd de laatste jaren telkens wereldkampioen... :P

Ook vrij logisch want dat is degene die van begin af aan een goede auto heeft.

Ene kant logisch, andere kant ook toeval. Elke auto rijd anders op een ander circuit en iemands team genoot heeft ook die goede auto. En omdat iemand niet wint, wilt niet zeggen dat hij of de auto niet goed is. Denk dat het echt allemaal toevallig is.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

ik heb mijn twijfels of Ferrari sterk zal zijn met die nieuwe regels (tankverbod)
en Italianen als teamleiding.Normaal is dit geen sterke combinatie maar ze zijn wel heel
vroeg begonnen met de 2010 bolide dus het kan alle kanten uit.

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 09 november 2009 - 15:08:47
Citaat van: F_A_Diaz op 09 november 2009 - 14:54:49
Citaat van: Scuderia91 op 09 november 2009 - 01:46:20
Felipe Massa.

Maar laten we afwachten tot Melbourne, wie die race won werd de laatste jaren telkens wereldkampioen... :P

Ook vrij logisch want dat is degene die van begin af aan een goede auto heeft.

Ene kant logisch, andere kant ook toeval.  

Waarom toeval? Als je de 1e race wint heb je direct bij de start van het seizoen een goede auto, daarom win je ook. Dus is de kans ook vrij groot dat je wereldkampioen wordt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

FerrariMan

Citaat van: F_A_Diaz op 10 november 2009 - 11:14:21
Citaat van: Burorri op 09 november 2009 - 15:08:47
Citaat van: F_A_Diaz op 09 november 2009 - 14:54:49
Citaat van: Scuderia91 op 09 november 2009 - 01:46:20
Felipe Massa.

Maar laten we afwachten tot Melbourne, wie die race won werd de laatste jaren telkens wereldkampioen... :P

Ook vrij logisch want dat is degene die van begin af aan een goede auto heeft.

Ene kant logisch, andere kant ook toeval.  

Waarom toeval? Als je de 1e race wint heb je direct bij de start van het seizoen een goede auto, daarom win je ook. Dus is de kans ook vrij groot dat je wereldkampioen wordt.
Iemand met een slechte wagen tijdens de eerste GP heeft ook grote kans om de titel te winnen. Dat is in het verleden ook al regelmatig bewezen.

Folkert

#23
Citaat van: F_A_Diaz op 10 november 2009 - 11:14:21
Citaat van: Burorri op 09 november 2009 - 15:08:47
Citaat van: F_A_Diaz op 09 november 2009 - 14:54:49
Citaat van: Scuderia91 op 09 november 2009 - 01:46:20
Felipe Massa.

Maar laten we afwachten tot Melbourne, wie die race won werd de laatste jaren telkens wereldkampioen... :P

Ook vrij logisch want dat is degene die van begin af aan een goede auto heeft.

Ene kant logisch, andere kant ook toeval.  

Waarom toeval? Als je de 1e race wint heb je direct bij de start van het seizoen een goede auto, daarom win je ook. Dus is de kans ook vrij groot dat je wereldkampioen wordt.
Er zijn meer factoren dan een goede/slechte auto hebben, om een race niet te winnen. Dus kans is inderdaad vrij groot ja. Dat wil ik ook niet ontkennen. Als je 2de word op 1 seconde is je auto niet slechter dan de auto voor je. En ja wat er de rest van het seizoen gebeurd is onbekend en kan meerdere reden hebben waarom iemand wel of niet WK word.


Denk dat de openingsrace winnen echt niks zegt. Statischtisch misschien wel, maar er zijn genoeg jaren waar het tot het einde van de race spannend was. En Dominante jaren zijn eigenlijk niet eerlijk, als er maar 1 goede coureur is. Zoals in de jaren van Schumacher bv. Dan wint natuurlijk de beste auto met Schumacher.


Volgend jaar verwacht ik wel weer mooi jaar eigenlijk. Heb nu wat races uit de jaren 80 gezien, waar bijtanken ook verboden was, en daar zag je ook grote verschillen gedurende de hele race. Coureurs die eerst benzine besparen om vervolgens een grote eindsprint te rijden of andersom. Denk dat Mclaren volgend jaar echt goed gaat doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Hoe doe je dat eigenlijk benzine sparen als rijder zonder dat je
inneens 5 seconden trager ben dan de concurrentie?Gewoon vroeger
remmen of iets minder volgas op rechte stukken?Niet simpel en je moet
dat ritme enkele ronden zien vast te houden of anders heeft het geen effect!

Folkert

Citaat van: flupke3 op 11 november 2009 - 12:09:15
Hoe doe je dat eigenlijk benzine sparen als rijder zonder dat je
inneens 5 seconden trager ben dan de concurrentie?Gewoon vroeger
remmen of iets minder volgas op rechte stukken?Niet simpel en je moet
dat ritme enkele ronden zien vast te houden of anders heeft het geen effect!
Als ik het goed begrijp kon je die jaren verschillende brandstof verbruik instellen met een knop op het stuur.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Als je het brandstofverbruik met een simpele knop kan instellen, gaat dit natuurlijk ten koste van iets.

Folkert

Citaat van: Beco op 12 november 2009 - 07:29:44
Als je het brandstofverbruik met een simpele knop kan instellen, gaat dit natuurlijk ten koste van iets.

Ik snap niet helemaal hoe je het bedoelt.

Minder brandstof verbruiken gaat ten koste van de ronde tijden. Meer brandstof verbruik snellere ronden tijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

kx22

Citaat van: F_A_Diaz op 10 november 2009 - 11:14:21
Citaat van: Burorri op 09 november 2009 - 15:08:47
Citaat van: F_A_Diaz op 09 november 2009 - 14:54:49
Citaat van: Scuderia91 op 09 november 2009 - 01:46:20
Felipe Massa.

Maar laten we afwachten tot Melbourne, wie die race won werd de laatste jaren telkens wereldkampioen... :P

Ook vrij logisch want dat is degene die van begin af aan een goede auto heeft.

Ene kant logisch, andere kant ook toeval.  

Waarom toeval? Als je de 1e race wint heb je direct bij de start van het seizoen een goede auto, daarom win je ook. Dus is de kans ook vrij groot dat je wereldkampioen wordt.

Heb jij wel de races van de afgelopen 3 jaar gekeken?
2007. Raikonen won de eerste race, maar de wedstrijden daarop was de Mclaren superieur. Door kinderachtig gedrag van Alonso werd McLaren helaas niet kampioen.
2008. Hamilton wint Melbourne, wordt kampioen, terecht. De Ferrari was niet slechter en had meer kans om kampioen te worden, helaas maken ze teveel fouten in de pits.

Dus logisch? als je 1 jaar Formule 1 kijkt is het zeer logisch ja....

campos

en de 1e race is komend jaar geen eens in AustraliĆ«  ;) eerste race is uiteraard een indicatie van de verhoudingen, maar dr zijn niet voor niks nog 16 of 17 races daarna. Dat de laatste jaren de winnaar van de 1e race ook kampioen werd is idd een feit, maar alle jaren was het kampioenschap enorm spannend en had het kwartje net zo goed de andere kant op kunnen vallen. Toeval kun je t misschien niet noemen, maar je moet niet vergeten dat voor t zelfde geld de winnaar van de 1e race de afgelopen jaren geen kampioen was geworden.