Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Enzo op 14 september 2009 - 19:38:56
Het zal nog wel een paar keer over en weer gaan bij deze kwestie.

Dit verhaal heeft voor mij twee kanten, aan de ene kant vind ik Piquet Jr. z'n bewering ongeloofwaardig omdat het zo'n extreme is.
Aan de andere kant verzin je iets dergelijks niet, dat doe je gewoon niet....(hoewel Piguet Sr. een valse is.....)

Op de 21ste zal alles duidelijk worden.... ::)



Zelf weet ik niks eigenlijk van Piquet senior behalve dan dat hij wk is geweest. Maar hoorde wel vaker dat hij wat jaloers type was en dan vaak in het rond ging schreeuwen. Ik heb eigenlijk  echt geen idee of het nou waar is allemaal of niet. Het klinkt zoooo bizar, dat het niet te verzinnen is, maar tegelijkertijd niet waar kan zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Tim C

Nu al duidelijk dat Piquet nooit nog in de F1 aan de slag zal gaan. Dat heeft na de afgelopen weken totaal niks met z'n prestaties te maken...

Enzo

Denk ook niet dat we hem nog terug zien in de F1, hij heeft nu een smet.

En eigenlijk nu ik er zo verder over na denk, vind ik het sowieso verachtelijk wat Piquet Jr. heeft gedaan, ongeacht waar de waarheid ligt.
Of hij heeft wegens egoistische redenen, een race en (in mindere mate) een seizoen vervalst....(gevaarlijk)
Of hij heeft een psychose en uit wraak liegt hij de boel bij elkaar....(ziek)

_Makke_

Citaat van: Enzo op 14 september 2009 - 20:03:25
En eigenlijk nu ik er zo verder over na denk, vind ik het sowieso verachtelijk wat Piquet Jr. heeft gedaan, ongeacht waar de waarheid ligt.
Of hij heeft wegens egoistische redenen, een race en (in mindere mate) een seizoen vervalst....(gevaarlijk)

Que? En hoe zit dat dan met Renault? Is dat dan niet verachtelijk ( om even uw woorden te gebruiken)?

ALS het allemaal al waar blijkt te zijn is Renault de grote schuldige in het hele verhaal. Ik kan Piquet wel begrijpen, al vindt ik dat ook hij een straf moet krijgen. Zijn toekomst hing aan een zijden draadje, als hij dacht zijn F1-carrière te kunnen verlengen lijkt zijn manoeuvre mij wel logisch. Het is niet dat hij zijn leven daar riskeerde, de wagens zijn dezer dagen zéér veilig.

RadioActiveMan

Voor we de hele Renault groep gaan beschuldigen zullen we eerst afwachten of het waar en wie er vanaf wist en wie niet. Net zoals in alle andere gevallen kan je moeilijk 200 arbeiders en bedienden straffen omwille van 4 uilskuikens.

Forza F1

Hij riskeerde anders wel het leven van de marshalls en dat van andere coureurs. Zoiets doe je gewoon niet!

En Alonso ... we weten al van bij spie-gate dat hij niet vies is van zaken buitenom de regels te doen... ik vraag me af hoe ze hem gaan straffen (en of ze hem wel gaan straffen...)

_Makke_

Citaat van: Forza Ferrari op 14 september 2009 - 20:37:59
Hij riskeerde anders wel het leven van de marshalls en dat van andere coureurs. Zoiets doe je gewoon niet!

En Alonso ... we weten al van bij spie-gate dat hij niet vies is van zaken buitenom de regels te doen... ik vraag me af hoe ze hem gaan straffen (en of ze hem wel gaan straffen...)

Het risico voor de marchalls leek me miniem, al kan ik me die crash niet meer voor de volle 100% herinneren. Het was in elk geval geen doodsmak. Als Alonso op de hoogte was dan zal hij die zege wel verliezen dunkt me. Volgens mij gaat zijn straf dan ook enkel effect hebben op 2008.

RadioActiveMan

Waar komt dat nu weer vandaan? Belachelijke en ontrechte opmerking.
Wat heeft Alonso met de spionage van McLaren te maken buiten het feit dat hij een Mclaren stuur in zijn handen had? Voor zover ik weet is geen van beide coureurs bestraft in die zaak en gaan ze dus vrijuit.

Folkert

Citaat van: Beco op 14 september 2009 - 20:37:39
Voor we de hele Renault groep gaan beschuldigen zullen we eerst afwachten of het waar en wie er vanaf wist en wie niet. Net zoals in alle andere gevallen kan je moeilijk 200 arbeiders en bedienden straffen omwille van 4 uilskuikens.
Precies, anders krijgen we weer mclaren verhalen: mensen al gaan beschuldigen voor er daadwerkelijk iets uit gekomen is.
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

Citaat van: Beco op 14 september 2009 - 20:46:22
Waar komt dat nu weer vandaan? Belachelijke en ontrechte opmerking.
Wat heeft Alonso met de spionage van McLaren te maken buiten het feit dat hij een Mclaren stuur in zijn handen had? Voor zover ik weet is geen van beide coureurs bestraft in die zaak en gaan ze dus vrijuit.

Uit het e-mail verkeer tussen Alonso en De La Rosa is gebleken dat Alonso vroeg naar de testresultaten van "de rode auto". Van specificaties tot instellingen e.d. De coureurs zijn toen niet bestraft geweest omdat ze alles netjes aan de FIA gegeven hebben.

Alle details van die e-mails werden echter opgenomen in het verslag van de hoorzitting, wat nadien uitgelekt werd naar de pers, vandaar.

_Makke_

Citaat van: Beco op 14 september 2009 - 20:46:22
Voor zover ik weet is geen van beide coureurs bestraft in die zaak en gaan ze dus vrijuit.

Ik kan me vergissen maar hebben de (test)piloten toen geen immuniteit gekregen in ruil voor volledige bekentenissen?

Forza F1

Citaat van: Makke op 14 september 2009 - 20:53:14
Citaat van: Beco op 14 september 2009 - 20:46:22
Voor zover ik weet is geen van beide coureurs bestraft in die zaak en gaan ze dus vrijuit.

Ik kan me vergissen maar hebben de (test)piloten toen geen immuniteit gekregen in ruil voor volledige bekentenissen?

Precies.

RadioActiveMan

Even opgezocht en helemaal gemist blijkbaar. My bad, and i stand corrected.  ;)

Enzo

Citaat van: Makke op 14 september 2009 - 20:33:22
Citaat van: Enzo op 14 september 2009 - 20:03:25
En eigenlijk nu ik er zo verder over na denk, vind ik het sowieso verachtelijk wat Piquet Jr. heeft gedaan, ongeacht waar de waarheid ligt.
Of hij heeft wegens egoistische redenen, een race en (in mindere mate) een seizoen vervalst....(gevaarlijk)

Que? En hoe zit dat dan met Renault? Is dat dan niet verachtelijk ( om even uw woorden te gebruiken)?

ALS het allemaal al waar blijkt te zijn is Renault de grote schuldige in het hele verhaal. Ik kan Piquet wel begrijpen, al vindt ik dat ook hij een straf moet krijgen. Zijn toekomst hing aan een zijden draadje, als hij dacht zijn F1-carrière te kunnen verlengen lijkt zijn manoeuvre mij wel logisch. Het is niet dat hij zijn leven daar riskeerde, de wagens zijn dezer dagen zéér veilig.

Renault? Had het niet over Renault? Maar nu je het vraagt, als Renault schuldig is dan vind ik dat ook verachtelijk...(en zeg maar 'je', anders voel ik me zo oud.. ;))

Je zegt dat je piquet wel kan begrijpen?? Je F1 carriere op een dergelijke manier proberen te verlengen, heeft helemaal niks met de sport te maken en veranderd hem in een lachertje, zou dus ook verachtelijk zijn.....niet dan?  Daarnaast zit een ongeluk in een klein hoekje (denk aan: Surtees of Massa), misschien dat hij zelf wel veilig zat in zijn cockpit, maar de andere reden gewoon in volle vaart voorbij.
Is wel degelijk gevaarlijk!

Om er zeker van te zijn dat we het over hetzelfde hebben:

janke

Als Briatore en Symonds dit achter de rug om van Renault bedacht hebben, dan kun je hier het Renault team niet op aanspreken. Zou te gek voor woorden zijn. Als dit allemaal zo is dan zal Ferrari wel even wachten met Kimi eruit te schoppen. Als ze dat al van plan waren. Verder zal Santander zich ook wel even achter de oren krabben over de sponsoring van Alonso. Enz. Piquet sr. was altijd al een buitenbeentje in de F1. Wispelturig iemand. Maar een groot kampioen. Dat zeker. Ben benieuwd wat hier allemaal uitkomt.
Some things are too important to be left in the past.