Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

Wizard

#45
Citaat van: Tim op 04 september 2009 - 13:14:34
Wizard, één post kan ook, je moet er geen vier vijf na elkaar posten...

Kan ook, alleen staan er dan vier/vijf quotes in een post, wat je ook niet goed vindt omdat het onoverzichtelijk gevonden wordt.
Nu plaats je zelf 5 quotes in één post, waar eerder kritiek op was. Tja, vandaag dit, morgen dat. Geen touw aan vast te knopen.

Mijn tip: Zolang het inhoudelijk is, laat mensen posten hoe ze willen of wees heel duidelijk.

Hier kan ik niks mee.

Citaat van: Enzo op 04 september 2009 - 14:19:11
Schijnt trouwens dat Massa het ongeluk ook verdacht vond, hij is na afloop van de race naar Flavio gegaan om verhaal te halen en zijn argwaan te uiten.
Op 21 September zal er waarschijnlijk een hoorzitting van het WMSC zijn........dan weten we waarschijnlijk meer.

Mwa, ik zie het als een storm in een glas water.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 05 september 2009 - 01:51:00
Citaat van: Tim op 04 september 2009 - 13:14:34
Wizard, één post kan ook, je moet er geen vier vijf na elkaar posten...

Kan ook, alleen staan er dan vier/vijf quotes in een post, wat je ook niet goed vindt omdat het onoverzichtelijk gevonden wordt.
Nu plaats je zelf 5 quotes in één post, waar eerder kritiek op was. Tja, vandaag dit, morgen dat. Geen touw aan vast te knopen.
Het verschil is dat je toen 1 post in 10 stukjes knipte en dan op elke zin apart reageerde, dat is helemaal anders dan op 5 verschillende posts reageren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Wizard, ik meen het. Zet geen twee, drie, vier of vijf posts als ze in één post kunnen.

F_A_Diaz

Citaat van: flupke3 op 04 september 2009 - 22:39:42
Zolang er geen bewijzen zijn moet je er vanuit gaan dat het geen opzet was.
Maar het blijft vreemd dat een topteam Alonso laat vertrekken met heel weinig
benzine op plaats 15.Waren ze aan het gokken op een een hele goeie inhaalrace
in het eerste gedeelte van de race want hoe kan je dit verklaren of zou het dan toch
kloppen...


Ze kunnen ook gewoon gegokt hebben op een SC. In dat soort races zie je vaak dat mensen met een afwijkende strategie of achteraan eindigen of winnen. Je moet dan 'out of sync' zijn zoals ze dat in Amerika noemen. Aangezien ze van P15 vertrokken had ie weinig te verliezen.
Maar goed, opvallend is het wel.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

meatball

Ach kan je het een team eigenlijk kwalijk nemen dat ze gebruik maken van het enige talent dat Piquet heeft en hem op bevel eens een muurtje laten meepikken  ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Forza F1

Citaat van: F_A_Diaz op 07 september 2009 - 10:39:50
Ze kunnen ook gewoon gegokt hebben op een SC. In dat soort races zie je vaak dat mensen met een afwijkende strategie of achteraan eindigen of winnen. Je moet dan 'out of sync' zijn zoals ze dat in Amerika noemen. Aangezien ze van P15 vertrokken had ie weinig te verliezen.
Maar goed, opvallend is het wel.

Weinig te verliezen, of alles te winnen? 't Is maar hoe je't bekijkt  ;)
Ben benieuwd naar die hoorzitting... Stom dat het pas op 21 september is.

Citaat van: meatball op 07 september 2009 - 20:27:45
Ach kan je het een team eigenlijk kwalijk nemen dat ze gebruik maken van het enige talent dat Piquet heeft en hem op bevel eens een muurtje laten meepikken  ;)

;D
Gelijk heb je!  ;)

flupke3

En waarom pas op 21 september dat kan veel vlugger ::)
Ze zullen nu wel over alle nieuwe ellementen beschikken zeker.

Folkert

http://www.youtube.com/watch?v=7ojfR3xS8FA&eurl=http://formule-1.hyves.nl/&feature=player_embedded#t=87
Een video over Piquet. Niet super grappig, maar op sommige momenten toch best om te lachen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo


Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


F_A_Diaz

Inderdaad, het schijnt al niet eens meer de vraag te zijn of het opzettelijk was maar meer of het in opdracht van Renault was.

CitaatFIA onderzoekt Renault-briefing in Singapore

Het onderzoek naar de crash van voormalig Renault-coureur Nelson Piquet tijdens de Grand Prix van Singapore in 2008 is zich aan het toespitsen op een vergadering die enkele uren voor de start van de race plaatsvond. Hierbij zouden Nelson Piquet, Flavio Briatore en Pat Symonds aanwezig zijn geweest. Zo bericht Autosport.

Het team van Renault wordt ervan verdacht een auto opzettelijk te hebben laten crashen tijdens de race in Singapore. Nelson Piquet zou zijn wagen in opdracht van het team tegen de muur hebben gereden, om zo een safety car-situatie te veroorzaken. Door de neutralisatie kon teamgenoot Fernando Alonso, die als vijftiende was gestart maar een zeer vroege pitstop had gegemaakt, aan de leiding komen en de race winnen. Volgens het Engelse blad Autosport staat een vergadering over de racestrategie op zondagochtend nu centraal in het onderzoek.

Tijdens deze vergadering zou Piquet zijn gevraagd om tijdens de dertiende of veertiende raceronde te crashen in bocht zeventien van het stratencircuit. Renault zou die plek hebben uitgekozen omdat daar geen kranen aanwezig zijn die de auto snel weg zouden kunnen takelen. Een crash in die bocht zou vrijwel zeker tot een neutralisatie leiden. Volgens het Italiaanse blad Autosprint zou de telemetrie van de auto de beweringen van Piquet ondersteunen. Uit de data zou blijken dat Piquet vlak voor het moment van de crash bleef accelereren bij het uitkomen van bocht zeventien, terwijl hij tijdens alle andere ronden op die plek even kort van het gas ging.

Op 21 september moet Renault zich bij het World Motor Sport Council van de FIA verantwoorden. Tot die tijd weigert Renault commentaar te geven.

Bron: GPupdate.nl

Het verhaal begint wel steeds aannemelijker te worden moet ik zeggen. En als ze kunnen aantonen met telemetrie dat hij die bocht anders nam dan normaal, is dat wel een sterke aanwijzing. Het motief van Piquet (contractverlenging) is ook zeer aannemelijk.

Als dit allemaal bestraft gaat worden zie ik Renault stoppen met F1, aangezien Alonso ook al hoogstwaarschijnlijk vertrekt. Maar ja goed, als Renault dit soort dingen doet is het misschien ook maar beter dat ze oprotten. Dat je af en toe de grenzen van het toelaatbare opzoekt, dat kan ik begrijpen maar dit is wel heel extreem. Op zijn minst moet de hele management top eruit als dit waar is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

meatball

Als dit waar is,wat mij nog altijd onwaarschijnlijk lijkt,dan kunnen ze inderdaad beter de f1 verlaten.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

sloggerke

Die Piquets zijn belachelijke karakters!
Wat hopen ze er nu nog mee te bereiken? Natrappen omdat zoonlief er niets van bakte?
Als Renault een straf krijgt dient deze zeker voor Piquet te gelden! Hij heeft het (bijna) even lang verzwegen en was zelfs de uitvoerder ervan.
Ik hoop dat sujet dat zo goed kan crashen nooit nog in een F1-wagen te zien.
Hij is even belachelijk als vader Nelson, die destijds van Senna begon te zeggen dat het een homo was omdat hij hem niet langer op het circuit kon verslaan.

F_A_Diaz

Citaat van: meatball op 10 september 2009 - 17:10:57
Als dit waar is,wat mij nog altijd onwaarschijnlijk lijkt,dan kunnen ze inderdaad beter de f1 verlaten.

Nu ja, wat is er nog zo onwaarschijnlijk aan het verhaal dan? Het is een heel plausibel verhaal met blijkbaar sterke aanwijzingen.

Ik zeg niet dat het bewezen maar je kunt toch niet zeggen dat dit een onduidelijk verhaal is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."