Silly Season!!

Gestart door Enzo, 03 juli 2009 - 03:14:30

« vorige - volgende »

Jasper


Folkert

Citaat van: bruintje op 04 oktober 2009 - 18:12:29
Renault zal deze week Kubica aankondigen als eerste piloot. De pool geeft al zeker getekend. Denk niet echt dat Toyota echt in de running was voor een zitje. De Japanners moeten namelijk nog altijd officieel verklaren dat ze verdergaan in de F1. Piloten gaan dat risico niet nemen om de tekenen voor een team die hun deelname nog niet bevestigd heeft.
Toyota was vorige week en vandaag wel goed op dreef. Ik hoop dat de jongste resultaten voldoende zijn om de grote bonzen te overtuigen.

Williams gaat zeker niet door met Toyota motoren maar kiest voor Renault motoren. Dat is vrijwel ook een uitgemaakte zaak.
Williams wil trouwens geen toestemming geven aan het 14de team (Quadback) om te starten. Is wel te verstaan hoor. Dat zijn weer potentiele sponsoren die opnieuw verdeelt moeten worden onder meerdere teams. Maak de vijver aan teams nu ook weer niet te groot zodat de zoektocht naar sponsoren nog redelijk doenbaar blijft.

Puike race van Vettel. Toekomstig wereldkampioen. Jammer van de betrouwbaarheid van die motor. Button wordt toch wereldkampioen.
Vettel zal nog zeker een negende motor moeten inzetten. Jammer maar dat zijn de regels.
Teams daarentegen kunnen de rijders wel mededelen dat ze door gaan, zonder dat het officieel is aangegeven. :)
Trotse vader van Rosalie(L)

waard500

Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

scho0634

Volgens de Twitter van Noble wordt dat vandaag om 10 uur bekend gemaakt. Ben benieuwd of hij gelijk heeft :).

Tim C

#229
Toch geweldig he, die twitter?

Nog in mijn F1 lijstje

@The_Real_JB, @NobleF1, @bbcf1, @andrewbensonf1, @f1pits, @JRobertsF1, @grandprixcom, @joesaward, @suttonimages

Enzo

Kimi Raikonnen naar Red Bull??

CitaatToen bekend werd dat Fernando Alonso al in 2010 neer Ferrari gaat was dat het begin van een slag in de rijders markt. Alles in nu in beweging en de speculaties zijn niet van de lucht op het ogenblik. Gisteren werd er gewacht op de aankondiging van Robert Kubica bij Renault maar tot op heden is er nog geen nieuws hieromtrent, als het goed is komt vandaag wel de aankondiging.

Maar het nieuwste gerucht is dat Kimi Raikonen wel eens naar Red Bull zou kunnen gaan, Mark Webber heeft onlangs nog een contract getekend wat hem ook in 2010 aan Red Bull verbind. Echter weten we dat contracten in de Formule1 niet veel zeggen, kijkende op het contract wat Kimi nog had met Ferrari voor 2010. Ook de uitspraak van de manager van Räikkönen geven voer tot speculaties. "We zijn met meerdere teams aan het onderhandelen, en daar zitten ook teams bij die eigenlijk geen vacature open hebben staan op dit moment".

Een ander gerucht wat sterk naar boven komt drijven is dat Renault aan het zoeken is voor een tweede rijder die volgend jaar naast Kubica in de Renault zal rijden. Gosjean zou dan aan de kant gezet worden, het team is niet blij met Grosjean die door Briatore in de auto is gezet om Piquet te vervangen maar weinig tot geen potten kan breken. Het zou zomaar kunnen gebeuren dat Nick Heidfeld weer een team gaan vormen met Kubica, maar dan bij Renault.

Echter zou het ook zomaar kunnen gebeuren dat Renault gaat wachten tot Januari met het bekend maken van de tweede rijder voor het team, en daar gaat Heidfeld vast niet op zitten wachten. Er zijn nog twee mannen in de race voor het tweede Reanult zitje, dat zijn Timo Glock en Adrian Sutil. Het team van Williams zal volgend jaar met een complete nieuwe rijders bezetting aan de start verschijnen, dat worden waarschijnlijk de ervaren Braziliaan Barrichello en nieuwkomer Nico Hulkenberg.
Bron: f1totaal.com

Enzo

Trulli, Salo en Piquet gaan het waarschijnlijk opnemen tegen Montoya in de Nascar series.
Eind November zullen ze gaan testen op Homestead-Miami Speedway in Florida.
Hiermee komt een eind aan hun F1 carriere...

scho0634

Waar heb je dat vandaan?

Want Trulli meldde onlangs nog dat hij er zeker van is in F1 te blijven.

Enzo

Google maar eens "Trulli test Nascar" zowat elke f1 site heeft dit bericht geplaatst.

scho0634

Dan lees ik precies dat: dat Trulli gaat testen.

Er staat niets over een vrijwel zekere overstap, zoals jij zegt.

scho0634

Overigens is Kubica nu echt naar Renault.

Enzo

Citaat van: 0634 op 07 oktober 2009 - 14:28:07
Dan lees ik precies dat: dat Trulli gaat testen.

Er staat niets over een vrijwel zekere overstap, zoals jij zegt.

Misschien had ik het dan wat meer moeten nuanceren, bedoelde dat ze gaan testen om de mogelijk te onderzoeken.

Enzo

Piquet: "Ik zal niet rusten totdat ik me in de Formule 1 bewezen heb"
Beter gaat hij flink aan de koffie, een leven zonder rust lijkt me zwaar.... :)

_Makke_

Ben eens benieuwd wat er nu allemaal te gebeuren staat. Misschien was dat die bom waar Noble het over had? Raikkonen naar Red Bull.

Geen Rosberg of Raikkonen bij McLaren dan. Dan vermoed ik dat ofwel Webber, Sutil of Senna plaatsnemen naast Hamilton. Aangezien Rosberg wel naar Brawn zal gaan. Dan zijn we ineens ook zeker van de eventuele buy-in van Mercedes in Brawn en het terugtrekken uit McLaren.

KVDracer

Citaat van: Makke op 07 oktober 2009 - 21:17:07
Ben eens benieuwd wat er nu allemaal te gebeuren staat. Misschien was dat die bom waar Noble het over had? Raikkonen naar Red Bull.

Geen Rosberg of Raikkonen bij McLaren dan. Dan vermoed ik dat ofwel Webber, Sutil of Senna plaatsnemen naast Hamilton. Aangezien Rosberg wel naar Brawn zal gaan. Dan zijn we ineens ook zeker van de eventuele buy-in van Mercedes in Brawn en het terugtrekken uit McLaren.

Ik denk niet dat Senna naar McLaren zal gaan. Ik denk dat hij eerder in een nieuw team zal debuteren. Als Raikkonen niet naar McLaren gaat dan zal het eerder Sutil zijn, vermits hij een goeie vriend is van Hamilton en Hamilton's pa ook al gezegd heeft dat Sutil de beste keus is naast Hamilton. En bij Williams zal het Webber zijn (indien hij toch op kant zou gezet worden door RedBull) of Kovalainen. Ik denk dat er nog heel wat te gebeuren staat op de rijdersmarkt.