Ecclestone steunt GP Rome

Gestart door Martin, 14 februari 2009 - 18:57:50

« vorige - volgende »

tune

Citaat van: campos op 09 maart 2010 - 12:47:40
Hoe meer hoe beter toch?? Rome lijkt me in 1e instantie zeker een aanwinst, hopelijk kunnen ze er iets moois van maken. F1 in Italie is altijd speciaal.
Vooral omdat de verplaatsing toch 2 keer niets is voor die teams. Geld hebben ze toch genoeg.

Of, a nee toch niet...

Ik ben is benieuwd...

Missch met die budget cap dat ze dan wat meer geld over hebben voor de reizen.
To finish first, first you need to finish

Ferrari 2010

Citaat van: Marc_Vl op 09 maart 2010 - 11:50:31
Het is een feit blijkbaar.
Bernie heeft gezegd of zou gezegd hebben dat Rome op de kalender staat voor 2013 en dat er dat jaar maar liefst 20races zullen zijn. De teams zouden dat geweldig vinden, volgens deze machtige dwerg.  Ik vrees ervoor.
Ik dacht de teams destijds met 19 races al kloegen, te weinig vrije tijd voor hun werknemers. Ik geloof niet dat de teams dat willen. Voor de sponsoren is het goed, meer races is meer publiciteit. Maar waarom meer races in van die kleine Europese landjes? Steek er dan 2 in de VS en eentje in Rusland. Wie heeft er baat bij 2 races in Italië en in Spanje?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

#47
Citaat van: tune op 09 maart 2010 - 12:57:42
Citaat van: campos op 09 maart 2010 - 12:47:40
Hoe meer hoe beter toch?? Rome lijkt me in 1e instantie zeker een aanwinst, hopelijk kunnen ze er iets moois van maken. F1 in Italie is altijd speciaal.
Vooral omdat de verplaatsing toch 2 keer niets is voor die teams. Geld hebben ze toch genoeg.

Of, a nee toch niet...

Ik ben is benieuwd...

Missch met die budget cap dat ze dan wat meer geld over hebben voor de reizen.
19 of 20, dat zal het verschil niet maken. Kunnen ze beter Australië en Montreal er uit mikken, want dat kost vele malen meer aan verplaatsing. Bovendien lijkt me dat er voor de teams ook extra  geld tegenover staat, al was het alleen al maar in de vorm van de extra punten.
Citaat van: Ferrari 2010 op 09 maart 2010 - 14:08:03
Citaat van: Marc_Vl op 09 maart 2010 - 11:50:31
Het is een feit blijkbaar.
Bernie heeft gezegd of zou gezegd hebben dat Rome op de kalender staat voor 2013 en dat er dat jaar maar liefst 20races zullen zijn. De teams zouden dat geweldig vinden, volgens deze machtige dwerg.  Ik vrees ervoor.
Ik dacht de teams destijds met 19 races al kloegen, te weinig vrije tijd voor hun werknemers. Ik geloof niet dat de teams dat willen. Voor de sponsoren is het goed, meer races is meer publiciteit. Maar waarom meer races in van die kleine Europese landjes? Steek er dan 2 in de VS en eentje in Rusland. Wie heeft er baat bij 2 races in Italië en in Spanje?
dr wordt niet meer getest en dr is een verplichte pauze van 4 weken geloof ik. Verder hebben die werknemers denk ik sowieso weinig te klagen.
Waarom races in kleine europese landjes?? volgens mij is Italië vele malen groter als bv België dat ook een eigen grand prix heeft. Verder leeft F1 natuurlijk veel meer in Italie als in bv USA of Rusland.

RadioActiveMan

Ik vind het positief dat er ook races bijkomen in Europa, maar vind het dan weer negatief dat er geen gerbuik gemaakt wordt van de reeds bestaande infrastructuur. Mooie circuits genoeg in Europa die liggen te verkommeren. Het geld is er op deze moment misschien niet, maar met een kleine inspaning kan veel gebeuren. Wat gaan we nu weer krijgen? Het kan mooi worden, maar het kan ook weer de zoveelste valse noot worden. Zijn de straten van Rome breder dan in Monaco? Of krijgen we zo'n geweldig slaapverwekkend spektakelstuk als in Valencia?
20 races zullen de teams uiteraard niet echt zien zitten. Hoe gaan ze die kalender in mekaar proppen? 19 vind ik er zelf al over en het maakt het voor mij allemaal net iets minder speciaal. Teveel races wordt de doodsteek voor velen volgens mij. Op financieel maar ook op menselijk vlak.

Laten we alvast genieten van hopenlijk nog 3 spannende seizoenen en in 2013 zullen we wel zien wie terecht vrees had of blij was

Folkert

Citaat van: Marc_Vl op 09 maart 2010 - 14:31:19
Ik vind het positief dat er ook races bijkomen in Europa, maar vind het dan weer negatief dat er geen gerbuik gemaakt wordt van de reeds bestaande infrastructuur. Mooie circuits genoeg in Europa die liggen te verkommeren. Het geld is er op deze moment misschien niet, maar met een kleine inspaning kan veel gebeuren. Wat gaan we nu weer krijgen? Het kan mooi worden, maar het kan ook weer de zoveelste valse noot worden. Zijn de straten van Rome breder dan in Monaco? Of krijgen we zo'n geweldig slaapverwekkend spektakelstuk als in Valencia?
20 races zullen de teams uiteraard niet echt zien zitten. Hoe gaan ze die kalender in mekaar proppen? 19 vind ik er zelf al over en het maakt het voor mij allemaal net iets minder speciaal. Teveel races wordt de doodsteek voor velen volgens mij. Op financieel maar ook op menselijk vlak.

Laten we alvast genieten van hopenlijk nog 3 spannende seizoenen en in 2013 zullen we wel zien wie terecht vrees had of blij was
Wat ik me net eigenlijk realiseer is dat ik afgelopen jaren eigenlijk zo snel mogelijk naar de laatste gp van het jaar wilde om de WK te weten. Dit omdat de meeste races toch wel erg saai waren in mijn ogen. Valentie was leuk om te kijken hoe auto's door straten heen karren, achter elkaar aan. Maar spannend was het allerminst.

En er zijn genoeg mooie omgevingen waar prima een race kan worden gehouden. Desnoods offer ik mijn tuin op en mag FIA er daar 1 bouwen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

Ik ben niet voor de GP van Rome... Ik ben niet zo te vinden voor die stratencircuits...

Rome als GP van Italië...NO WAY! Er gaat niks boven Monza!!
Rome als GP van Europa... ja, Valencia valt enorm tegen, maar waarom een slecht stratencircuit vervangen door een ander (slecht) stratencircuit ?

Ik zie liever een extra circuit verschijnen zoals Abu Dhabi, Yas Marina Circuit, prachtig gewoon.... en véél veiliger voor piloten, marshalls en toeschouwers. Lange uitloopstroken, enzovoort... Ik denk dat we het richting zo'n circuits moeten zoeken ipv nog meer stratencircuits erbij te steken. Iedereen houdt van Monaco, omdat het al jaren meedraait, maar laat ons eerlijk zijn:
- Het is een redelijk gevaarlijk circuit
- Het is een redelijk traag circuit
- Het is een SAAI circuit, zonder pitstops geraak je bijna je voorligger niet voorbij...

En wat de constructeurs betreft zou het beter zijn om terug wat Amerikaanse circuits erin te steken, ik vond de GP van Indianapolis altijd leuk om zien, maar er zijn uiteraard genoeg andere alternatieven!  :)