Silly Season!!

Gestart door Enzo, 03 juli 2009 - 03:14:30

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: KVDracer op 07 oktober 2009 - 21:22:34
Citaat van: Makke op 07 oktober 2009 - 21:17:07
Ben eens benieuwd wat er nu allemaal te gebeuren staat. Misschien was dat die bom waar Noble het over had? Raikkonen naar Red Bull.

Geen Rosberg of Raikkonen bij McLaren dan. Dan vermoed ik dat ofwel Webber, Sutil of Senna plaatsnemen naast Hamilton. Aangezien Rosberg wel naar Brawn zal gaan. Dan zijn we ineens ook zeker van de eventuele buy-in van Mercedes in Brawn en het terugtrekken uit McLaren.

Ik denk niet dat Senna naar McLaren zal gaan. Ik denk dat hij eerder in een nieuw team zal debuteren. Als Raikkonen niet naar McLaren gaat dan zal het eerder Sutil zijn, vermits hij een goeie vriend is van Hamilton en Hamilton's pa ook al gezegd heeft dat Sutil de beste keus is naast Hamilton. En bij Williams zal het Webber zijn (indien hij toch op kant zou gezet worden door RedBull) of Kovalainen. Ik denk dat er nog heel wat te gebeuren staat op de rijdersmarkt.
Denk niet dat Webber weer terug gaat naar Williams. Heeft hij goed gereden, maar denk dat Webber liever in een team met iets meer potentie wil rijden. Als ik me niet vergis heeft hij ooit is geklaagd over Williams.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Benieuwd wat er nog uit de bus komt.
Raikonnen naar redbull...zou geen slechte
keuze zijn voor hem en het team.Alleen jammer
dat Webber dan moet gaan want die doet het goed dit jaar.

_Makke_

In de USF1 van 2010 zal naar alle waarschijnlijkheid geen US-piloot zitten.

Eric

Citaat van: Makke op 08 oktober 2009 - 20:09:52
In de USF1 van 2010 zal naar alle waarschijnlijkheid geen US-piloot zitten.

ik geloof zelfs niet dat ze aan de start zullen verschijnen van het nieuwe seizoen....

bruintje

USF1 staat aan de start hoor. Mensen van de FIA hebben al twee maal de fabriek bezocht. Er bleek serieuse progressie in te zitten.
Piquet wordt genoemd bij Campos GP. Nelson zou instappen als investeerder. Papa heeft heel veel geld over om zijn zoon te helpen aan een stuurwiel. Hij was trouwens één van de kandidaten om BMW Sauber over te nemen.

De investeringsconstructie rond Quadbank zou niet zuiver zijn. Er worden onfrisse namen genoemen van kandidaat investeerders.
Dat verhaal klopt niet denk ik. Ik vrees eerlijk gezegd ook wel een beetje. Ze hebben trouwens nog altijd geen startbewijs voor volgend seizoen.

Raikonnen naar Red Bull. Zou ik persoonlijk een spijtige zaak vinden. Red Bull heeft reeds een eerste piloot. Vettel rijdt de pannen van het dak. Hij is de eerste piloot van het team. Waarom nog de Fin er naast zetten. Misschien heeft Hamilton zijn veto gesteld tegen de komst van de Fin bij Mc Laren.
Er kan maar één iemand de eerste piloot zijn.

Renault is stap voor stap bezig alles in orde aan het zetten voor volgend seizoen. Ben blij dat Renault blijft in de F1.
Nu is het zaak om de financieen in orde te krijgen. Pepe Jeans blijft net als Total, die zouden hun inbreng vergroten.
Wel moeten ze nog een nieuwe hoofdsponsor zoeken.

Massa is volop bezig aan zijn revalidatie. Hij test volgende week met de F2007. Ferrari wil namelijk te weten komen of de Braziliaan nog bij machte is om te rijden in een F1 wagen. Laat ons hopen natuurlijk. Blijkbaar speelt zijn hoofdwonde hem nog wat parten. Die drukt tegen zijn helm.
Ik denk wel dat alles goed komt. De begeleiding is wel OK en de Braziliaan wil er volledig voor gaan.

Bruno Senna zit blijkbaar in de laatste rechte lijn voor een F1 stuurtje in 2010. Verschillende namen worden genoemd waaronder Mc Laren.
Dikke zever natuurlijk. Mc Laren zal niet starten met een rookie. Als de Braziliaan het goed doet, dan kan er misschien gekeken worden voor een overstap naar Mc Laren. Nee, Bruno zal eerder tekenen bij het nieuwe Lotus F1 team of Campos GP of USF1 team.
Vast staat is wel dat Senna een serieuse zak dollars meebrengt.

Wat zal er gebeuren met ToyotaF1. In november valt de beslissing.
Het blijft toch wel stil hoor ondanks de goede resultaten van de laatste GP's. Mosley heeft reeds verklaard dat er nog één à twee team's zullen stoppen of alsnog niet zullen starten. Hopelijk klopt dit gerucht niet.
Howwet heeft ook al verklaard dat de sportieve resultaten geen invloed zullen hebben op de besluitvorming betreffende de toekomst van Toyota.
Het zal dus vrijwel een zuivere economische beslissing zijn en dan ziet het er niet goed uit denk ik.
Laat ons toch maar afwachten.

Enzo

Men zegt dat Rubens al een contract bij Williams heeft voor volgend jaar, hiermee is de overgang van Rosberg naar Brawn-Mercedes ook bezegeld
Langzaam maar zeker begint het hele zaakje vorm te krijgen, Nakajima zien we waarschijnlijk niet meer terug en Rubens zal waarschijnlijk een duo gaan vormen met Nico Hulkenberg... ::)

_Makke_

Citaat van: Enzo op 13 oktober 2009 - 20:58:58
Men zegt dat Rubens al een contract bij Williams heeft voor volgend jaar, hiermee is de overgang van Rosberg naar Brawn-Mercedes ook bezegeld
Langzaam maar zeker begint het hele zaakje vorm te krijgen, Nakajima zien we waarschijnlijk niet meer terug en Rubens zal waarschijnlijk een duo gaan vormen met Nico Hulkenberg... ::)

Dat Nakajima de F1 zal verlaten is nu geen grote verrassing. Rosberg was steevast sneller dan hem. Rubinho zou inderdaad naar Williams gaan (en daar wat meer dollars opstrijken). Als Rosberg overstapt naar Brawn is het gerucht dat Mercedes zich gaat inkopen bij Brawn geen gerucht meer, maar een feit. Met als gevolg dat we in 2011 geen Team Vodafone McLaren Mercedes meer hebben, maar een Team Vodafone McLaren.

Dat Rosberg dus maar snel bekend maakt waar hij volgend jaar zit.

RadioActiveMan

Waarom zo McLaren de steun van Mercedes verliezen in geval van?

Enzo

Ik heb ook begrepen dat Mercedes met Mclaren en met Brawn wil werken.
Gerucht was +-50% aandeel in Brawn en soortgelijk in Mclaren.

Bedenk me net dat dit ook een handige manier is om meer dan twee auto's de baan op te krijgen...
Ferrari is maar aan het lobyen om de derde auto in te mogen zetten, maar ze kunnen net zo goed een tweede team starten.
Red Bull doet in mindere maten hetzelfde met Scuderia Torro Rosso, evenals wat Mercedes van plan is met Brawn en Mclaren.

_Makke_

Citaat van: Beco op 13 oktober 2009 - 23:11:24
Waarom zo McLaren de steun van Mercedes verliezen in geval van?

Er zijn nu toch al een hele tijd geruchten dat Mercedes zich gaan inkopen in Brawn om nadien het team ook helemaal over te nemen. Door die deal zou Mercedes de aandelen in McLaren (40% als ik me niet vergis) verkopen (die investeringsgroep dat al aandelen heeft zou die aandelen willen overkopen).

Als Rosberg naar Brawn gaat dan lijkt het dat het vaststaat dat het inderdaad doorgaat. Mercedes wilt Rosberg al lang binnenhalen.

Ferrari 2010

Ik zie geen enkel voordeel voor Mercedes bij een inkoop bij Brawn, Mercedes is een motorenleverancier, een 2de team steunen gaat je motoren niet vooruit helpen, alleen je werkgelegenheid, aangezien die dingen niet mogen evolueren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik denk ook dat McLaren op termijn een veel beter team is dan Brawn, en kan me niet voorstellen dat ze dat bij Mercedes niet beseffen. Tenzij ze echt grootse plannen hebben en BrawnGP met een investering van honderden miljoenen vooruit willen helpen zodat ze ook de faciliteiten en mensen van het niveau van McLaren hebben. Maar dat lijkt we dan weer zeer onwaarschijnlijk omdat geen enkele autoconstructeur op dit moment effe een paar honderd miljoen wil uitgeven.

Ik denk ook niet dat Mercedes ontevreden is over de huidige samenwerking met McLaren (wereldtitel 2008?), dus ik blijf het een heel raar verhaal vinden dat Mercedes zoiets zou doen.

KVDracer

Ik denk toch ook, wanneer Mercedes zich bij Brawn inkoopt, ze binnen enkele jaren Brawn volledig overnemen, maar eerst gaan afwachten hoe de financiële markt en de F1 zich gaat evolueren. Net zoals Renault een paar jaar geleden met Benetton heeft gedaan.

_Makke_

Citaat van: Jasper op 14 oktober 2009 - 20:50:21
dus ik blijf het een heel raar verhaal vinden dat Mercedes zoiets zou doen.

Nja, ik zie de logica er ook niet echt van in. Maar de geruchten houden al lang aan, Mercedes heeft nog niets ontkent (want ze bijvoorbeeld wel deden toen er geruchten waren dat Mclaren - Mercedes gewoon Mercedes F1 werd). Het is me al 2 jaar duidelijk dat Mercedes Rosberg in het team wilt, ik zou het dus ook niet begrijpen moest Brawn Rosberg voor de neus van Mercedes (McLaren) kunnen wegkapen. Voor de rest weet ik niet of er spanningen zijn tussen McLaren en Mercedes, ik weet enkel dat McLaren niet wou dat Mercedes moteren leverde aan Red Bull, dat werd gezegd door MW. Maarja, dat alleen is natuurlijk geen reden voor een split.

Enfin, we zullen wel zien. Zo lang kan het niet meer duren eer die (eventuele) deal bekend gemaakt dient te worden.

RadioActiveMan

Natuurlijk wil Mclaren niet dat Red Bull Mercedes motoren krijgt. Het zou anders gewoon McLaren 2 worden met Newey in de ploeg.