Silly Season!!

Gestart door Enzo, 03 juli 2009 - 03:14:30

« vorige - volgende »

Tim C

McLaren (lees Ron Dennis) heeft zelf voor die situatie met Alonso gezorgd. Alle voordelen voor Hamilton (rookie), niks voor Alonso (tweevoudig wereldkampioen). Noem na Monaco twee situaties waar Alonso behandeld werd zoals het hoort.

Alonso bij Ferrari? Graag, ten minste eentje die vecht met het mes tussen z'n tanden!

Jasper

Citaat van: 0634 op 04 oktober 2009 - 07:23:09
Zo heeft Renault ook nooit geprofiteerd van zijn kwaliteiten. Eigenlijk kan Alonso helemaal niets.

Daar heb ik niks over gezegd. Ik heb er alleen maar serieuze bedenkingen bij dat Alonso in 2007 op 2 maanden tijd eigenhandig een goede auto heeft gemaakt van een toch zo rotslechte McLaren. Want zo wordt het door velen wel voorgesteld.

Riddle me this, als Alonso dan toch voor wonderen kan zorgen, waar was Renault dan vorig seizoen en dit seizoen?

scho0634

Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 09:38:41
Citaat van: 0634 op 04 oktober 2009 - 07:23:09
Zo heeft Renault ook nooit geprofiteerd van zijn kwaliteiten. Eigenlijk kan Alonso helemaal niets.

Daar heb ik niks over gezegd. Ik heb er alleen maar serieuze bedenkingen bij dat Alonso in 2007 op 2 maanden tijd eigenhandig een goede auto heeft gemaakt van een toch zo rotslechte McLaren. Want zo wordt het door velen wel voorgesteld.
Maar daar heb ik dan weer niks over gezegd. Ik heb alleen gezegd dat hij McLaren een enorme boost heeft gegeven. Ik heb nergens gezegd dat hij de auto in elkaar heeft geschroeft ofzo. Dat haal jij er dan weer bij.

CitaatRiddle me this, als Alonso dan toch voor wonderen kan zorgen, waar was Renault dan vorig seizoen en dit seizoen?
Welke wonderen? Waar heb jij het nou steeds over?

Alonso is zo'n beetje de beste van allemaal en jij heb het er maar over dat Ferrari niet blij moet zijn met hem. Prima, maar ga dan niet als argument geven dat hij niet voor wonderen kan zorgen, want dat begrijpt iedereen en beweert helemaal niemand.

meatball

Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 09:38:41
Citaat van: 0634 op 04 oktober 2009 - 07:23:09
Zo heeft Renault ook nooit geprofiteerd van zijn kwaliteiten. Eigenlijk kan Alonso helemaal niets.

Daar heb ik niks over gezegd. Ik heb er alleen maar serieuze bedenkingen bij dat Alonso in 2007 op 2 maanden tijd eigenhandig een goede auto heeft gemaakt van een toch zo rotslechte McLaren. Want zo wordt het door velen wel voorgesteld.

Riddle me this, als Alonso dan toch voor wonderen kan zorgen, waar was Renault dan vorig seizoen en dit seizoen?
Alonso zorgd niet voor wonderen,daar hebben we damiaan al voor,maar hij is altijd gemotiveerd en zal de mensen rond hem echt wel beter aan zijn kant krijgen dan een Kimi dat doet. Ook is Alonso altijd beter dan zijn ploegmakkers en was hij zeker wk geworden als McLaren dat jaar volledig de kaart Alonso had getrokken.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

_Makke_

Citaat van: Tim op 04 oktober 2009 - 09:35:01
McLaren (lees Ron Dennis) heeft zelf voor die situatie met Alonso gezorgd. Alle voordelen voor Hamilton (rookie), niks voor Alonso (tweevoudig wereldkampioen). Noem na Monaco twee situaties waar Alonso behandeld werd zoals het hoort.

Volgens mij weet jij ook niet wat er allemaal binnenskamers gebeurde. Enkel McLaren (en vooral Dennis) komt als slechte uit het verhaal. Maar wat er binnen de McLaren muren werd gezegd weet niemand. Ik kan alleen afleiden uit zijn reacties en zijn actie in Hongarije dat hij het niet kon verkroppen dat Hamilton zijn snelheid kon evenaren en zelfs overstijgen.

Alonso is een toptalent, maar zéér klein als mens. Duels worden op het circuit uitgevochten, niet ernaast. Dat de Ferrari fans er blij mee zijn kan ik goed geloven, maar bij McLaren zou ik hem sowieso niet meer willen zien.

In elk geval hoop ik dat ze bij McLaren niet écht overwegen om Kovalainen te behouden. Die heeft dit jaar écht afgedaan. Eén lichtpuntje was er vandaag wel, toen hij Fisi knap voorbij ging. Maar dat weegt niet op tegen al die zwakke races.

Jasper

Bij die actie zat Fisichella te slapen, het leek erop dat Heikki wel zijn KERS-knop gebruikte en dat Fisi daar gewoon niet aan had gedacht.

Kovalainen heeft inderdaad te weinig laten zien dit jaar.

Tim C

Citaat van: Makke op 04 oktober 2009 - 12:03:14
Ik kan alleen afleiden uit zijn reacties en zijn actie in Hongarije dat hij het niet kon verkroppen dat Hamilton zijn snelheid kon evenaren en zelfs overstijgen.
Beetje een kort geheugen? In Hongarije zette Hamilton Alonso, tegen de afspraken in, buiten z'n positie tijdens de kwalificaties. Ik snap het wel, al die chaos in bocht één vlak na het buiten rijden van de pits. Alonso simply returned the favour...

Wizard

Was het niet andersom? Bleef Alonso niet langer dan nodig binnen staan waardoor Hamilton te weinig tijd had een goede tijd te realiseren en Alonso daarop bestraft werd?

Jasper

Dat deed Alonso omdat hij boos was omdat Hamilton hem had ingehaald in een outlap even daarvoor.

_Makke_

Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 14:30:51
Dat deed Alonso omdat hij boos was omdat Hamilton hem had ingehaald in een outlap even daarvoor.

Voila, lijkt me nu niet echt een reden om uw ploegmaat te flikken.

Tim C

Waardoor hij trackpositie verloor, waardoor hij risico liep om niet de pole te pakken, waardoor hij enz enz...

Verder denken...

_Makke_

Citaat van: Tim op 04 oktober 2009 - 17:15:32
Waardoor hij trackpositie verloor, waardoor hij risico liep om niet de pole te pakken, waardoor hij enz enz...

Verder denken...

So? Wat is daar mis mee? Volgens mij waren ze toen echt wel concurrenten? Niet soms? Hamilton deed dat wel vaker. 't Is niet omdat het je ploegmaat is dat je er braaf achter moet rijden. Een fair duel moet wel kunnen lijkt me. Ik heb al andere duels gezien, bijvoorbeeld tussen Senna en Prost in Suzuka.

Duels, wat psychologische oorlogsvoering op het circuit,... moet voor mij kunnen tussen ploegmaats. Zeker als ze vechten voor het WK én het fair gebeurd.

Jasper

Er was een duidelijke afspraak gemaakt dat Alonso als eerste mocht rijden tijdens die sessie.

_Makke_

Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 17:28:17
Er was een duidelijke afspraak gemaakt dat Alonso als eerste mocht rijden tijdens die sessie.

Ah oké, das al iets anders. Maarja, nog steeds geen reden om Hamilton zo te kloten.

bruintje

Renault zal deze week Kubica aankondigen als eerste piloot. De pool geeft al zeker getekend. Denk niet echt dat Toyota echt in de running was voor een zitje. De Japanners moeten namelijk nog altijd officieel verklaren dat ze verdergaan in de F1. Piloten gaan dat risico niet nemen om de tekenen voor een team die hun deelname nog niet bevestigd heeft.
Toyota was vorige week en vandaag wel goed op dreef. Ik hoop dat de jongste resultaten voldoende zijn om de grote bonzen te overtuigen.

Williams gaat zeker niet door met Toyota motoren maar kiest voor Renault motoren. Dat is vrijwel ook een uitgemaakte zaak.
Williams wil trouwens geen toestemming geven aan het 14de team (Quadback) om te starten. Is wel te verstaan hoor. Dat zijn weer potentiele sponsoren die opnieuw verdeelt moeten worden onder meerdere teams. Maak de vijver aan teams nu ook weer niet te groot zodat de zoektocht naar sponsoren nog redelijk doenbaar blijft.

Puike race van Vettel. Toekomstig wereldkampioen. Jammer van de betrouwbaarheid van die motor. Button wordt toch wereldkampioen.
Vettel zal nog zeker een negende motor moeten inzetten. Jammer maar dat zijn de regels.