Waarom Ferrari Alonso moet halen

Gestart door Tim C, 11 mei 2009 - 08:40:24

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: meatball op 25 mei 2009 - 21:09:54
Citaat van: Burorri op 25 mei 2009 - 12:41:24
Ik vraag me wel af hoe groot de invloed en het verschil van Alonso bij Ferrari kan zijn. Het gaat nu gelukkig al een stuk beter, maar Ferrari mist mensen als Todt en Brawn. Er zijn in mijn ogen meer mensen die een Schumacher kunnen vervangen, dan Brawn of Todt.
Waar zijn wij dan eigenlijk aan het kijken ? Naar een sport waar twee bierbuiken achter de schermen bepalen wie wk wordt of naar een sport waar een toppiloot twee bierbuiken heeft die zorgen dat hij een topteam en een topwagen achter zich krijgt?
Die snap ik even niet.

Laat ik duidelijk zijn: coureur als Schumacher, Senna of Prost moet er ook zijn. Maar zonder mensen als Todt of Brawn of misschien ook wel Byrne is een team minder. Brawn kan bijvoorbeeld in grijpen als de coureur het niet op eigen kracht lukt om te winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Ferrari heeft zonder Brawn en Todt de afgelopen 6 races 1 van de meeste indrukwekkende opmars uit haar bestaan. Dus zulke prutsers zitten daar ook niet.

Als je 1 van de beste auto, zo niet de beste auto hebt en de beste coureur (Schumacher) zoals Todt en Brawn jarenlang hadden dan is het natuurlijk ook niet zo heel moeilijk om een goede strategie te maken voor een race of whatever.

Brawn heeft het zelf ook altijd gezegd, ik kan wel een mooie strategie in elkaar draaien, de coureur moet wel de rondetijden rijden om het te laten werken. Massa en Raikkonen zijn goeie coureurs maar zijn niet van het niveau Schumacher dus hebben de huidige teambazen van Ferrari het ook wat moeilijker.

Ik sluit niet uit dat wanneer Schumacher afgelopen zondag in de Ferrari zat, hij vanaf pole gewoon de race gewonnen had met Button op 10 seconden daarachter. Die man kan altijd het maximale uit een auto halen, daarom hoeft hij niet altijd perse de beste auto te hebben, een goede auto voldoet dan ook. Dat kunnen Massa en Raikkonen niet in die mate.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 26 mei 2009 - 15:32:22
Ferrari heeft zonder Brawn en Todt de afgelopen 6 races 1 van de meeste indrukwekkende opmars uit haar bestaan. Dus zulke prutsers zitten daar ook niet.

Als je 1 van de beste auto, zo niet de beste auto hebt en de beste coureur (Schumacher) zoals Todt en Brawn jarenlang hadden dan is het natuurlijk ook niet zo heel moeilijk om een goede strategie te maken voor een race of whatever.

Brawn heeft het zelf ook altijd gezegd, ik kan wel een mooie strategie in elkaar draaien, de coureur moet wel de rondetijden rijden om het te laten werken. Massa en Raikkonen zijn goeie coureurs maar zijn niet van het niveau Schumacher dus hebben de huidige teambazen van Ferrari het ook wat moeilijker.

Ik sluit niet uit dat wanneer Schumacher afgelopen zondag in de Ferrari zat, hij vanaf pole gewoon de race gewonnen had met Button op 10 seconden daarachter. Die man kan altijd het maximale uit een auto halen, daarom hoeft hij niet altijd perse de beste auto te hebben, een goede auto voldoet dan ook. Dat kunnen Massa en Raikkonen niet in die mate.
Het is een indrukwekkende opmars inderdaad. Had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht. Iig niet zo snel. Echter zijn is het nog niet zo heel vloeiend als ik graag zou zien. Raikkonen viel Spanje nog uit Massa en Kimi zijn allebei keer tijdens de eerste kwalificatie erbuiten gevallen. En China had Kimi nog motor schade en Massa viel in China nog uit. De snelheid hadden ze iig deze laatste 2 gps, en het ziet er goed uit. Maar Ferrari had in 2005 ook ineens 2 races die ze goed reden en vielen daarna weer beetje terug. (uit me hoofd was dat zo wie zo San Marino en volgens mij ook Nurnburg.)

En om het nog iets meer te relativeren: RBR is blijven steken op hun vorige niveau. Minder snel dan ik had verwacht. Natuurlijk ook Kudos voor Ferrari dat zij wel die stap hebben gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat zij in eerdere jaren niet een zelfde stap hebben gemaakt. Valt nu meer op omdat hun concurrent misschien niet die stap heeft gemaakt. En ja, wat jij natuurlijk al zei: de coureur is ook een belangrijk element, maar dat heb ik ook nooit ontkent.

Ik denk dat die herstructurering echt geholpen heeft en dat ze nu echt als een team werken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Wat je wel vaker ziet is dat als mensen onder druk staan ze ineens beter gaan presteren.
Andersom werkt dat ook zo, dus wie weet doet BrawnGP een stapje terug en gaat Ferrari voor een goed tweede helft van het seizoen. 8)

robbert

Citaat van: Enzo op 26 mei 2009 - 18:13:32
Wat je wel vaker ziet is dat als mensen onder druk staan ze ineens beter gaan presteren.
Andersom werkt dat ook zo, dus wie weet doet BrawnGP een stapje terug en gaat Ferrari voor een goed tweede helft van het seizoen. 8)

haha ja stel je voor, dan is het seizoen toch nog geslaagd.
Maar ik denk het niet, want de Brawns zijn veel te sterk

Enzo

Citaat van: robbert op 26 mei 2009 - 19:00:04
Citaat van: Enzo op 26 mei 2009 - 18:13:32
Wat je wel vaker ziet is dat als mensen onder druk staan ze ineens beter gaan presteren.
Andersom werkt dat ook zo, dus wie weet doet BrawnGP een stapje terug en gaat Ferrari voor een goed tweede helft van het seizoen. 8)

haha ja stel je voor, dan is het seizoen toch nog geslaagd.
Maar ik denk het niet, want de Brawns zijn veel te sterk

Ja, dat zal inderdaad wel niet meer goed komen.
Verwacht dat Ferrari nog wel een win of twee binnen haalt dit seizoen, maar echt strijden voor het WK zit er niet echt meer in.
Zie Red Bull ook niet echt als serieuze kandidaat....
Best jammer eigenlijk, spanning is hierdoor wel minder, tenzij er een wonder gebeurd.... ::)

janke

Citaat van: Enzo op 26 mei 2009 - 21:37:08
Citaat van: robbert op 26 mei 2009 - 19:00:04
Citaat van: Enzo op 26 mei 2009 - 18:13:32
Wat je wel vaker ziet is dat als mensen onder druk staan ze ineens beter gaan presteren.
Andersom werkt dat ook zo, dus wie weet doet BrawnGP een stapje terug en gaat Ferrari voor een goed tweede helft van het seizoen. 8)

haha ja stel je voor, dan is het seizoen toch nog geslaagd.
Maar ik denk het niet, want de Brawns zijn veel te sterk


Best jammer eigenlijk, spanning is hierdoor wel minder, tenzij er een wonder gebeurd.... ::)

Hoe moet dat gevoeld hebben toen Ferrari en MS de dienst uit maakten.
Some things are too important to be left in the past.

flupke3

Ik blijf erbij dat Alonso er beter aan doet om eerst de kat uit
de boom te kijkken en afwacht of ferrari wat veranderd aan
de top.Met deze wagen had hij ook niet gewonnen .

Folkert

Citaat van: flupke3 op 27 mei 2009 - 15:15:12
Ik blijf erbij dat Alonso er beter aan doet om eerst de kat uit
de boom te kijkken en afwacht of ferrari wat veranderd aan
de top.Met deze wagen had hij ook niet gewonnen .
Denk het niet, want straks gaat Ferrari ineens beter en dan hebben beide Coureurs misschien nieuw contract getekend en kan Alonso nog 3? Jaar wachten.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Alonso heeft naar het schijnt al een contract met Ferrari voor 2011, dat contract is rechtsgeldig als Ferrari in 2010 in de top 3 eindigt van het WK. Eindigen ze lager, dan heeft Alonso de mogelijkheid om er onderuit te komen.

Massa en Kimi hebben allebei een contract t/m 2010. De Fin is dan overigens al 31 jaar. En aangezien hij niet onder stoelen of banken heeft gestoken dat hij zeker niet van plan is tot zijn 35e door te gaan en bovendien nu al heeft aangegeven dat Ferrari zijn laatste team is, dan denk ik dat Kimi stopt. Hij heeft zijn titel en vind het geloof ik allemaal wel best. Hij zit liever op zijn boot en gaat een beetje voor de fun rally's rijden. Hij lijkt mij niet een typ wie het nu veel uitmaakt of hij 1 titel heeft of 7 titels.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 15:40:02
Alonso heeft naar het schijnt al een contract met Ferrari voor 2011, dat contract is rechtsgeldig als Ferrari in 2010 in de top 3 eindigt van het WK. Eindigen ze lager, dan heeft Alonso de mogelijkheid om er onderuit te komen.

Massa en Kimi hebben allebei een contract t/m 2010. De Fin is dan overigens al 31 jaar. En aangezien hij niet onder stoelen of banken heeft gestoken dat hij zeker niet van plan is tot zijn 35e door te gaan en bovendien nu al heeft aangegeven dat Ferrari zijn laatste team is, dan denk ik dat Kimi stopt. Hij heeft zijn titel en vind het geloof ik allemaal wel best. Hij zit liever op zijn boot en gaat een beetje voor de fun rally's rijden. Hij lijkt mij niet een typ wie het nu veel uitmaakt of hij 1 titel heeft of 7 titels.
Heb je een bron?

Maar denk dat je wel gelijk hebt. Kimi stopt denk ik in 2010 of misschien 1 jaartje nog met Alonso samen. Maar misschien komen Alonso en Vettel wel samen bij Ferrari in 2011. Zou gaaf zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: janke op 27 mei 2009 - 13:53:02
Citaat van: Enzo op 26 mei 2009 - 21:37:08
Citaat van: robbert op 26 mei 2009 - 19:00:04
Citaat van: Enzo op 26 mei 2009 - 18:13:32
Wat je wel vaker ziet is dat als mensen onder druk staan ze ineens beter gaan presteren.
Andersom werkt dat ook zo, dus wie weet doet BrawnGP een stapje terug en gaat Ferrari voor een goed tweede helft van het seizoen. 8)

haha ja stel je voor, dan is het seizoen toch nog geslaagd.
Maar ik denk het niet, want de Brawns zijn veel te sterk




Best jammer eigenlijk, spanning is hierdoor wel minder, tenzij er een wonder gebeurd.... ::)

Hoe moet dat gevoeld hebben toen Ferrari en MS de dienst uit maakten.

Yep, dat waren de tijden waar ik nog watertandend aan terug denk..... 8)



F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 27 mei 2009 - 15:42:16
Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 15:40:02
Alonso heeft naar het schijnt al een contract met Ferrari voor 2011, dat contract is rechtsgeldig als Ferrari in 2010 in de top 3 eindigt van het WK. Eindigen ze lager, dan heeft Alonso de mogelijkheid om er onderuit te komen.

Massa en Kimi hebben allebei een contract t/m 2010. De Fin is dan overigens al 31 jaar. En aangezien hij niet onder stoelen of banken heeft gestoken dat hij zeker niet van plan is tot zijn 35e door te gaan en bovendien nu al heeft aangegeven dat Ferrari zijn laatste team is, dan denk ik dat Kimi stopt. Hij heeft zijn titel en vind het geloof ik allemaal wel best. Hij zit liever op zijn boot en gaat een beetje voor de fun rally's rijden. Hij lijkt mij niet een typ wie het nu veel uitmaakt of hij 1 titel heeft of 7 titels.
Heb je een bron?

In de 1e regel laat ik toch duidelijk doorschemeren dat het een gerucht betreft...  ::)
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 16:50:08
Citaat van: Burorri op 27 mei 2009 - 15:42:16
Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 15:40:02
Alonso heeft naar het schijnt al een contract met Ferrari voor 2011, dat contract is rechtsgeldig als Ferrari in 2010 in de top 3 eindigt van het WK. Eindigen ze lager, dan heeft Alonso de mogelijkheid om er onderuit te komen.

Massa en Kimi hebben allebei een contract t/m 2010. De Fin is dan overigens al 31 jaar. En aangezien hij niet onder stoelen of banken heeft gestoken dat hij zeker niet van plan is tot zijn 35e door te gaan en bovendien nu al heeft aangegeven dat Ferrari zijn laatste team is, dan denk ik dat Kimi stopt. Hij heeft zijn titel en vind het geloof ik allemaal wel best. Hij zit liever op zijn boot en gaat een beetje voor de fun rally's rijden. Hij lijkt mij niet een typ wie het nu veel uitmaakt of hij 1 titel heeft of 7 titels.
Heb je een bron?

In de 1e regel laat ik toch duidelijk doorschemeren dat het een gerucht betreft...  ::)
En dat heb je dan zelf uitgevonden? Anders is er nog steeds een bron hé...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 27 mei 2009 - 16:51:49
Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 16:50:08
Citaat van: Burorri op 27 mei 2009 - 15:42:16
Citaat van: F_A_Diaz op 27 mei 2009 - 15:40:02
Alonso heeft naar het schijnt al een contract met Ferrari voor 2011, dat contract is rechtsgeldig als Ferrari in 2010 in de top 3 eindigt van het WK. Eindigen ze lager, dan heeft Alonso de mogelijkheid om er onderuit te komen.

Massa en Kimi hebben allebei een contract t/m 2010. De Fin is dan overigens al 31 jaar. En aangezien hij niet onder stoelen of banken heeft gestoken dat hij zeker niet van plan is tot zijn 35e door te gaan en bovendien nu al heeft aangegeven dat Ferrari zijn laatste team is, dan denk ik dat Kimi stopt. Hij heeft zijn titel en vind het geloof ik allemaal wel best. Hij zit liever op zijn boot en gaat een beetje voor de fun rally's rijden. Hij lijkt mij niet een typ wie het nu veel uitmaakt of hij 1 titel heeft of 7 titels.
Heb je een bron?

In de 1e regel laat ik toch duidelijk doorschemeren dat het een gerucht betreft...  ::)
En dat heb je dan zelf uitgevonden? Anders is er nog steeds een bron hé...
Precies. Ik heb nergens iets gelezen waar zoiets word vermeld. En met alle respect, jou reacties zijn soms wat te aanvallend, terwijl ik een simpele vraag stel waar je makkelijk op kan antwoorden. Net zoals mijn vraag aan jou hoe jij bij 45mln op papier is 115mln in de praktijk o.i.d. word.
Trotse vader van Rosalie(L)