De toekomst van Barrichello

Gestart door Tim C, 12 juli 2009 - 16:40:14

« vorige - volgende »

Na 2009 rijdt Rubens Barrichello...

gewoon opnieuw voor Brawn
0 (0%)
ergens anders in de F1
4 (23.5%)
in een andere raceklasse
1 (5.9%)
met z'n grasmaaier het gras af
12 (70.6%)

Totaal aantal stemmen: 15

webberonpole

Heidfeld heeft gezegd dat hij naar Brawn had kunnen gaan, dus wie weet kan hij alsnog.  ::)

F_A_Diaz

Citaat van: gloudiesaurus op 16 juli 2009 - 21:34:35
Maar hij is steeds de mindere geweest van zijn teamgenoten bij die topteams (Button en Schumacher) terwijl hij bij de kleinere teams wel de man was (Jordan, Stewart etc.).

Bij topteams ligt het niveau van je teamgenoot ook hoger. Bij een middelmatig team waar dus logischerwijs doorgaans ook middelmatige coureurs rijden steekt Barrichello er iets bovenuit, gaat hij dan naar een topteam waar het niveau van zijn teamgenoot hoger is (normaal gesproken) dan komt hij tekort. Die stap kan hij niet maken, daarvoor is hij niet snel en constant genoeg.

Op een goeie dag kan Barrichello iedereen naar huis rijden maar een topcoureur moet dat elke race kunnen en op een slechte dag moet je ook nog minimaal op het podium eindigen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 juli 2009 - 11:43:11
Citaat van: gloudiesaurus op 16 juli 2009 - 21:34:35
Maar hij is steeds de mindere geweest van zijn teamgenoten bij die topteams (Button en Schumacher) terwijl hij bij de kleinere teams wel de man was (Jordan, Stewart etc.).

Bij topteams ligt het niveau van je teamgenoot ook hoger. Bij een middelmatig team waar dus logischerwijs doorgaans ook middelmatige coureurs rijden steekt Barrichello er iets bovenuit, gaat hij dan naar een topteam waar het niveau van zijn teamgenoot hoger is (normaal gesproken) dan komt hij tekort. Die stap kan hij niet maken, daarvoor is hij niet snel en constant genoeg.

Op een goeie dag kan Barrichello iedereen naar huis rijden maar een topcoureur moet dat elke race kunnen en op een slechte dag moet je ook nog minimaal op het podium eindigen.
Ben ik het niet helemaal mee eens. BMW is niet echt een topteam(nog) maar toch heeft Kubica best wat concurentie, minder dan Hamilton bij Mclaren. Topteams werken sneller met 1ste en 2de coureur dan kleinere teams.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Forza Ferrari op 13 juli 2009 - 22:35:03
Citaat van: Beco op 13 juli 2009 - 11:30:51
Ross Brawn dekt het wat toe met de mantel der liefde maar er zullen toch wel wat woorden gevallen zijn denk ik.
Brawn gaf zelf aan dat je met pas een elfde snelste tijd tijdens de race niet kan winnen. Ik vrees voor Rubens dat hij daar een punt heeft.

Dat is waar, maar in het verleden zijn er wel al flink wat twijfelachtige beslissingen genomen door het team, "toevallig" ten nadele van Barrichello en ten voordele van Button. Tel dat allemaal op, en iemand wordt er paranoïde van...

Inderdaad. Leuke is dat menig één op de bank voorspelde dat gebeurde wat gebeurde. Toeval? ;)

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 14 juli 2009 - 14:00:46
Het ligt eraan hoe je er naar kijkt, Brawn heeft altijd een heel plausible verklaring kunnen geven voor elke beslissing, alleen als je wil kan je natuurlijk overal wat achter zien. Ik denk dat Barrichello heel erg paranoia is geworden bij Ferrari en nu overal beren op de weg ziet. Misschien moet hij eens wat meer energie in zichzelf steken en wat beter presteren, dan kan de teamleiding niet om hem heen. Als je de eerste zes races als een harkl rondrijdt kan je je teambaas natuurlijk niet kwalijk nemen dat hij je teamgenoot, die zes races won later laat pitten. Dat is iets wat je dan zelf over je afgeroepen hebt.

Zo plausibel vind ik de verklaring niet en dat heeft niks te maken met overal iets achter willen zoeken. Mja, nu is het twee keer voorgekomen dat Barrichello's race door Brawn (meester in strategie) om zeep werd geholpen zodra hij voor Button rijdt, ik ben benieuwd wat de volgende keer gebeurd als Barrichello voor Button rijdt. Wat dat betreft hoop ik dat hij nog vaak voor Button zal rijden. ;)