Waarom Ferrari Alonso moet halen

Gestart door Tim C, 11 mei 2009 - 08:40:24

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Ferrari 2009 op 14 juli 2009 - 17:36:07
Dus hij krijgt gewoon zijn salaris, dan is het wel een schaamtevolle afgang voor Kimi. Ferrari koopt Kimi's contract dan gewoonweg af...

Het bericht begint ook via steeds meer kanalen binnen te komen.
Feit is wel dat Kimi nu al een tijdje zoekende is, i.m.o. beschikt Kimi wel over de juiste kwaliteiten maar is hij mentaal niet echt (meer) sterk, wat ten koste gaat van zijn concentratie, motivatie en vechtlust. Alonso daarintegen, toont vechtlust en een goede "drive". Daarnaast is hij mentaal goed en snel hersteld van zijn debakel bij Mclaren.
Het zakelijk belang van Ferrari zal altijd prioriteit zijn, denk dat ze voor Alonso zullen kiezen.
Kimi zal daar waarschijnlijk wel vrede mee hebben ook....
Verwacht wel dat er 13 september pas officieel iets bekend word gemaakt

Folkert

Citaat van: Enzo op 14 juli 2009 - 17:51:27
Citaat van: Ferrari 2009 op 14 juli 2009 - 17:36:07
Dus hij krijgt gewoon zijn salaris, dan is het wel een schaamtevolle afgang voor Kimi. Ferrari koopt Kimi's contract dan gewoonweg af...

Het bericht begint ook via steeds meer kanalen binnen te komen.
Feit is wel dat Kimi nu al een tijdje zoekende is, i.m.o. beschikt Kimi wel over de juiste kwaliteiten maar is hij mentaal niet echt (meer) sterk, wat ten koste gaat van zijn concentratie, motivatie en vechtlust. Alonso daarintegen, toont vechtlust en een goede "drive". Daarnaast is hij mentaal goed en snel hersteld van zijn debakel bij Mclaren.
Het zakelijk belang van Ferrari zal altijd prioriteit zijn, denk dat ze voor Alonso zullen kiezen.
Kimi zal daar waarschijnlijk wel vrede mee hebben ook....
Verwacht wel dat er 13 september pas officieel iets bekend word gemaakt
Ben ik het  zeker mee eens. Al hoop ik dat Kimi naar ander team gaat. 2007 was mooi en liet hij ook weldegelijk wat zien, maar niet wat hij bij Mclaren deed. Ik denk dat hij nog 1 jaartje probeert met Ferrari en dan misschien 2 jarig contract met ander team en dan pas de F1 verlaat.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

pers pers pers. Daarna wordt dit toch ontkent door raikkonen of ferrari. Zoals bij alonso. Ik moet het eerst zien vooraleer te geloven, het zou veel te mooi zijn om waar te zijn. Maar waar rook is, is ... vuur

Ferrari 2010

Inderdaad pers, we zullen wel zien in september. Uiteindelijk ontkent toch gewoon iedereen tot de officiƫle bekendmaking. Zo vroeg als Alonso's deal bij McLaren zullen we het zeker niet meer te horen krijgen ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Ik vraag me inderdaad af wat waar is. Klinkt hoogst ongeloofwaardig dat Kimi een jaar lang betaalt krijgt om niet te rijden. Aan de andere kant ben ik nu wel het verschil tussen Alonso en Kimi gaan zien. Kimi had nooit naar Ferrari moeten gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: Burorri op 15 juli 2009 - 06:58:02
Ik vraag me inderdaad af wat waar is. Klinkt hoogst ongeloofwaardig dat Kimi een jaar lang betaalt krijgt om niet te rijden. Aan de andere kant ben ik nu wel het verschil tussen Alonso en Kimi gaan zien. Kimi had nooit naar Ferrari moeten gaan.
Hier heeft iemand het licht gezien,volledig mee eens.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 15 juli 2009 - 21:20:04
Citaat van: Burorri op 15 juli 2009 - 06:58:02
Ik vraag me inderdaad af wat waar is. Klinkt hoogst ongeloofwaardig dat Kimi een jaar lang betaalt krijgt om niet te rijden. Aan de andere kant ben ik nu wel het verschil tussen Alonso en Kimi gaan zien. Kimi had nooit naar Ferrari moeten gaan.
Hier heeft iemand het licht gezien,volledig mee eens.
Echter ben ik nog steeds wel van mening dat  Kimi erg snelle en goede coureur is, en dat het verschil tussen Alonso en Kimi meer in de motivatie en ontwikkeling zit. En ja, de vechtlust om beter te rijden dan mogelijk. Maar Ferrari en Kimi waren alleen in 2007 goede combi. Kimi naar Brawn zou nog wel eens leuk zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Alonso is een betere coureur dan Kimi, dat ziet Ferrari en de rest van de F1 wereld ook.

Hard rijden kan iedereen die voor een topteam rijdt, daar wordt het verschil niet gemaakt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Dat is wel waar, maar in snelheid is Kimi denk ik beter. Waar ik wel altijd aan twijfel, is of Schumacher en Alonso nou echt zo veel beter waren in het perfectioneren van een auto. Ik denk dat zij meer gedreven waren. En het team om zich heen meer konden motiveren.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Nee nee, Schumacher, Alonso, Senna, Prost habben/hadden allemaal de nodige technische bagage dat meesters in het afstellen van een wagen maakt.

webberonpole

Alonso moet niet naar Ferrari maar ik geloof dat ik daar weinig in de pap te brokkelen heb.  ;D :-X Kimi moet lekker weg uit de F1. Op de baan was hij bij Mclaren spectaculair maar verder is het helemaal niets.

Neem dan Bruno Senna, Rosberg of zelfs Trulli, een ervaren coureur en Italiaan!

Ferrari 2010

Trulli gaat ook niet wereldkampioen worden hoor, en bovendien: laat die Italiaantjes maar weg, te veel naar afkomst kijken levert vroeg of laat problemen op.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: Burorri op 16 juli 2009 - 16:27:56
Dat is wel waar, maar in snelheid is Kimi denk ik beter. Waar ik wel altijd aan twijfel, is of Schumacher en Alonso nou echt zo veel beter waren in het perfectioneren van een auto. Ik denk dat zij meer gedreven waren. En het team om zich heen meer konden motiveren.

Dat niet alleen. Kimi kan de praktijk niet vertalen naar de theorie. Iets wat van essentiƫel belang is, een wagen sneller te maken. Ferrari heeft zich hier al over beklaagd.

Wizard

Citaat van: Beco op 16 juli 2009 - 20:38:53
Nee nee, Schumacher, Alonso, Senna, Prost habben/hadden allemaal de nodige technische bagage dat meesters in het afstellen van een wagen maakt.

Dat ook nog eens ja!

Wizard

Citaat van: webberonpole op 16 juli 2009 - 22:36:08
Alonso moet niet naar Ferrari maar ik geloof dat ik daar weinig in de pap te brokkelen heb.  ;D :-X Kimi moet lekker weg uit de F1. Op de baan was hij bij Mclaren spectaculair maar verder is het helemaal niets.

Neem dan Bruno Senna, Rosberg of zelfs Trulli, een ervaren coureur en Italiaan!

Wat heeft Bruno Senna dan laten zien? Geef dan Vettel het stoeltje! Daar zit potentie in!