Waarom Ferrari Alonso moet halen

Gestart door Tim C, 11 mei 2009 - 08:40:24

« vorige - volgende »

Jasper

Hij heeft een beetje moeite met "zit is" en "al nog altijd". ::)

RadioActiveMan

Citaat van: Beco op 03 juni 2009 - 17:12:21
Die nieuwe Renault baas is nu ook niet meer zo nieuw en Renault is ,sinds zijn aantreden een paar jaar geleden al, nog altijd bezig in verschillende raceklassen.

Nu zie ik het zelf ja. Beter zo?
;)

Folkert

Citaat van: Beco op 04 juni 2009 - 12:32:06
Citaat van: Beco op 03 juni 2009 - 17:12:21
Die nieuwe Renault baas is nu ook niet meer zo nieuw en Renault is ,sinds zijn aantreden een paar jaar geleden al, nog altijd bezig in verschillende raceklassen.

Nu zie ik het zelf ja. Beter zo?
;)
Neee, drop and give me 20.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 04 juni 2009 - 12:32:06
Citaat van: Beco op 03 juni 2009 - 17:12:21
Die nieuwe Renault baas is nu ook niet meer zo nieuw en Renault is ,sinds zijn aantreden een paar jaar geleden al, nog altijd bezig in verschillende raceklassen.

Nu zie ik het zelf ja. Beter zo?
;)
Thx, nu vat ik de zin :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Carlos Ghosn is wel iemand die duidelijk heeft aangegeven dat er prestaties geleverd moeten worden. Voorlopig zijn die nog redelijk geleverd in de vorm van twee overwinningen vorig jaar.

Hij lijkt mij geen type die veel geld gaat uitgeven om in het middenveld rond te rijden, dan stopt hij er denk ik liever mee, helemaal in de huidige economische tijd.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 04 juni 2009 - 15:37:33
Carlos Ghosn is wel iemand die duidelijk heeft aangegeven dat er prestaties geleverd moeten worden. Voorlopig zijn die nog redelijk geleverd in de vorm van twee overwinningen vorig jaar.

Hij lijkt mij geen type die veel geld gaat uitgeven om in het middenveld rond te rijden, dan stopt hij er denk ik liever mee, helemaal in de huidige economische tijd.

Dan kan hij beter naar de LMS ofzo gaan. In de F1 kan je niet jaar na jaar succesvol zijn. Enkel Ferrari heeft dat geluk de laatste 10 jaar gehad, maar dat is niet evident.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 04 juni 2009 - 15:47:27
Citaat van: F_A_Diaz op 04 juni 2009 - 15:37:33
Carlos Ghosn is wel iemand die duidelijk heeft aangegeven dat er prestaties geleverd moeten worden. Voorlopig zijn die nog redelijk geleverd in de vorm van twee overwinningen vorig jaar.

Hij lijkt mij geen type die veel geld gaat uitgeven om in het middenveld rond te rijden, dan stopt hij er denk ik liever mee, helemaal in de huidige economische tijd.

Dan kan hij beter naar de LMS ofzo gaan. In de F1 kan je niet jaar na jaar succesvol zijn. Enkel Ferrari heeft dat geluk de laatste 10 jaar gehad, maar dat is niet evident.
En zelfs dat is dus niet eens een zekerheid. Kijk naar dit jaar en 2005. En verwacht dat Ferrari over 2 jaar niet meer de machtspostitie heeft die het in tijd van MSC had.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Ze hoeven ook niet elk jaar kampioen te worden maar geloof dat hij bij zijn aanstelling wel geeist heeft dat ze minimaal derde werden in het WK en overwinningen behaalden, anders kan hij niet garanderen dat Renault actief bleef.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

flupke3

Daar ga ik volledig mee akkoord!
Als je de prestaties van renault de laaste 5 jaar
vergelijkt met wat b.v toyota,bmw ,red bull met
grote budgetten en verwachtingen dan hebben
ze het alles behalve slecht gedaan!

Jasper

Ik zie ook niet in waarom Alonso met een andere behandeling wereldkampioen geworden zou zijn. Dat is makkelijke praat achteraf.

Wizard

Briatore heeft dat min of meer zelf toegegeven dat hij bij McLaren dezelfde voorkeurstatus verdiende als wat hij bij Renault kreeg. Volledig uit de lucht gegrepen vind ik dat dus niet.

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 05 juni 2009 - 12:21:18
Ik zie ook niet in waarom Alonso met een andere behandeling wereldkampioen geworden zou zijn. Dat is makkelijke praat achteraf.

Het is een logische conclusie. Alonso reed de laatste 8 races rond in een compleet vijandig team, de relatie was puur professioneel. Hamilton was het lievelingetje van het team. Natuurlijk werd de Brit bevoordeeld binnen het team. Alonso ging toch weg dus had McLaren veel meer belang bij Hamilton als WK. Dat Alonso toch nog net zoveel punten haalt als Hamilton zegt dan genoeg. Bovendien had Alonso nooit zo lopen schutteren als Hamilton in de laatste race.

Laten we het dan zo stellen, de kans dat Alonso wel WK zou worden in 2007 is vele malen groter dan dat Hamilton dat zou doen. Het management van McLaren heeft zich echter laten leiden door persoonlijke gevoelens en niet door sportieve gevoelens. Dat mag, maar dat heeft ze waarschijnlijk een titel gekost.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 08 juni 2009 - 09:33:13
Citaat van: Jasper op 05 juni 2009 - 12:21:18
Ik zie ook niet in waarom Alonso met een andere behandeling wereldkampioen geworden zou zijn. Dat is makkelijke praat achteraf.

Het is een logische conclusie. Alonso reed de laatste 8 races rond in een compleet vijandig team, de relatie was puur professioneel. Hamilton was het lievelingetje van het team. Natuurlijk werd de Brit bevoordeeld binnen het team. Alonso ging toch weg dus had McLaren veel meer belang bij Hamilton als WK. Dat Alonso toch nog net zoveel punten haalt als Hamilton zegt dan genoeg. Bovendien had Alonso nooit zo lopen schutteren als Hamilton in de laatste race.

Laten we het dan zo stellen, de kans dat Alonso wel WK zou worden in 2007 is vele malen groter dan dat Hamilton dat zou doen. Het management van McLaren heeft zich echter laten leiden door persoonlijke gevoelens en niet door sportieve gevoelens. Dat mag, maar dat heeft ze waarschijnlijk een titel gekost.
Compleet vijandig? Daar geloof ik niks van dan hadden ze Alonso wel laten uitvallen na de eerste pitstop of er voor gezorgd dat Alonso zo veel tijd verloor dat Hamilton voor Alonso kwam. En  dat Alonso net zoveel punten haalt als Hamilton zegt niet zo heel veel. Alonso heeft zelf ook fouten gemaakt wat zijn wereld titel heeft gekost. Zijn spin in Fuji en zijn actie tegen over Hamilton in Hongarije. Had hij die fouten niet gemaakt was hij WK geweest.

En er is nog geen bewijs dat Lewis Hamilton werd voor getrokken of Alonso werd tegen gewerkt(Vijandig team.) Ik denk nog steeds dat ze gelijke behandelingen hebben gekregen en ja, misschien was de kans groter dat Alonso WK was geworden als hij NR 1 werd gemaakt, maar dat zullen we nooit weten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_verwacht_gelijke_behandeling/Zo compleet vijandig was het niet dus, het was niet ideaal, maar er werd wel proffesioneel gewerkt bij mclaren voor beide coureurs.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 11:09:25
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_verwacht_gelijke_behandeling/Zo compleet vijandig was het niet dus, het was niet ideaal, maar er werd wel proffesioneel gewerkt bij mclaren voor beide coureurs.

Ehh ja, dat zei ik toch...  ::)

Ik zeg overigens niet dat McLaren geen WK wilde worden met Alonso, ik zeg dat ze het LIEVER werden met Hamilton omdat die bleef in 2008 en goed binnen het team lag.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."