BrawGP illegaal?

Gestart door gloudiesaurus, 23 maart 2009 - 18:26:01

« vorige - volgende »

Enzo

RBR heeft het nu zonder KERS en speciale difuser al goed voor elkaar.
Die gaan met zo'n ding als de brandweer schat ik zo.
Ferrari en BMW zullen ook snel zijn verwacht ik.

Ferrari 2010

Citaat van: Toyoda op 04 april 2009 - 20:49:43
Citaat van: Ferrari 2009 op 04 april 2009 - 18:44:52
Een motor met 650 pk minder kan het gerust halen van één met 660pk

Nu... Een motor met 650 pk minder dan eentje met 660 pk
650 pk - 660 pk = Je raad het misschien al... Inderdaad 10 pk

En waar heb ik gezegd dat een motor met minder pk het niet kan halen van een motor met meer pk???
Ik dacht toch stellig dat jij dat ging aantonen?
dus een honda motor met 650 pk kan het halen van een ferrari motor met 660 pk? niet?
en nu komt mijn stelling...

Een Brawn GP met een motor met 650 pk is snel
Een Brawn GP met een motor met 660 pk is snel

Een Force India met een motor met 650 pk is langzaam
Een Force India met een motor met 660 pk is langzaam

Dat Honda een wagen had die niet vooruit te branden was ligt toch niet echt aan de motor alleen he?
Zelfs het slimme idee om de sponsor stickers weg te laten voor het gewicht  te reduceren hielp daar niet aan.

Nu dat is mijn mening, mijn stelling.

Wel, eerst dus het misverstand rechtzetten, er stond inderdaad 650pk minder, maar dat moest gewoon 650pk zijn, komt omdat ik die zin later heb gewijzigd (stond eerst 10pk minder dan een met 650pk, maar vond dat geen duidelijk en eenvoudig leesbare zin). Mijn oprechte excuses daarvoor

In jouw stelling houdt je niet met alles rekening. je trekt een lijn door die je niet zomaar mag doortrekken. Ten eerste vergelijk je 2 wagens die met een verschillende motor rijden, hoe kan je daaruit dan concluderen waaraan het ligt? Het is niet omdat een wagen met een bepaald blok snel is, dat die wagen dat met eender welk blok is. Perfecte voorbeeld is de Red Bull, verleden jaar was STR toch duidelijk sneller dan RBR, ze reden nochtans met dezelfde wagen (die bovendien speciaal voor RBR wordt gemaakt en om te besparen gewoon naar STR wordt doorgeschoven), wel een andere motor.

De wagen op zich is absoluut belangrijk (heb ik ook nergens ontkend), maar de motor is dat ook. Jullie denken dat die motor er niet toe doet, dat alle motoren aan elkaar gewaagd zijn, aja, ze hebben allen al zo veel ervaring daarmee. Tiens, ze hebben allemaal zo veel ervaring daarmee en bouwen dus een bijna even goede motor. Maar, het chassis, waar ze toch ook al zo veel ervaring mee hebben, kunnen ze niet allemaal even goed? En dat is HET gat in jouw en Sloggerke's redenering. Een verschil in de motor kan niet, want ze hebben er veel ervaring mee, maar een verschil in het chassis, waar ze ook ontzettend veel ervaring in hebben, kan wel. Sorry, dat zijn toch nonsens?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sloggerke

Citaat van: Ferrari 2009 op 04 april 2009 - 22:01:06
Citaat van: Toyoda op 04 april 2009 - 20:49:43
Citaat van: Ferrari 2009 op 04 april 2009 - 18:44:52
Een motor met 650 pk minder kan het gerust halen van één met 660pk

Nu... Een motor met 650 pk minder dan eentje met 660 pk
650 pk - 660 pk = Je raad het misschien al... Inderdaad 10 pk

En waar heb ik gezegd dat een motor met minder pk het niet kan halen van een motor met meer pk???
Ik dacht toch stellig dat jij dat ging aantonen?
dus een honda motor met 650 pk kan het halen van een ferrari motor met 660 pk? niet?
en nu komt mijn stelling...

Een Brawn GP met een motor met 650 pk is snel
Een Brawn GP met een motor met 660 pk is snel

Een Force India met een motor met 650 pk is langzaam
Een Force India met een motor met 660 pk is langzaam

Dat Honda een wagen had die niet vooruit te branden was ligt toch niet echt aan de motor alleen he?
Zelfs het slimme idee om de sponsor stickers weg te laten voor het gewicht  te reduceren hielp daar niet aan.

Nu dat is mijn mening, mijn stelling.

Wel, eerst dus het misverstand rechtzetten, er stond inderdaad 650pk minder, maar dat moest gewoon 650pk zijn, komt omdat ik die zin later heb gewijzigd (stond eerst 10pk minder dan een met 650pk, maar vond dat geen duidelijk en eenvoudig leesbare zin). Mijn oprechte excuses daarvoor

In jouw stelling houdt je niet met alles rekening. je trekt een lijn door die je niet zomaar mag doortrekken. Ten eerste vergelijk je 2 wagens die met een verschillende motor rijden, hoe kan je daaruit dan concluderen waaraan het ligt? Het is niet omdat een wagen met een bepaald blok snel is, dat die wagen dat met eender welk blok is. Perfecte voorbeeld is de Red Bull, verleden jaar was STR toch duidelijk sneller dan RBR, ze reden nochtans met dezelfde wagen (die bovendien speciaal voor RBR wordt gemaakt en om te besparen gewoon naar STR wordt doorgeschoven), wel een andere motor.

De wagen op zich is absoluut belangrijk (heb ik ook nergens ontkend), maar de motor is dat ook. Jullie denken dat die motor er niet toe doet, dat alle motoren aan elkaar gewaagd zijn, aja, ze hebben allen al zo veel ervaring daarmee. Tiens, ze hebben allemaal zo veel ervaring daarmee en bouwen dus een bijna even goede motor. Maar, het chassis, waar ze toch ook al zo veel ervaring mee hebben, kunnen ze niet allemaal even goed? En dat is HET gat in jouw en Sloggerke's redenering. Een verschil in de motor kan niet, want ze hebben er veel ervaring mee, maar een verschil in het chassis, waar ze ook ontzettend veel ervaring in hebben, kan wel. Sorry, dat zijn toch nonsens?

Sorry maar.. nu spreek je jezelf WEER tegen in vergelijking met daarstraks.
De motoren zijn volledig bevroren? akkoord?
Dit geldt ook voor Red Bull en Toro Rosso?
Nog akkoord?
Je schrijft zelf dat Torro Roso vorig jaar sneller ging dan Red Bull.
Akkoord!
Dit jaar is dat NIET zo.
Red Bull gaat "als een brandweer" en is sneller dan Torro Rosso. De situatie is zelfs omgekeerd.

Hoe kan dit opeens? Met bevroren motoren? Het is niet zo dat de Renault motor in de Red Bull opeens sneller is als de Ferrari motor in de Torro Rosso mag ik aannemen....?
Antwoord: Dat ligt dus aan het chassis en het bodywork! (Die echt niet hetzelfde zijn.)
Andrian Newey (Red Bull) heeft zijn huiswerk fijn voor mekaar!

Die verschillen in body en chassis, ophanging e.d. ZIE je zelfs. Eindelijk zien alle F1 wagens er niet meer hetzelfde uit! Van een speer als een Red Bull tot de Renault, die meer weg heeft van een speedboot dan van een auto.
Als mijn naam Fernando Alonso was weigerde ik zelfs om daar in plaats te nemen!




scho0634

is de Torro Roso ook niet ontworpen door Newey?

sloggerke

#79
Citaat van: 0634 op 04 april 2009 - 22:49:00
is de Torro Roso ook niet ontworpen door Newey?

Neen. Door Giorgio Ascanelli.
Hij gaat er prat op dat het GEEN kopie is. Herinner u de teampresentatie.

Al zie je ook wel verschillen. Oa. de haaievin is totaal anders, de "knik" in het bodywork ter hoogte van de voorophanging is bij Red Bull uitgesprokener. (Alsof Newey met een voorhamer op die kar heeft zitten kloppen. ;D)

Forza F1

Citaat van: sloggerke op 04 april 2009 - 22:25:43
Sorry maar.. nu spreek je jezelf WEER tegen in vergelijking met daarstraks.
De motoren zijn volledig bevroren? akkoord?
Dit geldt ook voor Red Bull en Toro Rosso?
Nog akkoord?
Je schrijft zelf dat Torro Roso vorig jaar sneller ging dan Red Bull.
Akkoord!
Dit jaar is dat NIET zo.
Red Bull gaat "als een brandweer" en is sneller dan Torro Rosso. De situatie is zelfs omgekeerd.

Hoe kan dit opeens? Met bevroren motoren? Het is niet zo dat de Renault motor in de Red Bull opeens sneller is als de Ferrari motor in de Torro Rosso mag ik aannemen....?
Antwoord: Dat ligt dus aan het chassis en het bodywork! (Die echt niet hetzelfde zijn.)
Andrian Newey (Red Bull) heeft zijn huiswerk fijn voor mekaar!

Die verschillen in body en chassis, ophanging e.d. ZIE je zelfs. Eindelijk zien alle F1 wagens er niet meer hetzelfde uit! Van een speer als een Red Bull tot de Renault, die meer weg heeft van een speedboot dan van een auto.
Als mijn naam Fernando Alonso was weigerde ik zelfs om daar in plaats te nemen!

Je hebt volkomen gelijk. Chassis & bodywork (en uiteraard de piloten) zijn doorslaggevende factoren, véél belangrijker dan de motor. Het mooiste voorbeeld is dan ook het feit dat dezelfde Mercedes-Benz motor in zowel de BrawnGP, Force India & McLaren ligt.

scho0634

Daar kan ik het ook alleen maar mee eens zijn.

Jasper

Citaat van: sloggerke op 04 april 2009 - 23:02:21
Citaat van: 0634 op 04 april 2009 - 22:49:00
is de Torro Roso ook niet ontworpen door Newey?

Neen. Door Giorgio Ascanelli.
Hij gaat er prat op dat het GEEN kopie is. Herinner u de teampresentatie.

Al zie je ook wel verschillen. Oa. de haaievin is totaal anders, de "knik" in het bodywork ter hoogte van de voorophanging is bij Red Bull uitgesprokener. (Alsof Newey met een voorhamer op die kar heeft zitten kloppen. ;D)

De STR4 is een kopie van de RBR5, maar dan binnenin aangepast om de andere aandrijflijn erin te laten passen. Zelfde aeropakket, nagenoeg zelfde ophanging. Ze zouden ook eigen koeling en hydraulische systemen hebben.

janke

Wat een gefilosofeer. Brawn is snel, Toyota  ook, en dat zijn nu de feiten. En de zgn. 'toppers' die hebben even niets te zeggen. That's all.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: Jasper op 05 april 2009 - 00:39:33
Citaat van: sloggerke op 04 april 2009 - 23:02:21
Citaat van: 0634 op 04 april 2009 - 22:49:00
is de Torro Roso ook niet ontworpen door Newey?

Neen. Door Giorgio Ascanelli.
Hij gaat er prat op dat het GEEN kopie is. Herinner u de teampresentatie.

Al zie je ook wel verschillen. Oa. de haaievin is totaal anders, de "knik" in het bodywork ter hoogte van de voorophanging is bij Red Bull uitgesprokener. (Alsof Newey met een voorhamer op die kar heeft zitten kloppen. ;D)

De STR4 is een kopie van de RBR5, maar dan binnenin aangepast om de andere aandrijflijn erin te laten passen. Zelfde aeropakket, nagenoeg zelfde ophanging. Ze zouden ook eigen koeling en hydraulische systemen hebben.
Dus de basis is gewoon van Newey.

Toyoda



[/quote]
je trekt een lijn door die je niet zomaar mag doortrekken. Ten eerste vergelijk je 2 wagens die met een verschillende motor rijden, hoe kan je daaruit dan concluderen waaraan het ligt
[/quote]

Ten eerste vergelijk ik 2 wagens die wel degelijk met dezelfde motor rijden!
Een Mercedes motor!
Brawn, force India en McLaren rijden met dezelfde motor!

Ten tweede snapte ik dat ook wel van die fout maar ik kon het niet laten :)
Maar laten we het eens zijn dat we het oneens zijn met elkaar.
Dan hebben we dat toch al ;)

En ten derde lijkt het mij dat een chassis en bodywork veel moeilijker te maken zijn dan een motor die al 3 jaar onveranderd hoort te zijn...
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

Ferrari 2010

Citaat van: sloggerke op 04 april 2009 - 23:02:21
Citaat van: 0634 op 04 april 2009 - 22:49:00
is de Torro Roso ook niet ontworpen door Newey?

Neen. Door Giorgio Ascanelli.
Hij gaat er prat op dat het GEEN kopie is. Herinner u de teampresentatie.

Al zie je ook wel verschillen. Oa. de haaievin is totaal anders, de "knik" in het bodywork ter hoogte van de voorophanging is bij Red Bull uitgesprokener. (Alsof Newey met een voorhamer op die kar heeft zitten kloppen. ;D)

En nu spreek jij jezelf tegen, ik was toch duidelijk dat STR en RBR verleden jaar hetzelfde chassis hadden? Nu hebben ze een ander, uiteraard maakt dat verschil! Ik heb NOOIT ontkend dat een chassis onbelangrijk is, NOOIT. Integendeel.

Maar net zoals dat chassis, gearbox, whatever, is ook de motor van belang. Probeer me maar eens te verklaren waarom ze bij motor WEL allemaal even goed zouden zijn dankzij de lange ervaring, en bij de rest NIET, ondanks de even grote ervaring daar.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Omdat niemand ervaring heeft met het bouwen van een chassis volgens de regels van 2009.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 05 april 2009 - 18:54:23
Omdat niemand ervaring heeft met het bouwen van een chassis volgens de regels van 2009.
Laat ons dan eens naar vorige seizoenen kijken, dan zouden de chassis verleden jaar dus allemaal even goed moeten zijn geweest? En de motor ook. Waarom reed Honda dan niet mee vooraan?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Inderdaad, vorig jaar waren de wagens bijna allemaal even goed, het hele pak zat bij de kwalificatie nooit verder uit elkaar dan anderhalve seconde...