BrawGP illegaal?

Gestart door gloudiesaurus, 23 maart 2009 - 18:26:01

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: sloggerke op 02 april 2009 - 20:05:56
Wil je nu zeggen dat als BRAWNGP motoren had gekregen van Toyota, Ferrari of Renault ze minder snel zouden zijn?
Met die 3 misschien niet, maar met een Honda? Volmondig ja!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Als mijn hond een kat was ...
Wat als Honda nu een geweldig ding in mekaar had geflanst?
Dit soort veronderstellingen brengen ons nergens. De feiten zijn zoals ze zijn.

sloggerke

Citaat van: Beco op 03 april 2009 - 10:05:49
Als mijn hond een kat was ...
Wat als Honda nu een geweldig ding in mekaar had geflanst?
Dit soort veronderstellingen brengen ons nergens. De feiten zijn zoals ze zijn.


Inderdaad!
Wil daar enkel nog aan toevoegen dat ze wel geweldig dom moeten zijn als ze zich 15 maanden enkel met het bodywork hebben beziggehouden..
Denk dus dat het niet zo is. We zullen het nooit weten misschien. Jammer maar het is niet anders.

scho0634

Zo'n enorm verschil tussen dit jaar en vorig jaar zit em natuurlijk niet in de motoren. Onder de huidige regelementen lijkt mij dat sterk.

Toyoda

Citaat van: Ferrari 2009 op 03 april 2009 - 07:26:42
Citaat van: sloggerke op 02 april 2009 - 20:05:56
Wil je nu zeggen dat als BRAWNGP motoren had gekregen van Toyota, Ferrari of Renault ze minder snel zouden zijn?
Met die 3 misschien niet, maar met een Honda? Volmondig ja!

Waarom zou Honda een slechte motor hebben???
Ik denk toch wel dat ze weten hoe ze een motor moeten bouwen.
Ze leveren ook motoren voor andere klasses.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

Vettelredbull

Citaat van: Toyoda op 03 april 2009 - 12:03:55
Citaat van: Ferrari 2009 op 03 april 2009 - 07:26:42
Citaat van: sloggerke op 02 april 2009 - 20:05:56
Wil je nu zeggen dat als BRAWNGP motoren had gekregen van Toyota, Ferrari of Renault ze minder snel zouden zijn?
Met die 3 misschien niet, maar met een Honda? Volmondig ja!

Waarom zou Honda een slechte motor hebben???
Ik denk toch wel dat ze weten hoe ze een motor moeten bouwen.
Ze leveren ook motoren voor andere klasses.


Feit blijft , dat ik niet geloof dat het Brawn GP zo snel is alleen omdat ze z,on diffusor hebben ingebouwd.

EBX

Citaat van: Jasper op 02 april 2009 - 14:12:24
Wat je zegt over het veranderen van de uitslag van Australië en Melbourne, klopt niet hoor. Door de bevoegde instanties van de GP van Australië, zijn de wagens goedgekeurd. Daar is niets meer tegen te beginnen. De andere teams hebben daarop beroep ingediend bij een hogere instantie, die in feite losstaat van de GP's. Maar als de mensen op de GP de wagen groen licht geven, valt dat niet meer terug te draaien. Want als de auto illegaal is, dan hadden de teams in kwestie nog altijd het recht om een kans te krijgen om hem aan te passen voor die GP en alsnog met een legale auto deel te nemen. Die kans hebben ze niet gekregen als nu blijkt dat de diffuser illegaal is, dus de uitslagen van Australië en Maleisië zullen niet meer veranderen.

Ik betwijfel dit nog steeds, puur op basis van logica (niet dat ik je niet wil geloven hoor ;) )
Het is de beslissing van de stewards, gedurende het weekend, om goed te keuren dat aangevochten wordt !
Het is toch juist die hogere instantie dat een eerste uitspraak (van stewards) kan overroepen ?

Dan overroep je een beslissing van dat bepaalde weekend; dus heeft het ook impacht op dat weekend, niet ?

Waarom zou BMW dit weekend anders ogmaals beroep indienen ? (los van het feit dat ze het eerste weekend te laat waren met indienen ?
CitaatTheissen sluit ook niet uit dat het dit raceweekend in Maleisië een protest indiend tegen de diffusers.
- http://www.f1pits.net/nieuws/bmw_sluit_zich_aan_bij_protest_diffusers/

Maar je kan ook gewoon gelijk hebben, maar kan dit ergens bevestigd worden ? ( ik kan niet echt een zaak herinneren waar een beroep gewonnen is )

Toyoda

Citaat van: F1FerrariFan op 03 april 2009 - 14:27:15
Citaat van: Toyoda op 03 april 2009 - 12:03:55
Citaat van: Ferrari 2009 op 03 april 2009 - 07:26:42
Citaat van: sloggerke op 02 april 2009 - 20:05:56
Wil je nu zeggen dat als BRAWNGP motoren had gekregen van Toyota, Ferrari of Renault ze minder snel zouden zijn?
Met die 3 misschien niet, maar met een Honda? Volmondig ja!

Waarom zou Honda een slechte motor hebben???
Ik denk toch wel dat ze weten hoe ze een motor moeten bouwen.
Ze leveren ook motoren voor andere klasses.


Feit blijft , dat ik niet geloof dat het Brawn GP zo snel is alleen omdat ze z,on diffusor hebben ingebouwd.

Neen dat is ook niet.
Brawn GP is zo snel omdat ze over een totaal pakket beschikken.
Alles is goed op elkaar afgestemd en de auto vormt 1 geheel.
De motor zelf zal niet zo veel uitmaken met welke ze rijden denk ik, alleen de betrouwbaarheid ervan.
Ik zie Force India ook niet van voor rijden alleen maar door de Mercedes motor.
De diffuser zorgt voor een Vacuüm onder de auto. En dat zorgt bij Brawn GP alsook Toyota en Williams voor een grotere neerwaartse druk en meer grip.
Zet daar het juiste aero pakket bij en voilla.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

Ferrari 2010

Citaat van: Toyoda op 03 april 2009 - 12:03:55
Citaat van: Ferrari 2009 op 03 april 2009 - 07:26:42
Citaat van: sloggerke op 02 april 2009 - 20:05:56
Wil je nu zeggen dat als BRAWNGP motoren had gekregen van Toyota, Ferrari of Renault ze minder snel zouden zijn?
Met die 3 misschien niet, maar met een Honda? Volmondig ja!

Waarom zou Honda een slechte motor hebben???
Ik denk toch wel dat ze weten hoe ze een motor moeten bouwen.
Ze leveren ook motoren voor andere klasses.
Ah, en omdat ze dat weten, kunnen ze een goede motor bouwen? Dit is F1 hé, geen tekenwedstrijd in een kleuterklas. Het gaat om minieme verschillen, als alle motoren even goed zijn dan vraag ik me af waarop men wacht om die standaardmotor in te voeren, want dan is al dat research daarnaar toch niet nodig, laat een externe partij dat dan maar doen, das dan een eenmalige kost. En wat ze in andere klasses doen doet totaal niet ter zake, de motor in een F1 is niet te verglijken met eender welke andere motor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

De diffuser zorgt wel voor liefst 14% extra downforce volgens testresultaten van Renault. Dat is wel flink.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 03 april 2009 - 21:33:33
De diffuser zorgt wel voor liefst 14% extra downforce volgens testresultaten van Renault. Dat is wel flink.
Inderdaad, en daardoor kunnen de vleugels vlakker en kunnen ze dus meer snelheid halen. Het is zeker niet onbelangrijk, maar het zal ook geen seconde uitmaken lijkt me. Brawn zal alleszins niet weer laatste staan zonder diffuser :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Oh nee, dat zeker niet. Maar een seconde sneller dan de rest zijn ze ook niet hoor. Het zit allemaal dicht bij elkaar.

Trouwens; in China hebben alle teams zo'n diffuser ;)

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 03 april 2009 - 22:06:28
Oh nee, dat zeker niet. Maar een seconde sneller dan de rest zijn ze ook niet hoor. Het zit allemaal dicht bij elkaar.

Trouwens; in China hebben alle teams zo'n diffuser ;)
Veel, maar alle? Of wie weet, misschien wel niemand meer ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 04 april 2009 - 09:03:09
Citaat van: 0634 op 03 april 2009 - 22:06:28
Oh nee, dat zeker niet. Maar een seconde sneller dan de rest zijn ze ook niet hoor. Het zit allemaal dicht bij elkaar.

Trouwens; in China hebben alle teams zo'n diffuser ;)
Veel, maar alle? Of wie weet, misschien wel niemand meer ;)
Alle grote teams, dan ;).

Ik geloof vooralsnog niet zo in een ban voor de diffusers.... Maar wie weet.

theschuit

Wordt onze favoriete sport niet weer vreselijk ongeloofwaardig door dit hele vage gebeuren ????  Wat als  Brawn Gp straks in mei toch illegaal verklaard wordt???  Ik kijk dan ook met gemengde gevoelens op dit moment , er kan toch duidelijk sprake zijn van competitie vervalsing, en daar word ik niet vrolijk van..