BrawGP illegaal?

Gestart door gloudiesaurus, 23 maart 2009 - 18:26:01

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

In mei? Het was toch 14 april? Ze moeten niet wachten tot we een derde van de races gehad hebben hé!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sloggerke

Citaat van: Ferrari 2009 op 03 april 2009 - 21:00:26
Citaat van: Toyoda op 03 april 2009 - 12:03:55
Citaat van: Ferrari 2009 op 03 april 2009 - 07:26:42
Citaat van: sloggerke op 02 april 2009 - 20:05:56
Wil je nu zeggen dat als BRAWNGP motoren had gekregen van Toyota, Ferrari of Renault ze minder snel zouden zijn?
Met die 3 misschien niet, maar met een Honda? Volmondig ja!

Waarom zou Honda een slechte motor hebben???
Ik denk toch wel dat ze weten hoe ze een motor moeten bouwen.
Ze leveren ook motoren voor andere klasses.
Ah, en omdat ze dat weten, kunnen ze een goede motor bouwen? Dit is F1 hé, geen tekenwedstrijd in een kleuterklas. Het gaat om minieme verschillen, als alle motoren even goed zijn dan vraag ik me af waarop men wacht om die standaardmotor in te voeren, want dan is al dat research daarnaar toch niet nodig, laat een externe partij dat dan maar doen, das dan een eenmalige kost. En wat ze in andere klasses doen doet totaal niet ter zake, de motor in een F1 is niet te verglijken met eender welke andere motor.

Ik kan je zeer sterk aanraden eens een goed boek over F1 geschiedenis te lezen...

Ze weten heus wel hoe zo'n ding te bouwen. Net als motoren voor zowat alle andere raceklassen (behalve DAKAR voorlopig, en de 24 uren van Le Mans.) en zowel op twee als op vier wielen.

Met die redenering zou ik zeggen: Koop vooral géén Ferrari voorlopig! Die lui weten niet hoe een motor in elkaar zit! ;D

Ferrari 2010

Tiens, Ferrari weet het niet, maar Honda, die bouwen absoluut een topmotor! En What The Hell doet het verleden ertoe? Het verleden is het verleden, in het verleden reden de Ferrari's iedereen naar huis en wonnen ze op 2 na alle races. AL die teams weten heus wel hoe ze een wagen moeten bouwen, maar het gaat om minieme verschillen, dit is hedendaagse F1, absolute TOPtechnologie, geen hoopje rijdende zeepkisten meer als in de jaren 50 hé.

Sorry, maar ik vind dat je je gedachtengang simpelweg kan samenvatten met de smiley waarmee je je bericht afsloot.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

theschuit

Citaat van: Ferrari 2009 op 04 april 2009 - 14:43:40
In mei? Het was toch 14 april? Ze moeten niet wachten tot we een derde van de races gehad hebben hé!


Ja je hebt gelukkig gelijk  ,ik zat met begin mei in mn hoofd,,,dacht dat ik dat ergens gehoord of gelezen had..

Toyoda

Citaat van: sloggerke op 04 april 2009 - 15:55:46
Citaat van: Ferrari 2009 op 03 april 2009 - 21:00:26
Citaat van: Toyoda op 03 april 2009 - 12:03:55
Citaat van: Ferrari 2009 op 03 april 2009 - 07:26:42
Citaat van: sloggerke op 02 april 2009 - 20:05:56
Wil je nu zeggen dat als BRAWNGP motoren had gekregen van Toyota, Ferrari of Renault ze minder snel zouden zijn?
Met die 3 misschien niet, maar met een Honda? Volmondig ja!

Waarom zou Honda een slechte motor hebben???
Ik denk toch wel dat ze weten hoe ze een motor moeten bouwen.
Ze leveren ook motoren voor andere klasses.
Ah, en omdat ze dat weten, kunnen ze een goede motor bouwen? Dit is F1 hé, geen tekenwedstrijd in een kleuterklas. Het gaat om minieme verschillen, als alle motoren even goed zijn dan vraag ik me af waarop men wacht om die standaardmotor in te voeren, want dan is al dat research daarnaar toch niet nodig, laat een externe partij dat dan maar doen, das dan een eenmalige kost. En wat ze in andere klasses doen doet totaal niet ter zake, de motor in een F1 is niet te verglijken met eender welke andere motor.

Nou nou mn beste...
Dat F1 geen kleuterklas is dat betwijfel ik nog even met alles wat er gebeurt de laatste tijd.
Maar wat ik bedoel is net dat wat jij zegt!
Het gaat om minieme verschillen! En daardoor geloof ik niet dat Brawn GP langzamer is met een andere motor.
De Ferrari motor zal echt niet 100 pk meer hebben dan een andere he?
Neen. Minieme verschillen.
Er doen zoveel factoren mee die beslissen dat een motor goed is of niet maar het komt er nog altijd op neer dat die motor goed verpakt moet zitten!
Hang de beste F1 motor onder een fiets en je wint er echt geen GP mee...
Trouwens een echt slechte motor hebben we nu al een tijdje niet meer gezien he.
De Cosworths zijn de laatste wat ik me herinneren kan.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

Ferrari 2010

Nou nou men beste Toyoda, enkele kort-door-de-bocht-uitspraken als "Hang de beste F1 motor onder een fiets en je wint er echt geen GP mee..." maak je echt geen indruk mee, sorry.
Als jij wil geloven dat het verschil tussen de verschillende motoren zo klein is, mij best, ga je gang, geloof wat je geloven wil.
Een motor met 650 pk minder kan het gerust halen van één met 660pk, daar draait het echt niet om. Het is zoveel meer dan de brute kracht die eruit te halen valt. Het is snelheid van optrekken, soepelheid, vermogen bij verschillende toerentallen. Neen, het verschil tussen de verschillende motoren is allesbehalve miniem, misschien wel op vlak van pk's, maar een motor is niet enkel wat pk's.

En hoe weet jij dat we een echt slechte motor al lang niet meer hebben gezien? Hoe weet jij bijvoorbeeld dat de cosworth slecht was en weet je zeker dat de Honda goed was? Cosworth zijn ook allesbehalve de eerste de beste hoor, met ervaring op zeer veel gebieden.

Doei doei! Of misschien beter: dream on.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Toyoda

Citaat van: Ferrari 2009 op 04 april 2009 - 18:44:52
Een motor met 650 pk minder kan het gerust halen van één met 660pk

Dus een motor van 10 pk haalt het van een motor van 660 pk?
Beetje spijtig hoe jij reageert trouwens...
Ik wil helemaal niks bewijzen of indruk maken.
Ik heb gewoon een mening.
Dat de Brawns sneller zijn dan de McLarens ligt toch niet aan de motor? dat is dezelfde.
Zouden de Brawns langzamer dan de McLarens zijn met een andere motor?
Dat het meer is dan alleen brute kracht dat staat dan ook letterlijk te lezen in mijn post.

Nu goed ik ga nog wat verder dromen over hoe goed Toyota het morgen gaat doen...
Hopend op een vriendelijker antwoord verblijf ik
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

sloggerke

Volkomen gelijk Toyoda!

Kan me nu echt niet vinden in de reacties van Ferrari.

En het gaat echt niet om de "zeepkisten van de jaren 50" hoor! (remember Prost-Senna)

Om een vergelijk te maken tussen de door Ferrari zo geniaal bevonden Mercedes-motor en de door hem zo verguisde Honda-motor even een vergelijk:

Polepositions motoren: Honda 77- Mercedes 70
Overwinningen motoren: Honda 72- Mercedes 67
Wereldtitels motoren: Honda 6- Mercedes 3
Podiumplaatsen motoren: Mercedes 194 - Honda 174
WK-punten motoren: Honda 1587,5 - Mercedes 1407
ronden op kop motoren: Honda 4.558 ronden- Mercedes 4.462 ronden
aantal km op kop motoren: Mercedes 22.606 km- Honda 22.486

Zeggen dat ze geen motor kunnen bouwen is dus onzinnig.

En PK's, geloof nu echt niet dat die correct worden vrijgegeven.
Misschien is de huidige Toyota wel een pak krachtiger dan de huidige Ferrari-motor....

Nogmaals: De huidige BRAWNGP is volledig ontworpen, gebouwd en betaald door Honda in Japan, dat is pas nog bevestigd door de voormalige ingenieur Jacky Eeckelhart. Overigens een Belg.
Dat ze aldaar 15 maanden enkel bezig geweest zijn met het bodywork en het chassis gelooft geen mens, althans geen zinnig mens. Ze zullen heus wel een motor in elkaar gezet hebben maar jammer genoeg zullen we hem (misschien) nooit op het circuit te zien krijgen, laat staan mogen aanhoren.
En dat ze het kunnen bewijst bovenstaande.

Toyoda

Ik vind gewoon dat elke F1 motor een snelle motor is. Sneller dan mijn fiets.
Ik geloof gewoon dat de Brawn snel is met eender welke motor en dat de force India langzaam is met eender welke motor.

En de betrouwbaarheid van de huidige generatie motoren is er gigantisch op vooruit gegaan.
Ik herinner me McLarens die bijna elke race gelijktijdig hun motor op bliezen, en dat terwijl ze de snelste auto hadden.
Sinds de bevriezing zien we dat toch veel minder... En door die bevriezing denk ik dat de motoren erg dicht bij elkaar liggen.
En dat er verschil in zit dat betwist ik niet.
Maar zoals ik ook zei is dat een miniem verschil net zoals Ferrari 2009 zei.
Maar ineens gaat dat van een miniem verschil naar een gigantisch verschil van 650 pk?
Ik was een beetje geschrokken van de reactie van Ferrari 2009 terwijl ik hem toch mooi gelijk gaf?
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

Ferrari 2010

Citaat van: Toyoda op 04 april 2009 - 19:00:25
Citaat van: Ferrari 2009 op 04 april 2009 - 18:44:52
Een motor met 650 pk minder kan het gerust halen van één met 660pk

Dus een motor van 10 pk haalt het van een motor van 660 pk?
Beetje spijtig hoe jij reageert trouwens...
Ik wil helemaal niks bewijzen of indruk maken.
Ik heb gewoon een mening.
Dat de Brawns sneller zijn dan de McLarens ligt toch niet aan de motor? dat is dezelfde.
Zouden de Brawns langzamer dan de McLarens zijn met een andere motor?
Dat het meer is dan alleen brute kracht dat staat dan ook letterlijk te lezen in mijn post.

Nu goed ik ga nog wat verder dromen over hoe goed Toyota het morgen gaat doen...
Hopend op een vriendelijker antwoord verblijf ik
Ik reageerde op de manier waarop jij reageerde, en ik zal nu weer reageren op de manier waarop jij reageerde.

Een motor van 660pk kan het inderdaad halen van één van 650, pk's zeggen niet alles over een motor, de paardenkracht is puur de kracht, maar zegt niet wanneer die kracht optreedt, en ook niet hoe hij naar die piek gaat (is het eerder een echte piek of eerder een plateau). Overigens zie ik niet waar ik van een miniem verschil naar 650 pk ga, ik heb het over een verschil van 10pk, 650 en 660 staat er.

@Sloggerke: Kan je aub de post opzoeken waar ik zeg dat ze geen motor kunnen bouwen? Overigens, wederom, geschiedenis is geschiedenis, we leven nu en deze motoren worden nu gebouwd. Verder vergeet je dat de motor bevrozen is, ze zullen inderdaad niet  maanden enkel met die wagen bezig zijn geweest, maar de tijd die ze aan de motorontwikkeling hebben besteedt, zal verwaarloosbaar zijn geweest ten opzichte van de tijd aan de rest. Ik heb nergens, effectief nergens gezegd dat Honda geen motor of goede wagen kan bouwen.

Ik heb enkel gezegd, en daar blijf ik bij, dat de Honda van de afgelopen seizoenen niet goed genoeg was. In 2007 hingen ze achteraan, in 2008 ook, de komende jaren zouden ze met de Honda-blok niet op pole zijn geraakt (uitzonderingen daar gelaten). Zoals ik al zei, F1 is absolute toptechnologie. Ten eerste dus technologie, ten tweede top, en ten derde behorende bij de absolute top. Als dan 6 constructeurs een motor bouwen, neen, dan zijn die absoluut niet even snel, allesbehalve.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: sloggerke op 04 april 2009 - 19:28:23
Dat ze aldaar 15 maanden enkel bezig geweest zijn met het bodywork en het chassis gelooft geen mens, althans geen zinnig mens. Ze zullen heus wel een motor in elkaar gezet hebben maar jammer genoeg zullen we hem (misschien) nooit op het circuit te zien krijgen, laat staan mogen aanhoren.

Motorontwikkeling is bevroren sinds eind 2006. ;)

Citaat van: Ferrari 2009 op 04 april 2009 - 20:21:13Overigens zie ik niet waar ik van een miniem verschil naar 650 pk ga, ik heb het over een verschil van 10pk, 650 en 660 staat er.

650 pk minder, staat er. Terwijl je "650 pk OF minder" bedoelde, neem ik aan.

Toyoda

Citaat van: Ferrari 2009 op 04 april 2009 - 18:44:52
Een motor met 650 pk minder kan het gerust halen van één met 660pk

Nu... Een motor met 650 pk minder dan eentje met 660 pk
650 pk - 660 pk = Je raad het misschien al... Inderdaad 10 pk

En waar heb ik gezegd dat een motor met minder pk het niet kan halen van een motor met meer pk???
Ik dacht toch stellig dat jij dat ging aantonen?
dus een honda motor met 650 pk kan het halen van een ferrari motor met 660 pk? niet?
en nu komt mijn stelling...

Trommelgeroffel...

Een Brawn GP met een motor met 650 pk is snel
Een Brawn GP met een motor met 660 pk is snel

Een Force India met een motor met 650 pk is langzaam
Een Force India met een motor met 660 pk is langzaam

Dat Honda een wagen had die niet vooruit te branden was ligt toch niet echt aan de motor alleen he?
Zelfs het slimme idee om de sponsor stickers weg te laten voor het gewicht  te reduceren hielp daar niet aan.

Nu dat is mijn mening, mijn stelling.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

sloggerke

Citaat van: Ferrari 2009 op 04 april 2009 - 20:21:13
Citaat van: Toyoda op 04 april 2009 - 19:00:25
Citaat van: Ferrari 2009 op 04 april 2009 - 18:44:52
Een motor met 650 pk minder kan het gerust halen van één met 660pk

Dus een motor van 10 pk haalt het van een motor van 660 pk?
Beetje spijtig hoe jij reageert trouwens...
Ik wil helemaal niks bewijzen of indruk maken.
Ik heb gewoon een mening.
Dat de Brawns sneller zijn dan de McLarens ligt toch niet aan de motor? dat is dezelfde.
Zouden de Brawns langzamer dan de McLarens zijn met een andere motor?
Dat het meer is dan alleen brute kracht dat staat dan ook letterlijk te lezen in mijn post.

Nu goed ik ga nog wat verder dromen over hoe goed Toyota het morgen gaat doen...
Hopend op een vriendelijker antwoord verblijf ik
Ik reageerde op de manier waarop jij reageerde, en ik zal nu weer reageren op de manier waarop jij reageerde.

Een motor van 660pk kan het inderdaad halen van één van 650, pk's zeggen niet alles over een motor, de paardenkracht is puur de kracht, maar zegt niet wanneer die kracht optreedt, en ook niet hoe hij naar die piek gaat (is het eerder een echte piek of eerder een plateau). Overigens zie ik niet waar ik van een miniem verschil naar 650 pk ga, ik heb het over een verschil van 10pk, 650 en 660 staat er.

@Sloggerke: Kan je aub de post opzoeken waar ik zeg dat ze geen motor kunnen bouwen? Overigens, wederom, geschiedenis is geschiedenis, we leven nu en deze motoren worden nu gebouwd. Verder vergeet je dat de motor bevrozen is, ze zullen inderdaad niet  maanden enkel met die wagen bezig zijn geweest, maar de tijd die ze aan de motorontwikkeling hebben besteedt, zal verwaarloosbaar zijn geweest ten opzichte van de tijd aan de rest. Ik heb nergens, effectief nergens gezegd dat Honda geen motor of goede wagen kan bouwen.

Ik heb enkel gezegd, en daar blijf ik bij, dat de Honda van de afgelopen seizoenen niet goed genoeg was. In 2007 hingen ze achteraan, in 2008 ook, de komende jaren zouden ze met de Honda-blok niet op pole zijn geraakt (uitzonderingen daar gelaten). Zoals ik al zei, F1 is absolute toptechnologie. Ten eerste dus technologie, ten tweede top, en ten derde behorende bij de absolute top. Als dan 6 constructeurs een motor bouwen, neen, dan zijn die absoluut niet even snel, allesbehalve.

Tja, je zegt het zelf ... "de afgelopen seizoenen"... Volgens mij is dat ook al geschiedenis?

Dan verschillen we gewoon van mening. Ik denk dat BRAWN met de Honda motoren wel op pole had gestaan, net zoals ik denk dat de Honda van vorig jaar met een Mercedes of Ferrari blok evenzeer achteraan had gestaan, naast Forca India en Torro Rosso dewelke overigens met die prachtige motoren reden en rijden.

En die "bevriezing" van de motoren, dat is eerlijk gezegd iets dat ik niet helemaal vat. Volgens mij betreft het hier de doorontwikkeling van de motor.
Het toerental limiteren van 19.000 tot 18.000 rpm, dat doe je echt niet door enkel aan één schroefje te draaien. Idem met de duurzaamheid van de motor dewelke nu gelimiteerd is op slechts acht motoren per seizoen. Dat doe je echt niet door aan één schroefje te draaien.
Volgens mij rijden ze wel allemaal met een, weliswaar gelimiteerd, doch nagelnieuw blok.
Renault, dat de bevriezing destijds fout had geïnterpreteerd, mocht dit seizoen ook een inhaalbeweging maken van enkele PK's. (Volgens sommigen 10 volgens anderen zelfs 150 pk.) Dat doe je toch niet door een vijsje aan te spannen? Dat moet toch een nieuw blok zijn.

Toyoda

Eindelijk iemand die me begrijpt!
Brawn GP heeft haar huiswerk gemaakt!
Resultaat is een snelle auto met welk blok ze ook mogen rijden.
Idem voor Toyota en williams die trouwens met DEZELFDE motoren als vorig jaar rijden en nu toch een flink stuk sneller zijn.
Door hun huiswerk te maken. Niet door hun motor.
Ferrari probeert hun huiswerk nog snel onderweg naar school te maken en bij McLaren zijn ze het vergeten te maken.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

scho0634

En dat is leuk. Want dan zien we eens anderen winnen. Maar na 14 april wordt het een toefje anders. Of de diffusers zijn illegaal of de diffusers worden ook toegepast bij Renault (schijnt em al klaar te hebben), Ferrari, Mac, BMW en RBR. Kijken wie er dan bovenaan staat. Geen idee.

Maar het zit allemaal erg dicht bij elkaar, dus het kan een heel groot verschil maken op de grid.