Omzeilt ferrari het testverbod?

Gestart door leproffesseur, 06 januari 2009 - 20:40:26

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 19:41:56
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 19:17:07
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 17:40:39
oh, is dat omzeilen.. nou ja, dan zijn we uitgepraat idd.. hier in Nederland hebben we sinds kort rookverbod in Horecagelegenheden.. dus je mag daarbinnen niet meer roken... als ik nu  buiten een sigaretje ga roken, dan omzeil ik toch ook niet het rookverbod?? maar goed, dit is idd weer een discussie van niks...
Het rookverbod is er om te zorgen dat de anderen in die horecazaak niet gehinderd worden door jouw ongezonde gewoonte. Als jij buiten gaat staan, worden die mensen niet meer gehinderd. Echter, het testverbod is er om de kosten de drukken, maarrr, als je dan elders gaat testen, blijven de kosten. Dat buiten gaan roken is dus niet echt vergelijkbaar, het is geen omzeiling.
en wat is het doel om kosten  te drukken dan?? volgens mij om te zorgen dat het voor kleinere teams makkelijker wordt om mee te doen of mee te kunnen blijven doen... een individueel team moet zelf weten hoeveel kosten ze verder willen maken... dus als Ferrari wil testen binnen de gestelde regels, dan is dat ook hun eigen verantwoordelijkheid... veel zullen ze er niet mee winnen, zeker met KERS niet...
Met KERS net wel lijkt mij, dat is nog nieuw, je kan dus nog sterk innoveren, nieuwe mogelijkheden zoeken, zorgen voor een efficiënter gebruik van de energie, ... Een vleugel wijzigen kan niet veel meer maken, een goed KERS-systeem daarentegen wel.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 19:45:30
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 19:41:56
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 19:17:07
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 17:40:39
oh, is dat omzeilen.. nou ja, dan zijn we uitgepraat idd.. hier in Nederland hebben we sinds kort rookverbod in Horecagelegenheden.. dus je mag daarbinnen niet meer roken... als ik nu  buiten een sigaretje ga roken, dan omzeil ik toch ook niet het rookverbod?? maar goed, dit is idd weer een discussie van niks...
Het rookverbod is er om te zorgen dat de anderen in die horecazaak niet gehinderd worden door jouw ongezonde gewoonte. Als jij buiten gaat staan, worden die mensen niet meer gehinderd. Echter, het testverbod is er om de kosten de drukken, maarrr, als je dan elders gaat testen, blijven de kosten. Dat buiten gaan roken is dus niet echt vergelijkbaar, het is geen omzeiling.
en wat is het doel om kosten  te drukken dan?? volgens mij om te zorgen dat het voor kleinere teams makkelijker wordt om mee te doen of mee te kunnen blijven doen... een individueel team moet zelf weten hoeveel kosten ze verder willen maken... dus als Ferrari wil testen binnen de gestelde regels, dan is dat ook hun eigen verantwoordelijkheid... veel zullen ze er niet mee winnen, zeker met KERS niet...
Met KERS net wel lijkt mij, dat is nog nieuw, je kan dus nog sterk innoveren, nieuwe mogelijkheden zoeken, zorgen voor een efficiënter gebruik van de energie, ... Een vleugel wijzigen kan niet veel meer maken, een goed KERS-systeem daarentegen wel.
het KERS systeem zelf niet, volgens mij heb  je het zelf ook al meermalen gezegd, die produceert veel meer energie dan er gebruikt mag worden.. wat gewichtsverdeling etc betreft valt er misschien wel winst te halen, maar da's natuurlijk moeilijk te testen met een andere auto.... en om het compacter/lichterte maken lijkt testen op circuit mij geen eens nodig.... bovendien, ik denk dat we dat hele gerucht met een korreltje zout moeten nemen... hooguit zal er wat samenwerking plaatvinden.. dat lijkt mij tenminste...

Jasper

#47
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 19:41:56
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 19:17:07
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 17:40:39
oh, is dat omzeilen.. nou ja, dan zijn we uitgepraat idd.. hier in Nederland hebben we sinds kort rookverbod in Horecagelegenheden.. dus je mag daarbinnen niet meer roken... als ik nu  buiten een sigaretje ga roken, dan omzeil ik toch ook niet het rookverbod?? maar goed, dit is idd weer een discussie van niks...
Het rookverbod is er om te zorgen dat de anderen in die horecazaak niet gehinderd worden door jouw ongezonde gewoonte. Als jij buiten gaat staan, worden die mensen niet meer gehinderd. Echter, het testverbod is er om de kosten de drukken, maarrr, als je dan elders gaat testen, blijven de kosten. Dat buiten gaan roken is dus niet echt vergelijkbaar, het is geen omzeiling.
en wat is het doel om kosten  te drukken dan?? volgens mij om te zorgen dat het voor kleinere teams makkelijker wordt om mee te doen of mee te kunnen blijven doen... een individueel team moet zelf weten hoeveel kosten ze verder willen maken... dus als Ferrari wil testen binnen de gestelde regels, dan is dat ook hun eigen verantwoordelijkheid... veel zullen ze er niet mee winnen, zeker met KERS niet...

Wel ja, nu geef je het toch zelf toe? De bedoeling is dat er minder geld in tests wordt gepompt. Ferrari omzeilt dit door geld te pompen in een test die uitgevoerd wordt  door Peugeot.

Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 19:52:39en om het compacter/lichterte maken lijkt testen op circuit mij geen eens nodig....
Jawel hoor... Want als je iets compacter en lichter hebt gemaakt, dan wil je ook graag weten of je systeem nog werkt in rijdende omstandigheden (d.w.z. hoge temperatuur, veel trillingen, veel cycli van alle mogelijke belastingen...).

NDCGN

Citaat van: Jasper op 18 januari 2009 - 19:53:57
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 19:41:56
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 19:17:07
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 17:40:39
oh, is dat omzeilen.. nou ja, dan zijn we uitgepraat idd.. hier in Nederland hebben we sinds kort rookverbod in Horecagelegenheden.. dus je mag daarbinnen niet meer roken... als ik nu  buiten een sigaretje ga roken, dan omzeil ik toch ook niet het rookverbod?? maar goed, dit is idd weer een discussie van niks...
Het rookverbod is er om te zorgen dat de anderen in die horecazaak niet gehinderd worden door jouw ongezonde gewoonte. Als jij buiten gaat staan, worden die mensen niet meer gehinderd. Echter, het testverbod is er om de kosten de drukken, maarrr, als je dan elders gaat testen, blijven de kosten. Dat buiten gaan roken is dus niet echt vergelijkbaar, het is geen omzeiling.
en wat is het doel om kosten  te drukken dan?? volgens mij om te zorgen dat het voor kleinere teams makkelijker wordt om mee te doen of mee te kunnen blijven doen... een individueel team moet zelf weten hoeveel kosten ze verder willen maken... dus als Ferrari wil testen binnen de gestelde regels, dan is dat ook hun eigen verantwoordelijkheid... veel zullen ze er niet mee winnen, zeker met KERS niet...

Wel ja, nu geef je het toch zelf toe? De bedoeling is dat er minder geld in tests wordt gepompt. Ferrari omzeilt dit door geld te pompen in een test die uitgevoerd wordt  door Peugeot.
de bedoeling is dat het goedkoper wordt, vooral met het oog op de kleinere teams.. motoren zijn bv een stuk goedkoper en de dure testen worden geschrapt, maar ondanks de regels  kunnen teams nog steeds zelf uitmaken hoe ze verder hun geld besteden... Ferrari hoeft alleen rekening te houden met de regels van de FIA en met zn eigen budget... als ze daarbinnen dit soort dingen kunnen doen, dan is  dat prima toch??
Citaat van: Jasper op 18 januari 2009 - 19:53:57
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 19:52:39en om het compacter/lichterte maken lijkt testen op circuit mij geen eens nodig....
Jawel hoor... Want als je iets compacter en lichter hebt gemaakt, dan wil je ook graag weten of je systeem nog werkt in rijdende omstandigheden (d.w.z. hoge temperatuur, veel trillingen, veel cycli van alle mogelijke belastingen...).
en dat kunnen ze in de fabriek niet testen, maar wel op een Le Mans peugeot???  lijkt mij sterk... dan heb jij waarschijnlijk  nog nooit zo'n fabriek van binnen gezien...
bovendien is het nog maar de vraag of het Ferrari wel geld kost, of dat het meer een samenwerkingsverband is....

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 20:46:23
Citaat van: Jasper op 18 januari 2009 - 19:53:57
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 19:41:56
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 19:17:07
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 17:40:39
oh, is dat omzeilen.. nou ja, dan zijn we uitgepraat idd.. hier in Nederland hebben we sinds kort rookverbod in Horecagelegenheden.. dus je mag daarbinnen niet meer roken... als ik nu  buiten een sigaretje ga roken, dan omzeil ik toch ook niet het rookverbod?? maar goed, dit is idd weer een discussie van niks...
Het rookverbod is er om te zorgen dat de anderen in die horecazaak niet gehinderd worden door jouw ongezonde gewoonte. Als jij buiten gaat staan, worden die mensen niet meer gehinderd. Echter, het testverbod is er om de kosten de drukken, maarrr, als je dan elders gaat testen, blijven de kosten. Dat buiten gaan roken is dus niet echt vergelijkbaar, het is geen omzeiling.
en wat is het doel om kosten  te drukken dan?? volgens mij om te zorgen dat het voor kleinere teams makkelijker wordt om mee te doen of mee te kunnen blijven doen... een individueel team moet zelf weten hoeveel kosten ze verder willen maken... dus als Ferrari wil testen binnen de gestelde regels, dan is dat ook hun eigen verantwoordelijkheid... veel zullen ze er niet mee winnen, zeker met KERS niet...

Wel ja, nu geef je het toch zelf toe? De bedoeling is dat er minder geld in tests wordt gepompt. Ferrari omzeilt dit door geld te pompen in een test die uitgevoerd wordt  door Peugeot.
de bedoeling is dat het goedkoper wordt, vooral met het oog op de kleinere teams.. motoren zijn bv een stuk goedkoper en de dure testen worden geschrapt, maar ondanks de regels  kunnen teams nog steeds zelf uitmaken hoe ze verder hun geld besteden... Ferrari hoeft alleen rekening te houden met de regels van de FIA en met zn eigen budget... als ze daarbinnen dit soort dingen kunnen doen, dan is  dat prima toch??
Je snapt het echt niet hé. Ze willen de kosten drukken. Dus dat alle teams bijvoorbeeld niet meer dan 100 miljoen uitgeven. Aangezien men niet meer mag testen, steekt men geen geld meer in die tests en zijn er dus minder kosten. maar nu gaat ferrari naar Peugeot, om hen het systeem te laten testen. Ze zullen Peugeot hiervoor wel wat personeel leveren, en hebben zelf ook personeel nodig om de data te analyseren en er hun conclusies uit te trekken. Dus de testkosten die eigenlijk wegvielen, komen nu grotendeels terug. Dus hebben ze terug meer geld nodig daarvoor, en worden hun kosten terug hoger. Het DOEL van de regels, namelijk kosten besparen, wordt dus omzeild.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

#50
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 21:04:42
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 20:46:23
Citaat van: Jasper op 18 januari 2009 - 19:53:57
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 19:41:56
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 19:17:07
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 17:40:39
oh, is dat omzeilen.. nou ja, dan zijn we uitgepraat idd.. hier in Nederland hebben we sinds kort rookverbod in Horecagelegenheden.. dus je mag daarbinnen niet meer roken... als ik nu  buiten een sigaretje ga roken, dan omzeil ik toch ook niet het rookverbod?? maar goed, dit is idd weer een discussie van niks...
Het rookverbod is er om te zorgen dat de anderen in die horecazaak niet gehinderd worden door jouw ongezonde gewoonte. Als jij buiten gaat staan, worden die mensen niet meer gehinderd. Echter, het testverbod is er om de kosten de drukken, maarrr, als je dan elders gaat testen, blijven de kosten. Dat buiten gaan roken is dus niet echt vergelijkbaar, het is geen omzeiling.
en wat is het doel om kosten  te drukken dan?? volgens mij om te zorgen dat het voor kleinere teams makkelijker wordt om mee te doen of mee te kunnen blijven doen... een individueel team moet zelf weten hoeveel kosten ze verder willen maken... dus als Ferrari wil testen binnen de gestelde regels, dan is dat ook hun eigen verantwoordelijkheid... veel zullen ze er niet mee winnen, zeker met KERS niet...

Wel ja, nu geef je het toch zelf toe? De bedoeling is dat er minder geld in tests wordt gepompt. Ferrari omzeilt dit door geld te pompen in een test die uitgevoerd wordt  door Peugeot.
de bedoeling is dat het goedkoper wordt, vooral met het oog op de kleinere teams.. motoren zijn bv een stuk goedkoper en de dure testen worden geschrapt, maar ondanks de regels  kunnen teams nog steeds zelf uitmaken hoe ze verder hun geld besteden... Ferrari hoeft alleen rekening te houden met de regels van de FIA en met zn eigen budget... als ze daarbinnen dit soort dingen kunnen doen, dan is  dat prima toch??
Je snapt het echt niet hé. Ze willen de kosten drukken. Dus dat alle teams bijvoorbeeld niet meer dan 100 miljoen uitgeven. Aangezien men niet meer mag testen, steekt men geen geld meer in die tests en zijn er dus minder kosten. maar nu gaat ferrari naar Peugeot, om hen het systeem te laten testen. Ze zullen Peugeot hiervoor wel wat personeel leveren, en hebben zelf ook personeel nodig om de data te analyseren en er hun conclusies uit te trekken. Dus de testkosten die eigenlijk wegvielen, komen nu grotendeels terug. Dus hebben ze terug meer geld nodig daarvoor, en worden hun kosten terug hoger. Het DOEL van de regels, namelijk kosten besparen, wordt dus omzeild.
Ferrari moet dat toch toch zelf weten... denk je dat de andere teams hun KERS systeem gratis kunnen ontwikkelen en verbeteren?? als de FIA dat niet wil, dan moeten ze ook KERS gaan standaardiseren of er duidelijkere regels voor geven... en niet meer als 100 miljoen? dan moeten ze geen testverbod instellen, maar een max budget... zo lang dat niet gebeurt mogen  teams zoveel geld uitgeven als ze zelf willen... en testkosten die eigenlijk wegvielen komen nu terug?? lijkt me sterk.. weet je al wat de exacte deal is tussen Ferrari en Peugeot dan??

Ferrari 2010

Het gaat er niet om of ze dat zelf moeten weten, niemand hier maakt zich daar druk om. We hebben het over dat ze het al dan niet omzeilen en jij komt in die discussie ineens over iets anders zeveren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 21:36:30
Het gaat er niet om of ze dat zelf moeten weten, niemand hier maakt zich daar druk om. We hebben het over dat ze het al dan niet omzeilen en jij komt in die discussie ineens over iets anders zeveren.
Ferrari moet toch zelf invullen hoe ze hun onderdelen testen?? dat is wel van belang voor deze (onzinnige) discussie... alle teams doen dat op een bepaalde manier en als Ferrari dat wil doen door met Peugeot samen te werken, dan is dat hun keus... misschien is het juist wel kostenbesparend voor hen... teams besteden hun geld niet allemaal op  dezelfde manier..en als het echt alleen maar draait om kosten besparen, dan hadden ze dat hele KERS gewoon uit moeten stellen... of direct standaardiseren...

scho0634

oh jee... wat heb ik toch aangericht met mijn, in mijn ogen, zo'n onschuldige opmerking.... :-[ ;)

Wizard

Citaat van: Jasper op 17 januari 2009 - 16:48:42
Citaat van: Wizard op 17 januari 2009 - 11:20:18
Je weet niet wat er bedoeld wordt met een maas in de wet?

Nu niet om lastig te doen of zo hé, maar het is "de mazen van het net". ;)

Ik bedoel echt een maas in de wet. ;) Raadpleeg google maar.

Wat jij bedoelt is  "door de mazen van het net kruipen". Dat betekend er goed vanaf komen (dacht ik) of ternauwenood ontsnappen.

Folkert

Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 16:00:05
Citaat van: Jasper op 18 januari 2009 - 14:55:20
Wel ja, wat is omzeilen dan volgens jou? ???

om·zei·len -zeilde, h -zeild in een kring om iets heen zeilen: een moeilijkheid ~ uit de weg gaan
dus in dit geval zou dat betekenen: een regel uit de weg gaan?? de regel is dat je gedurende het seizoen niet meer met een F1 auto mag testen.. dat doen ze niet, dus ze omzeilen in feite niks... als dit omzeilen is, dan wordt er heel wat omzeilt, dan zou iets testen in de fabriek dat ook zijn...

Citaat van: NDCGN op 07 januari 2009 - 15:31:00
volgens mij is dit gewoon totale onzin..  Ferrari omzeilt testverbod door KERS in een andere klasse, bij een ander merk te gaan laten testen... klinkt lachwekkend als je t mij vraagt

Ik weet nou niet wat je precies bedoelt: ene keer zeg je dat ze het wel omzeilen en andere keer zeg je van niet. Of ik kan je verkeerd hebben bergrepen.


Maar goed, Ik vind dit wel een vorm van omzeilen. Ze laten een een systeem testen in race omstandigheden(ok andere auto andere reacties, maar dan nog kan je testen op aantal aspecten die in beide auto's van toepassing kunnen zijn.) die je alleen kan testen met testen in een auto en in fabriek(zoals eerder gezegt) kan je dat minder goed testen. Zijn daarnaast de fabrieks test uren ook niet aan banden gelegt? Maar goed, het maakt dus eigenlijk niets uit want veel onderdelen van de Ferrari kunnen niet op de Peugeot worden getest. Dus laat ze lekker gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 00:22:08
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 16:00:05
Citaat van: Jasper op 18 januari 2009 - 14:55:20
Wel ja, wat is omzeilen dan volgens jou? ???

om·zei·len -zeilde, h -zeild in een kring om iets heen zeilen: een moeilijkheid ~ uit de weg gaan
dus in dit geval zou dat betekenen: een regel uit de weg gaan?? de regel is dat je gedurende het seizoen niet meer met een F1 auto mag testen.. dat doen ze niet, dus ze omzeilen in feite niks... als dit omzeilen is, dan wordt er heel wat omzeilt, dan zou iets testen in de fabriek dat ook zijn...

Citaat van: NDCGN op 07 januari 2009 - 15:31:00
volgens mij is dit gewoon totale onzin..  Ferrari omzeilt testverbod door KERS in een andere klasse, bij een ander merk te gaan laten testen... klinkt lachwekkend als je t mij vraagt

Ik weet nou niet wat je precies bedoelt: ene keer zeg je dat ze het wel omzeilen en andere keer zeg je van niet. Of ik kan je verkeerd hebben bergrepen.

lijkt er op dat je het verkeerd begrepen hebt... ik zeg toch duidelijk dat ik het lachwekkend vind..  in die middelste zin herhaal ik alleen wat er in het nieuwsbericht of in het begin van het topic is geplaatst... dat is niet mijn mening ofzo (de 1e en 3e zin wel, de middelste niet)... inmiddels zijn ook al deze geruchten al tegengesproken door Ferrari en vonden ze het daar ook lachwekkend...
btw, ik vond nog een interessant stukje op internet over hoe andere teams het KERS gebeuren aanpakken (in Engels)

One of the problems with F1 rule-making is that unless there is a budget cap agreed the teams can spend their money on whatever they like. If they choose to buy in technology the FIA cannot stop them doing that. Williams, for example, bought a stake in a company called Automotive Hybrid Power Ltd in an effort to develop a KERS system quickly and cheaply. McLaren has agreed "a collaborative initiative" with the US automotive electronics company Freescale Semiconductor to develop the next-generation KERS technology, rather than doing the work itself. The Lancashire-based Torotrak company has announced deals with two unnamed F1 teams while former F1 racer Heinz-Harald Frentzen is also pushing for deals for his Lithium Technology Corporation, which provided a KERS system for the Gumpert Apollo sportscar last season

Folkert

Citaat van: NDCGN op 19 januari 2009 - 00:39:05
Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 00:22:08
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 16:00:05
Citaat van: Jasper op 18 januari 2009 - 14:55:20
Wel ja, wat is omzeilen dan volgens jou? ???

om·zei·len -zeilde, h -zeild in een kring om iets heen zeilen: een moeilijkheid ~ uit de weg gaan
dus in dit geval zou dat betekenen: een regel uit de weg gaan?? de regel is dat je gedurende het seizoen niet meer met een F1 auto mag testen.. dat doen ze niet, dus ze omzeilen in feite niks... als dit omzeilen is, dan wordt er heel wat omzeilt, dan zou iets testen in de fabriek dat ook zijn...

Citaat van: NDCGN op 07 januari 2009 - 15:31:00
volgens mij is dit gewoon totale onzin..  Ferrari omzeilt testverbod door KERS in een andere klasse, bij een ander merk te gaan laten testen... klinkt lachwekkend als je t mij vraagt

Ik weet nou niet wat je precies bedoelt: ene keer zeg je dat ze het wel omzeilen en andere keer zeg je van niet. Of ik kan je verkeerd hebben bergrepen.

lijkt er op dat je het verkeerd begrepen hebt... ik zeg toch duidelijk dat ik het lachwekkend vind..  in die middelste zin herhaal ik alleen wat er in het nieuwsbericht of in het begin van het topic is geplaatst... dat is niet mijn mening ofzo (de 1e en 3e zin wel, de middelste niet)... inmiddels zijn ook al deze geruchten al tegengesproken door Ferrari en vonden ze het daar ook lachwekkend...
btw, ik vond nog een interessant stukje op internet over hoe andere teams het KERS gebeuren aanpakken (in Engels)

One of the problems with F1 rule-making is that unless there is a budget cap agreed the teams can spend their money on whatever they like. If they choose to buy in technology the FIA cannot stop them doing that. Williams, for example, bought a stake in a company called Automotive Hybrid Power Ltd in an effort to develop a KERS system quickly and cheaply. McLaren has agreed "a collaborative initiative" with the US automotive electronics company Freescale Semiconductor to develop the next-generation KERS technology, rather than doing the work itself. The Lancashire-based Torotrak company has announced deals with two unnamed F1 teams while former F1 racer Heinz-Harald Frentzen is also pushing for deals for his Lithium Technology Corporation, which provided a KERS system for the Gumpert Apollo sportscar last season
Het was niet helemaal duidelijk wat jij nou bedoelde. Citaten worden normalitair aan gegeven door " " of ,, ''. Vandaar dat ik het me afvroeg.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Wat een gezeur hierover, je kan wel merken dat er weinig nieuws is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 21:56:33
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 21:36:30
Het gaat er niet om of ze dat zelf moeten weten, niemand hier maakt zich daar druk om. We hebben het over dat ze het al dan niet omzeilen en jij komt in die discussie ineens over iets anders zeveren.
Ferrari moet toch zelf invullen hoe ze hun onderdelen testen??
Maar daar gaat het hier niet om. Daar waren we NIET, en ik herhaal: NIET, en nog eens: NIET, en nogmaals voor jouw enorm trage begrip: NIET over bezig! Man toch  ::) ::) ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.