Omzeilt ferrari het testverbod?

Gestart door leproffesseur, 06 januari 2009 - 20:40:26

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 januari 2009 - 15:46:46
Oké, dus dan heeft Peugeot er wel baat bij, maar het lijkt me toch onmogelijk dat dit in 2009 wordt ingevoerd, nee? Dan denken ze wel heel ver vooruit. :)
Ik meen me te herinneren dat Toyota (dacht ik toch dat het toyota was, kan ook een andere constructeur zijn) minstens tot 2010 in de F1 bleef maar nadien eventueel naar Le Mans wilde, omdat vanaf dan hybrides enzo waarschijnlijk toegelaten zouden worden. In 2009 lijkt me ook vlug, ze denken inderdaad wel erg ver vooruit dan, maar een overwinning in de 24h is veel waard ook natuurlijk. :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard


Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Je weet niet wat er bedoeld wordt met een maas in de wet?

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 17 januari 2009 - 11:20:18
Je weet niet wat er bedoeld wordt met een maas in de wet?
Jawel, maar waar is dat een reactie op? Het laatste dat gepost werd ging over een eventuele overstap van Toyota naar Le Mans, en die post is zelfs al 10 dagen oud.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Mijn fout. Ik reageerde op de openingpost.

Jasper

Citaat van: Wizard op 17 januari 2009 - 11:20:18
Je weet niet wat er bedoeld wordt met een maas in de wet?

Nu niet om lastig te doen of zo hé, maar het is "de mazen van het net". ;)

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Natuurlijk dat Ferrari hiermee het testverbod omzeilt en gelijk hebben ze verdorie... Het is zo dat je verschillen kan maken.

meatball

Citaat van: Makke op 17 januari 2009 - 17:49:26
Natuurlijk dat Ferrari hiermee het testverbod omzeilt en gelijk hebben ze verdorie... Het is zo dat je verschillen kan maken.
Een reactie naar mijn hart  ;D ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Ze omzeilen het testverbod niet eens. Er is alleen maar een verbod op testen met een F1 auto op de baan. Met een andere auto is het natuurlijk geen probleem. Die onderdelen worden in de fabriek ook allemaal getest. Dat is ook echt niet verboden, hoor.

Het is natuurlijk ook een heel verschil of je iets test in je eigen F1 bolide of in een compleet andere wagen. Dus ik zie niet in wat Ferrari nou precies omzeilt.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 18 januari 2009 - 08:20:55
Het is natuurlijk ook een heel verschil of je iets test in je eigen F1 bolide of in een compleet andere wagen. Dus ik zie niet in wat Ferrari nou precies omzeilt.
Aan het kers-systeem kan je veel testen zonder dat je daarvoor je eigen wagen nodig hebt hoor. De wagen waarin een KERS-systeem wordt gemonteerd maakt volgens mij niet veel uit.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 09:36:31
Citaat van: 0634 op 18 januari 2009 - 08:20:55
Het is natuurlijk ook een heel verschil of je iets test in je eigen F1 bolide of in een compleet andere wagen. Dus ik zie niet in wat Ferrari nou precies omzeilt.
Aan het kers-systeem kan je veel testen zonder dat je daarvoor je eigen wagen nodig hebt hoor. De wagen waarin een KERS-systeem wordt gemonteerd maakt volgens mij niet veel uit.
Dart zeg ik toch nergens? Ik zeg alleen dat het geen regel is dit omzeilt wordt. Je mag geen F1 wagen testen. Je mag wel onderdelen in de fabriek of in een andere auto testen.

Jasper

Wel ja, wat is omzeilen dan volgens jou? ???

om·zei·len -zeilde, h -zeild in een kring om iets heen zeilen: een moeilijkheid ~ uit de weg gaan

Ferrari 2010

Danku Jasper, dan moet ik dat zelf al niet meer uitleggen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.