Omzeilt ferrari het testverbod?

Gestart door leproffesseur, 06 januari 2009 - 20:40:26

« vorige - volgende »

leproffesseur

Ferrari zou het KERS systeem laten testen door peugot tijdens lemans en dat
komt handig uit doordat dit jaar niet meer mag getest worden...
Goed gezien zou ik zeggen en er is geen haast bij aangezien de wagens niet veel sneller
zullen gaan met KERS en (waarschijnlijk)niet het verschil zal maken.Intussen kunnen ze zich
volledig focussen op de andere ontwikkelingen van de wagen.

robbert

ja ik vind het ook goed, maar zal het in het voordeel zijn van Ferrari???

gloudiesaurus

Wat is de bron? Dat Ferrari Peugeot het KERS-systeem in Le Mans zou laten testen?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Mooie samenwerking, en volgens mij is het geen omzeiling. Het is toch toegestaan om onderdelen bij externen te bestellen? Dat die externen het dan testen is hun zaak. Mooie samenwerking, en slim gezien :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Mercedes kan het natuurlijk ook hier en daar laten testen. Er rijden nog een paar Mercedessen op de circuits..

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 07 januari 2009 - 10:27:14
Mercedes kan het natuurlijk ook hier en daar laten testen. Er rijden nog een paar Mercedessen op de circuits..
Op de DTM na ken ik weinig klasses met Mercedessen hoor. Ik kan me het afgelopen seizoen op Zolder maar 1 Mercedes herinneren en ik heb toch vrij veel verschillende klasses gezien. BMW is op dat vlak véél populairder en eens je hoger gaat zit je direct met Porsche, Viper, Mosler, ... Maar mercedes? Nope.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Ik doelde op DTM. Daar rijden er genoeg. :)

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 07 januari 2009 - 11:12:39
Ik doelde op DTM. Daar rijden er genoeg. :)
Je mag daar ook niet zomaar wat testen hoor. Ik veronderstel dat de Le Mans Series in hun regelementen systemen als KERS zullen toestaan, anders heeft het voor Peugeot helemaal geen zin. Maar is het toegestaan in de DTM? Overigens, ook dat zijn maar enkele fabrieksteams, het merendeel koopt gewoon een (vaak zelfs enkele seizoenen oude) wagen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Zal mij eigenlijk niet veel schelen. Zolang ze de auto niet illegaal verder testen is er voor mij niets aan de hand.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 11:15:08
Citaat van: 0634 op 07 januari 2009 - 11:12:39
Ik doelde op DTM. Daar rijden er genoeg. :)
Je mag daar ook niet zomaar wat testen hoor. Ik veronderstel dat de Le Mans Series in hun regelementen systemen als KERS zullen toestaan, anders heeft het voor Peugeot helemaal geen zin. Maar is het toegestaan in de DTM? Overigens, ook dat zijn maar enkele fabrieksteams, het merendeel koopt gewoon een (vaak zelfs enkele seizoenen oude) wagen.
Daar heb je gelijk in natuurlijk. Ik heb eigenlijk geen idee van die regels want ik volg het DTM niet zo ;).


NDCGN

volgens mij is dit gewoon totale onzin..  Ferrari omzeilt testverbod door KERS in een andere klasse, bij een ander merk te gaan laten testen... klinkt lachwekkend als je t mij vraagt

F_A_Diaz

Het is verboden om te testen met Formule 1 wagen, wat je voor de rest doet maakt niks uit. Wat denk je van die dure simulators dan die McLaren en Williams hebben? Dat die de hele winter stilstaan?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 11:15:08Je mag daar ook niet zomaar wat testen hoor. Ik veronderstel dat de Le Mans Series in hun regelementen systemen als KERS zullen toestaan, anders heeft het voor Peugeot helemaal geen zin.

Ik volg helemaal geen 'niet-formula' raceklasses, maar dat lijkt me toch sterk. Ik verwacht eerder een financiële wederdienst van Ferrari. :)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 januari 2009 - 15:34:00
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 11:15:08Je mag daar ook niet zomaar wat testen hoor. Ik veronderstel dat de Le Mans Series in hun regelementen systemen als KERS zullen toestaan, anders heeft het voor Peugeot helemaal geen zin.

Ik volg helemaal geen 'niet-formula' raceklasses, maar dat lijkt me toch sterk. Ik verwacht eerder een financiële wederdienst van Ferrari. :)
http://www.amt.nl/web/Nieuws/Autotechniek/Tonen-Nieuws-Autotechniek/Peugeot-presenteert-908-hybrideracer.htm
Peugeot hoopt er allessinds op.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Oké, dus dan heeft Peugeot er wel baat bij, maar het lijkt me toch onmogelijk dat dit in 2009 wordt ingevoerd, nee? Dan denken ze wel heel ver vooruit. :)