Ferrari in 2015/2016

Gestart door Sabai, 30 maart 2015 - 11:18:24

« vorige - volgende »

Sabai

Gisteren schreef Vettel na een lange tijd weer een overwinning bij. Dit was alweer een tijdje geleden voor zowel Ferrari als Vettel. En dit was ook de eerste overwinning van een team die Mercedes op snelheid heeft kunnen verslaan sinds Melbourne 2014.

Maar waar komt die plotselinge wederopstanding vandaan?

Wat me gisteren opviel is dat de Ferrari van dit jaar erg zuinig met de banden omgaat. Dit is volgens mij een rechtstreeks gevolg van de nieuwe ontwerper Allison. De Lotus was ook de afgelopen jaren altijd erg zuinig met de banden en had altijd een goede balans. De topsnelheid is zelfs hoger dan die van Mercedes dit jaar en dan heb ik begrepen dat er nog een motorupdate zit aan te komen. De nieuwe teamchef straalt ook iets uit wat ik al jaren niet meer bij Ferrari heb gezien.

Ik vraag me dan ook af wat we dit seizoen nog verder gaan zien. Ik ben in ieder geval na deze race een stuk positiever waar ik bij de vorige race de hoop al had opgegeven op een mooi seizoen. ( en stiekem hoop ik op een titanen gevecht tussen Vettel en Hamilton voor de titel )

Matthijs

Ik vrees dat Mercedes volgende race weer oppermachtig is. Vettel heeft ijzersterk gereden, maar hij kon alleen winnen als alle stukjes op elkaar vielen. Een safety car, een verkeerde strategie van Mercedes, een zeer hoge baantemperatuur in combinatie met hoge bandenslijtage.

Jehoentelaar

Jup, we moeten nu niet ineens allemaal verwachtingen gaan bijstellen. Eerst zien hoe de komende races verlopen.

robbert

ja ik denk ook dat mercedes nog altijd de snelste zijn. Ferrari zal nog moeten knokken om overwinningen. Podiumplaatsen zijn makkelijker, dat is duidelijk. En voor een strijd om de titel  moeten we wel wachten tot in 2016 denk ik, want Mercedes is nog altijd sterker dan Ferrari

Kootje

Naar ik begreep lag het voor 'n groot deel aan de extreme temperaturen aldaar, dat Ferrari de overhand op Mercedes had. Simpel geredeneerd zou dat betekenen dat Bahrein, Abu Dhabi, Austin en wellicht ook Mexico voor Ferrari zijn. Dat is echter niet genoeg om Mercedes vd titels af te houden, maar wel genoeg om er 'n leuke strijd van te maken. En hoewel ik alles behalve Ferrari fan ben, teken ik daar ook voor.

Zeeuw

Mag duidelijk zijn dat Ferrari wel een stap gemaakt heeft. Motorisch maar ook het chassis zelf. Maar Mercedes heeft veel foute keuzes gemaakt afgelopen weekend, dus de setup was in mijn ogen verre van ideaal. De onzekerheid op de boordradio was duidelijk te horen in ieder geval.

Neemt niet weg dat Ferrari na alle veranderingen wel een soort van nieuw elan heeft gekregen. Iets wat bij een dergelijk merk ook wel hoort.

robbert

Ja ze hebben idd stappen gemaakt. Maar ze zijn nog lang niet klaar om de strijd om de titel aan tz gaan met mercedes. Daarvoor is het te vroeg

Tuesday

ik ben het met de mensen hier eens dat we de komende wedstrijden gewoon Mercedes weer vooraan gaan zien, maar toch zie ik nog wel een klein kansje dat Ferrari dit jaar serieus om de titel mee kan gaan doen. Er schijnt nog wel het 1 en ander in de pijpleiding te zitten en Allison zei gisteren bij de BBC dat nu de auto in balans is ze op zoek gaan naar meer downforce en power, wat volgens hem 'the easier part' is (dat is wat ik er van onthouden heb iig). Verder kunnen  temperaturen en bandenkeuzes van Pirelli ook nog en rol gaan spelen. En betrouwbaarheid natuurlijk. Kortom als ze de komende wedstrijden de aansluting niet verliezen dan zou het misschien toch nog een spannend seizoen kunnen worden. Anders hopelijk iig een paar overwinningen en dat ze met het oog op 2016 het gat helemaal kunnen dichten.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 30 maart 2015 - 12:11:05
Naar ik begreep lag het voor 'n groot deel aan de extreme temperaturen aldaar, dat Ferrari de overhand op Mercedes had. Simpel geredeneerd zou dat betekenen dat Bahrein, Abu Dhabi, Austin en wellicht ook Mexico voor Ferrari zijn. Dat is echter niet genoeg om Mercedes vd titels af te houden, maar wel genoeg om er 'n leuke strijd van te maken. En hoewel ik alles behalve Ferrari fan ben, teken ik daar ook voor.


Ik ook..[ik kopieer traditiegetrouw jouw meningen... :P ]
;)

Perton

Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 14:53:24
ik ben het met de mensen hier eens dat we de komende wedstrijden gewoon Mercedes weer vooraan gaan zien, maar toch zie ik nog wel een klein kansje dat Ferrari dit jaar serieus om de titel mee kan gaan doen. Er schijnt nog wel het 1 en ander in de pijpleiding te zitten en Allison zei gisteren bij de BBC dat nu de auto in balans is ze op zoek gaan naar meer downforce en power, wat volgens hem 'the easier part' is (dat is wat ik er van onthouden heb iig). Verder kunnen  temperaturen en bandenkeuzes van Pirelli ook nog en rol gaan spelen. En betrouwbaarheid natuurlijk. Kortom als ze de komende wedstrijden de aansluting niet verliezen dan zou het misschien toch nog een spannend seizoen kunnen worden. Anders hopelijk iig een paar overwinningen en dat ze met het oog op 2016 het gat helemaal kunnen dichten.
Pirelli kennende gaan ze in de tweede seizoenshelft weer met allerlei conservatieve keuzen komen en zal het bandenvoordeel dat Ferrari nu heeft in die races wat minder worden. Ik denk dat het realistisch gezien eerder 2016 wordt dan dit jaar, maar goed, je weet ook niet hoe paniekerig Mercedes gaat reageren. Is natuurlijk ook een nieuwe situatie voor ze.

Jehoentelaar

Paar komische misvattingen vanuit het Mercedeskamp zijn met het oog op de boordradio's nooit weg natuurlijk.

Perton

Straks gaat Rosberg nog een pizza bestellen ofzo omdat ie bij God niet meer weet wat ie wel en niet over de radio mag vragen.

Kootje

#12
@Tuesday,

Dat er nog van alles in de pipeline zit is natuurlijk zo nietszeggend als wat. Bij alle teams zit er nog van alles in de pipeline, iedereen komt nog met updates. Eerst maar eens zien of die updates ook werken, want zeker bij Ferrari schortte het daar nog weleens aan.  ;)

Maar goed ... hoewel ik niet verwacht/denk dat Ferrari het gat nu gedicht heeft, verwacht ik wel 'n spannender seizoen dan 2014 was. En dat alleen is al positief. ;D

Tuesday

Citaat van: Perton op 30 maart 2015 - 16:13:12
Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 14:53:24
ik ben het met de mensen hier eens dat we de komende wedstrijden gewoon Mercedes weer vooraan gaan zien, maar toch zie ik nog wel een klein kansje dat Ferrari dit jaar serieus om de titel mee kan gaan doen. Er schijnt nog wel het 1 en ander in de pijpleiding te zitten en Allison zei gisteren bij de BBC dat nu de auto in balans is ze op zoek gaan naar meer downforce en power, wat volgens hem 'the easier part' is (dat is wat ik er van onthouden heb iig). Verder kunnen  temperaturen en bandenkeuzes van Pirelli ook nog en rol gaan spelen. En betrouwbaarheid natuurlijk. Kortom als ze de komende wedstrijden de aansluting niet verliezen dan zou het misschien toch nog een spannend seizoen kunnen worden. Anders hopelijk iig een paar overwinningen en dat ze met het oog op 2016 het gat helemaal kunnen dichten.
Pirelli kennende gaan ze in de tweede seizoenshelft weer met allerlei conservatieve keuzen komen en zal het bandenvoordeel dat Ferrari nu heeft in die races wat minder worden. Ik denk dat het realistisch gezien eerder 2016 wordt dan dit jaar, maar goed, je weet ook niet hoe paniekerig Mercedes gaat reageren. Is natuurlijk ook een nieuwe situatie voor ze.
Pirelli is een Italiaans bedrijf, wie weet willen ze waar mogelijk wel een helpende hand toesteken. Of anders gewoon het algemene belang van een kampioenschap spannend houden. Als Ferrari bv wel met softere banden om kan gaan en Mercedes niet, dan vind ik dat Pirelli niet ten gunste van Mercedes toch maar de conservatieve keus moet maken. Maar goed, zo ver is het allemaal nog lang niet.